Waar op pensioen gaan ?

Door: eddyc Reacties: 29 Hits: 2594
eddyc 31 July / 2012 / 18:57
Waar moet ik ooit op pensioen gaan?
Niet in Benidorm: weinig wind, flatgebouwen, nog redelijk duur.
Gewenst:
- hogere windzekerheid, stranden met golven in de nabijheid: kitesurf in de golven - fietsen is ook gewenst
- betaalbaar/goedkoop voor een huis te kopen en lage maandelijkse onderhoudskost

5 jaar geleden was Brazil (met hoge windzekerheid) nog een optie maar daar is nu ook een real-state boom.

Ik ben benieuwd wat jullie voorstellen.
eddyc

Herrie 31 July / 2012 / 19:12
Dit is een mooie!

Vind Jeri Brasil nog steeds erg goed en is idd wat duur. Waarom een huis kopen en aan een plaats vast zitten? Ik ben al 20 jaar "dakloos" en dat bevalt me prima! Een aantal opties buiten het kopen van een huis want: "The shit you own ends up owning you!" --Tyler Durden

Koop een oude Toyota Landcruiser (want overal onderdelen en te repareren met duct tape en tie wraps) en kat hem om tot comfy camper waar kitemeuk en fiets in kunnen. Zonnepaneeltje met een zak op het dak voor een warme douche. TVtje in plafond, koelkastje en je komt heel de wereld rond. De centjes die je bespaart op de kosten van een huis daar kan je makkelijk een paar weken per maand van op een hutje in het winderige strand zitten. Bovendien kan je met zo'n autootje ook de bergen nog in om te fietsen.

Als je dan toch geld over de balk wil smijten koop dan een boot! Heeft mijn baas ook gedaan. Neem je altijd je huis mee naar de kitespot en ga je van wind seizoen naar wind seizoen. Heb je altijd warm water en meer ruimte voor een koelkast waar dus meer bier in kan. Deze optie werkt ook beter voor je aantrekkingskracht bij de meisjes.
Cheers! Herrie

Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)

dr511 31 July / 2012 / 19:17
lekker iets in Azie zoeken, goedkoop leven en goekope vrouwen, Kun je jezelfs als ouwe bok helemaal uitleven en als een koning door het leven gaan met je nederlandse aow´tje
windzeker is niet zo belangrijk als je met die oude gepensioneerde botten wil gaan kiten. Dan heb je aan een half uurtje kite per dag genoeg.
Ziki Ondergoed, schultenbrau

wazzaah 31 July / 2012 / 19:50
Ben je al aan je pensioen toe dan?

Tegen de tijd dat de meeste van ons met pensioen mogen is dat allemaal al verdeeld door Europa hoor
Spanje wordt nog wel wat goedkoper, staat daar gigantisch veel leeg.
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

eddyc 31 July / 2012 / 22:04
Alvast bedankt.
Ik lust nog wel veel wind (40knopen in Juni en July op Maasvlakte) en golven (Maasvlakte / Ouddorp) en het zal niet met een AOW pensioen of vergelijkbaar bekostigd worden (ik heb redelijk hard gewerkt en wat geluk gehad).
@ Wazaaah: je hebt gelijk in Spanje moeten de prijzen nog 25% - 30% (of meer) omlaag. spanje beperkt zich tot Tarifa (weinig golven kans), Fuerte (veel rotskust met golven) en Tenerife (El Medano: vlagerge winden korte golven).

Dus benieuwd wat jullie me aanraden.
eddyc

Morres 31 July / 2012 / 23:09
kaapstad :
of gewoon bonaire

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

dr511 01 August / 2012 / 06:09
nou eddy c ik weet niet waarom je denkt dat er weinig golven zijn in Tarifa maar in de winter zit je daar wel goed. Zijn in de omgeving een paar epic wave spots. Alleen in de zomer is het dorp zelf natuurlijk te druk. Koop een caravan in Canos de mecca of bolonia en je zit goed

Lars_023 01 August / 2012 / 07:23
New Caledonia. Goed klimaat, makkelijk te financieren, prima wind.

