Ervaringen met Ultramar kite-refit?

Door: Flinty Reacties: 25 Hits: 7806
Flinty 14 June / 2012 / 09:14
Ik kwam dit zojuist tegen op gezichtsboek: Ultramar kite-refit met een nieuwsbericht van ANP: http://www.perssupport.nl/apssite/persberichten/full/2012/06/11/Nieuwe coating ontwikkeld voor kites

De website http://www.kite-refit.com/nl/

Hebben mensen hier al ervaring mee? Ik heb nog een 2009 kite liggen en als het daadwerkelijk wat toevoegd wil ik mijn twee c4's(2011 en 2012) er ook wel mee behandelen... Het klinkt een beetje als to good to be true... maar het is wel een bedrijf wat al jaren ervaring heeft met het reinigen van zeilen, cabrio kappen van zowel boot als auto. Dat geeft goede hoop ;-)

Wellicht dat je je ervaringen kunt delen als je het al eens gebruikt hebt!

Flinty had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Ozone C4 (2011)

pallo 14 June / 2012 / 13:35
hmmm klinkt wel interessant inderdaad!
is wel wat voor mn nieuwe kites denk ik maar ik ga ze niet insmeren zonder goede referenties

pallo had een 2 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 9 - 15 knots op zijn Gaastra Jekyll (2009)

BuB 14 June / 2012 / 18:19
Heb het gebruik op mijn oude kite een ozone riot 3.0, aangezien hij nu al met een beetje regen in een natte handdoek transformeert

Ben zelf erg tevreden over het resultaat na het inspuiten voelde het doek weer een stuk nieuwer aan, soort vettige laag net zoals je een nieuwe kite koopt. Heb het getest onder de kraan (aangezien ik niet voor de lol in de regen ga staan) het doek was een stuk beter waterbestendig het water trok minder in het doek.

vlieger-kid 15 June / 2012 / 09:39
Quote: BuB - 14 juni, 2012 (20:19)
Heb het gebruik op mijn oude kite een ozone riot 3.0, aangezien hij nu al met een beetje regen in een natte handdoek transformeertBen zelf erg tevreden over het resultaat na het inspuiten voelde het doek weer een stuk nieuwer aan, soort vettige laag net zoals je een nieuwe kite koopt. Heb het getest onder de kraan (aangezien ik niet voor de lol in de regen ga staan) het doek was een stuk beter waterbestendig het water trok minder in het doek.
heb je je hiervoor speciaal geregistreerd?
Zandmotor "local"

vlieger-kid had een 5 sterren sessie in Vierlingsbeek met maar liefst 10 - 16 knots op zijn Liquid-Force HiFi Competition (2010)

Morres 15 June / 2012 / 12:11
coating is niet nieuw lijkt me, zal wss gewoon rebranded tenten-spray o.i.d zijn.
Die website is overigens een grote reclamezuil.

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Kitehert 15 June / 2012 / 12:36
Voor een kite van 10m2 ben je dus alleen al 75,- euro kwijt (als je de behandeling shampoo/spray zelf doet). Mij te duur voor een probeersel...
Als het echt goed werkt en de kite vliegt er beter mee (ook na een watercrash) en blijft langer goed is het wel aardig natuurlijk

JorisIII 15 June / 2012 / 13:09
Meestal met een website van een product of een bedrijf, toch?

BuB 15 June / 2012 / 16:03
Quote: vlieger-kid - 15 juni, 2012 (10:39)
Quote: BuB - 14 juni, 2012 (20:19)Heb het gebruik op mijn oude kite een ozone riot 3.0, aangezien hij nu al met een beetje regen in een natte handdoek transformeertBen zelf erg tevreden over het resultaat na het inspuiten voelde het doek weer een stuk nieuwer aan, soort vettige laag net zoals je een nieuwe kite koopt. Heb het getest onder de kraan (aangezien ik niet voor de lol in de regen ga staan) het doek was een stuk beter waterbestendig het water trok minder in het doek.heb je je hiervoor speciaal geregistreerd?

