Muiderberg is al 2 jaar een NO-Go zone..
Maar zoals steeds vaker met Oost alles is gewoon DRUK!
Edam, enkhuizen , medemblik, Ijburg :overal waar het met Oost te doen is is het tegenwoordig te achterlijk en bijna gevaarlijk druk helaas. daar moeten we mee leren leven.
Of de wadden moeten en keer volledig en voor altijd open gesteld worden voor het kitesurfen. Die Xtra ruimte zou zeker de veiligheid duizendmaal vergroten.
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
dan hoop ik ook dat het gaat gebeuren, ik heb er wel een stukje rijden voor over om een beetje veilig te kunnen kiten wand dit is niet normaal meer.
maar bedankt voor de andere spots. en inderdaat was gister in edam en ook daar was het druk maar het leek er wel op dat ze meer rekening met elkaar houden en weten wat ze met hun kite doen.
was in ieder geval beter vertoeven dan muiderberg
blouwen had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 20 - 24 knots op zijn Naish Torch (2008)
elke morgen gaat om half 10 de boot naar Ameland en met oost kun je daar een droomsessie hebben. Helaas zit ik in Hurghada, maar anders had ik het wel geweten!!!
kijk dat wil ik horen. lijkt me ook nog wel eens leuk.
hoe veel kost een retourtje er naar toe?
thx in iedergeval
blouwen had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 20 - 24 knots op zijn Naish Torch (2008)
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Sorry hoor, maar ik heb voor bijna de 3e dag achter elkaar heeeerlijk gevaren op MB. Wanneer je een beetje opkruist heb je van niemand last. En jawel, het wegvaren kan wat lastig zijn, maar ach...
Kortom, lekker daggie weer.
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
Check trouwens de spotfinder en je ziet 12 spots met oostenwind dus een dag als vandaag moeten er op elke spot zo'n 200-300 kiters bezig zijn denk ik.
Dan zijn er ook nog 3 eilanden waar je met oost kan en mag kiten, en waar toch al gauw 3-4 kiters op t water zullen hebben gestaan, dus......... lijkt me duidelijk.
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
Stukje opkruisen is inderdaad de oplossing. Aan het eind van de dag was het trouwens best rustig in Muiderberg.
Er was daar gisteravond alleen wel een muggenplaag. Dat je een wolk muggen ziet hangen en er dan met ingehouden adem doorheen moet rennen. Tsja van de winter vonden we het nog relaxed dat we geen echte winter hadden...
Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)
idd, je zeikt. Wat voor kite had je? kleur?
Daarnaast is het juist irritant dat mensen allemaal hun kite op 12 uur hebben staan. Ik maakte mij meer zorgen om het maat gebruik. Er zaten een paar gasten met hun 16m2 op het water, levensgevaarlijk. Ze stuiterde ook aardig
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Wij waren maandag met - 10 man op het water! Ik geloofde mijn ogen niet, maar het zal ook wel met koninginnedag te maken hebben. Om de rust op die spot te bewaren zal ik de naam niet noemen...
Maar wat een TOP dag!
weekend belgie aan de kust, en er was ruimte zat en aanlandig!!! top sessie's gehad!!!!
caas had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 23 - 30 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Gypsy (2008)
Mensen hebben gewoon het besef niet dat Muiderberg west, pal noord en oost geen beginnersspot is. Zondag ook. Wordt er door niet-kitescholen les gegeven.... Vlagerig als de hel, dat doe je toch niet?!?!?!?
Veel beginners die de regels en omstandigheden niet kennen, en veel vooraan blijven kloten, daar wordt het gevaarlijk. Inderdaad achterin goed te doen.
Maar goed, blijf maar weg of voorin kloten, wel zo prettig
Spijt me wel Dom, maar oprotten met die camera shit. Vrijdag was het pal aanlanding en verschillende mensen gedroegen zich ronduit debiel. Ook als je goed kan kiten spring je niet 10 meter van de kant bij aanlandige wind.
En dan hebben we het nog maar niet over de mensen op de kant (ook niet kiters) die bijna geraakt werden.
Als je zo goed bent, loop je lekker met je camera spul naar een rustige plek en doe je het daar. Als dat niet kan: pech hebben, jullie hebben niet meer recht dan een ander om de boel te verzieken omdat je mooie plaatjes wilt maken.
En ja, ik was er ook en ik voer ongeveer 800 meter upwind, waar het lekker rustig was.
Op koninginnendag heeft iemand zijn been gebroken die aan het lessen was. Heb haar geholpen met afvoeren naar haar auto.
@ patrick
en daT MET OOSTENWIND HAHA
was roefie er niet dan?
Ayo
vroef had een 0 sterren sessie in Muiderberg met maar liefst 12 - 16 knots op zijn Naish Torch (2013)
Registreerde: 13 March 2007
wie weet er nog een betere plek om met ooster wind te kunnen kiten.
was vandaag bij muiderberg was redelijk druk maar wat een volk komt daar,
niemand houd rekenimg met wie dan ook echt een gekke huis.
ben 2x bijna onthoofd omdat ze hun kite niet om hoog houden als je er onder langs gaat.
heb nu dan ook een flinke jaap ondermijn oog van iemands zijn lijnen(heb dus nog geluk)
ook een kite op mijn kop gehad tijdens het vaaren.
en wat sommige op de kant doen is niet te beschijfen.
net of dat het een sport is die geen risico met zich mee neemt.
ben het nu echt spuug zat bij muiderberg.
het is volgens mij nog nooit zo erg geweest als dit jaar.
maar ik zou graag nog een plek weten te vinden waar wel normale mensen kommen
die wel met elkaar rekening houden.
ik hoop dat er iemand is die die spot niet alleen voor zich wil houden maar het mij ook zou willen vertellen.
b.v.d. barry