Kaapstad accommodatie/ tips

Door: karel80 Reacties: 44 Hits: 4747
karel80 03 September / 2009 / 17:15
Ik ga in november naar Kaapstad om te kitesurfen en om andere toerischtische dingen te doen.

Weet iemand nog een leuke/betaalbare plek om ongeveer 2 weken te verblijven, vlakbij kaapstad?
Een plek vlakbij het strand en een levendige omgeving?

Mocht iemand nog andere tips hebben, dan hoor ik het ook graag!

Kan ook nog iemand mij vertellen of ik mijn 12m2 en mijn 9m2 mee moet nemen of dat ik er eentje thuis kan laten.

Alvast bedankt voor de tips!

Groeten Karel
Sitting on the dock of the bay ...... after a wicked session!!

dom 03 September / 2009 / 18:29
Ik ga in December naar The Surfhouse in Tableview. Veel goede verhalen over gehoord maar zelf nog niet geweest.
Je kan hun mailen op shereebrown apenstaartje telkomsa.net. Prijzen zijn heel schappelijk luxe cabin met eigen badkamer voor ruim 10 e per nacht. Tik je iets meer af heb je er nog een autootje bij ook;)
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

karel80 03 September / 2009 / 18:38
Dat klinkt erg goed!

Zal ff kijken en een mailtje sturen.

wazzaah 03 September / 2009 / 18:41
Zou maar een 7m mee nemen Smiley
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

TORRO 03 September / 2009 / 18:55
Ga 3 maanden naar Kaapstad huur een appartement op bloubergstrand

daanbanaan 04 September / 2009 / 08:51
@torro waar huur je dat app en wat zijn ongv. de kosten voor 3 maanden???
preparing for the next adrenaline shot....www.kitecamps.eu

karel80 04 September / 2009 / 15:51
Zal ik met mijn 9 niet aan de gang kunnen want anders moet ik weer een 7 aanschaffen!!

D-ice 04 September / 2009 / 17:12

tellavist 04 September / 2009 / 19:44
TORRO please geef info ik zit ook te denken om er 4 weekjes in de kerstvakantie naar toe te gaan.
het belangrijkste is het budget dus please geef wat info!Smiley

Smileycheers
Alain Duckers.

daanbanaan 04 September / 2009 / 19:48
Quote: D-ice - 4 september, 2009 (19:12)
Wat is leuk en betaalbaar?? Heb zelf een tijdje in waterkant (wijk in kaapstad naast the waterfront) gezeten... Voor appartementen daar : http://www.capestay.co.za/ Zelf hier gezeten: http://www.capestay.co.za/capelife/ Zijn top appartementen met alles erop en eraan, maar niet heeeel goedkoop
gheh dat heb je al eerder ergens op een topicje gezet.... en heb t bekeken, zijn idd niet goedkoop

preparing for the next adrenaline shot....www.kitecamps.eu

TORRO 04 September / 2009 / 20:06
Het appartementen complex waar ik verblijf staat op het strand. Appartement heeft uitzicht op zee en is geschikt voor maximaal 3 personen. Ik betaal €700.- per maand. http://bloubergaccommodation.co.za/

MariLuz 04 September / 2009 / 21:05
Hi!

Check: http://www.capetownguru.com/
Dit is de site van Sheree. Samen met Grant (haar man) heeft ze The Surfhouse. Erg chill en goed voor mekaar met zwembadje etc. Ze regelen alles voor je wat je maar wil! Er zitten kite- en windsurfers. Afgelopen februari bij hen gezeten.

Grtz,
Marjolein

Yorn 04 September / 2009 / 23:32
IDD gewoon lekker naar de SURFHOUSE van Grant & Sheree! Dit seizoen hebben ze ook een dependance met uitzicht over het water!

Heel veel plezier.

Surfz 05 September / 2009 / 14:25
Kaapstad ligt best een eind van Blouberg, Blouberg ligt centraal tussen alle goede spots. Als je daar bij Blouberg ergens zit kan het niet mis gaan, je doet toch alles met de auto. By the way, bij Blouberg heb je de Primi (naast de M14 tegen het strand aan), dat is geweldig goed eten, mega veel en gezond voor weinig geld. Verder veel shops en gezellig s'avonds. En je hebt echt een 7 nodig (tenminste in december en januari) maar die kun je ook daar kopen. Er zit een slingshotshop bij bigbay en die gasten zijn super relaxed, perfecte service en goedkoop. Ook North is er goedkoop te krijgen, ik vaar er zelf niet mee, maar die shop (zijn geloof ik duitsers) zit ergens in een groot winkelcentrum tussen Blouberg en kaapstad. Verder kun je nog een eurootje of 100/150 terugkrijgen van de belasting, maar daar kunnen ze je daar in de shops alles over vertellen. Ook handig is de site ikiteboarding.com, dit is de kitesite van Z-Africa, super relaxed ook. Dus, Enjoy paradise!
http://www.ikiteboarding.com/kiteboarding/articles/getting-back-to-the-roots-of-kiteboarding.aspx

