muiderberg is een ramp!

Door: blouwen Reacties: 47 Hits: 6891
Denis 01 May / 2007 / 16:16
quote: terrorwally - Dinsdag 01 Mei, 2007(13:39)
Op koninginnendag heeft iemand zijn been gebroken die aan het lessen was. Heb haar geholpen met afvoeren naar haar auto. 
Rijd dat dan nog een beetje met een gebroken been?
Kiten is harde plasser !

Denis had een 2 sterren sessie in Les Blanc Sablons met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Takoon Scoop (2002)

Rowin 01 May / 2007 / 16:23

Ja zaterdag eerst bij medemblik wezen kijken

Super druk, ( en ja.. Dave jij was daar :P )

Toen naar Edam gereden, en was daar relatief rustig.. chill

Flyboarden.nl

johndoe 01 May / 2007 / 17:05
quote: Denis - Dinsdag 01 Mei, 2007(16:16)
quote: terrorwally - Dinsdag 01 Mei, 2007(13:39)Op koninginnendag heeft iemand zijn been gebroken die aan het lessen was. Heb haar geholpen met afvoeren naar haar auto. Rijd dat dan nog een beetje met een gebroken been?

Haar vriend reed. Ze kregen als het goed is les van een vriend. 

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Doublej 01 May / 2007 / 19:18

Wat het probleem is met Muiderberg, dat het echt een spot is voor "gelegenheidsgangers" Oh, het waait oost, dan ga ik wel naar Muiderberg. En verder zie je ze nooooit. En dan maar aso doen, de wannabee uithangen, voor de kant trucks doen, massa's beginners pal voor de kant etc.

Maar als het ver in de herfst is zijn er maar een paar, en die hebben het altijd naar de zin, en we zitten dus altijd ver van de kant vandaan. Daar bij de kant is het nu eenmaal vlagerig. Als je het weet, doe er dan wat aan. Niet hier liggen zeiken dat Muiderberg kut is, en als je ver bij zee vandaan woont is er geen andere optie. 

Ik kom graag in Muiderberg, en ik irriteer me aan al die asociale mafkezen die deze spot zonodig moeten verpesten.

Mzzl Joost 

Powered by Slingshot

litewave 01 May / 2007 / 20:05
En het wordt allemaal nog erger, neem dat maar van me aan.
me, myself and i

RoyE 01 May / 2007 / 21:00

Was dat been wel gebroken, volgens mij had ze alleen haar knie verdraait...

Verder vraag ik me wel eens af of er met lessen wordt aangeleerd om je kite niet op 12 uur te houden, omdat dit misschien tijdens het lessen wel handig is....zo blijven je lesssers tenminste staan...

Verder heb ik het redelijk gehad met al die beginners, iedere dag met mooi weer hangen er kites in de bomen en of stuiteren er mensen over het voetpad/verhoging. Ik hou echt geen rekening meer met al die beginners, hou ze gewoon uit je lijnen en hoop dat het snel weer winter wordt !

-DAVE- 01 May / 2007 / 21:32

Er is weer een hoop onkunde bijgekomen ja, maar het komt allemaal door onwetendheid.

Praten, zeggen , gewoon naar elkaar toelopen, vragen, verzoeken  en uitleggen. Dat is de way denk ik.. 

Zeker met het steeds drukker worden nog steeds. 

Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

blouwen 01 May / 2007 / 21:52
quote: Doublej - Dinsdag 01 Mei, 2007(19:18)
Wat het probleem is met Muiderberg, dat het echt een spot is voor "gelegenheidsgangers" Oh, het waait oost, dan ga ik wel naar Muiderberg. En verder zie je ze nooooit. En dan maar aso doen, de wannabee uithangen, voor de kant trucks doen, massa's beginners pal voor de kant etc. Maar als het ver in de herfst is zijn er maar een paar, en die hebben het altijd naar de zin, en we zitten dus altijd ver van de kant vandaan. Daar bij de kant is het nu eenmaal vlagerig. Als je het weet, doe er dan wat aan. Niet hier liggen zeiken dat Muiderberg kut is, en als je ver bij zee vandaan woont is er geen andere optie.  Ik kom graag in Muiderberg, en ik irriteer me aan al die asociale mafkezen die deze spot zonodig moeten verpesten. Mzzl Joost 

je hebt wel gelijk hoor het is voor mij tever weg om naar zee of ergens anders heen te gaan om na een zware dag werken lekker te kunnen kiten.

