dat board stond al 6 maanden geleden op instagram dus dat zegt niks.
Vervelende situatie zeker je kunt aangifte doen of even via zijn facebook netwerk zijn telefoon nr / adres achterhalen om het verder netjes op te lossen :)
Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)
ik zie hier dat hij dit vaker doet! Wie o wie kent Joris Nieuwenhuis uit Leeuwarden?
we hebben de deal gesloten via marktplaats.nl ook was de advertentie te vinden op hanglos:
http://hanglos.nl/secondhand/311239/show
Voor mij was het helaas niet mogelijk om de kite binnen korte tijd op te komen halen bij hem
dus ik heb de koper gevraagd of hij de kite op zou willen sturen, ik vertrouwde er op dat het goed zou komen dus heb ik het geld vooruit overgemaakt met de verwachting dat de verkoper de kite direct op zou sturen. Inmiddels 2,5 weken later en helaas tot noch toe geen contact meer kunnen krijgen met de verkoper niet via de mail, facebook of telefoon.
Daarom zou ik graag een oproep willen doen, wie kent Joris Nieuwenhuis en kan mij meer vertellen?
Alvast bedankt!
Als het klopt dat het zijn echte naam is én hij in Leeuwarden woont, -das maar de vraag natuurlijk- dan moet je ff in de telefoongids zoeken op: joris nieuwehuis in Leeuwarden. Komt maar één hit naar voren. Proberen waard.
En je weet waar hij werkt, kan er evt. een telefoontje aan wagen om te vragen of hij aanwezig is. Mocht dat zo zijn kun je hem even opzoeken. Kun je b.t.w. ook checken of die naam bij die persoon hoort en of hij is wie hij is.
Voor hetzelfde geld gebruikt de verkoper de naam of een fake account van iemand anders. Maar... in sommige gevallen zijn mensen wel zo stom om anderen op te lichten terwijl ze a.d.h.v. info op social media zo te achterhalen zijn
tijd om deze fraudeur dus even hard aan te pakken :)
tijd voor internet fraude afdeling
Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)
Alle mails afdrukken.
Advertentie als je nog ergens een kopie hebt afdrukken.
Betalingsbewijs van bank afdrukken.
Dossiertje klaar om aangifte te doen bij de politie.
Alsnog eerst proberen contact te krijgen met de persoon.
Ik zou even bij deze heer langs gaan als ik zijn adresgegevens zou hebben en vervolgens een "goed gesprek" met hem hebben en voor lief nemen dat je dat geld dan kwijt bent. Zie het maar als leergeld. Kun je alleen geen aangifte meer doen bij de politie. Wijzer is om het dus eerst via de politie te proberen, maar ja, dat neemt niet je frustratie weg.
Je gaat er van uit dat je al zijn gegevens hebt maar weet je dat wel 100% zeker? Zou nl wel heel dom zijn van een persoon om je op te lichten terwijl je al deze gegevens hebt. Pas dus op met verspreiden van foto's etc tot je het echt 100% zeker weet.
Bel je bank en zeg dat je per ongeluk geld naar een verkeerd rekening nummer hebt overgemaakt.
De bank is verplicht een betalingsonderzoek te doen en zal de ontvangende partij een brief sturen met het verzoek geld naar je terug te storten, indien die dat niet doen geven ze na 15 dagen alle gegevens vrij. Dit heeft bij mij beide keren dat ik in deze situatie zat er toe geleid dat het geld alsnog is terug gestort.
Soms doet de bank even lastig als het bv ING is die bij Rabo moet vragen maar even doorbellen want het is gewoon een standaard procedure waar niet alle medewerkers van op de hoogte schijnen te zijn.
Aangifte heeft echt 0% nut, zonde van je tijd (helaas).
Als het 100% zeker is.....openbare schandpaal idd
kite2fly had een 4 sterren sessie in Oostvoornse meer met maar liefst 14 - 17 knots op zijn Zian Aquila (2013)
Echt nog een keer?
Schijnt dat ie een heel mooi lul verhaal had dat alles gehackt was incl zijn bankrekening.
Advertenties op Hanglos heb ik verwijderd.
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
Dus deze gast is gekend...
Heeft dit nog al gedaan...
En is dan nog zo makkelijk te vinden als iets...
Sjonge, mocht dit bij mij gebeuren... Ik stond al snel aan de deur.
Natuurlijk oppassen voor je al deze dingen online zwiert.