Judith 07 September / 2009 / 19:12
iemand nog tips voor de cheapest tickets???? Ik ga 3.5 week in december!
www.versusshop.nl :)

D-ice 07 September / 2009 / 19:24
Quote: daanbanaan - 4 september, 2009 (21:48)
gheh dat heb je al eerder ergens op een topicje gezet.... en heb t bekeken, zijn idd niet goedkoop

Smiley Yup hehe...

Lijkt wel of ik ze verhuur Smiley maar is geen reclame voor mezelf... heb het gewoon goed naar me zin gehad...

En tja als op het forum steeds dezelfde vragen komen.... posten we maar weer Smiley

wazzaah 07 September / 2009 / 19:27
Van die vliegtickets zoeken wordt je al helemaal achterlijk Smileymaar dat is misschien iets voor een ander topic.

Tip: kijk eerst op de airline site zelf, daar kan je iets makkelijker zoeken naar de prijs over een hele week. Kijk dan naar de goedkoopste datums en vul deze dan in bij cheaptickets.nl etc.
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Onbekende gebruiker 07 September / 2009 / 21:21
Judith: Ja daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag! Mag ik niet mee? Smiley
Best-flip 07 September / 2009 / 23:44
Ik had laatst ook al topic geopend maar niemand reageerde :(
Nu gaan er tog mensen naartoe om te overwinteren,
Ik zelf vertrek 19 oktober tot 14 april!.
Eerste maand zit ik hiero
www.inn-africa.com,
Daarna zie ik het wel
Zijn er toevallig nog mensen die intresse hebben om samen appartement/auto te huren....?
Groetjess

Best-flip 08 September / 2009 / 00:02
Owja niet geheel onbelangrijk

Maybe think about selling your gear in holland and getting some kkite stuff here, it's about 30% cheaper including 14% les tax.
i get good prices from the shops here

Dus voor de mensen die intresse hebben om hun spulletjes thuis te laten
Doe ik zelf namelijk ook behalve wetsuit-board enz neem ik mee Smiley

Flexelex 09 September / 2009 / 08:18
Voor tickets check KLM.. hebben de wereld weken! Wij hebben 130 euro teveel betaald! Vuile flikkers!. We zitten er vanaf 8 jan voor een maand. App aan het strand via capetownguru.com via Sheree! Perfecte service!

Succes
If it doesn't blow, it Sucks!

karel80 10 September / 2009 / 18:05
Check de tickets gewoon ver van tevoren en zoek op airlines uit het land zelf, zelf ga ik nu met KLM. vind ik niet de beste maatschappij maar was wel de goedkoopste voor zo'n €600 retourtje.

Heb ook geboekt bij die Grant en Cheree, zag er relaxt uit en ze komen ook betrouwbaar over.

Is het ook nodig om een karretje te huren voor elke dag of gewoon voor een aantal dagen??

Zal mijn 9 meter meenemen en ik koop daar dan nog wel een kleinere kite als het nodig is, moet al zoveel meenemen want een dik wetsuitje lijkt me ook niet overbodig daar....

Cheers

dom 10 September / 2009 / 18:29
Karel. Auto huren kost geen fuck daar. Je kan een kevertje huren voor 10tje per dag ofzo? Ik heb de hele maand een bakkie:)
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

karel80 10 September / 2009 / 18:35
Klinkt goed, ik ga dat bakkie daar ook direct regelen. Heb nu al spijt dat ik maar 2 weken ga.....
tenzij ik de staat win dan blijf ik langer ... veeeel langer

harry Vogelezang 12 September / 2009 / 21:29
Hi,

ik kan jullie ook helpen aan een slaap plaats in Table view (Zuid Afrika) (de plek voor het kitesurfen en windsurfen)
loop afstand van de winkel 5 minuten van het strand !

Kosten ~ 9a10 euro p.d.p.p.
ophalen en brengen naar het huis kan dat is geen probleem .

Huis is OK met zwembad en iemand die regelmatig schoonmaakt !Smiley

Reservering graag via info@kitesurfschool.nl

Voor meer info bel Harry 0651323547 of info@kitesurfschool.nl
Harry