Nee, las dat jullie mensen zochten die het gebruikt hadden...
las voorheen vaak anoniem

extremekiter 15 June / 2012 / 16:40
Ik heb hier ook een paar spuitbussen staan en ik ga het zelf ook uittesten. Ik zal hier de resultaten wel delen zodra ik hem behandeld heb.

W W W . V E R S U S S H O P . N L

patrick020569 15 June / 2012 / 21:53
Het idee is prima denk ik...maar misschien is een goedkopere oplossing je kite wassen met afwas (ontvetten) en daarna inspuiten met een product om je tent of snowboardkleding waterdicht te maken..Lijkt mij hetzelfde resultaat geven en geen 75 euro lichter....

http://www.waterdichtmaken.nl/c-975494/waterdicht-maken-kleding/

Durex, de Haarwinkel, red light district, webcamgirls.

Flinty 18 June / 2012 / 06:19
Dat is inderdaad ook wel een optie maar lijkt niet echt op een coating zoals zij het noemen... Ik bedoel bij wintersport kleding werkt het waterdichtmaken ook niet optimaal...Na een goede regenbui komt het er gewoon doorheen...

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van Versus shop!!

Flinty had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Ozone C4 (2011)

Morres 18 June / 2012 / 09:59
Quote: Flinty - 14 juni, 2012 (11:14)
http://www.perssupport.nl/apssite/persberichten/full/2012/06/11/Nieuwe coating ontwikkeld voor kites
Die link bedoelde ik Joris.

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

JorisIII 18 June / 2012 / 10:03
ah, die had ik over het hoofd gezien.
Maar goed, je kan wel raden wie het persbericht heeft aangeleverd...

JorisIII 18 June / 2012 / 10:03
ah, die had ik over het hoofd gezien.
Maar goed, je kan wel raden wie het persbericht heeft aangeleverd...

Morres 18 June / 2012 / 10:27
jup

Flinty 19 June / 2012 / 08:17
Uiteraard hebben zij dat bericht zelf aangeleverd maar dat wil niet zeggen dat het een slecht product is...

Morres 19 June / 2012 / 13:21
Wil ook niet zeggen dat het een nieuw product is. Veel tenten zijn ook van polyesther en Teijin-varianten, dus wss is het gewoon herlabeld zodat men er meer voor kan vangen. Net als kitefix jaren geleden, dat was ook gewoon stuc-tape met tube lijm. Kwestie van tijd voordat er iemand is die een tentwinkel inloop voor spray voor zn kit een voor een appel en een ei zn ballen uit zn broek lacht.

Flinty 19 June / 2012 / 19:28
Ja klopt idd... ik zat ook al te zoeken naar coating spray of tentspray maar heb nog niet iets gevonden wat hier op lijkt..

kite2fly 15 July / 2012 / 09:11
Ah, had een topic over ditzelfde onderwerp gestart maar die was plots weg..... zal wel komen omdat deze er al was

Ben dus ook benieuwd naar dit spul. Niet voor oude kites maar om mijn nieuwe kites te onderhouden en mijn lijnen mee te behandelen.

Had al hier en daar wat zitten zoeken.

- Nano; Zelf zeggen ze dat het geen nano particles bevat, dat is al positief want nanoparticles in het begin van de voedselketen gooien zonder dat we de gevolgen goed kennen lijkt me niet echt slim.
- Behandel frequentie; Ze raden aan je kite elk jaar te behandelen..... 3 kites is ~150 euro per jaar, da's wel veel voor een product waar nog weinig van bekend is.
- Hechting; Zelf zeggen ze dat het spul na een jaar nog aanwezig is omdat de kite beter aanvoeld dan de niet behandelde kite. Beetje "wij van wc eend" Daarnaast zeggen ze niet hoeveel kite sessies ze hebben gehad en daar gaat het toch om.