Dit is zijn fb dan?
https://www.facebook.com/joris.nieuwenhuis.5
Dat is in ieder geval de facebook van de foto op de jongen idd.
Bankrekening gehacked smoes slaat uiteraard idd nergens op. Geld is er op gestort dus maak het dan maar terug over.
Als je eenmaal weet dat dit die gast is dus via de faceboek van zijn broer, zijn zus en zijn nicht en andere bekenden gewoon berichten, als vrienden en familie hem er op aan gaan spreken zal het geld miscchien sneller terug komen.
Heel vervelend dit soort situaties. Zorgen dat hij via zijn bank en familie wordt aangesproken levert denk ik meer op zonder te veel problemen.
kite2fly had een 4 sterren sessie in Oostvoornse meer met maar liefst 14 - 17 knots op zijn Zian Aquila (2013)
Dat is inderdaad zijn facebook, ik weet wel zeker dat hij het is ja. De gegevens kloppen sowieso.
@WAZZAAH is het niet beter om het topic te laten staan op hanglos? Dan kan men zien dat het een oplichter is.
we hebben de deal gesloten via marktplaats.nl ook was de advertentie te vinden op hanglos:
http://hanglos.nl/secondhand/311239/show
Voor mij was het helaas niet mogelijk om de kite binnen korte tijd op te komen halen bij hem
dus ik heb de koper gevraagd of hij de kite op zou willen sturen, ik vertrouwde er op dat het goed zou komen dus heb ik het geld vooruit overgemaakt met de verwachting dat de verkoper de kite direct op zou sturen. Inmiddels 2,5 weken later en helaas tot noch toe geen contact meer kunnen krijgen met de verkoper niet via de mail, facebook of telefoon.
Daarom zou ik graag een oproep willen doen, wie kent Joris Nieuwenhuis en kan mij meer vertellen?
Alvast bedankt!
@gastman
Helaas kan ik niet meer bij mijn oude Hanglos acc (JOJO) omdat die e-mail niet meer bestaat!
Je hebt van mij een mail ontvangen met de nodige info via je hanglos pagina!
Snap dat u via verschillende wegen contact met me probeert te zoeken vind het zelf enorm lastig wat er allemaal is gebeurd!
Is een klein wereldje de kite wereld en om dan de boel te belazeren dan ga je niet lekker!
Laat z.s.m. wat van je horen!
Gr,
Joris
Jongens de knokploegwhatsapp kan weer gesloten worden. Volgende keer beter.
sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)
Post ook ff het rekening nummer hier waar je het bedrag naar over hebt gemaakt, dan kan Google dr ook wat mee in de toekomst.
www.knokploeg.nl inhuren kan ook.
Gehaktdag had een 3 sterren sessie in Domburg met maar liefst 25 - 30 knots op zijn Best TS (2014)
Als je iets verkoopt en de andere partij heeft betaald, dan zorg je ervoor dat dat pakket asap op de post is, basta!
Ik had een bladder gekocht van 14 jarig jongetje die er nog 1 had liggen. Ik heb gelijk betaald en verwacht dat dat pakketje gelijk wordt opgestuurd.
Na 2w hoorde ik niets meer. Ik stuurde een kwade mail en bleek hij op skivakantie te zijn.
Nog een week later kreeg ik een mail; bleken de verzendkosten hoger te liggen dan hij had gerekend en vroeg om bij te storten.
Dat heb ik netjes gedaan. De bladder heb ik nooit ontvangen! We waren overeen gekomen dat hij de helft zou terug storten.
Ook dat heeft het kleine boefje niet gedaan.
Ik heb al zijn gegevens op internet kunnen vinden (adres, telefoon nummer, foto's, etc.).
We surfen toevallig op dezelfde spots af en toe. De kans dat we elkaar eens tegen het lijf lopen is erg groot en zal ik hem hierover aanspreken.
Het bedrag waar het om gaat is niet de moeite om een bezoek in Kortrijk te brengen.
Beste Jean Oosterlynck, ik vind het niet netjes van je!
http://hanglos.nl/forum/kite-discussie/topics/311196
hotsauce had een 5 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 17 - 19 knots op zijn Wainman Hawaii ManiaC (2014)
Kijk voor de grap hier eens: http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=17797.15
@ VDJOJO ik ben benieuwd wat je hier op te zeggen hebt Joris Nieuwenhuis.
En op het feit dat je je telefoon al weken niet opneemt, en dat je je twitter account hebt gesloten toen ik je tweette.
Je begrijpt wel dat we hier werk van gaan maken.
