Hurghada, Hotel Beach Albatros

Door: e_surf Reacties: 36 Hits: 4847
e_surf 14 January / 2011 / 21:14
http://www.hanglos.net/kitespot/251137/kitesurfspot-hurghada-albatros-hotel.html

Wie is hier wel eens geweest (Hotel Beach Albatros) en kan me de nodige info verstrekken.

Dit hotel ligt exact tussen 2 kitescholen in. (Colona Watersports en Jasmin)
Maar op kitebeaches en ook op bovengenoemde link, zie je aangegeven
dat er ook voor de deur van dit hotel kan cq. mag worden gekite.

En mag je uberhaupt in Egypte overal gaan kiten of is hier ook een regulering.

www.kleinezonnepanelen.nl

Morres 14 January / 2011 / 21:32
egypte en regulering...haha heb je ze wel eens zien rijden ;)
Honeymoon? ;)

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Woodmaster 14 January / 2011 / 21:46
LOL!!!!!
Waarom Hurghada als je naar El Gouna kan?
Vele stukken mooier, chiller en meer wind!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

e_surf 14 January / 2011 / 22:01
@Morris> yep..honeymoon 12 1/2 jaar getrouwd....
en Woodmaster, bedankt voor je nuttige antwoord op mijn vraag

HJ11 14 January / 2011 / 22:57
Mijn advies, en zeker als je met je vrouw of vriendin gaat, vergeet Hurgada en ga naar El Gouna!!!
Check voor reden mijn reisverslag.
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,32896.0.html

HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)

bert-en-jacqueline 15 January / 2011 / 11:38
Wij gaan ook naar El Gouna, Huwelijksreis met kitespullen!!
Wanneer wilden jullie gaan??
Have fun!! BEST-Riders.

Woodmaster 15 January / 2011 / 11:46
Quote: e_surf - 14 januari, 2011 (23:01)
@Morris> yep..honeymoon 12 1/2 jaar getrouwd....en Woodmaster, bedankt voor je nuttige antwoord op mijn vraag

Graag gedaan!

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

alain_ 15 January / 2011 / 13:24
@HJ11

Tof dat je in el gouna geweest bent, en een mooi verslag! maar ben jij ook in hurghada geweest? anders kan je natuurlijk makkelijk zeggen:
vergeet hurghada ga naar el gouna!

El Gouna is over het algemeen 100-150 eu duurder p.p. nu gaan jullie natuurlijk op huwelijksreis dus daar bespaar je over het algemeen niet op lijkt mij

Ik hoor zelf ook mee positiefs over El Gouna dan Hurghada.
Ik kan me ook niet voorstellen dat je zoiezo je huwlijksreis in 1 van die steden wilt doen. Ik zou never nooit op huwelijksreis gaan daar.
De resorts zijn mooi. zet je een stap buiten de resorts. sta je gewoon letterlijk in een van de grootste zandbakken van de wereld...

Ik zou iig niet naar hurghada op huwelijksreis gaan. El Gouna ben ik nog nooit geweest
Advance kiteboarding - Underwave

alain_ had een 5 sterren sessie in Wolderwijd - Zeewolde met maar liefst 10 - 17 knots op zijn Advance Kaiman (2010)

HJ11 15 January / 2011 / 14:47
Ja Alain...., Ik ben ook in Hurgada geweest maar het grote punt van El Gouna vind ik..... zie mijn verslag:

: "El Gouna:

El gouna is een dorp midden in de woestijn en heeft verder niets te maken met Egypte.
Het dorp is in handen van één van de rijkste families van Egypte, familie Sawaris
De familie heeft dusdanig veel invloed dat zij in El Gouna een status apart hebben.
El Gouna is bijna geheel onafhankelijk en heeft eigen ziekenhuis/brandweer/politie en zelfs een klein vliegveld.

Je snapt dat de familie Sawaris niet zit te wachten op negatieve publiciteit dus is het, voor ons Westerlingen, in El Gouna uitermate veilig.

El Gouna heeft veel overeenkomsten met Venetië en is van alle Westerse gemakken voorzien"

HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)

nijntje 15 January / 2011 / 15:25
Hurgada of El Gouna, Enige overeenkomst is dat je bij beide binnen 4 dagen aan de schijt bent :D

En wat HJ11 verteld is niets op af te dingen. Hurgada is veel vlageriger en minder wind.

(zit er in maart weer jippie!!!:)
Alleen geschikt voor 16+ (knopen :o) )

nijntje had een 4 sterren sessie in Muiderberg met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Vegas (2006)

nijntje 15 January / 2011 / 15:26
Hurgada of El Gouna, Enige overeenkomst is dat je bij beide binnen 4 dagen aan de schijt bent :D

En wat HJ11 verteld is niets op af te dingen. Hurgada is veel vlageriger en minder wind.

(zit er in maart weer jippie!!!:)
Alleen geschikt voor 16+ (knopen :o) )

nijntje had een 4 sterren sessie in Muiderberg met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Vegas (2006)

e_surf 15 January / 2011 / 15:44
Hallo iedereen,
Het resort is afgelopen week al geboekt, ik moet ook rekening houden met vrouw
en voornamelijk de wensen van de kids om vooral iets te boeken met heeeel veel glijbanen.
Enne..ik ben er niet alleen om te kiten, want anders had ik inderdaad El Gouna als optie genomen.
Wat betreft de schijterij na 4 dagen...ik denk dat dit wel meevalt, dit resort is qua hygiene wel ok.
Het reisburo waarschuwde er al voor. Bij boekingen bij de goedkopere 2 en 3 sterren resorts ben je na
4 dagen aan de beurt.