Het spul lijkt me dus beter geschikt om je "oude" kite nog wat langer te gebruiken. Doek wordt dichter & beter waterafstotend (zeggen ze). Dat is echter niet specifiek voor kite surfen maar ook bij zeilen dus vraag ik me al snel af, welk (waarschijnlijk) goedkopere product in de zeilwereld doet/is hetzelfde en hopelijk goedkoper? .

Ik wacht nog even met de aanschaf in elk geval.

kite2fly had een 4 sterren sessie in Oostvoornse meer met maar liefst 14 - 17 knots op zijn Zian Aquila (2013)

extremekiter 01 August / 2012 / 17:33
We hebben bij Versus inmiddels ook bussen van Kite refit in de schappen staan en er zelf de eerste kites behandeld.

Allereerst een kite gewassen met de shampoo en flink uitgespoeld. Alle ranzige plekken en zoutvlekken zijn van de kite af en hij ziet er echt al een stuk beter uit.
Vervolgens een kite die we al een jaar lang in de lessen hadden en waarvan het doek echt al wat stoffiger werd en meer water opnam en lucht doorliet gecoat met de Kite refit coating. Het resultaat was echt heel erg goed, als je de kite niet kent, zou je zeggen dat hij maar een paar keer gevlogen heeft. De glans en de knispering is weer helemaal terug.
Wat je nog wel ziet zijn een aantal lijnen en kreukels van het vouwen van het doek.

In onze shop hebben we overigens een boel testflesjes staan, dus mocht je het eens zelf willen testen, kom dan gerust langs een gratis monster ophalen.
W W W . V E R S U S S H O P . N L

eddyc 01 August / 2012 / 18:27
Welke tenten camping spray zou het beste zijn ?
eddyc

ronald777 01 August / 2012 / 20:31
ik ben jim... en ik ben mike.... kijk we doen sproei sproei sproei en je hebt een nieuwe kite!!!! is het niet geweldig!!! ONGELOOFELIJK JIM!!!
13 bullaroo 9m waroo 3e boards, spleene, dakine

Oli4k 02 August / 2012 / 05:38
Wel erg duur dit. Ik heb vroeger bij Bever gewerkt en daar verkochten we ook van die coating voor tenten en jassen. Tenten zijn met PU of silicone gecoat. Ik benieuwd wat dit voor spul is dan. Lang geleden heb ik weleens een oude Flysurfer opnieuw geïmpregneerd met Nikwax wasmiddel en coating voor Gore-Tex jassen. Dat had wel een zeker effect maar de kite ging er niet beter van vliegen. Je houdt een soort vettig laagje over op het doek ze maar. Er zit door die actie wel nog steeds een hydrofobe laag op m'n badkuip.De prijs voor zo'n pakket is rond de €30. Altijd nog een stuk goedkoper (en milieuvriendelijk).

Oli4k had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 34 knots op zijn Airush DNA (2013)

Flinty 02 August / 2012 / 09:10
@Versus
Dat klinkt erg positief! Hebben jullie er toevallig ook een filmpje of fototje van voor en na? Misschien geeft dat nog wat extra duidelijkheid?

Zijn er nog mensen uit de zeilwereld die weten of er ook andere producten zijn die hetzelfde effect hebben?

harmsel 24 September / 2012 / 05:57
Gisteren een spuitbus kite-refit op de binnenkant van mijn versleten 2008 vlieger leeggespoten. Daarnaast heb ik de buitenkant van de kite ingespoten met goedkope (6 euro) waterdichtmaak tenten/jassen spray. Kite refit is meer een soort olie terwijl de tent spray meer plakt. De tent-spray verpakking geeft aan dat het slecht is voor pvc en rubber. Niet handig voor mijn single pump tubes. Op een dure kite zou ik niet snel de universele spray gebruiken.Het doek knispert nu een klein beetje, maar het is nog altijd uitgerekt en flinterdun. Wat mij betreft is Kite refit een leuke bezigheid op een windloze ochtend. Het doek wordt er veel waterafstotender van en het idee dat je kite beter werkt is al winst. -------------Zo a-relaxed dat deze site geen ipad browser ondersteund, nu is mijn reactie een soort van worsttekst.
Kite