kitesurfer zwaar gewond

Door: arjen71 Reacties: 42 Hits: 12625
arjen71 27 November / 2011 / 16:22
Net van kitehigh geplukt. Hopelijk valt het allemaal mee.

--------------------------------------------------------------------------------

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11011683/__Kitesurfer_vliegt__de_boulevard_op__.html?sn=binnenland,buitenland

joystick 27 November / 2011 / 16:41
klinkt heftig. Verder nog niets veel over gehoord.
Het waaide goed volgens de data van de kop pier ijmuiden. Geen idee hoelaat het was, maar vlagen 38-40 kwamen geregeld voor.

Sterkte voor de onfortuinlijke dude......

joystick had een 5 sterren sessie in Lemmer met maar liefst 30 - 35 knots op zijn Ozone Instinct Sport II (2008)

Lars_023 27 November / 2011 / 18:51
Niemand iets gezien? Lijkt mij bij Nautique en wat ik begrijp was er een mannetje of 15 aan het kiten daar vandaag.

Lars_023 had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 27 - 33 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

djeverest 28 November / 2011 / 08:05
Slecht nieuws dit. Hopelijk komt de beste kiter er snel weer bovenop!
Wie weet er meer vanaf?

djeverest had een 4 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 14 - 20 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

Djee 28 November / 2011 / 08:17
Kitesurfer vliegt de boulevard op

ZANDVOORT - Een kitesurfer is zondagmiddag zwaar gewond geraakt. Rond half twee werd de kitesurfer in Zandvoort gegrepen door een harde windvlaag en vloog met kite vanaf het strand de Boulevard ol

Daar kwam hij met een harde klap op de grond terecht. Twee ambulances, een traumahelikopter en enkele politie-eenheden kwamen ter plekke om hulp te verlenen.

De zwaar gewonde man is na de eerste zorg door de ambulancebroeders en de arts van het Mobiel Medisch Team met spoed overgebracht naar het AMC ziekenhuis in Amsterdam.

De Boulevard was door het incident tijdelijk afgesloten voor al het verkeer.

bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/11011683/__Kitesurfer_vliegt__de_boulevard_op__.html?sn=binnenland,buitenland

ai ai, hopelijk komt het goed af met de ongelukkige, in eerste instantie zouden wij ook naar Zandvoort gaan, is toch IJmuiden geworden. Iig geen beginners weer.
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Lars_023 28 November / 2011 / 09:07
http://www.haarlemsdagblad.nl/article12651863.ece/Kitesurfer-ernstig-gewond-in-Zandvoort

Het lijkt mij een doodssmak. Hij ligt tegen het muurtje op de parkeerplaats. Als hij van het strand af is gekomen is hij de duinen overgegaan, vervolgens over het voetpad en fietspad, vervolgens over de verhoging van 1,5 meter van het parkeerterrein inclusief metalen hek en vervolgens over de parkeerplaats zelf.

Het had erger kunnen aflopen denk ik.

Lars_023 had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 27 - 33 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

kuik73 28 November / 2011 / 09:48
Hi, Wij kwamen net aan bij Nautique toen de helicopter opsteeg.

Van wat ik heb begrepen (2de, 3de handse info, dus pin me er niet op vast), waren ze met 2 man. Nadat de ene z'n kite in de lucht had, heeft ie, hooked-in, de ander geholpen. Daar is iets mis gegaan en de man die als 2de gelaunched werd is toen verongelukt. De precieze toedracht is niet bekend. Het strand was erg smal en de wind was pal aanlandig, 30 knopen.

