kitesurfer zwaar gewond

Door: arjen71 Reacties: 42 Hits: 12611
Denis 09 December / 2011 / 06:58
Dat is wel heel goed nieuws!
Kiten is harde plasser !

Denis had een 2 sterren sessie in Les Blanc Sablons met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Takoon Scoop (2002)

-DAVE- 09 December / 2011 / 07:51
Dank voo je update Miszme, pak van ons hart.
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

Morres 09 December / 2011 / 23:41
Quote: miszme - 9 december, 2011 (00:08)
Hallow mensen,er is weer nieuws ,..Jim is uit coma!is bij kennis, kan gewoon met je praten,heeft nog wel veel pijn!praten doet nog zeer en is niet altijd goed te verstaan!hij is in ieder geval nog steeds zichzelf!en hij kon al weer lachen =)hij heeft nog wel last van zijn korte termijn geheugen,die is nog niet 100% ,hij heeft 2 pinnen in zijn been en een band om zijn voet,om te voorkomen dat zijn voet kort gaat staan...hij moet 12 weken plat om zijn bekken te helen,die is namelijk op 2 plekken gebroken,hij beseft heel goed dat hij geluk heeft gehad endenkt de volgende x eerst goed na,Hoop dat iedereen weer beetje wijzer is =)grtz
kunnen we voorlopig nog het door jouw eerder genoemde adres gebruiken?

SUPER! dat Hij uit coma is gekomen en dat hij aanspreekbaar is! Wens 'm ajb alles hartelijk toe!

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Jimbisschop 03 January / 2012 / 19:51
Beste Kiters,
Dankje wel voor alle steunbetuigingen. Ook de kritiek is welkom en het is inderdaad helaas slecht nieuws voor de sport. Ik wou dat het beter nieuws was voor zowel de sport als voor mij, helaas is dat het niet. Al al met mag ik niet klagen en de honderd duizend engeltjes op mijn schouder danken dat ik hier nog ben en niet ben overleden.
Na mijn val ben afgevoerd en hebben ze de volgende dingen geconstateerd:
- gebroken schouder en uit de kom
- schedelbasisfractuur( gebroken neus en oogkas)
- gebroken kaak en vier tanden uit mijn mond geslagen)
- gebroken bekken aan beiden kanten(heupen) rechterbeen uit de kom
- gebroken ruggenwervel
- gebroken kuitbeen en scheenbeen
- gescheurde nier
- zware hersenschudding
Als je dit allemaal op een rijtje zet is het uberhaupt een wonder dat ik er nog ben. Ondertussen heb ik drie operaties achter de rug. Dit waren de volgende opraties:
- een operatie aan mijn schedel waarbij ze mijn oog kas en neus weer vast gezet hebben doormiddel van een plaatje
- een operatie aan mijn enkel, bij deze operatie heeft de chirurg mijn enkel doormiddel van plaatjes aan elkaar gemaakt en een externe fixateur verwijderd. (frame om het hielbeen en kuitbeen tijdelijk op de goed plaats te houden).
- een operatie waarbij ze de wond van de enkel operatie hebben gespoeld omdat een infectie had.
Voor de breuken in mijn bekken en enkel moet ik 12 weken bedrust houden, de breuk in mijn schouder en kaak 6 weken rust.
Al met al heb ik een zware periode achter de rug en voor de boeg.Waarschijnlijk ben ik een jaar zoet met totaal herstel en revalideren.Bij mijn revalidatie zal ik weer moeten leren lopen en mijn enkel weer zo goed mogelijk leren gebruiken. Als ik geluk heb dan kan mijn enkel weer bijna volledig gebruiken maar in het ergste geval behoud ik veel pijn en moet mijn enkel worden vastgezet. Hiermee vergaat ook de kans om weer te kunnen kiten.
Maar ik ben dankbaar voor het feit dat ik nog leef plus het feit dat ik geen hersenschade of dwars laesie heb opgelopen.
Ik blijf optimistisch en hoop op een zo snel mogelijk en positief herstel. Ik hoop jullie genoeg op de hoogte gesteld te hebben en bij vragen kunnen jullie uiteraard een berichtje sturen.
Groetjes Jim Bisschop

zeehond 03 January / 2012 / 20:16
Gelukkig ben je er nog, het klinkt zo echt als een wonder.. Heel veel succes met de revalidatie en ik hoop dat je weer op het water kan staan.

Misschien is het te vroeg om het te vragen, of wil je er niet aan denken. Maar kan je je nog herinneren hoe het precies is gebeurd? Ik wil er geen kritiek op leveren maar gewoon om van te leren. Ik weet hoe ver het is van het strand naar de boulevard op Zandvoort..

Sterkte

dr511 03 January / 2012 / 20:36
mooi dat je er weer bij bent
Ff een jaartje gefrustreerd naar de blaadjes kijken maar dan kun je daarna weer lekker plonsen.
Als je het lijstje ziet wat je allemaal op hebt gelopen mag het idd een wonder heten dat alles nog aanelkaar te plakken is. Maar das dan weer het mooie van het menselijk lichaam.
En ziek zijn is niet altijd een straf
Ziki Ondergoed, schultenbrau

Hollandkiter 03 January / 2012 / 20:41
Heel veel sterkte met herstel dit jaar

frank82 03 January / 2012 / 20:57
Sterkte, wat een klap heb jij gemaakt zeg! Hopelijk sta je over een jaar weer op het water.

