Harnas voor holle rug

Door: Marc_87 Reacties: 32 Hits: 3202
jatochofniet 04 April / 2011 / 13:24
Quote: TimBakker - 3 april, 2011 (20:08)
holle rug? ga naar de sportschool en train. een goede houding is handig niet alleen bij het kiten.

Gaat helemaal nergens over deze opmerking, zoals morres al zegt dat heb je of dat heb je niet. Heeft niks met trainen te maken. Is gewoon de loop van je rug. Als het goed is loopt je wervelkolom in de vorm van een S, alleen bij de ene persoon is dit extremer dan bij de andere persoon. Je hoeft er verder ook helemaal geen nadelen aan te ondervinden. Ik heb er echt nog nooit last van gehad.

jatochofniet had een 4 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 18 - 30 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

Dender 04 April / 2011 / 13:28
Quote: TimBakker - 3 april, 2011 (20:08)
holle rug? ga naar de sportschool en train. een goede houding is handig niet alleen bij het kiten.
Als jij een sportschool uitvindt die een scheefgegroeide rug weer recht krijgt, komt ik bij jou sporten jonge!

Dender had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 16 - 24 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

jatochofniet 04 April / 2011 / 13:32
Bij mensen met een holle rug is de lumbale curve groter dan "normaal"

jatochofniet had een 4 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 18 - 30 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

Djee 04 April / 2011 / 14:08
Quote: Highmen - 3 april, 2011 (22:03)
Quote: Marc_87 - 3 april, 2011 (22:01)Nee dat heb ik niet, het is nu puur het geval omdat me harnas echt te groot is geworden.Ik ben 15 kilo afgevallen namelijk. En daarom vraag ik nog even naar specifieke harnassen, de gene die ik nu heb zat altijd goed.Respect voor het afvallen trouwens! Goed voor je low-end

Dat wel maar je high end gaat ook aardig terug merkte ik afgelopen donderdag
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Smitty 04 April / 2011 / 14:18
@Marc_87, Ik heb een tijd gevaren met een North airstyler, hierbij kan je een kussentje oppompen wat achter in het harnass zit. Hierdoor word je "holle" onderrug gevuld. Wellicht wel een goed idee. Maatje van mij vaart er nu nog mee.

Aloha / NATURAL HIGH / Van Den Berg Surf / LIVE TO SURF, SURF TO LIVE

Lex 04 April / 2011 / 16:36
Ik heb ook een zwakke onderrug en heb Pat Love trapezes (nieuwe TFM en oude, wat versleten Quest, allebei fijn.). Het gekke is, dat als ik vaker kite ik minder last krijg. Wel heb ik dat klittenbandkussentje er af gehaald, want zonder vind ik lekkerder zitten, dat kussentje maakte mijn rug nog holler.
Overigens geeft de Pat Love Two Go, een trapeze met bandjes, niet meer steun. De bandjes voegen eigenlijk niks toe. Daarom noem ik het ook geen zittrapeze.
Lex

FFboarder 04 April / 2011 / 16:42
Marc, Ik heb ook een erg holle rug.
Vaak last van na of tijdens het kiten.

Tegenwoordig vaar ik met een Prolimit Hadlow.
Dit zijn hoge harnassen met lekker wat vulling in het midden en met een wat gekromde boven- en onderkant.

Ik zou deze zeker eens testen! Bij mij heeft het in ieder geval een hoop problemen opgelost

p.s. gewoon uit nieuwschierigheid: hoe ben je zoveel afgevallen?

Morres 04 April / 2011 / 17:54
niet eten

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)