Kiteles geven in het buitenland

Door: DriesSomers Reacties: 25 Hits: 3575
DriesSomers 28 November / 2012 / 16:03
Beste
Weet iemand een goede site waar je kan zien of ze daar die maanden nog kitesurfinstructors zoeken?
Want ik zou graag kiteles willen geven in het buitenland.
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!
Grtjs Dries

Herrie 28 November / 2012 / 16:32
Hi Dries,

Ben je gecertificeerd door IKO ofzo?
Cheers! Herrie

Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)

DriesSomers 28 November / 2012 / 16:39
Quote: Herrie - 28 november, 2012 (17:32)
Hi Dries,Ben je gecertificeerd door IKO ofzo?

Hi
Ik heb mijn iko bewijs om te mogen kitesurfen Level n3 (hoogste)
Maar ik zou tegen de zomer mijn kite instructor willen behalen via bloso..
En ik veronderstel dat ik dan mag les geven?
Maar ik wou mij gewoon al eens op voorhand informeren, waar ze opzoek zijn naar mensen die les willen geven in het buitenland.
Want ik zou dit zeer graag willen doen!
Weet u hier iets meer over?
Groeten

maayke 29 November / 2012 / 02:36
Hi Dries,

Als je op je IKO card level 3n hebt. Heb je inderdaad het hoogste level als student zijnde.
Daarna kun je IKO ASSISTANT worden en daarna IKO instructeur.

op www.ikointl.com vind je informatie over waar de training gehouden worden om assistent en instructeur te worden.

Op mijn kitesurf school in italie worden deze training aangeboden maar ook in NL worden deze cursussen meerdere keren per jaar georganiseert.

Groetjes, Maayke
www.windriders.eu Lago di Garda: paradise on earth :)

maayke had een 5 sterren sessie in Mui Ne met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Best Cabo (2013)

Djee 29 November / 2012 / 07:13
Quote: DriesSomers - 28 november, 2012 (17:39)
Quote: Herrie - 28 november, 2012 (17:32)Hi Dries,Ben je gecertificeerd door IKO ofzo?HiIk heb mijn iko bewijs om te mogen kitesurfen Level n3 (hoogste)Maar ik zou tegen de zomer mijn kite instructor willen behalen via bloso..En ik veronderstel dat ik dan mag les geven?Maar ik wou mij gewoon al eens op voorhand informeren, waar ze opzoek zijn naar mensen die les willen geven in het buitenland.Want ik zou dit zeer graag willen doen!Weet u hier iets meer over?Groeten
Hey Dries hoelang kite je al? Excuses als ik het verkeerd heb, maar je klinkt nogal "groen", in dat geval zou ik eerst zelf beter worden voordat je les gaat geven.

Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

DriesSomers 30 November / 2012 / 15:10
Quote: Djee - 29 november, 2012 (08:13)
Quote: DriesSomers - 28 november, 2012 (17:39)Quote: Herrie - 28 november, 2012 (17:32)Hi Dries,Ben je gecertificeerd door IKO ofzo?HiIk heb mijn iko bewijs om te mogen kitesurfen Level n3 (hoogste)Maar ik zou tegen de zomer mijn kite instructor willen behalen via bloso..En ik veronderstel dat ik dan mag les geven?Maar ik wou mij gewoon al eens op voorhand informeren, waar ze opzoek zijn naar mensen die les willen geven in het buitenland.Want ik zou dit zeer graag willen doen!Weet u hier iets meer over?GroetenHey Dries hoelang kite je al? Excuses als ik het verkeerd heb, maar je klinkt nogal "groen", in dat geval zou ik eerst zelf beter worden voordat je les gaat geven.

Je klinkt nogal groen? Als het over deze site gaat, ik hou mij hier niet veel mee bezig zit hier ook nog maar pas op en zet er niets op.

BdB 30 November / 2012 / 16:22
Quote: DriesSomers - 30 november, 2012 (16:10)
Quote: Djee - 29 november, 2012 (08:13)Quote: DriesSomers - 28 november, 2012 (17:39)Quote: Herrie - 28 november, 2012 (17:32)Hi Dries,Ben je gecertificeerd door IKO ofzo?HiIk heb mijn iko bewijs om te mogen kitesurfen Level n3 (hoogste)Maar ik zou tegen de zomer mijn kite instructor willen behalen via bloso..En ik veronderstel dat ik dan mag les geven?Maar ik wou mij gewoon al eens op voorhand informeren, waar ze opzoek zijn naar mensen die les willen geven in het buitenland.Want ik zou dit zeer graag willen doen!Weet u hier iets meer over?GroetenHey Dries hoelang kite je al? Excuses als ik het verkeerd heb, maar je klinkt nogal "groen", in dat geval zou ik eerst zelf beter worden voordat je les gaat geven.Je klinkt nogal groen? Als het over deze site gaat, ik hou mij hier niet veel mee bezig zit hier ook nog maar pas op en zet er niets op.
hij vroeg naar kite ervaring?

