Wij waren er in maart. Ik had een shorty aan, het kan wel maar ik vond het niet echt prettig als je daar de hele dag blijf. Einde van de dag kreeg ik het koud.
Volgende keer neem ik een wetsuite met lange mouwen en pijpen mee.
Beter te warm dan te koudt
Ik ben net terug uit Sal (2e keer)
8 dagen geweest en iedere dag met een 9m of 10m Dice gevaren
- shorty is de norm in feb - maart
- auto niet nodig, voor 6 euro brengt een kitetaxi je naar kitebeach( ongeacht of je met 4 man instapt of alleen)
- Kiten in santa maria is waardeloos
- Ponta Preta is voor zeer gevorderen kiters en zeker niet voor average kiters
- wanneer je wel een auto huurt kun je langs de kust op zoek naar andere spots, de ene dag kan die goed zijn en de volgende dag helemaal vlak
- golven op kitebeach zijn iets van 0.5 tot max 2.0 meter
- als het druk is ga je gewoon links van het middenrifje varen, altijd iets rustiger daar
- pas op voor het rif recht voor de deur, daar kun je gewoon niet overheen
- neem schoentjes mee als je niet op kitebeach gaat varen
- niet veel te doen of te zien in Sal, vooral kaal
- ontbijt is het best bij Cape fruit, (richting angulo) en kost 5 euro voor tosti, eggs, juice, koffie, toast, wel altijd druk daar, het is maar heel klein
- eten is niet heel bijzonder, Le Prive is het beste maar ook prijzig (leuke binnentuin)
- hoofdplaats Espargos is niet de moeite waar om heen te gaan
- Riu hotel kun je zo binnen lopen voor zwembad (niet te opvallend natuurlijk)
- Nieuw, achter dat restaurant met die Piratenkop is een hele goede Mexicaans restaurantje gekomen. Topper!!
Totaal heb ik 3 weken de restaurantjes afgestruind. Achter bij het pleintje heb je lokaal food, ik heb veel seafood gegeten. Je kan prachtige lokale mensen bekijken.
- shorty is de norm in feb - maart
Wie bepaald die norm ? Vond het behoorlijk fris in een shorty de hele dag
Volgende keer neem ik een wetsuite met lange mouwen en pijpen mee. Ook goed tegen het verbranden van de zon
Registreerde: 09 October 2011
oke, moet er wel bij vermelden, ik ben er afgelopen januari voor het eerst geweest.
2 x mn zomerpak aangehad, maar veel te warm, daarna alleen in boardshort gevaren. heerlijk.
oh en 2 x soggens om 8uur, toen ook pak aangedaan, omdat het dan nog niet zo warm is en wel mistig was.
locals vertelden dat het bijvoorbeeld 2 jaar geleden veel kouder was in januari en je echt wel een wetsuit aan moest.
maar dit jaar is het dus warmer, shorty zou genoeg moeten zijn.
dapee2 had een 3 sterren sessie in Domburg met maar liefst 22 - 25 knots op zijn Naish Pivot (2023)