Maar even on topic..
Mag je op elk willekeurig strand kiten ?
Het strand voor het door ons geboekte resort heeft namelijk een notering op kitebeaches en ik
vraag me dus ook af of je zo voor de het resort het water op mag.
Het resort zit exact tussen 2 kitescholen in (Colona en Jasmin). zo ong. 15 min. lopen over het strand.
En ik ben wel benieuwd hoe de omstandigheden daar zijn.
Ohja....we zijn er vanaf 26 april..

groeten

bertvh 15 January / 2011 / 16:00
vorig jaar el gouna aangedaan en nu juist terug van soma bay.
gouna was 4 sterren , soma 5. vrouw telken last van diaree,zelf geen problemen gehad en t zelfde gegeten.
zijn zeker fijne plaatsen als pure strandvakanties maar buiten de resorts is het ene zandbak vol vuiliheid gedropt want natuurbeleid kennen ze daar niet zenne!

bertvh had een 4 sterren sessie in Tenerife - Flashpoint Beach met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

HJ11 15 January / 2011 / 16:40
Quote: bertvh - 15 januari, 2011 (17:00)
want natuurbeleid kennen ze daar niet zenne!

Gelukkig niet

Woodmaster 15 January / 2011 / 17:46
Mag ik ff inhaken.
2 keer geweest en beide keren El Gouna!
Schijterij heb je meer last van als in het hoogseizoen gaat met temp. van 40 graden.
El Gouna is toegankelijk middels 2 hoofdwegen die afgezet zijn en goed beveiligd.
Ook in El Gouna zelf heb je genoeg beveiliging rondlopen wat je toch een veilig en prettig gevoel geeft..
En wat HJ zegt

richardkiter 15 January / 2011 / 22:01
El Gouna

Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

Woodmaster 15 January / 2011 / 22:27
Had het kunnen weten!!!!!!!

Morres 15 January / 2011 / 23:32
JAJJAAAAJAAAA JAHOOR, die staat erop

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

alain_ 16 January / 2011 / 03:37
laat me raden, veel glijbanen, eeeehhhh titanic resort?
zo ja dan zit je idd als strand op jasmin village, en daar mag je gewoon kiten :) voor de rest even op kitebeaches.com kijken.

alain_ had een 5 sterren sessie in Wolderwijd - Zeewolde met maar liefst 10 - 17 knots op zijn Advance Kaiman (2010)

e_surf 16 January / 2011 / 16:32
@Alain:
Titanic resort hadden we eerst in optie (en idd groot en mega veel glijbanen),
dit hebben we later veranderd naar Albatros Beach Hotel.
Dit resort ligt ± 2 km. noordelijker.
Reden: Het beach gedeelte van dit resort ligt direct aan zee en het lijkt me, vooral voor de kids
iets overzichtelijker dan Titanic.

@Richarkiter
Leuk filmpie..met camera en commentaar van Beun.
Weet je wat ook leuk is, camera zelf ter hand nemen en wachten op een mooie
Head First into Beach slide landing van Beun himself. (La Ballena Allegra 2010 )

jurputje 16 January / 2011 / 16:51
jongens even serieus! aan 7bftkitehouse.com is gewoon niet te tippen IK HEB nog nooit ZON leuke mooie vakantie gehad. en die spot! ZOO VLAK
en als het in el gouna 15 knopen waait is het daar 20 HAHAHAHAHA
geloof me dit is de plek
Slingshot kiteboarding/Brunotti--JVP-Kiteboarding

richardkiter 16 January / 2011 / 16:59
Quote: jurputje - 16 januari, 2011 (17:51)
jongens even serieus! aan 7bftkitehouse.com is gewoon niet te tippen IK HEB nog nooit ZON leuke mooie vakantie gehad. en die spot! ZOO VLAK en als het in el gouna 15 knopen waait is het daar 20 HAHAHAHAHAgeloof me dit is de plek

(wind) Garantie tot de deur ?????
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

alain_ 17 January / 2011 / 00:04
afeglopen winter elke dag 20 kn gehad in hurghada.
zelfs overpowered met de 8 gestaan...

bertvh 17 January / 2011 / 06:50
7bf kitehouse zeker fijn maar vind het dan weer niet top als je er met een fammilie verblijft want je hebt steeds de transfer van resort naar daar.
dit is wel goed geregeld maar als de rest van de fam in het resort ook eens wil blijven zit je daar ook maar alleen. is zeker een super spot maar vind het alleen leuk om er dus enkel met kitevrienden naartoe te gaan.
anderzijds aan de andere kant van de lagoon is surf motion en dit is - 50 m van resort intercontinental.
heb wel laten vertellen dat het daar in de lagoon soms razend druk kan zijn!

bertvh had een 4 sterren sessie in Tenerife - Flashpoint Beach met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

SimonCC 18 January / 2011 / 17:17
welk hotel boek je dan best voor Suma Bay?
Traveling with www.windfishpro.com - Learned with www.kitesurfer.be - At Dakhla with www.dakhlakites