DriesSomers 02 December / 2012 / 21:19
Quote: maayke - 29 november, 2012 (03:36)
Hi Dries,Als je op je IKO card level 3n hebt. Heb je inderdaad het hoogste level als student zijnde. Daarna kun je IKO ASSISTANT worden en daarna IKO instructeur. op www.ikointl.com vind je informatie over waar de training gehouden worden om assistent en instructeur te worden. Op mijn kitesurf school in italie worden deze training aangeboden maar ook in NL worden deze cursussen meerdere keren per jaar georganiseert. Groetjes, Maayke

Beste Maaike,
Toen ik via VVW heist (daar kite ik) vroeg via welk ik mijn instructuur bewijs kon behalen zeiden ze via "Bloso". Maar is dit eigenlijk evengoed als IKO om les te kunnen geven in het buitenland, want wat is het verschil?
Groetjes

Wester 02 December / 2012 / 21:36
IKO is eigenlijk de enige organisatie die internationaal erkend wordt. VDWS is ook nog wel oke, een beetje afhankelijk van waar in de wereld je je bevind. Bloso is een vlaamse organisatie? Geen idee wat ze je te bieden hebben, maar ik heb het in het buitenland nog nooit ergens gezien.

DriesSomers 03 December / 2012 / 08:14
Waar kan ik mij inschrijven voor IKO?

DriesSomers 03 December / 2012 / 08:14
Quote: Wester - 2 december, 2012 (22:36)
IKO is eigenlijk de enige organisatie die internationaal erkend wordt. VDWS is ook nog wel oke, een beetje afhankelijk van waar in de wereld je je bevind. Bloso is een vlaamse organisatie? Geen idee wat ze je te bieden hebben, maar ik heb het in het buitenland nog nooit ergens gezien.
Waar kan ik mij inschrijven?

Djee 03 December / 2012 / 09:53
Wel eens van google gehoort? Omdat ik toch ziekjes in bed lig heb ik het helemaal gratis voor je opgezocht : http://www.ikointl.com/iko.php?page=itc-public-training-calendar.php&gclid=CMPRgrb6_bMCFczHtAodBUwAWg

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

DriesSomers 03 December / 2012 / 10:49
Quote: Djee - 3 december, 2012 (10:53)
Wel eens van google gehoort? Omdat ik toch ziekjes in bed lig heb ik het helemaal gratis voor je opgezocht : http://www.ikointl.com/iko.php?page=itc-public-training-calendar.php&gclid=CMPRgrb6_bMCFczHtAodBUwAWg
Kan mij toch precies niet inscrhijven om dit in belgie te doen
?

Wester 03 December / 2012 / 15:18
Wat kan je wel?

henrik 03 December / 2012 / 15:30
Dries , iko staat voor internationale kiteboard organisatie , dus heeft helemaal niks met bloso te maken . Aangezien je het over bloso hebt neem ik aan dat je belg bent. Zo uit het hoofd weet ik dat steve verhelst en surfers paradise beide itc ( instructor training camp)'s houden , surfers paradise doet dit steeds in de paasvakantie. Op www.ikointl.com vind je al het nodige want je moet eerst assistent insntructeur worden een ook een paar pre itc examens afleggen geloof ik , ze hebbet het systeem wat veranderd geloof ik . Ja iko instructeurslicentie behalen is het beste wat je kan doen als je wat wil reizen , ik typ dit bericht nu ook gewoon tijdens men ontbijtje hier op men terrasje in el gouna, egypte :)Zoals ik ook al postte in een van je andere 3 topic's hier op hanglos

henrik had een 3 sterren sessie in Cadzand Bad met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Vegas (2008)

DriesSomers 03 December / 2012 / 16:45
Quote: henrik - 3 december, 2012 (16:30)
Dries , iko staat voor internationale kiteboard organisatie , dus heeft helemaal niks met bloso te maken . Aangezien je het over bloso hebt neem ik aan dat je belg bent. Zo uit het hoofd weet ik dat steve verhelst en surfers paradise beide itc ( instructor training camp)'s houden , surfers paradise doet dit steeds in de paasvakantie. Op www.ikointl.com vind je al het nodige want je moet eerst assistent insntructeur worden een ook een paar pre itc examens afleggen geloof ik , ze hebbet het systeem wat veranderd geloof ik . Ja iko instructeurslicentie behalen is het beste wat je kan doen als je wat wil reizen , ik typ dit bericht nu ook gewoon tijdens men ontbijtje hier op men terrasje in el gouna, egypte :)Zoals ik ook al postte in een van je andere 3 topic's hier op hanglos

Henrik, TOP!! Dan zal ik deze nog ééns moeten mailen, dan ga ik dat in 't surfers doen. Weet jij ook toevallig hoe ge via deze site ziet wanneer er iemand reageert, of moet ge dat meestal zelf gaan zoeken want ik krij geen melding? :)

Okke 03 December / 2012 / 17:13
ja Henrik, kan je ook meteen zn belastingopgave invullen nu je toch bezig bent?

