Kaapstad accommodatie/ tips

Door: karel80 Reacties: 44 Hits: 4748
karel80 14 September / 2009 / 18:10
Dank je voor de info maar..

Ik heb al wat geregeld in Blouberg onderhand maar ben wel op zoek naar een goede kiteschool voor mn vriendin!
Die wil daar gaan lessen als ik zelf aan het kiten ben (ze moet het wel super gaan vinden ;-) ) dus als jullie kiteschool in de buurt is daar komen we graag ff kijken.

Die accommondatie zal waarschijnlijk niet doorgaan tenzij er geen zak aan is!!

Laat maar ff weten

Sitting on the dock of the bay ...... after a wicked session!!

AlexVliege 24 January / 2010 / 16:11
Check ook www.endlesssummerbeachhouse.co.za voor ouderwetse Nederlandse gezelligheid, direct aan het strand!

wazzaah 24 January / 2010 / 21:28
spammmert Smiley
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

mbjbleumin 20 September / 2010 / 13:43
Hallo,

ik woon zelf in Kaapstad in een mooi huis op 1,5 km afstand van Bloubergstrand (the place to be als je wilt kiten). Ik verhuur enkele slaapkamers (omdat ik deze zelf niet in gebruik heb) dus als er mensen interesse hebben hoor ik het graag.

Manou

(manoubleumink@gmail.com)
Manou Bleumink

AJK 20 September / 2010 / 20:31
Hey allemaal,

Ik wil zelf graag de laatste week van december en de eerste 3 weken van januari in Kaapstad verblijven. Zoek iets waar meerdere mensen zijn want ik ga wel in mn eentje maar hou er niet van om de hele tijd op mn zelf te zijn. Ik ga liever met mensen die hetzelfde doen overdag veel kiten en s'avonds chillen of wat doen.

Ik heb zelf nog geen goedkopere tickets gevonden dan 1000 euro (zonder overstappen dan want dat wil ik liever niet) iemand tips?

Wanneer je recht aan het Blouberg Beach zit, heb je dan een auto nodig? Of kun je ook een bus nemen of af en toe een auto huren?

ik hoor graag!
Groeten A J

Hooked eversince

martin404 20 September / 2010 / 20:48
Quote: Flexelex - 9 september, 2009 (09:18)
Voor tickets check KLM.. hebben de wereld weken! Wij hebben 130 euro teveel betaald! Vuile flikkers!.

Same here....en er viel ook niks meer mee te regelen.
Had juist zo vroeg geboekt zodat het dan goedkoper zou zijn.
Flikkers indeed.
No kite related brand affiliations

wazzaah 20 September / 2010 / 21:15
Zag laatst tickets voor 540,- incl met BA is dat beetje cheap of kan t nog beter?
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

dom 21 September / 2010 / 06:19
540 is prima. Ik ben vorig jaar heengevlogen voor 550.

@AJK: zowel the endless summer beachhouse als the surf house in tableview zijn echt de spots to be voor jou. Ik adviseer the endless summer beachhouse aangezien daar meer kiters zitten en het pal op t strand gelegen is. Alex vliege (hier ook actief) is een van de eigenaren van deze toko en you're gonna have the time of your life.
Een auto in Zuid-Afrika vind ik zelf een absolute must al is t maar omdat t nog geen 300 euro per maand kost. Wel kan je daar heen gaan en ter plekke een wagentje regelen en eventueel delen met andere kiters.
Be sure dat je met kerst bij the endless summer beachhouse zit. Dikke BBQ en mooi feestje. Wie weet verkracht ruben de draaitafels wel weer en noujah ik raak er niet over uitgepraat:)
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

dom 21 September / 2010 / 06:23
Overigens recht aan blaauwberg strand heb je alleen maar hele dure apartementen. (meeste ook long stay rental).
Tableview heeft ook iets meer nightlife dan Blaauwberg en eigenlijk veblijft vrijwel iedereen hier.