Met 11 jaar kite ervaring durf ik wel te zeggen dat ik zelfs al zenuachtig werd van de windrichting, het smalle strand en de duinen die 2 slechts lijnlengtes verder weg stonden. Enfin, overbodig om te stellen dat het niet de juiste keuze was van de mannen om elkaar op deze wijze te launchen, met zo weinig ruimte. WIl namelijk wel stellen dat ik ook deze launch wijze toepas met vrienden, maar wel met minder wind en met heul veel meer ruimte. De techniek is goed te doen. De omstandigheden op Zandvoort leenden zich er niet echt voor. Vooropgesteld dat dit de ware toedracht is.
Sterkte aan de twee mannen.
grt, Reinoud

time flies, kites ook!

djeverest 28 November / 2011 / 09:56
Quote: kuik73 - 28 november, 2011 (10:48)
Hi, Wij kwamen net aan bij Nautique toen de helicopter opsteeg.Van wat ik heb begrepen (2de, 3de handse info, dus pin me er niet op vast), waren ze met 2 man. Nadat de ene z'n kite in de lucht had, heeft ie, hooked-in, de ander geholpen. Daar is iets mis gegaan en de man die als 2de gelaunched werd is toen verongelukt. De precieze toedracht is niet bekend. Het strand was erg smal en de wind was pal aanlandig, 30 knopen.Met 11 jaar kite ervaring durf ik wel te zeggen dat ik zelfs al zenuachtig werd van de windrichting, het smalle strand en de duinen die 2 slechts lijnlengtes verder weg stonden. Enfin, overbodig om te stellen dat het niet de juiste keuze was van de mannen om elkaar op deze wijze te launchen, met zo weinig ruimte. WIl namelijk wel stellen dat ik ook deze launch wijze toepas met vrienden, maar wel met minder wind en met heul veel meer ruimte. De techniek is goed te doen. De omstandigheden op Zandvoort leenden zich er niet echt voor. Vooropgesteld dat dit de ware toedracht is.Sterkte aan de twee mannen.grt, Reinoud

Let op je woorden. Verongelukken is wat anders dan gewond raken.
Zoals bekend leest in dit soort situaties de media ook graag mee en die nemen nog wel eens iets klakkeloos over.

djeverest had een 4 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 14 - 20 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

kuik73 28 November / 2011 / 10:24
@DJverest Goeie.

Bij deze wil graag aangeven dat ik geen verstand heb van journalistiek en op geen enkele wijze de indruk wil wekken dat ik exact weet wat de toedracht is geweest.

De "schuld vraag" ligt wat mij betreft open. Misschien was het wel domme pech en brak z'n stuurlijn.

De enige die hier helderheid over kan geven is de kiter zelf.

Nogmaals sterkte aan de desdbetreffende kiter!
grt
Reinoud

time flies, kites ook!

Yoram 28 November / 2011 / 13:00
Quote: Lars_023 - 28 november, 2011 (10:07)
http://www.haarlemsdagblad.nl/article12651863.ece/Kitesurfer-ernstig-gewond-in-ZandvoortHet lijkt mij een doodssmak. Hij ligt tegen het muurtje op de parkeerplaats. Als hij van het strand af is gekomen is hij de duinen overgegaan, vervolgens over het voetpad en fietspad, vervolgens over de verhoging van 1,5 meter van het parkeerterrein inclusief metalen hek en vervolgens over de parkeerplaats zelf.Het had erger kunnen aflopen denk ik.
Oei das inderdaad een heel eind als ik de foto zo zie.

Hopelijk komt de kiter er snel weer bovenop!

Yoram

Yoram had een 3 sterren sessie in Murrebue met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Ozone C4 (2014)

idefixe 28 November / 2011 / 22:49
sterkte voor het slachtoffer en hopen dat de "schade" meevalt. Inhoudelijk kun je er ( zonder berichtgeving van de mensen zelf) geen drol van zeggen.
D'r komt weer wat pittige wind aan. Voor als je je vlieger de lucht in knalt: doe je voordeel uit dit verhaal. Sjek , Sjek, dubbel Sjek.
Kitesurfen met harde wind is en blijft een extreme sport.
Slingshot , Gibbon

Stuiver 29 November / 2011 / 09:38
Sterkte! ik hoop dat alles goed komt!
Ook bij ons launchen we op deze wijze. we hebben bij ons een hele rustige spot en deze wijze vertrouw ik meer dan een leek te vragen om mijn kite op te laten. enige alternatief is dat er één aan land blijft om eventueel te kunnen handelen in geval van nood en dat doen we dan ook vaak.
maar omdat we allen graag willen kiten wordt dit nog wel is verzaakt.

kitesurfschoolpuntorg 29 November / 2011 / 19:49
Quote: idefixe - 28 november, 2011 (23:49)
Sjek , Sjek, dubbel Sjek.
Dat lijkt op 1 - 1 - 2
Check, doublecheck, triplecheck?