Okke had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Best Bularoo (2008)

DriesSomers 05 February / 2013 / 18:44
Quote: henrik - 3 december, 2012 (16:30)

Haha ook echt bangelijk, dat u toevallig de persoon bent naar waar ik in El Gouna (movenpick) vroeg hoe dat het komt dat ge hier kiteles geeft, omdat ik hoorde dat je Nederlands sprak! Mijn broer is toen met u op padle board toch geweest in November was dit. Haha zeer grappig!

Mediator 05 February / 2013 / 23:18
mail naar surfers paradise... om je in te schrijven voor de paasvakantie

vreemd dat ze je in VVW verwezen naar Bloso als je in het buitenland les wil geven... er zijn daar zeker en vast mensen die beter weten... IKO is het meest gevraagde/gebruikte brevet in het buitenland...
Bloso heeft een goeie structuur en voor iedere sport zit er een denkcel achter die zorgt dat alles Up to date is... downside is dat al de 'initiator' brevetten (van gelijk welke sport) geen ruk waard zijn buiten vlaanderen.

Ook goed om op voorhand te weten is dat je voor je IKO instructeur cursus een aardige duit zal leggen voor die opleiding van een week, daarna is het X aantal uur stage doen (lesgeven als assistent in een iko school) om je uiteindelijke brevet te halen. Je zal ook jaarlijks een duitje lidgeld mogen leggen om je brevet geldig te houden... :)

Eens je je opleiding gevolgd hebt van IKO krijg je een login voor de IKO site waar je verschillende internationale vacatures op terug vind... je kan natuurlijk ook gewoon alle scholen op de spots die je nice vind een mailtje sturen met je motivatie en fotos/filmpjes/whatever... zo ben ik twee jaar terug aan een jobje geraakt voor twee maanden.
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

DriesSomers 07 February / 2013 / 20:47
Quote: Mediator - 6 februari, 2013 (00:18)
mail naar surfers paradise... om je in te schrijven voor de paasvakantievreemd dat ze je in VVW verwezen naar Bloso als je in het buitenland les wil geven... er zijn daar zeker en vast mensen die beter weten... IKO is het meest gevraagde/gebruikte brevet in het buitenland...Bloso heeft een goeie structuur en voor iedere sport zit er een denkcel achter die zorgt dat alles Up to date is... downside is dat al de 'initiator' brevetten (van gelijk welke sport) geen ruk waard zijn buiten vlaanderen.Ook goed om op voorhand te weten is dat je voor je IKO instructeur cursus een aardige duit zal leggen voor die opleiding van een week, daarna is het X aantal uur stage doen (lesgeven als assistent in een iko school) om je uiteindelijke brevet te halen. Je zal ook jaarlijks een duitje lidgeld mogen leggen om je brevet geldig te houden... :) Eens je je opleiding gevolgd hebt van IKO krijg je een login voor de IKO site waar je verschillende internationale vacatures op terug vind... je kan natuurlijk ook gewoon alle scholen op de spots die je nice vind een mailtje sturen met je motivatie en fotos/filmpjes/whatever... zo ben ik twee jaar terug aan een jobje geraakt voor twee maanden.

Ze geven dat bijna nergens meer aan de kust, in de club kss ook nietmeer, omdat er te weinig inschrijvingen waren. Wat kost het zoals voor deze opleiding/je jaarlijkslidgeld?

wazzaah 07 February / 2013 / 22:40
In Nederland worden ze nog wel gegeven, iets van € 800,-? voor een week, maar t beste kan je als assistent beginnen bij een IKO school. Je moet toch uren maken.
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Yoram 08 February / 2013 / 13:49
Ik zou gewoon lekker sparen in Nederland en dan naar het buitenland vertrekken zonder je halve vakantie als loonslaaf bezig te zijn.

Zou eerst is kijken of les geven in Nederland je wel bevalt.
Yoram

Yoram had een 3 sterren sessie in Murrebue met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Ozone C4 (2014)

Djee 09 February / 2013 / 18:07
Is een Belg..... Mijn advies blijft, zorg dat je eerst zelf goed kan kiten en veel ervaring hebt voor je gaat lesgeven.

DriesSomers 10 February / 2013 / 11:33
Quote: Djee - 9 februari, 2013 (19:07)
Is een Belg..... Mijn advies blijft, zorg dat je eerst zelf goed kan kiten en veel ervaring hebt voor je gaat lesgeven.

Ja Djee een belg... Meer ervaring dan dat je zou denken..

Djee 10 February / 2013 / 17:21
... dat blijkt want als je met al je ervaring nog moet vragen of je met je zomerwetsuit nu kan gaan kiten. Kan zijn dat je zo gelukkig bent dat je jaren in een land geleefd heb waar je geen wetsuit nodig gehad heb, die kans is alleen niet zo groot. Maar hoelang en hoeveel heb je dan al gekite?