TRANKILO 03 January / 2012 / 21:40
Heel veel stertke met je revalidatie Jim, Dat jij je verhaal zelf nog kunt doen op dit forum is een wonder op zich als ik zo lees wat er allemaal "kapot" aan je is.
Take Care!!!

richardkiter 03 January / 2012 / 21:44

Sterkte met revalidren, het is inderdaad een wonder dat je nog leef .
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Morres 03 January / 2012 / 22:54
fakking hell man, jij bent gewoon uit elkaar getrokken

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

djeverest 04 January / 2012 / 08:19
Welkom terug en heel veel sterkte met de revalidatie en alles wat hier verder nog bij komt kijken!!!

djeverest had een 4 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 14 - 20 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

Thetheo 04 January / 2012 / 08:53
Daper dat je je verhaal doet. We kunnen er allemaal van leren hoe gevaarlijk kiten opeens kan zijn.

Beterschap en succes met revalideren!

RKreber 04 January / 2012 / 11:30
Respect! Ongelooflijk dat jer er mentaal weer bij bent, lijst met schade is enorm!
Heb zelf ook in de lappenmand gelegen en diverse operaties achter de rug...(nee niet van Kiten, ordinair motor ongeluk)..focus je enkel op je herstel en je zult merken dat het frustreert, maar haal energy/optimisme uit feit dat ''dingen'' steeds beetje bij beetje beter gaan!

Ik sluit mij graag aan bij @Zeehond: niets om kritiek te leveren, maar jou verhaal van het ongeluk zou mogelijk anderen kunnen helpen, dus mocht je er ooit aan toe zijn, post het even op deze topic.

sterkte!

Jimbisschop 04 January / 2012 / 18:14
Beste kiters,

Nogmaals bedankt voor de steun. Zelf weet ik niets meer van mijn ongeluk maar mijn kite maatje heeft het me verteld.

Het volgende is gebeurd : ik stond op het strand en wou mijn sessie gaan vervolgen. Op het moment dat ik mijn kite had opgelaten vond er een vlaag plaats en ben ik 7 m gelift en tegen eem duin geslagen. Na deze eerste klap ben ik nog drie meter omhoog gegaan over de boulevard en vervolgens op de parkeerplaats tegen de muur die je op de foto ziet geslagen. De schade was duidelijk.
Mijn conclusie als ik alles op een rij zet is het volgende:
- te licht gewicht (63.5kg)
- te grote kite (best 7m)
- westelijke wind tussen de 30 en de 45 knopen
- te kort strand (plus minus 5m)

Deze combinatie werd bijna mijn dood, wat ik iedereen mee wil geven is het volgende.
Denk goed na voor je gaat kiten over de omstandigheden, de locatie, de maat kite en de windrichting.
Natuurlijk is het geen garantie voor veiligheid als je deze punten hebt na gelopen.
Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Groetjes Jim Bisschop
/

johndoe 04 January / 2012 / 18:33
Hoi Jim,

Tot mijn schrik lees ik vandaag dit forumbericht, en heb er een brok van in mijn keel: jezus man wat heb jij een geluk gehad dat je nog leeft!!!
Ik weet nog die dag dat ik ook wilde gaan kiten met mijn 5,5, maar het niet aan durfde (70 kg). Ik had s'avonds van je ongeluk gehoord, maar wist niet dat jij het was...
Ik hoop dat je snel en goed hersteld en snel je leven weer op kunt pakken (met of zonder kiten)
Kun je t.z.t. nog motor rijden denk je?
Top dat je net post (je conclusies) wat er allemaal niet goed was gegaan: bij twijfel niet doen dus.

Sterkte met revalideren man (gaat je vast lukken, twijfel ik niet aan)!

Gr Brechje

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

larsdemo 05 January / 2012 / 10:52
Dit ongeluk heeft mij ook behoorlijk bezig gehouden, zat bijna elk uur op refresh te klikken op hanglos om te zien of jij het overleeft had.
De ochtend dat jij dit ongeluk kreeg zei een vriend van mij door de telefoon terwijl ik onderweg naar het strand was "kijk je wel een beetje uit mongol, deze wind is niet normaal man" Ik zei toen "uitkijken is gay". (je weet hoe dat gaat stoere praat uiteraard) Op het strand had ik mijn 9m opgepomt omdat ik mn 7 verkocht is, waren mensen zelfs met een 10 bezig. Ik wilde heel graag kiten maar heb mn spullen weer opgeruimd, en ben naar huis gegaan. Daar las ik dat het fout was gegaan in Zandvoort, en kreeg de rillingen.
Ook ik wens je sterkte met je herstel, je bent nog jong, en heb ondanks alles het geluk nog een leven voor je te hebben
All We Do Is Kiteboarding

larsdemo had een 4 sterren sessie in Katwijk airtime met maar liefst 20 - 25 knots op zijn SlingShot RPM (2012)

sjoerdsantema 05 January / 2012 / 11:14
Wow Jim jij hebt echt heel veel pech gehad! Hoop dat je revalidatie snel gaat. Je bent nog jong dus die blessures daar kom je wel overheen. No worries!

Was dit te voorkomen door je kite laag te houden terwijl je op het strand was? Of had dat niets uitgemaakt?
#gobigorganaarjemoeder

sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)