VJL 21 September / 2010 / 09:45
Vorig jaar heb ik 3 weken op Blouwberg Beach gezeten. Net appartement voor niet al te veel kosten.
Auto gehuurd op het vliegveld, 500meter van het strand, 1 uur rijden vanaf kaapstad centrum.
De eigenaar is een duitse surfer, dus naast Engels kan je er ook Duits praten

http://www.secretgarden-capetown.com

martin404 21 September / 2010 / 10:56
Ik ga er van half december tot half januarie heen.
Zit er aan te denken om alleen de eerste 1 of 2 weken te boeken en waneer ik daar ben eventueel wat anders te zoeken
In een stad als Kaapstad is er ook in het hoogseizoen (de weken rond de kerst) toch nog wel zat goeds/goedkoops te vinden of niet?

Ik hoorde dat onder de 10 euro per dag voor 1 persoon makkelijk moet kunnen. Klopt dat?

En een auto huren? hoe verstandig is het om dat alvast van tevoren te regelen?

dom 21 September / 2010 / 10:59
@Martin: in kaapstad wil je echt niet zitten dat ten eerste. Je wil naar blaauwberg of tableview dat zijn de kitebestemmingen. Vergis je niet over het hoogseizoen in SA. Als je al iets kan vinden zullen ze echt mega prijzen rekenen. (half kitend europa wandelt er rond). Het lijkt mij niet verstandig.

martin404 21 September / 2010 / 11:30
@Dom

Toch van tevoren de volle 4.5 weken boeken dus.
In Blouwberg idd, maar dat was ik ook al van plan. (dacht dat het een wijk in Kaapstad was)

nils 21 September / 2010 / 11:39
Iemand ervaring met kitespul meenemen met KLM? Wat kostte het?
Zo de wind waait waait mijn jasje.

martin404 21 September / 2010 / 12:04
Check de KLM site.
Als het goed is mag je tegenwoordig je 150cm/25kg kitebag met board en kite(s) gratis meenemen. (ipv je normale tas)
Ik prop me 7m in mijn carry-on bag

koen-tjeee 21 September / 2010 / 12:11
Quote: dom - 3 september, 2009 (20:29)
Ik ga in December naar The Surfhouse in Tableview. Veel goede verhalen over gehoord maar zelf nog niet geweest.Je kan hun mailen op shereebrown apenstaartje telkomsa.net. Prijzen zijn heel schappelijk luxe cabin met eigen badkamer voor ruim 10 e per nacht. Tik je iets meer af heb je er nog een autootje bij ook;)

Wauw, dat is erg cheap. Voor een eigenkamer/badkamer!

koen-tjeee 21 September / 2010 / 12:12
Quote: MariLuz - 4 september, 2009 (23:05)
Hi! Check: http://www.capetownguru.com/Dit is de site van Sheree. Samen met Grant (haar man) heeft ze The Surfhouse. Erg chill en goed voor mekaar met zwembadje etc. Ze regelen alles voor je wat je maar wil! Er zitten kite- en windsurfers. Afgelopen februari bij hen gezeten. Grtz,Marjolein

De website doet het niet....

AJK 22 September / 2010 / 14:30

En waar moet je nou precies op vliegen dan? Op Kaapstad zelf? Want daar zie ik bijvoorbeeld geen aanbiedingen voor. Wel weer heel veel voor Johannesburg. Of is het de bedoeling dat je een doorvlucht boekt? Wie heeft hier ervaring mee, ik hoor het graag.

Groeten,

AJK
Hooked eversince

martin404 22 September / 2010 / 15:48
Bij de wereld-weken van KLM zag ik op een zondag een heenvlucht naar Johannesburg staan, via Kaapstad, voor 100 euro minder als wat ik voor mijn heenvlucht naar alleen Kaapstad heb betaald.
Terugvlucht kon ik die optie niet voor vinden, maar heb ook niet echt gezocht, want ik kon me ticket toch niet meer verranderen.

Voor de rest zag ik vorige maand bij KLM en elders allemaal aanbiedingen voor pakweg 100 euro minder voor een retour, maar dan moest je wel via London of Johannesburg.
Dan heb je dus dat gestress met overstappen en je reis duurt 3 of 4 uur langer 2x zoveel kans op vertragingen etc.
Dat vond ik persoonlijk die 100 euro niet waard.
KLM is de enige met een directe vlucht Adam naar Kaapstad.

AJK 22 September / 2010 / 16:49

Ok bedankt Martin! Dat is mij inderdaad ook de honderd euro niet waard. word sowieso al gek in zo'n vliegtuig
Dan ga ik nog eens goed zoeken voor een vlucht naar Johannesburg via Kaapstad. LTR
Hooked eversince