Dat is idd allemaal al bekend bij mij helaas. Heb alles gelezen over hoe er gehandeld is.
Wat ik je in je mail gestuurd heb is vrij duidelijk. Ik ben niet de persoon geweest die hier achter zit. Anders had ik nooit de tijd en moeite genomen om hier op te reageren. Ben zelfs blij dat je contact hebt gezocht hierover omdat hoe meer gedupeerde hoe zwaarder de zaak opgenomen word (iig geloof dat dat zo bij de politie gaat)
ik heb al mijn accs gesloten en/of veranderd die via mijn e-mail gaan omdat ze overal op konden komen.
Vind het rond uit kut dat dit bij mij moet gebeuren! (dit omdat ik zelf nu bezig ben met een DJ/Producent label op te zetten)
Ik weet niet wat je uiteindelijk betaald hebt voor het board?
Wat ik van verschillende personen al heb gehoord is dat er meteen akkoord werd gegaan op de biedingen en dat er binnen no-time druk achter is gezet en afgehandeld is. Ik zou zogenaamd op vakantie gaan waardoor de transactie snel moest gebeuren??
Ook is er gehandeld onder verschillende namen op Marktplaats op mijn account en verschillende woonplaatsen.
Wat Gijs hier boven heeft gemeld (stond vorige week ook al een oproep hier op hanglos) heb ik met hem kunnen afhandelen omdat ik het zelf net zo vervelend vind als wat jullie allemaal vinden! Mijn naam word onterrecht geschaad en word hier niet vrolijk van!
Daarom neem ik zeker de moeite om dit op te lossen en alle verhalen te verzamel zodat ik dat ook gewoon gebruiken kan bij de politie etc.
En even voor de goede duidelijkheid deze Joris Nieuwenhuis ben ik dus ook niet!
http://webmanager.omroepgelderland.nl.kpnis.nl/web/Nieuws-1/1049071/500-dagen-cel-voor-oplichting.htm
Dat is een bericht uit 2011...Zonder enige verwijzing naar Joris Nieuwenhuis of andere naam. Dus de toegevoegde waarde van deze opmerking volg ik even niet.
Ik kom wel een recentere pagina tegen met de naam Joris:
https://forum.www.opgelicht.nl/viewtopic.php?f=26&t=12753
Hoi Joris,
Dus jij beweert dat én je marktplaats account is gehackt, én je emailaccount, maar ook je bankrekening bij ING?
Ik vind dat een buitengewoon sterk verhaal. En de reden dat je ontslagen bent bij bar Sybs zal ik hier ook maar niet posten.
Of is die reden soms ook gehackt?
*pakt popcorn*
Begint op een soap met slechte verhaallijn te lijken...
Gastman, succes! Klikt erg ongeloofwaardig allemaal ja....
Dat met Gijs heb je helemaal niet opgelost omdat je het vervelend vond maar omdat hij bij je op de stoep stond om zijn kite zelf maar op te halen.
Moraal van het verhaal is dat er gewoon veel opgelciht wordt via marktplaats, wil je zeker weten dat je je kite krijgt? Ga naar de verkoper toe, kan je de boel gelijk bekijken of ga naar een shop.
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
<quote>Vind het rond uit kut dat dit bij mij moet gebeuren! (dit omdat ik zelf nu bezig ben met een DJ/Producent label op te zetten)</quote> Doe fff normaal, het is ronduit kut voor de persoon die je probeert te lichten. Ga nou niet de gebeten hond spelen.... Geld terug storten, en sorry zeggen
Registreerde: 25 June 2011
Hi,
Op 3 Februari heb ik op marktplaats een kiteboard gekocht (Youri Zoon Pro 2013). Direct betaald na wat mailwisselingen met de verkoper, maar hij stuurt m maar niet op en reageert niet meer op mijn mails! Ik heb m al een twitter bericht gestuurd, maar nu heeft hij zelfs zijn twitter account nu zelfs gesloten!
Jongen is bekend en ook het verhaal...
lees eerst rest van topic voordat je reageerd
Alvast bedankt
Slis
---------------
Bij deze is het topic gesloten:
voor wie "gedupeerd is" kan contact leggen met: nieuwenhuis.4j[@]gmail.com
En tot slot de hint/advies voor iedereen die met marktplaats werkt etc.
Pas geld geven als je product in handen hebt, niet laten opsturen etc
of het moet een 100% betrouwbare partij zijn.
Check ook het product op defects etc,
en onderhandel op die basis.