en moest dus vandaag toch weer naar mb.

lekker kunnen kiten, was niet zo heel erg druk - 15 kites was goed te doen dus.

maar moest gistere ff mijn hard luchten.

maar het probleem blijft

zelf suport sponser

blouwen had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 20 - 24 knots op zijn Naish Torch (2008)

blouwen 01 May / 2007 / 22:00
quote: -DAVE- - Dinsdag 01 Mei, 2007(21:32)
Er is weer een hoop onkunde bijgekomen ja, maar het komt allemaal door onwetendheid.Praten, zeggen , gewoon naar elkaar toelopen, vragen, verzoeken  en uitleggen. Dat is de way denk ik..  Zeker met het steeds drukker worden nog steeds. 

dit ben ik zeker met je eens, maar er zijn van die lui die het niet kunnen hebben dat ze  er over worden aan

gesproken.

mischien om dat ik nog geen super kiter ben, maar ik weet wel hoe het moet en hoe je het veilig houd

en ik vind dat dan ook wel erch belangrijk en blijf er dan ook wat van zeggen.

als iedereen dat zou doen zou het al een stuk veiliger zijn.

m.v.g. barry

zelf suport sponser

blouwen had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 20 - 24 knots op zijn Naish Torch (2008)

johndoe 01 May / 2007 / 23:29

heb maandag toch even lopen bleren op het water. In totaal ben ik bij 4 man close gaan varen en tegen ze gezegd dat ze beetje moeten opletten en dat hun kitemaat veel te groot is. Ze kijken je dan echt zo aan van "Heb je het tegen mij?"

Blijf erbij dat als je stilstaat, je niet kite niet op 12 uur moet hebben. Gewoon laag!!! dan kan elk verkeer erlangs. Daarnaast kan je vlagen een stuk beter hebben.

Tenslotte krijg ik het zweet op mijn rug als iemand zijn barretje zo zenuwachtig helemaal aan de uiteindes vast heeft. Alleen ik vind dat veel gasten zeuren op dit forum. Iedereen is zo begonnen en het beste is om ze gewoon even aan te spreken en tips te geven, zijn ze hartstikke blij mee. Net zoals dave zegt.

Kortom communiceren inplaats van molesteren

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Claudia 02 May / 2007 / 10:39

Joh blijf lekker weg dan....Beter voor de rest. Iedereen is altijd maar aan het mupperen, blijf het een lekker spotje vinden. Baal dan ook wel gigantisch dat een handje vol nerds dan TE scheel en te onderontwikkeld is om ff op die borden te letten en toch tussen de strandgasten hun kite gaan oppompen en oplaten. Ik zeg lijnen door snijden!! 

Oh en even over 'die beginners' iedereen die loopt te zeiken is zeker vergeten dat je het zelf ook heb moeten leren. Tuurlijk leren ze wel dat het niet handig is om die kite op 12 uur te houden maar als ze voor het eerst een bar vasthouden is het al een hele opgave en de eerste stap om de kite alleen al op 12 uur te houden!!!  

Herzlichen gruss aus Ostreich....lekker veel ruimte hier trouwens  

Silversurfer 02 May / 2007 / 12:04
of een bootje met oost...
Als je alles onder controle hebt, ga je niet hard genoeg.

wazzaah 02 May / 2007 / 13:03
een bootje nemen, naar de wadden.
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

SKdB 02 May / 2007 / 13:03

Oost is er nog zat plek op het alkmaarder meer ( wel bootje nodig voor er te komen en redden als nodig ).

Maar ik heb een microspot (HHW stad van de zon aan de zuid kant waar toekomstige wake kabel baan gepland is) waar je met oost nog redelijk kan kiten met 2 tot 4 man.

Is wel lastig met oplaten en landen maar is te doen maar zeker niet voor beginners.

