Wetsuit drogen

Door: kevster Reacties: 38 Hits: 10140
eddyc 03 April / 2011 / 11:05
Afspoelen met tuinslag en binneste buiten ophangen in normaal verwarmde kamer (in de douche van de tweede badkamer)

eddyc

Morres 03 April / 2011 / 12:32
Quote: Highmen - 3 april, 2011 (12:28)
Quote: Morres - 1 april, 2011 (21:49)binnenstebuiten drogen is slecht voor de pasvorm en materiaal. Met kachel drogen, droogt je pak sneller uit, kamerteperatuur lucht er doorheen blazen is het beste. Wasmachine kan, niet te vaak en zonder wasmiddel(wasverzachter kan wel) Droger schijnt ook te kunnen, maar zou ik echt NOOIT doen. in beide gevallen goed je pak zandvrij maken onder de douche.Waaorm is binnenstebuiten drogen slecht voor de pasvorm en materiaal? Ik doe dat namelijk ook en zo heb je iig altijd de binnenkant droog.
minder elastische pakken hebbendaar vooral last van, omdat het materiaal stugger is. Als je die dus binnenstebuiten droogt en daarna aantrekt, zijn de naden als het ware de verkeerde kant op 'gebogen' waardoor het pak tijdelijk minder goed aansluit, en als je het te vaak doet, permanent.
Binnenstebuiten is funest als je m in de zon laat liggen, je pak droogt knettersnel uit, en aan de binnenkant voel je dat als eerste(schuren)
Als je het niet in de zon doet, is het niet zo erg. vooral niet als je m na een paar uur normaal laat drogen. dan is de binnenkant droog en de buiten kant ook, op diemanier gaat je pasvorm niet verloren als je de buitenkant als laatste laat drogen.

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Kristoff 03 April / 2011 / 12:49
Ah, jullie doen die wetsuit dus uit ???
Slingshot RPM 7-10,Xenon rayo 134, Aboards W-series 137, wie wind zaait, zal storm oogsten!

RefleXxx 03 April / 2011 / 12:56
Tja Kristoff bij jou hebben ze hem los moeten knippen hé

Lars91 03 April / 2011 / 16:25
Quote: harrynuts - 1 april, 2011 (22:53)
Gelukkig kunnen we morgen alweer bijna in ons boardshortje! 20 graden
Ah vandaar dat je vrijdag niet op workum was, je pak was zeker nog nat?
Fuels en een matras voor weinig wind

Lars91 had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 15 - 19 knots op zijn SlingShot Fuel (2007)

Silversurfer10 12 April / 2011 / 12:59
hier een goeie wetsuitdroger

http://access.soulonline.nl/index.php?page=soulshop_detail&CID=1071

ErwinF 12 April / 2011 / 13:40
Half uurtje de föhn er in! zo droog!

Surferdude77 12 April / 2011 / 16:50
Tjeetje, wat een drukte om een ietwat vochtig pak. Vroeger bij de commando's lachten we om een nat pak. Whoehaa

Morres 12 April / 2011 / 20:25
vroeger

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

ErwinF 12 April / 2011 / 21:48
Quote: Surferdude77 - 12 april, 2011 (18:50)
Tjeetje, wat een drukte om een ietwat vochtig pak. Vroeger bij de commando's lachten we om een nat pak. Whoehaa
ghe en als je hem s'ochtends aan doet pis je er gewoon in!

Morres 12 April / 2011 / 21:54
ja! ruikt ie lekker naar bier!

SKdB 13 April / 2011 / 12:04
Ik spoel onder de douge zand en zout er af en hang me wet suit eerst bineste buiten voor paar uur en draai em dan om normaal.

Me droogpak spoel ik ook binnen kant uit en hang met rits stuk open gewoon op.

Als er maar genoeg omgevings warmte is maar niet te direct en lucht verversing (warme niet heet bij de kachel met bovenraampje open).

Dan meestal wetsuit volgende dag droog en droog pak al veel sneller.

http://www.hanglos.nl/gallery/170530/kitegallery-foto-skdb.html

SKdB had een 3 sterren sessie in Bergen aan Zee met maar liefst 12 - 16 knots op zijn Peter Lynn Charger (2010)

Silversurfer10 15 April / 2011 / 09:25
Fohn erin is niet goed voor je pak. Wordt veels te warm en als je het te lang doet heb je brandgevaar. En let op in vochtige ruimtes met zo'n fohn voor kortsluiting.

Nat pak is niet zo erg, maar na verloop van tijd gaat het wel behoorlijk stinken. Af en toe wassen en goed laten drogen (niet in de zon! uv is killing voor je wetsuit!) is het best. Vandaar dat zo'n Hangair wetsuitdryer erg handig is. Deze kan ook gebruikt worden in vochtige ruimtes.

zeehond 15 April / 2011 / 09:54
Het scheelt ook onwijs als je een petfles of zo iets in je pak stopt als hij te drogen hangt, zodat de natte stukken niet tegen elkaar aan hangen