Quote: Kamo - 3 januari, 2012 (10:40)
Kom eens langs in Scheveningen, wij hebben de Firewire KQF 600, de Flywave en ook de Surf en Signature van F-one staan.Kun je de boards eens goed bekijken en een beter beeld krijgen van de producten in relatie tot elkaar.De Flywave en F-one boards zijn tevens te testen!
laat je die KQF 60 van mij wel staan ik moet hem nog ophalen.
er staat ook nog wel een hele mooie 602 KFE voor je
@RKreber, Je argument met niet breken kun je wel weglaten. Want alle waveboards zijn gevoelig dat komt door de lengte. Wil je een onbreekbaar waveboard dan word ie te zwaar om te drijven. Of je gaat weer richting de mutants.
Al is het natuurlijk wel zo dat een kort dik board wat meer kan hebben dan een lang dun board.
@ kamo, ja ik was ff in het buitenland dus kon mn lovebabe niet meer ophalen. ik zal die voetafdrukken wel ff controleren
btw @ kamo en Dr511 wat is jullie response qua vinnen voor dit board? Die van mij doen het heerlijk in big surf maar heeft wel veel drag. Wellicht een extra wat speelser vinnetje erbij
Het uitzoeken van een waveboard kan een moeilijke opgave zijn, testen en proefvaren!
Luister niet teveel naar verkopers die altijd het beste board hebben.
Ik weeg 95 kilo en 1.94m lang dus dan vallen er al heeeel veel boards af! 2 jaar geleden een naish global 5.7
aangeschaft en die heb ik gevaren vanaf 4 tot 8 bf. Maar ik ben nu tot de conclusie gekomen dat hij eigenlijk iets te klein is!!!. Dus ik heb een ander board gekocht en het is een Jimmy Lewis kwad 5.11 geworden!!! Waarom?
Ik hou van snelheid en een speels los board dus een Quad maar dan wel een echte, een board waarbij je de vinnen kan wisselen van tri naar quad is altijd een compromis het is geen echte tri en het is geen echte quad. (eigenlijk voor de grote massa gemaakt)
En hij is rood!!! waarom rood nou ik heb altijd last van het terugvinden van mijn board en rood zie goed.
Waarom 5.11? Hij is groter dan de 5.7 globel en kan hem iets meer als lichtweer board gebruiken en hopelijk kan ik er ook wat meer mee golfsurfen zonder ondersteuning van de kite.
En Jimmy Lewis is een hele goede schaper en de kwad ziet er goed uit lekker licht en sterk.
Zo zie je maar weer dat iedereen andere eisen stelt aan een surfboard en na deze kwad zullen mijn eisen weer anders zijn, en op een gegeven moment heb je een board gevonden die je nooit meer weg zal doen! Dus koop wat goeds wat lekker in de markt ligt (voor de verkoop) en probeer zo veel mogelijk boards uit! En trek je cunclusie je moet ergens beginnen!
Uiteraard is testen van diverse boards de enige juiste weg, maar waar haal je de tijd vandaan
Overigens zul je dan de boards ook best op zelfde dag moeten testen, want testomgeving heeft ook veel invloed op eindresultaat (golven, stroming, wind, ed)....
Ben het helemaal met je eens, gewoon beginnen, komende jaren ga je verder zaken verfijnen en ander materiaal kopen. (pffff.. als ik terug denk aan mijn oude kite's, kan ik niet eens meer begrijpen dat ik daar lol mee had...nu is dat echt meuk geworden)
Final decision made:
Het gaat een F-One Fish van 5'2 worden, is inderdaad erg kort, maar mooi breed en revieuws zijn super.
Kort= minder snel breken, breed= mooi om op te leren en board is perfect voor choppy NL golven.
Mogelijk dat ik volgend jaar dan voor iets langer/smaller board ga voor echte surf werk.
