Zandmotor Kijkduin

Door: Rolfjes Reacties: 99 Hits: 16239
dr511 13 August / 2011 / 09:12
er staat idd veel stroming maar goed als je geen hoogte kan lopen kun je er toch niet komen
Ziki Ondergoed, schultenbrau

evan 13 August / 2011 / 11:23
Dat niet alleen, als je je kite daar in de kolkende zee crahst heb je grote kans heeel snel heeel ver op ze te belanden door de sterke stroming.
Ik was overpowerd, maar in de stroming moest ik gewoon sinussen zo hard, no way dat een beginnen daar zn kite nog omhoog krijgt.

josha 13 August / 2011 / 11:40
wel een geniale spot
Duotone Vegas 9m - Jaime Textreme - www.kitemana.nl

josha had een 4 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 12 - 17 knots op zijn SlingShot Fuel (2008)

Laurenss 13 August / 2011 / 12:35
Quote: dr511 - 13 augustus, 2011 (11:12)
er staat idd veel stroming maar goed als je geen hoogte kan lopen kun je er toch niet komen
Was het maar zo'n feest ;-) 60% van de mensen die er kiten lopen helemaal naar de motor toe

Roderick 14 August / 2011 / 10:42
Ik wil hem binnenkort ook eens gaan checken. Vroeg me alleen af of er al ergens een kaartje / tekening is van waar je nou wel en niet mag komen, en hoe dat zit met stromingen. Heeft iemand die al?

Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)

ElRudo 14 August / 2011 / 20:42
Stroming is afhankelijk van wind en tij, zit vooral aan de noordkant, bij de ingang van de poel. Is wel doorheen te komen als je gepowerd bent maar met minder wind is het kansloos.
Je mag niet op de zandmotor zelf komen, dus het stuk dat er is aangeplakt. Op het strand staan wat paaltjes, volgens mij ter om het aan te geven.
Het zou me niet verbazen als daar gevaarlijk stukken met drijzand zitten.
Verder haaien, giftige krokodillen en mannetjes met Core kites dus oei en uitkijken!
Geen kaart voor nodig.

bunker 14 August / 2011 / 21:33
overrated, gewoon te vaak een grote klotsbak, voorheen veel beter, lang leve het kudde gedrag
keep on punching

rogier1311 14 August / 2011 / 21:51
http://www.facebook.com/groups/257431550942441/

Voor iedereem die kitesurft op de zandmotor

Baaltje 15 August / 2011 / 07:06
Quote: dom - 15 juni, 2011 (21:09)
Ehm volgens mij zeik ik enkel de mensen af die er WEL gaan kiten zonder op een forum o.i.d. advies te vragen en de mensen die het argument "ik weet van niets" gebruiken op het moment dat ze een boete krijgen.Vragen op het forum is juist TOP zie ook punt 3 van de vele wegen die naar Rome leiden.Ook vragen op een forum is initiatief nemen. Ik geef alleen aan dat het nogal dom is om te beweren dat je er niet achter kan komen. Rolfjes twijfelt terecht en vraagt terecht en krijgt dan ook terecht een prima antwoord.Mensen zoals Ann verwachten dat de locale fotograaf die ingehuurd is om fotos te maken van de huidige situatie hem gaat vertellen dat hij daar niet mag kiten. Daar stoor ik me aan. Je moet de verantwoordelijkheid niet afschuiven op anderen maar zelf die verantwoordelijkheid pakken. Neem eens een voorbeeld aan Rolfjes;)
Wat Ann bedoelt is dat veel mensen meteen oftopic gaan reageren, ofwel hun frustratie kwijt moeten op andere mensen. Je mag mensen best waarschuwen maar laat iedereen zijn eigen keuzes maken. Als we allemaal achter elkaar aan zouden lopen en niets nieuws proberen zaten we nu nog in een onderbroek van koeienleer en was er niemand zo gek geweest om met een wingsuit van een berg af te springen. ow ik ben geloof ik of-topic aan het reageren

humulus 15 August / 2011 / 12:32
Mag je nou wel of niet kiten in de kom?

Ik sprak daar laatst een local en die gaf aan dat de pliessie gasten had bekeurd - die in de kom - voorbij de hekken aan het kiteboarden waren die op het strand staan.

rogier1311 16 August / 2011 / 10:42
De zandmotor is aangelegd voor recreatie. Ik heb de beheerder van het strand gesproken en vooralsnog mag je er gewoon kiten. De truc ligt hem alleen in het feit niet voorbij de hekken te komen of om OP de zandmotor te staan. Dan moet het allemaal geen problemen geven. Ik heb ook nog niet een politie op jetski gezien die mensen te water bekeurd en ik zit hier elke dag. Als iedereen veiligheid in ogenschouw neemt en dus niet door mensen gaan heen varen etc etc. Dan zal er weinig actie vanuit reddingsbrigade/politie zijn. Ik heb op facebook een pagina aangemaakt voor kitesurfen bij de zandmotor >> Kitesurfen Kijkduin <<<< meld je even allemaal aan die er surfen mochten er dan vragen zijn of ideeen kunnen we misschien sneller handelen. Het is ook makkeleijk en leuk voor iedereen die er komt 'kan je nog eens zien wie er gaan'

mvg Rogier

TMK 17 August / 2011 / 18:17
Constant dat gezeik over het goede voorbeeld. 95% van ons is volwassen en kan individueel beslissingen nemen. Of toch eigenlijk niet?