SKdB had een 3 sterren sessie in Bergen aan Zee met maar liefst 12 - 16 knots op zijn Peter Lynn Charger (2010)

RobB_W 02 May / 2007 / 13:32

Kwou net zeggen, Stad van de Zon is een walhalla aan obstakels. Ik zie ze ook wel eens aan de oostkant van de middenweg kiten, maar da's nog ff krapper volgens mij..

Ferry 02 May / 2007 / 14:53

heb het jaren geleden ook geprobeerd toen het nog braak lag, elke keer weer materiaal kapot. en elke keer weer zeggen dat we er niet meer gaan varen.

4x gedaan ofzo. maar het blijft gewoon ruk. vanuit elke richting komt de wind over een stad oid en is mega vlagerig, overal obstakels inderdaad. ga deze spot maar niet promoten want hij is levens gevaarlijk.

laat ze maar lekker een kabelbaan aanleggen, kunnen we er wel wat doen als het niet waait (:

voor de rest... eerlijk zullen we alles delen. en heb je er geen lol meer in als het druk is, ga er dan niet heen, zoek een andere spot.. er zijn er genoeg die nog niet druk zijn denk ik. we blijven hangen bij dezelfde spot omdat we er ' opgegroeid'  zijn maar kijk ietsje verder, lever wat comfort in (grasveldjes ed) en je kunt met oost nog veel kanten op!

www.outboundkitetravel.nl

Roderick 02 May / 2007 / 15:39
Ik ben in Frankrijk ergens geweest waar ze het heel normaal vonden om met aflandige wind op zee te kiten. Was naruurlijk wel een reddingsboot. Kan natuurlijk in Nederland ook als de binnenwaterspots echt te vol worden met oostenwind. (Misschien ksn, die hebben toch al daglidmaatschap e.d. (Of zeg ik nu iets heel doms?)

Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)

vroef 02 May / 2007 / 15:44

Ik ben op muiderberg met oost,

alles klaarmaken en als laatste je lijnen uitrollen en wegwezen.

Meteen naar achteren en niet meer terugkomen voordat je wilt uitrusten!!!

Plek zat! lekker dicht bij huis!

vroef had een 0 sterren sessie in Muiderberg met maar liefst 12 - 16 knots op zijn Naish Torch (2013)

Ferry 02 May / 2007 / 16:29

@ Roderick

Leucate waarscijnlijk? volgens mij varen ze daar op de Mistral, die is daar kei hard en super steady.

als je in NL op Noordzee zou gaan kiten met oost zal het heel vlagerig zijn, verderop misschien beter. maar dan moeten er zeker goede voorzorgsmaatregelen getroffen worden.

www.outboundkitetravel.nl

SlingshotSjody 02 May / 2007 / 18:43

Ik ben met koninginnedag ook op Muiderberg wezen varen. Ik kom daar als ik eerlijk moet zijn nooit en schrok ook wel van de grote hoeveelheid "beginners". Maar los van deze beginners moeten de gevorderde kiters gewoon 2 rakjes upwind knallen en dan heb je nergens meer last van... Zo denk ik dan. Ik zag een aantal gasten ook wat verder van de kant varen wat natuurlijk ook prima is ipv dichter bij de kant. 

Maar als iedereen zo ligt te ergeren aan de manier waarop beginners in het water rond banjeren, pas jezelf dan aan want dat gaat iig sneller dan dat die beginners zich aan moeten passen... 

[3Mâ„¢]Kiteboarding

RoyE 02 May / 2007 / 19:15
Met koninginnedag was het erg rustig...

SlingshotSjody 02 May / 2007 / 19:39
He Roy, was jij er ook met koninginnedag??? Helemaal niet gezien joh... waar vaarde je mee? Ik vaarde met de Flexifoil Fusion (enige fusion die er was)...
[3Mâ„¢]Kiteboarding

zagy 02 May / 2007 / 20:12

snik jank huil, gasten kappen met zeuren. Zeg het tegen de mensen op de spot en niet hier achteraf gaan zeuren, typisch nederlands. Ik vind het zelf ook een prima spot, alleen beetje oppassen als het druk is. Maar een schellinkhout met mooi weer is echt niet beter.