FISH modellen zijn wel wave, maar je kunt er net even iets meer mee(lees springen, handelbaarheid)
By the way, zat ook nog te dubben over een Slingshot Verve, maar is het net niet voor mij
Past ook beter in mijn auto
Ik laat wel een review achter zodra ik deze van de week getest heb(komend weekend goede omstandigheden)
maar wat vind jij dan van die rails van jimmy lewis quad. Volgens mij is die behoorlijk dik en rond? daarnaast vraag ik mij af of er wel enige flexibilitiet in zit. die kitesurf epoxy planken van jl zijn zo stijf als het maar kan. heb er zelf ook 3 jaar mee gevaren. echter de jimmy lewis "gewone"surfboards van epoxy zijn wel lekker
De rail is in het begin iets ronder maar wordt weer iets eerder scherper dan mijn naish 5.7 en er zit iets meer tail kick in. De rocker bij de naish loopt gelijkmatig rond en de kwad heeft weer een vlak stuk net voor de vinnen! De kwad heeft meer volume voorin maar is achter weer platter dan de naish! Heb je wat aan deze informatie?
Sandwichboards zijn wel stijver denk ik maar daar hou ik wel van. Een normaal epoxy board moet bij mij extra verstevigd worden en dan wegen ze weer te zwaar. Door mijn gewicht moet ik alles stijver (sterker) kopen dan normaal snowboard, twin tip, fiets etc Maar misschien denk ik ook na een paar jaar dit is het toch net niet en dan wordt er weer een nieuw topic gestart hahahaha. En RKreber die 5.2 mag volgens mij net gratis het vliegtuig in, weer een pluspunt.
de gaastra surfkite doet t ook goed!! lekker breed, goed volume: draait en keert snel. iets minder goed op hoge snelheid helaas, maar kan ook omdat gaastra van die cheap ass vinnen er onder heeft gezet..
d a jou
smirre had een 3 sterren sessie in Egmond aan Zee met maar liefst 16 - 19 knots op zijn RRD Obsession (2010)
Hoe belangrijk is de fin setup (truster/quad) en grote voor hoogte lopen? Ik heb een firewire taj 5,11 (truster) maar ik heb moeite hoogte te houden, er zitten vinnen onder voor de lichtere rider <75, ik weeg 85, zou het helpen hier grotere vinnen onder te zetten?
Een Quad loopt (meestal) meer hoogte en vaart sneller, losser dan een truster. Een truster vaart iets langzamer en zijn wat stabieler (vaster) in de bochten.(voor grotere golven) toch!!! Eindeloze discussie eigenlijk.!
De firewire taj heeft volgens mij een vrij smalle tail met heeeel veeeel tail rocker dat is nou niet echt de combinatie om goed hoogte te lopen wel om golven te rippen! En daar is hij voor gemaakt!
Grotere vinnen zullen wel helpen om beter hoogte te lopen maar je board voelt dan wel weer anders aan over het algemeen minder snel,wendbaar maar wel meer grip.
Kan je niet eerst grotere vinnen lenen van iemand, want als het niet bevalt dan zit je weer met een setje vinnen.
En de juiste techniek helpt ook om beter hoogte te lopen, meer hoogte meer golven om te rippen.
Kijk eens op de site van future fins daar kan je een setje vinnen via een vragenlijst uitzoeken en kijk of ze die ook hebben in fcs fins.
succes!
Ik vaar zelf de kfe 6.2 van firewire en de vinnen de er standaard bij zitten zijn echt rond uit ongeschikt (de taj heeft de zelfde vinnen volgens mij). Heb zelf de futures techflex AM2 er onder geschroeved en wat is dat een verschil zeg (ben 80kg)! Wellicht dat je met deze vinnen een fractie inlevert aan snelheid, maar dit merk je totaal niet tijden het golfrijden. Hoogte lopen gaat ook wel wat beter, maar geen werelden van verschil (kleine toename - met een juiste positie op je board bereik je meer).
Vinnen zijn naar mijn mening echt onderschat, met een set goede vinnen kan je het board echt een heel ander karakter geven en finetunen op de condities.
Kortom, ook de moeite waard om te overdenken bij de aanschaf van je boardje
@Vegas, hoogte lopen met de taj blijf lastig. De straps sloop ik eraf, dan kan ik meer naar voren staan en ik ga me orienteren voor andere vinnen, waar heb jij ze gekocht?
Registreerde: 14 August 2009
Kom eens langs in Scheveningen, wij hebben de Firewire KQF 600, de Flywave en ook de Surf en Signature van F-one staan.Kun je de boards eens goed bekijken en een beter beeld krijgen van de producten in relatie tot elkaar.De Flywave en F-one boards zijn tevens te testen!