Laat mensen doen waar ze zin in hebben.
Kiteboarding gets me high, in the sky!!!

bart13 17 August / 2011 / 21:24
Quote: TMK - 17 augustus, 2011 (20:17)
Constant dat gezeik over het goede voorbeeld. 95% van ons is volwassen en kan individueel beslissingen nemen. Of toch eigenlijk niet?Laat mensen doen waar ze zin in hebben.

Nee, en Nee.

bart13 had een 4 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 27 - 31 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

maartenva 18 August / 2011 / 17:50
Zijn er morgenochtend nog mensen in de buurt van dit apparaat op het water te vinden?

mig27 22 August / 2011 / 10:15
Quote: maartenva - 18 augustus, 2011 (19:50)
Zijn er morgenochtend nog mensen in de buurt van dit apparaat op het water te vinden?

Nee, er zijn zelden mensen daar aan het kiten
Inmiddels de drukste spot van Nederland geworden...
Nog steeds lid van het NKV

djeverest 22 August / 2011 / 11:40
Quote: mig27 - 22 augustus, 2011 (12:15)
Nee, er zijn zelden mensen daar aan het kiten Inmiddels de drukste spot van Nederland geworden...

Als dat zo is, dan wordt het wel eens tijd dat deze spot wordt toegevoegd aan het Hanglos Kite Spots overzicht

djeverest had een 4 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 14 - 20 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

Laurenss 22 August / 2011 / 12:36
Hoezo, kijkduin staat er toch gewoon bij?

djeverest 22 August / 2011 / 12:57
Quote: Laurenss - 22 augustus, 2011 (14:36)
Hoezo, kijkduin staat er toch gewoon bij?

Kijkduin is verderop. De Zandmotor is ter hoogte van Ter Heijde.

djeverest had een 4 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 14 - 20 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

wazzaah 26 August / 2011 / 17:13
O jee....

Zeldzaam plantje op Zandmotor

Op de Zandmotor, die dit voorjaar voor de Noordzeekust van Ter Heijde in het Westland is aangelegd, is de zeer zeldzame gelobde melde gevonden. Het strandplantje komt alleen voor op een paar plekken in Zeeland en op de Wadden. De Zandmotor is een enorme haak van zand die vlak voor de kust in zee is gestort. Wind, golven en zeestroming verspreiden het zand langs de kust. Zo groeit de kust in zeewaartse richting op natuurlijke wijze aan. Ergens deze herfst wordt de Zandmotor voor het eerst opengesteld voor het publiek.
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

bart13 26 August / 2011 / 18:15
Die groene rakkers hebben gewoon een kas waar zie die meuk kweken en als er dan iets is wat ze willen beschermen/toe eigenen dan planten ze een paar van die dingen of trekken ze een groepje vogels uit hun kooi.

bart13 had een 4 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 27 - 31 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

idefixe 26 August / 2011 / 18:40
Quote: wazzaah - 26 augustus, 2011 (19:13)
O jee.... Zeldzaam plantje op ZandmotorOp de Zandmotor, die dit voorjaar voor de Noordzeekust van Ter Heijde in het Westland is aangelegd, is de zeer zeldzame gelobde melde gevonden. Het strandplantje komt alleen voor op een paar plekken in Zeeland en op de Wadden. De Zandmotor is een enorme haak van zand die vlak voor de kust in zee is gestort. Wind, golven en zeestroming verspreiden het zand langs de kust. Zo groeit de kust in zeewaartse richting op natuurlijke wijze aan. Ergens deze herfst wordt de Zandmotor voor het eerst opengesteld voor het publiek.
Ik dacht eerst ff: die gozer maakt een geintje......... Maar het is helaas waar ( linkje)
Droevig dat ik zeg "helaas" .
Slingshot , Gibbon

wazzaah 26 August / 2011 / 18:42
Ik maak nooit geintjes
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

flipper 26 August / 2011 / 18:47
Het goede nieuws is dat de "gelobde melde" een eenjarig plantje is, duszzzzzz

BeervanhetMeer 26 August / 2011 / 19:27
Quote: wazzaah - 26 augustus, 2011 (19:13)
O jee.... Zeldzaam plantje op ZandmotorOp de Zandmotor, die dit voorjaar voor de Noordzeekust van Ter Heijde in het Westland is aangelegd, is de zeer zeldzame gelobde melde gevonden. Het strandplantje komt alleen voor op een paar plekken in Zeeland en op de Wadden. De Zandmotor is een enorme haak van zand die vlak voor de kust in zee is gestort. Wind, golven en zeestroming verspreiden het zand langs de kust. Zo groeit de kust in zeewaartse richting op natuurlijke wijze aan. Ergens deze herfst wordt de Zandmotor voor het eerst opengesteld voor het publiek.

Wat was er eerder: De kiter of het plantje....

Jelte 27 August / 2011 / 16:31
Quote: BeervanhetMeer - 26 augustus, 2011 (21:27)
Wat was er eerder: De kiter of het plantje....

Wacht even... briljant! Kunnen we niet stellen dat de zaadjes met kiters per ongeluk in de kites zijn meegekomen? En dat kiten dus eigenlijk zeer goed is voor de habitatverspreiding?
www.h2ohostel.nl // Ocean Rodeo - Stormchaser.nl