Cumbuco Kite vakantie?

Door: Dennuzzz Reacties: 31 Hits: 5654
Dennuzzz 13 August / 2012 / 18:42
Hi mede kiters,

Ik ben van plan om halverwege oktober 2 maanden op vakantie te gaan naar Cumbuco. Ik heb al veel gelezen over Cumbuco en ben van plan om alleen te gaan. Omdat alleen op vakantie gaan nou niet echt ideaal is, vroeg ik mij af of er nog meer mensen halverwege oktober die kant op gaan en misschien ook alleen gaan. Zou leuk zijn om met meerdere mensen een groep te vormen en zo verschillende spots te gaan bezoeken.

Daarnaast was ik ook op zoek gegaan naar wat goedkopere pousada's. Zegmaar de pousada's die niet in reisgidsen staan maar wel goedkoop zijn. Iemand ervaring met het boeken van zo'n pousada, is dat te vertrouwen?
Bijvoorbeeld casa-cohiba of kite-hostel?

Dennis

KoenvanBolhuis 13 August / 2012 / 19:28
Hey Dennis,

Wij zijn drie jaar achter elkaar naar Cumbuco geweest en heb veel kennis opgedaan van omgeving, maar ook veel leuke mensen ontmoed.
Check dit filmpje! Wil echt alle ins en outs weten,bv. bij wie je duur en lux kan overnachten of juist goedkoop. Neem dan contact op en wie weet kan je met een goeie vriend van me mee. Hij gaat zoals het nu lijkt weg met 12 man!

Greetz Koen
Antix Sports Team
No blow No show

KoenvanBolhuis 13 August / 2012 / 19:29
Hey Dennis,

Wij zijn drie jaar achter elkaar naar Cumbuco geweest en heb veel kennis opgedaan van omgeving, maar ook veel leuke mensen ontmoed.
Check dit filmpje! Wil echt alle ins en outs weten,bv. bij wie je duur en lux kan overnachten of juist goedkoop. Neem dan contact op en wie weet kan je met een goeie vriend van me mee. Hij gaat zoals het nu lijkt weg met 12 man!

Greetz Koen
Antix Sports Team
No blow No show

sjoerdsantema 13 August / 2012 / 21:17
He Dennis! Wij zitten met in ieder geval al 12 man in een villa in Cumbuco. Is van 9 december tot 9 januari maar wellicht komt ik al eerder met een andere groep. Als je bij ons wilt crashen ben je meer dan welkom. Stuur even een berichtje op sjoerdsantema at gmail.com en dan stuur ik je alle info!

#gobigorganaarjemoeder

sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)

Herrie 14 August / 2012 / 09:00
Hi Dennis, Twee maanden Cumbuco en ook de rest van de kust tot aan Barra Grande is prima op een budget te doen. Zorg dat je in ieder geval van tevoren een nachtje of twee in een pousada in Cumbuco hebt geboekt. Daarna kan je rustig rondsnuffelen voor goedkope bedden aldaar. Er zijn genoeg opties. Heel veel plezier
Cheers! Herrie

Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)

Dennuzzz 14 August / 2012 / 19:01
Bedankt voor de reacties! @herrie. Heb jij dat toevallig ook gedaan? Zijn de pousada's een beetje betrouwbaar, ook als er bijv geen lockers aanwezig zijn? Of geen ervaring mee?

Dennuzzz 14 August / 2012 / 19:01
Sorry dubbel post

Herrie 14 August / 2012 / 19:35
Quote: Dennuzzz - 14 augustus, 2012 (21:01)
@herrie. Heb jij dat toevallig ook gedaan? Zijn de pousada's een beetje betrouwbaar, ook als er bijv geen lockers aanwezig zijn? Of geen ervaring mee?
Ga niet naar Brasil om te kiten met je Patek Philippe en Versace schoenen. Neem in de eerste dagen een reputabele pousada in Cumbuco zoals 0031, Windtown ofzo. Hoe verder je van de stad af komt hoe minder criminaliteit zoals dat geld in elk land waar je naar op reis gaat. Met wat kites, een beetje cash en een credit card wordt je niet lastig gevallen. Zodra je dure SLR camera's, Macbooks en dergelijke achterlaat in je kamer wordt het altijd interessant voor iemand om wat te lenen zonder te vragen. Wees verstandig en don't tempt temptation. Sinds 2006 zit ik elk jaar een paar maanden in Brazil en alleen vorig jaar is er $8500 van mijn rekening afgehaald met een skim ding in Fortaleza. Dit nadat ik alleen de pin automaat op het vliegveld heb gebruikt. De centjes heb ik keurig terug gekregen van de bank. Verder nooit problemen gehad. Ben gewoon verstandig en ga niet met dure dingen rond lopen. Zelf zit ik meestal in Jeri/Prea en je hoort hier en daar wel eens van "petty theft" maar zelf nog nooit last van gehad. Over het algemeen zijn de pousada's betrouwbaar zolang je het personeel respectvol behandelt
Cheers! Herrie

Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)

Djee 15 August / 2012 / 07:10
Nog nooit last van gehad herrie? Weet nog wel wie er op blote voeten na t festifal in Jeri mocht terug lopen ;)
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Herrie 15 August / 2012 / 08:26
Quote: Djee - 15 augustus, 2012 (09:10)
Nog nooit last van gehad herrie? Weet nog wel wie er op blote voeten na t festifal in Jeri mocht terug lopen ;)
Ben blij dat jij dat nog weet! Volgens mij had dat meer te maken met mijn permanente fixatie om mijn lever excessief te marineren
Cheers! Herrie

twelkemeijer 15 August / 2012 / 12:36
Hoi,
Ik ga ook alleen maar dan vanaf 16 november voor 19 dagen. Ik slaap voor 11 euro in een Hostel. Heel prima, er zit een locker bij en ontbijt!
Maar ik verwacht dat er wel meer mensen alleen zullen gaan toch? Komt wel goed!

