Kijk op http://nederlandsekitesurfvereniging.nl/ daar heb je echt een hele goeie verzekering voor je spul! Ik ben zeer tevreden.
Succes
Laurens
Sportzeker
Yoram had een 3 sterren sessie in Murrebue met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Ozone C4 (2014)
Dank jullie wel!
Clement had een 5 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 30 - 35 knots op zijn North Rebel (2015)
Jammer dat sportzeker niet vermeld hoe ze de afschrijving van surf en kite materiaal hanteren.
Stel ik koop een overjarige nieuwe 2014 kite in 2015 voor 600 euro en tijdens mijn vakantie in 2015 wordt de kite gestolen of ik vaar hem total loss, wat wordt er dan uitgekeerd? En wat zou er uitgekeerd worden als dat in 2016 zou gebeuren?
et1961 had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Crazy Fly Sculp (2017)
Dat staat wel in de polisvoorwaarden
Yoram had een 3 sterren sessie in Murrebue met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Ozone C4 (2014)
Tja, en die zijn voor mijn genoemde senario's?
et1961 had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Crazy Fly Sculp (2017)
Ik heb Sportzeker. Betaalbare goede reisverzekering met alle voordelen die je bij anderen niet kunt krijgen op t gebied van 'funsporten'!
@et1997 Volgens mij 2015 €300 en 2016 €150 . En in 2017 €0.
Wil je het zeker weten mail je ff met mark van sportzeker
Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)
Pfff, 50% afschrijving op een nieuwe kite in het eerste jaar, dan kan ik alleen maar concluderen dat het een flut verzekering is....
@Djee en ET1961, even simpel googlen had je WEL het juiste antwoord gegeven. Ik hoop niet dat het hele leven bij jullie uit aannames bestaat aangezien je er dan nog wel eens vaker naast gaat zitten en, producten welke prima functioneren niet afnemen of andersom;)
Maargoed, dan meer even een lesje verzekeringen:
https://www.europeesche.nl/sites/default/files/afschrijvingslijst_bagage.pdf
Zoals te lezen valt in bovenstaande link wordt er in het eerste jaar in pricnipe nieuwwaarde uitgekeerd en wordt vervolgens met 20 procent per jaar in 5 jaar naar 0 afgeschreven. Dit lijkt mij persoonlijk bijzonder schappelijk wanneer je de daadwerkelijke waarde afschrijving neemt in onze branche!
Maak je maar niet ongerust hoor, ik ben behoorlijk feitelijk ingesteld. De afschrijvingspercentages die de europeesche hanteerd zijn zeker schappelijk te noemen.
Je kunt wel alles verzekeren, maar als je verstandig met je spullen omgaat is niet verzekeren op de lange termijn toch voordeliger. Als je portemonnee geen ruimte biedt om een enkel schade gevalletje te kunnen opvangen, dan moet je misschien eerst eens je financiele beleid tegen het licht houden alvorens je besluit om minimaal 125 euro op jaarbasis voor een dergelijke verzekering uit te geven...
@ Dom: o, nou toevallig heb ik een vorig jaar een schade geval gemeld (hier heb ik de verzekering niet voor, maar als je toch gedekt wordt geprobeerd hier gebruik van te maken) Mijn kite was (net) 4 jaar oud en volgens de Europeesche totaal afgeschreven, zodoende kom ik aan mijn "aanname" binnen vier jaar geheel afgeschreven, als jij beweert dat ik nog wel restwaarde had en dit dus wel nog terug zou krijgen, ga ik de post zoeken van de Europeesche en scannen.
Ik hoor graag van je.
Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)
@ET1961, ik koop ieder jaar een compleet nieuwe set. Heb je niet te maken met afschrijvingen. Of past dit niet binnen je financiële beleid.
@YORAM, als je ieder jaar een compleet nieuwe set koopt, dan heb je misschien voor de verzekering niets te maken met afschrijvingen. Bij evt. schade of verlies zal de verzekering vermoedelijk (ken namelijk niet de verzekeringsvoorwaarden van jouw verzekering) nieuwwaarde regeling hanteren.
Ik neem aan dat jij elk jaar je overjarige kites inruilt of doorverkoopt, dan heb je zeker met afschrijvingen te maken! ;) En die zullen niet misselijk zijn....
Ik weet niet of jouw laatste zin een vraag is? Maar ieder jaar een splinternieuwe set kopen past idd niet in mijn financiele beleid. Even terzijde, maar mijn kiteset bestaat uit 11 kites en 9 boards.
