hurghada of el gouna met kerst vakantie

Door: nikkikop Reacties: 44 Hits: 16396
johndoe 21 December / 2006 / 11:13

We gaan in Feb!

MAar iig gedankt!

Maar gaast !!ik WEIGER    om met groter dan men 12 te varen hoor

MAzzol, dat ding heeft wel goede llowend dus dat vin ik alles prima!

Ik wil wel een keer een kano huren daar

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Kingkai 22 December / 2006 / 10:23

Geen probleem Maarten alles is geregeld.. Ik verhuur kano's..

Kitesurfschool Freeriderz www.kitesurfles.net

johndoe 22 December / 2006 / 12:48
Kijkdatzijnnogeensberichten!

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

mallepietje 22 December / 2006 / 13:53

Hoe is de kite spot in Gouna heb gehoord dat dit gevaarlijk ondiep is of heb je ook diepe plekken?

Imke 22 December / 2006 / 14:27
Ik weet niet hoe je duits is.. " Das Revier Direkt vor der Station gibt es eine riesige Lagune (1) mit einem Stehbereich von ca. 300 m. Bei konstantem Nordwestwind (sideshore) bietet diese perfekte Schulungsbedingungen. Geschult wird mit Naish-Vierleinern und für eure ersten Wasserstarts gibt es große bidirectional Boards. Bei Ebbe ist der Bereich direkt vor der Station jedoch nicht und bei Tidenwechsel nur bedingt kitebar, da das Wasser zu seicht ist. Dann muss bis zum tiefen Wasser gewatet werden. Im Winter liegt die durchschittliche Windausbeute bei über 70%. Keine Sandbank oder Insel, sondern flaches Wasser, manchmal etwas kabbelig. Erlebt selbst die endlose Weite des Reviers mit Blick auf die Silhouette der Skyline von El Gouna. " Dus eerste 300m kniediep bij hoog water (laguna), daarna diep en iets kouder ;) (zee) Kijk voor plaatje op deze site http://www.go-viva.de/kiten/aegypten/el_gouna/revier.php (krijg op mn mac namelijk niet zo n copy icon)

Imke 22 December / 2006 / 14:29
uhm.. dave/jort hebben jullie dat ook met een mac? mn indeling zag er normaal uit maar alles staat nu lekker onleesbaar...

-DAVE- 22 December / 2006 / 14:50
  deze dave?

' De oplossing om alle mogelijkheden te benutten ophanglos met de MAc is

Firefox (plaatjes dingen,vet druk, dikdruk,onderstreep ,poppetje etc.

behoud van je
.
.
r.eturns

http://www.mozilla.com/products/download.html?product=firefox-2.0.0.1&os=osx&lang=nl
en linkies maken dus...

Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

Imke 22 December / 2006 / 15:09
thanks dave, ik heb alle sites gewoon kunnen openen/gebruiken met safari alleen hanglos wil niet helemaal. En nu weer ontopic ;)

micros 24 December / 2006 / 14:35

"Dus eerste 300m kniediep bij hoog water (laguna), daarna diep en iets kouder ;)" (Imke)

Dat klopt niet ;) 

Voorbij de lagune is het water juist warmer. Het ondiepe water in de laguna koelt 's nachts namelijk flink af en is vooral 's ochtends hollandsch koud. Het diepe water heeft juist een constante hogere temperatuur. Ook aan het eind van de dag is het diepe water nog vele graden warmer dan de lagune.

@MaartenZ: Je gaat echt veel spijt krijgen als je geen grotere kite dan 12m meeneemt. De winter is echt een ander verhaal dan de zomer. Maar goed, jouw keus.

Crossbow 2011, Nobile T5, Long Ocean handmade twintip & wave board | | Visit www.TheDiabolo.com

papa 24 December / 2006 / 14:49
Ik was er afgelope eind mei en smorgens rond 9u was t echt aardig fris moet ik zeggne... Neem volgend jaar iig m'n shorty mee.
WWW.3M-TEAM.COM

johndoe 24 December / 2006 / 16:02

Maargoed dude ik heb ff geen andere maat vliegers dan men 12 en 9 torch '07 dus dan maar niet hea!