Jelle

miszme 06 December / 2011 / 10:34
Hellow mensen,

Hier even wat nieuws van de stand van zaken =)
het gaat hier over een kennis van me =)

en dit is nu zijn toestand :

Gebroken been of enkel, gebroken bekken, gebroken schouder, gebroken kaak, gebroken neus en gebroken oogkas..

Ze neus zat los van zn gezicht.. hebben ze via een gat in ze voorhoofd (ook door het ongeluk) en door zn mond weer vast gezet.. Hij wordt nu kunstmatig in coma gehouden en heeft (hopelijk tijdelijk) verlies van korte termijn geheugen..

met andere woorden.. hij ligt zwaar in de kreukels !
hopen dat het goed komt !!

grtz

-DAVE- 06 December / 2011 / 10:50
Jeutje, veel sterkte gewenst.
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

Djee 06 December / 2011 / 10:58
Teringjantje zeg wens hem heel veel beterschap en hopelijk hersteld hij snel.
Wellicht een adres om een kaartje heen te sturen?

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Surfz 06 December / 2011 / 11:06
Wat erg dit, heel veel sterkte!!
http://www.ikiteboarding.com/kiteboarding/articles/getting-back-to-the-roots-of-kiteboarding.aspx

johndoe 06 December / 2011 / 12:33
Heel erg veel sterkte voor hem en zijn famillie en overige, wat vreselijk.. Hoop dat hij goed en voorspoedig hersteld!

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

richardkiter 06 December / 2011 / 21:00
mooi kl..te allemaal, in ieder geval veel sterkte
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

xray 06 December / 2011 / 21:49
Heftig! Heel veel sterkte en ik duim dat hij er weer goed bovenop komt!
xray

Gizzy 06 December / 2011 / 22:06
Wouw, na wat details is het toch altijd wat heftiger. Heel erg veel sterkte en dat je maar weer snel op het water mag staan!
F-one, O'neill, Manera & Underwave

miszme 07 December / 2011 / 09:03
Quote: Djee - 6 december, 2011 (11:58)
Teringjantje zeg wens hem heel veel beterschap en hopelijk hersteld hij snel.Wellicht een adres om een kaartje heen te sturen?
Het adres van jim

Academisch Medisch Centrum
Postbus 22660
1100 DD Amsterdam

Verdieping G7
afdeling traumologie
kamer 220

Djee 07 December / 2011 / 09:37
Quote: miszme - 7 december, 2011 (10:03)
Quote: Djee - 6 december, 2011 (11:58)Teringjantje zeg wens hem heel veel beterschap en hopelijk hersteld hij snel.Wellicht een adres om een kaartje heen te sturen?Het adres van jimAcademisch Medisch CentrumPostbus 226601100 DD AmsterdamVerdieping G7afdeling traumologiekamer 220

Bedankt, zal ff een kaartje sturen!

mr007 07 December / 2011 / 13:34
Damn, klinkt allemaal heftig. Had inmiddels eigenlijk gehoopt op een berichtje van de ongelukkige zelf, maar zo te lezen kan dat nog een hele tijd duren

miszme 08 December / 2011 / 23:08
Hallow mensen,

er is weer nieuws ,..

Jim is uit coma!
is bij kennis, kan gewoon met je praten,
heeft nog wel veel pijn!
praten doet nog zeer en is niet altijd goed te verstaan!

hij is in ieder geval nog steeds zichzelf!
en hij kon al weer lachen =)

hij heeft nog wel last van zijn korte termijn geheugen,
die is nog niet 100% ,
hij heeft 2 pinnen in zijn been en een band om zijn voet,
om te voorkomen dat zijn voet kort gaat staan...

hij moet 12 weken plat om zijn bekken te helen,
die is namelijk op 2 plekken gebroken,

hij beseft heel goed dat hij geluk heeft gehad en
denkt de volgende x eerst goed na,

Hoop dat iedereen weer beetje wijzer is =)

grtz