Lars_023 had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 16 - 18 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

barrystormchaser 01 August / 2012 / 09:03

Tarifa geen golven, ik teken hier toch voor. En heb ze ook nog een keer zo hoog gezien.
www.stormchaser.nl Ocean Rodeo,Hb-surfkite,dakine en billabong

eddyc 01 August / 2012 / 10:15
Ok tarifa mee op het lijstje
Moet nadien door mijn vrouw afgecheckt worden.
eddyc

wazzaah 01 August / 2012 / 10:27
Je moet natuurlijk in Spanje ook niet direct aan de kust kijken, stukje naar binnen en het wordt veel goedkoper/groter. Aangezein je dan toch tijd zat hebt.... kan je ook wel 30/60 minuten rijden naar de spot.

Portugal/Guincho is ook mooie wave spot.
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Flinty 01 August / 2012 / 14:03
Ik zou ook zeker zeggen Bali, Indonesië... Als je bij Canggu beach gaat kijken, hier heb je erg mooie golfen en ook vaak genoeg wind voor een grote kite!! De huizen zijn daar goed te betalen al heb je natuurlijk ook kapitale villa's die prijzig zijn :)

Canggu is een rustig plaatsje dat bekend staat om zijn surfers... Je zit daar niet in de belachelijke drukte van Kuta o.i.d.

Flinty had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Ozone C4 (2011)

dr511 01 August / 2012 / 14:26
Quote: eddyc - 1 augustus, 2012 (12:15)
Ok tarifa mee op het lijstjeMoet nadien door mijn vrouw afgecheckt worden.
als je met pensioen gaat dan hou je toch niet dezelfde vrouw?
ff inruilen voor eentje halverwege de 20 tegen die tijd. Ff een aziaatje erbij die zijn lekker onderdanig en goed verzorgend.
of eentje uit oost europa die willen ook wel poetsen.

martin404 01 August / 2012 / 15:16
Ik was in kaapstad strontjalours op een paar ouwe duitse kiters die op dolphin beach een appartement hadden gekocht en er voor hun endless summer ook eentje in Zeeland NL hadden. (zelf zou ik voor Texel gaan)
60 plus, maar die gasten gingen elke dag helemaal los met 30 knp
No kite related brand affiliations

Jeffrey77 02 August / 2012 / 20:13
Maui, lekker ver, veel wind, niet te warm en makkelijk qua taal. Huizen zijn ook betaalbaar.

wimbers 02 August / 2012 / 20:48
Maui, wat is de prijs van een beetje huis daar?
bij twijfel..Doen!

wimbers had een 4 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Naish Park (2011)

Herrie 02 August / 2012 / 21:03
Quote: wimbers - 2 augustus, 2012 (22:48)
Maui, wat is de prijs van een beetje huis daar?
http://online.wsj.com/article/SB10001424052702304898704577479293757609000.html

Stuur ons wel een kaartje!
Cheers! Herrie

Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)

Morres 02 August / 2012 / 22:09
IK HEB EEN HELE GOEDE!!

Terschelling Ga er vooral wonen met VEEL vrienden

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Jeffrey77 03 August / 2012 / 21:44
We hadden interesse in een woning op Lower Waiehu Beach Road in Wailuku op Maui maar die is inmiddels verkocht. Meerdere badkamers en slaapkamers voor 300,000 USD. Was een woning met zeezicht, straat oversteken en je staat op het strand. Letterlijk 30 meter van het water. Vijf a tien minuten rijden van kitebeach en winkels op vijf minuten rijden. Op www.trulia.com kan je woningen zoeken.