En je moet het met me eens zijn, groter dan 12/13 is kut traag langzaam onprettig nietzoheelergfijn!

Dus vandaar lekker een kanootje huren

micros 24 December / 2006 / 17:07

De meeste duitsers waren eind november al in een lang wetsuit aan het kiten. In een 2mm neopreen onderpak of een shorty ging het prima vond ik. Slechts 1 keer iets te koud gehad. Op warmere dagen kon je zelfs gewoon in je zwembroek. Maar check wel even hoe de temperatuur in februari is...

Grote kites zijn inderdaad irritant traag, al verschilt het gigantisch per model. Maar het is veel frustrerender om met z'n allen op het strand te zitten terwijl twee Switchblades 16m keer op keer als enigen nog lekker aan het varen zijn...
Duiken is bij gebrek aan Hanglos.nl een mooi alternatief, of quad rijden, of kameel rijden ;)

Crossbow 2011, Nobile T5, Long Ocean handmade twintip & wave board | | Visit www.TheDiabolo.com

passie 24 December / 2006 / 20:16
in de herfstvakantie dit jaar. ALLEEN MAAR IN MIJN BLOTE BUIK EN BOARDSHORT gevaren.. Geen een keer koud gehad.

johndoe 24 December / 2006 / 21:55

In je Blote buik?

Ik surf alleen in blote bips

Flag 25 December / 2006 / 12:28

Begin februari zit ik 17 dagen in Hurghada.. In Jasmin village.. Vorig jaar ben ikdaar ook geweest, en het beviel me prima... Weet iemand of het een beetje te doen is om wat dagen naar el gouna of megawish te gaan met de taxi, aangezien dit toch bijna niets kost in Egypte, of is de afstand te groot?

passie 25 December / 2006 / 12:51

Stefano zat in Hurghada.

En reed voor 8 euro heen en terug.. met stuff en al. met 7 andere mensen der in ( famillie)..

is ongeveer 40 km..

Dus gaat makkelijk

Flag 25 December / 2006 / 14:56
oke top.. ik weet nog wel dat we voor 4 euro heen en weer reden naar hurghada centrum, dat was echt niets.. en die vier euro deel je dan ook nog door het aantal personen waarmee je bent.. Heeft iemand ervaring met de kitetrips die je daar kan maken, langs verschillende eilanden met een boot..?

Kingkai 25 December / 2006 / 15:01

Flaq de wind en de spot is veel beter hier in Magawish. Jasmin moet ik toegeven is een mooier resort. Taxi van Jasmin naar Magawish kost max. 10 pound (ietsje meer dan 1euro) en de reistijd is misschien 10 minuten. Of je boekt een upwinder naar Magawish! Een vriend van me werkt bij Tommy Friedl en hij kite regelmatig naar Colona. El gouna kost ongeveer 30 a 40 pound met de taxi vanaf jasmin. Als de wind NW is, hebben ze vaak in El Gouna een paar knoopjes meer. Bij deze windrichting kun je dus besluiten om hem naar El Gouna te boeken. Een nadeel is dat het daar ondiep is en er liggen hier en daar messcherpe en puntige schelpen op de bodem!

See ya in Feb!

Spot: Magawish www.colonawatersports.com

Kitesurfschool Freeriderz www.kitesurfles.net

vroef 13 January / 2007 / 21:33

Iemand in movenpick hotel geweest in mei?? (el gouna)

Benieuwd naar de verhalen, of de babyphone in de kamer het haalt naar het strand e.d.

en waar de kiteplek is ten opzichte van het complex.

vroef had een 0 sterren sessie in Muiderberg met maar liefst 12 - 16 knots op zijn Naish Torch (2013)

Stefke 14 January / 2007 / 19:54

Gaan er nog mensen kiten op Mangroovy Beach begin februari 2007?

Steven