@ET1961: Als je met 11 kites en 9 boards op reis gaat en ze worden gejat dan kan 1 individueel schadegeval je zo 10k+ kosten en dan is je verzekering ineens heel interessant (mits je dekking hebt afgesloten hiervoor). Voor kleine individuele schades is een verzekering altijd minder interessant, zeker wanneer je de 50 euro eigen risico meeneemt in je overweging. Dat gezegd hebbende kunnen bij sommige kites (denk b.v. aan flysurfers) reparatiekosten behoorlijk in de papieren lopen (400 a 500 euro is geen uitzondering). Hier kan je je 5 jaar voor verzekeren, voor veel mensen de overweging waard.
@Djee: Ik ben geen verzekeringsguru echter heb ik vanuit mijn professie als eigenaar van Kitecare.nl veel te maken met verzekeringen. Zoals ik de polisvoorwaarden lees heb je recht op 20 procent van de aanschafwaarde wanneer je kite 4 jaar oud is. Hoe de verzekering uitlegt dat dit niet het geval is durf ik ook niet te zeggen maar is wellicht de moeite waard om uit te zoeken.
@dom: Ik ga niets meer uitzoeken, maar als jij zo stellig brengt dat ik aannames doe en ik een je een echte casus breng, die anders dan jij stelt (aanname?) en je hebt Sportzeker in je onderschrift staan, ga ik er vanuit dat je weet hoe het werkt (sjit weer een aanname) dus ben benieuwd waarom ik de mededeling krijg dat mijn kite €0,- waard is?
Is trouwens prima bij jullie (kitecare) gefixed.
ET1961, zolang ik geen schade op me materiaal heb, heb ik niet te maken met afschrijvingen. Ik koop ze denk ik in voor andere bedragen dan jij doet. Overigens als je 11 kites hebt en 9 boards, ik ga er maar even vanuit dat het geen oude zooi betreft, dan loont het wel de moeite om de boel te verzekeren. (Diefstal uit je schuur is ook verzekerd).
Diefstal uit mijn woning is gedekt door de imboedelverzekering. Op reis neem ik meestal 2 boards en 3-4 kites mee, deze zijn door de reisverzekering gedekt tegen verlies, diefstal en ook schade.
Ik ben een keer een nieuw board kwijtgeraakt op Feurte en mijn verzekering wou dit in eerste instantie niet vergoeden. Mijn verzekerings tussenpersoon heeft dit toen wel weten te regelen bij mijn verzekering. Inmiddels ben ik van reisverzekering geswitcht, om ook mijn kitespullen verzekerd te hebben op vakantie.
Als je de nieuwste modellen voordelig kan kopen dan kan je ze waarschijnlijk na het seizoen voor vrijwel dezelfde prijs doorverkopen, dat doen kitescholen ook vaak. Als ik in die situatie zou zitten, zou ik ook ieder jaar de nieuwste modellen kopen.
Nu koop ik voornamelijk nieuw overjarig, veelal met 45-55% korting op de originele nieuwprijs. Dat is voor mij intressant genoeg. Een 2e hands kite in goede staat, uit een recent jaar ben ik ook niet vies van ;)
@ET1961, in dat geval is een extra verzekering voor jou overbodig inderdaad. Puur voor een schade gevalletje zou ik men materiaal niet verzekeren. Welke reisverzkering zit je? Kan een interessante optie zijn.
@Djee: De eigenaar van Sportzeker draag ik een warm hart toe vandaar mijn onderschrift. Ik ben geen medewerker van Sportzeker noch De Europeese en kan dus inhoudelijk over jou specifieke casus weinig melden. Hooguit dat wellicht nog kan lonen om e.e.a. na te vragen bij je verzekeringsmaatschappij, zij dienen uit te kunnen leggen waarom je materiaal tot een 0 waarde gedaald is in 4 jaar.
Kunnen ze dit niet, dan lijkt het me niet meer dan redelijk om ze in gebreke te stellen.
Your call wat je er mee wil. Ik geef enkel handvatten om een gesprek te openen.
En bedankt voor je compliment:)
Zoals gezegd doe ik er verder niets mee en zie ik het als "gewone" doorlopende reisverzekering die mijn sporten dekt.
Registreerde: 29 July 2007
Hi allemaal,
De laatste tijd hoor ik veel mensen praten over verzekeringen waarbij ook het materiaal in NL verzekerd is. heeft iemand ervaring met die verzekeringen? Welke verzekering is het meest geschikt voor kiters die voornamelijke in NL kiten en af en toe ook op reis gaan met al hun gear?
het lijkt mij namelijk wel een fijn idee om je spullen verzekerd te hebben!
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groeten,
Clement
Clement had een 5 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 30 - 35 knots op zijn North Rebel (2015)