Piwileliveld 15 August / 2012 / 17:08
@ twelkemeijer, in welk hostel zit je. Ik ben zelf ook van plan om rond die datum voor 3 weken alleen te gaan. En ik was eigenlijk ook opzoek naar iets voor die prijs.

kitesurfrobin 16 August / 2012 / 21:41
pousada porto azul

kiteboarding-cumbuco (google)

goeie vriend van mij

super vakantie en begeleiding van alle niet bekende spots
surfen tussen de duinen op zoet water enz...................

99% wind enkel 9m meedoen en shorties

cars 19 September / 2012 / 15:52
Hoi,

Ik ga samen met een vriendin van mij van 14 december tot 12 januari naar Brazilie. We zitten de laatste week ongeveer 3 januari waarschijnlijk in Cumbuco om te kitesurfen. We hebben nog geen slaap plaatsen geregeld aangezien we gaan reizen en ik wil daar ook mijn kitesurf materiaal gaan huren. Heeft iemand ervaring of tips waar dat zo goedkoop mogelijk kan?

Djee 19 September / 2012 / 18:04
Het is goedkoper om je eigen gear mee te nemen, kan je weer wat meer aan accomodatie spenderen, have fun!

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

pietabroodje 21 September / 2012 / 07:23
Ik zit nu in cumbuco . Heerlijk weertje . Enkel een 9 en 7 meedoen . ( weeg 73 ) Voor de vriendin is er weinig te doen buiten zonnen ... Persoonlijk voel ik me hier zeer veilig. :-) En Nederlanders / Belgen vind je hier met hopen . Greetz

sander-bos 22 September / 2012 / 12:18
Ik zit momenteel met mijn vriendin in Cumbuco (wij zij hier de komende 5 maanden) er zijn rond die tijd mega veel Nederlander/Belgen, en ik weet zeker dat je wel mensen zult ontmoeten die mee willen op trips..

Heb geen ervaring met de verschillende pousada's, wij hebben een appartement gehuurd tot februari.
maar hoor wel dat er voor dit seizoen in Cumbuco heel veel al vol zit... Hoor vaak dat mensen bij een downwinder naar bijvoorbeeld Jeri op de bonnefooi gaan en geloof dat dat altijd wel lukt.

Momenteel veel wind maar dat is normaal in september, het word vanaf oktober iets minder maar meestal wel te doen met een 9 meter..

@Cars; ik denk inderdaad dat het handiger is als je zelf je eigen gear meeneemt, dan heb je lekker vliegers die je fijn vind, weet niet waar je iets kan huren, maar als je maar betaald is er veel te regelen zegmaar haha.

www.sander-bos.com North Kiteboarding / Ion / 4Wind Watersports

Karta 22 September / 2012 / 18:44
tsja... kon het niet laten. Maar als je wat meer wil zien dan Cumbuco alleen, kun je ook mee met ons in oktober/november. Vanuit daar door naar boven.

www.kitetrips.nl en check het filmpje. Beetje lang, maar geeft goede indruk van wat er allemaal te doen is en waar wij heen gaan.

filmpjuh hieronder...

http://www.youtube.com/channel/UC-7znGcRIdvtL3T6AXhJfFg

www.KartaBoardsports.com & www.KitesurfschoolTerschelling.nl

harryNaish 24 September / 2012 / 19:57
@Sander-Bos, vertrek morgen richting Cumbuco (1 week) en daarna 2 weken Jeri, zit in Windtown. Als je een downwinder gaat maken wil ik wel aanhaken. (haroldsenders@hotmail.com)

CY

sander-bos 24 September / 2012 / 21:17
@Harrynaish; wij maken bijna elke dag de downwinder, en zo nog heel veel meer; je kunt zo aansluiten bij iemand die je wil. maar neem aan dat jij met naish vaart? ik vaar met North Vegas en mijn vriendin met Ozone C4 dus als je ons langs ziet komen kun je aansluiten (wij zullen even opletten of we je zien) goede reis
www.sander-bos.com North Kiteboarding / Ion / 4Wind Watersports

Herrie 25 September / 2012 / 00:50
@Harry: Buggy met bier staat voor downwinders altijd klaar. Ik zie je hopelijk over een weekje
Cheers! Herrie

harryNaish 25 September / 2012 / 04:01
Is nog m'n oude naam, nu met Cabrinha Switchblade '13 (Groen/Zwart) :-) , cy at the beacht.

@Herrie: buggy met bier zeg ik geen nee tegen!

Piwileliveld 03 October / 2012 / 17:58
@ twelkemeijer, Ik zelf ga ook 13 november tot 4 december alleen naar cumbuco. Welk Hostel is dat voor 11 euro per nacht als ik vragen mag,

@ Denniz Ik ben ook van plan om nog verder te gaan kijken als cumbuco, enkel is het mischien voor jouw dan al wat laat in je vakantie.

kers 13 November / 2012 / 11:04
Heeft iemand een tip voor een goedkoop ticket naar Cumbuco? En is het daar ook windzeker in de maanden juli augustus?

kers had een 3 sterren sessie in Strand Horst met maar liefst 12 - 22 knots op zijn Cabrinha Convert (2011)

Djee 13 November / 2012 / 11:27
Quote: kers - 13 november, 2012 (12:04)
Heeft iemand een tip voor een goedkoop ticket naar Cumbuco? En is het daar ook windzeker in de maanden juli augustus?
Last minute via flybrazil.nl is het goedkoopst, voor de rest zal je voor een retourtje /- 800 tot 1000 euro kwijt zijn. Juli/Aug begint de wind weer te waaien daar ja.