Maar ja, wel de andere kant van de wereld voor ten opzichte van Nederland dus daar moet je tegen kunnen. Aangezien wij in Vancouver wonen is het voor ons makkelijk te bereiken. Een vlucht van vijf a zes uur en kunnen we er logeren bij vrienden die ook kiten.

martin404 03 August / 2012 / 22:49
Quote: Herrie - 31 juli, 2012 (20:12)
.Als je dan toch geld over de balk wil smijten koop dan een boot! Heeft mijn baas ook gedaan. Neem je altijd je huis mee naar de kitespot en ga je van wind seizoen naar wind seizoen.

Dat was heel lang geleden (al ver voor het kiten) een droom van me, tot ik een keer een andere invalshoek hoorde.
Dat ging over een stel dat ook hun hele leven gespaard hadden om een jacht te kopen en dan de wereld rond te reizen.

Die kwamen er achter dat ze hun hele leven gespaard hadden voor wat ze in de bajes "eenzame opsluiting" noemen.
Nergens durfden ze aan wal te gaan, uit angst dat er vanaf de kust altijd wel iemand zou kunnen zitten te wachten, die naar hun jacht zou kunnen zwemmen, of varen, als zij er niet waren.
Om hem leeg te roven, te jatten, of om hun op te gaan zitten wachten.
Dat was ruim voor de tijd dat moderne piraterij zo hot werd in de media

Oftewel, op dure jachthavens na, zit je aan die jacht vast, want je kunt hem niet zomaar onbewaakt even ergens voor de kust laten dobberen terwijl jij gaat shoppen.
Je vrouw even achter laten, gaat ook niet echt lekker voelen. Helemaal in landen waar jouw jacht hele dorpen jarenlang zou kunnen voeden.
Het lijkt me trouwens in bijvoorbeeld een low butget hotel ook veel makkelijker om met mensen in contact te komen, als in zo'n jachthaven met veelal redelijk patserige types.

Nee, een jacht koop ik pas als ik al het andere al heb.
No kite related brand affiliations

Herrie 04 August / 2012 / 00:32
@Martin: Klopt ik heb een beetje vertekend beeld van de werkelijkheid. Mijn baas heeft een bootje van 130m . We zitten hier altijd met een man of 50 crew aan boord en met een snelheid van 32knopen (48000pk) varen we die piraten er uit. Ik had het ook over geld over de balk smijten he? Daar doen wij een veelvoud van en dan nog meer
Cheers! Herrie

flipper 04 August / 2012 / 05:57
IIk weet niet hoe oud je bent , maar ik hoop voor je rond de 63 jr, anders mag je blij zijn dat je tegen de tijd dat je met pensioen gaat ( 70 á 75 jr) je nog zelfstandig naar je scootmobiel kan lopen. Er gaan namelijk geruchten dat we langer moeten doorwerken ( zodat ze in Zuid Europa wat eerder met de VUT kunnen)

herfst 04 August / 2012 / 13:36
Je kunt alleen met pensioen als je die in eigen beheer hebt.
Anders: keep on dreaming. En als je niet ingehaald wilt worden door aardbevingen, virussen/epidemie, (burger)oorlog, voedselschaarste, droogte en daarnaast ook hoge windzekerheid wilt dan kun je nmm kijken naar t gebied Zanzibar-Madagascar-Reunion-Mauritius. 2 van hen zijn self supporting en je euries zijn daar (op dit moment) t meeste waard. Ben je hoog opgeleid, dan kun je bijklussen in Abu Dhabi (heeft n directe verbinding met dit gebied). S6

Flinty 04 August / 2012 / 17:51
Hij vraagt toch om mooie windzekere betaalbare kitespots en niet om gezeur over of hij wel of niet met pensioen kan. De beste man zal dit heus wel zelf kunnen beoordelen.

Ik denk nog steeds dat Indonesië echt een goede is. Anders natuurlijk een appartementje in Zuid-Afrika ook fantastisch.
Wat ook erg goed schijnt te zijn is Portugal maar minder voor de golven denk ik.

Flinty had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Ozone C4 (2011)

flipper 05 August / 2012 / 13:50
Flinty weet waar hij over praat, "Portugal minder voor de golven",?????? .......al vaak geweest zeker