West Australia - tips gezocht

Door: Creem Reacties: 34 Hits: 2418
Magic_Ed 14 November / 2010 / 08:29
Heel veel plezier Creem! En blijf heel
w w w . v e r s u s s h o p . n l

dom 15 November / 2010 / 08:14
En uitgebreide verslagen doeeeen:)
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

wazzaah 15 November / 2010 / 12:13
Ja verslagen willen we, en niet zoals je NZ verslag
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Creem 18 December / 2010 / 16:05

Zojuist terug van een mooie 4 weken WA. De spots op een rijtje geschreven vanuit het Noorden van WA naar Zuiden WA:

Exmouth (maar dan net het hoekje om bij Ningaloo Reef). De mooooiste spot die ik ooit gezien heb. Spot heet Sandy Beach, super vlak water omdat het een scherpe baai is . Je verblijft echter in de baai verder 1 minuut rijden. dit is dus in het park en kost 7 dollar per nacht. Hier moet je echt langer blijven , droomspot, wel zelf eten en drinken meenemen. Exmouth supermarkt is duur dus je eten/drinken inslaan doe je in Geraldton ofzo. Tankstation in Exmouth kun je water tappen. ohja, geweldig snorkelen...

Coral Bay, hier mag je niet vooraan in de baai kiten maar met je gezicht naar het water kijkend kun je halverwege de baai rechts kiten. Mooie plek om te kiten beetje vlak beetje chop, nog beter om te snorkelen

Monky Mia / Denham. Deze liggen op de peninsula. Denham is het dorpje aan de zuid kant en is niet echt mooie spot en choppy. echter als de wind daar is dan gewoon doen. 10 kilometer verder aan de andere kant van de peninsula heb je Monky Mia waar iedereen de dolfijnen gaat kijken, echter dit is een hele mooie spot om te kiten. Wat meeste mensen niet weten is dat er tussen deze twee spots in een soort laguna/meertje ligt van zo'n 100 tot 200 meter doorsnee wat een droom is om op te kiten. Kiten is op alle 3 de plekken toegestaan.

Geraldton zelf heeft een of twee spots op het schiereilandje waar je komt door de brug over te steken, meestal zuid puntje maar kan ook noordpuntje maar dan moet je een stuk lopen of 4x4 hebben.Veel beter is 20 kilometer boven Geraldton vind je Coronation Beach. Super spot. zowel vlak (spitse baai wederom) en super mooie golven zo'n 80 meter verder. Echt een Top spot. wederom zo'n 7 dollar per nacht , wel eigen eten en drinken meenmene. Enige nadeel is dat er op het strand veel zeewier ligt dat stinkt en veel vliegen aantrekt.

Lancelin, zo'n anderhalf uur boven Perth. Top spot. Je kunt Noord Lancelin kiten als voldoende waait, super vlak, (spitse baai) maar de baai is vrij groot dus als het misgaat moet je eindje drijven voordat je de overkant van de baai bereikt. Maar zeker kiezen voor Zuid Lancelin waar je mooie golven binnenkomen. Zowel noord als zuid heb je een camping a 30 dollar.

Perth, zelf viel mij zeer tegen. Je kunt overal wel kiten maar het is er vooral chop. Op de Swan river kun je trouwens ook kiten en is wellicht minder chop maar waarschijnlijk wat vlageriger, maar daar ben ik niet aan toegekomen, heb daar ook alleen windsurfers gezien.

Woodman Point vlak onder Perth is interessant. Eigenlijk drie spots in 'e'en. Twee zijn nogal chop en de derde is aflandig dus strak vlak water. Het eerste gedeelte kun je staan dus relatief veilig, metname als je met vrienden vaart.

Safety Bay is top en ook nog op korte aftsand onder Perth. Hier ook chop aan ene kant en vlak water aan de andere kant. Deze is ook aflandig maar de overkant is 100 verder dus erg veilig. Dit is natuurlijk een drukke spot en niet voor beginners.

Als je vervolgens Perth verlaat en zuidelijker gaat kom je bij Margaret River. Top spot voor golf surfen. Let op dit is alleen voor de vergevorderde golfsurfer!

Helemaal zuidelijke puntje heb je Augusta. Dit is een aanrader. Je kunt zowel aan zee als op de rivier monding (vlak water en ondiep) boarden. Bijvoorbeeld recht voor de camping. Leuk klein dorpje.

Verder op de zuid kust richting Albany heb je paar volgende opties met Peaceful Bay als aanrader van Ed. Ook kun je bij Williams Bay mooi hakken op mooie golven. Echter beide alleen bij Zuid Oosten wind, nu wil het dat het bijna altijd Zuid Westen wind is .. Een spot voor Zuid Westen wind (maximaal 2 kiters) is Greenspool. Dit is zoals de naam als zegt een "zwembadje". Een rij met rotsen schermt een stukje af ter grote van een half voetbal veld waardoor het perfect vlak is. Alleen in het midden 1 plek om triks te doen. Max 2 kiters mogelijk dus.

Dit zijn de belangrijkste spots. De stranden zijn zo groot dat je ook op andere plekken kunt kiten natuurlijk
Stijl als mokersteen

Creem 18 December / 2010 / 16:48
Actie pic bij Ningaloo reef bij Exmouth om het hoekje: Sandy Beach. Mooiste spot die ik ooit ben tegengekomen. Als je op de foto klikt krijg je een idee hoe mooi de spot is.

En hier pic van het ' zwembadje' genaamd Greenspool in Williams Bay. Je ziet hier ongeveer de helft , 2 kiters is max hier....

Het meertje/laguna tussen Denham en Monkey Mia. Ik schat een dikke 2 voetbal velden naast elkaar groot (100 bij 100) en er mag gekite worden !!
Stijl als mokersteen

Djee 18 December / 2010 / 17:51
Creem
Zo ausie aan de wenslijst toegevoegd
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

wazzaah 18 December / 2010 / 19:37
goede info creem

als ik later groot ben..... wil ik ook nog s die kant op
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Creem 20 December / 2010 / 10:02
Let wel: de prijzen zijn laatste jaren gestegen. Dagelijkse boodschappen bijvoorbeeld zijn duurder dan in Nederland en vrij kamperen is afgelopen jaren aan banden gelegd en bijna nergens meer toegestaan. Dus.... behalve snorkelen en kiten is er verder ook verdomd weinig te doen daar aan de West kust ....

De wind komt trouwens 9 van de 10 keer uit het zuid-westen
Stijl als mokersteen

Freij 21 December / 2010 / 19:24
in die laatste laguna, dat meertje... daar zou ik toch echt niet gaan kiten, zitten ongeloofelijk veel dodelijke vissen volgens de locals
--Powerd by Xwatersport.com--

Creem 21 December / 2010 / 21:08
Tja Frey.dusssss... of ze moesten jou niet en hebben je dat wijs gemaakt of...... ze moesten mij niet en hebben me wijsgemaakt dat je daar mag kiten
Stijl als mokersteen