Heel veel sterkte aan de ongelukkige gecrashede kiter (En zijn familie en vrienden)
Weet iemand al wie het is, en hoe het nu met hem is?
@wahine en slis: totally agree
@wouter: Klinkt als een goed idee
Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)
Hj11 Heb 1.5 uur in die verrekte boom gezeten en samen met de grondtroepen de spullen zonder al te veel schade,maar na veel inspanning(wordt een beetje te oud voor dit soort cowboystreken), er uiteindelijk uit gekregen.nog even 9mtr.geprobeerd maar stond niet genoeg wind meer.
Alle helpers nogmaals bedankt,dus ook jij natuurlijk.
Ik zat net te denken:
Wat zou een vrachtwagen met zand kosten? Sinds de eerste keer dat ik op Muiderberg was vind ik die betonnen rand eng. Het gekke is dat het daar maar 20cm diep is. We zouden natuurlijk een poging kunnen doen om de bodem langzaam te laten oplopen. Je klapt dan niet meer op die rand, maar schiet er overheen. Zit je vol met schaafwonden e.d. maar scheelt wel in de gebroken nekken en schedelbasisfracturen.
Zou dit haalbaar zijn? (Qua kosten, blijft het zand daar liggen?, en zou de gemeente het goed vinden? (Of nog mooier nog: doen))
Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)
Roderick...
Dit is een slecht idee. Je geeft dus eigelijk zelf bij de gemeente te kennen dat het een gevaarlijke spot is dus zal de gemeente waarschijnlijk geen zand neerleggen maar gaan dan waarschijnlijk de vergunning voor de spot intrekken.
Zie die betonnen rand als je vijand en blij dus lekker ver van de kant
HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)
idd kan iedereen gebeuren, blijft een x-treme sport. Je kan nu wel weer hele discussies gaan voeren over veiligheid, maar je bereikt er niks mee. De spot zal nooit 100 procent veilig zijn.
Dan moet je gaan schaken ofzo
bakkie zand is toch niet zo'n probleem ? volgens mij kost een kuubje 2 euro's dus ff opmeten hoeveel er in moet en s'nachts ff langs met een kipper
als het er eenmaal ligt gaat de gemeente het echt niet meer wegscheppen
ik heb zelf nooit op muiderberg gevaren maar als ik zo es kijk op dit forum kijk dan zitten er of veel mensen op die daar wel varen of het is een erg moeilijke drukke spot want het zo'n beetje elke week wel raak daaro met bijna ongelukken dus is het niet es tijd om daar es wat aan te doen ?
niet dat ik denk dat Bas (sterkt trouwens ) daar zijn crash mee had kunnen voorkomen want het is gewoon pech als je er achteraan gaat en als je dan nog zo'n rand tegenkomt is dat dubbel pech
wel vind ik dat de gemeent zijn verantwoording moet nemen als ze toestaan dat er gekite word moet je daar ook een zo veilig mogelijke omgeving voor creeren bv een skate park maak je ook niet op een vluchtheuvel en als een bakkie zand voldoende is om de veiligheid te vergroten dan is het enige wat rest dat de regio man aldaar de moeilijke taak om het voorelkaar te krijgen want de centjes kunnen wel ergens vandaan komen (NKV of inzameling )
veel sterkte Bas met een hoop positieve energie vind je je draai wel weer terug
Beste Zwager van Bas, Ik was heel snel bij hem na het ongeluk en heb bij hem gezeten tot ambulance hem weg reed..
Als je meer details wilt kan ik je die geven heb ongeluk niet zien gebeuren ..maar was snel naar hem toe gerend toen ik door had dat er iemand lag er was nog 1 iemand bij.. wij waren eerst even samen. Chantal
Mensen, wat vreselijk, een dwarslesie.
Wie heeft zijn lijnen niet ooit een keer verkeerdom bevestigd? Ik wel hoor.
Wie is nooit als machteloos achter zijn sleurende kite aangesleurd, meestal met goede afloop? Ik wel hoor.
Het zijn maar woorden maar meer heb ik niet en wil het dus toch zeggen.
Sterkte Bas!
ik heb dit ook een keer meegemaakt op een spot, waar iemand zijn lijnen verkeerd had.
Mijn ervaring zegt dat veel voorkomen kan worden bij de oplaadprocedure:
1. degene die kite omhoog doet moet ook controleren of de lijnen goed zitten voor degene die gaat kiten
2. pas oplaten als de kiter ja zegt of een gebaar doet
3. geen handlepas meuk vastdoen bij oplaten, pas als je het op water bent
Laatste punt: je lijnen via de achterkant vast doen is in mijn ogen echt een stomme manier van lijnen vastmaken. De meeste mensen doen dit nog en hun argumenten waarom ze het doen vind ik flauwekul. Veel van deze onzin leren ze tijdens hun eerste kiteles (er zijn scholen die het wel goed doen)
Verder wens ik deze jongen natuurlijk veel beterschap.
Het blijft een risico sport en ongelukken kan je nooit helemaal voorkomen.
Je lijnen altijd aansluiten achter de vlieger heeft gewoon een reden.
1 als de kite opgelaten word vangt die niet gelijk vol wind.
Maar ben jij verplicht om richting wind te gaan lopen.(rand windvenster zoeken)
2 Je kan zo prima je lijnen chekken van de vlieger , de lijnen van de bovenkant vast pakken richting bar lopen op de bar gaan staan omdraaien gezicht richting vlieger stuurlijnen optillen en nog een keer chekken of ze vast zitten aan de bovenkant van de kite.
En Altijd in 1 oogopslag je lijnen goed gespreid uit leggen voordat je gaat aansluiten en desnoods nog een keer alles nalopen.
Ik vind dan dat dit ongeluk wel voorkomen had kunnen worden.
Gewoon te gehaast bezig zijn en boven de windkracht 5 word je daarvoor genadeloos afgestraft.
Wens diegene beterschap een een goed voorspoedig herstel.
yup , altijd van achteren ...zorg dat je niet een checkie hebt maar meerdere mocht je er een per ongeluk skippen kom je het in je volgende tegen...1ste keer vast maken , 2 keer als je je bar pakt, 3dre keer voor je je duim opsteekt ....
aan de regioverantwoordelijke:
is het een idee om de gemeente te vragen om het fietspad bovenaan ipv onderaan te leggen? kan er gelijk een strandje gemaakt worden ipv die lelijke en gevaarlijke rand?!
idee?
ben het met iemand van hier eens dat ook de gemeente wel iets aan de veiligheid mag doen en meedenken met diegene die er serieus mee zijn!
Misschien bedoelde ik voor. Wat is eigenlijk voor en achter
@dr51: Betonnen rand is trouwens ongeveer 140 mter breed. Je zou dan dus ook ongeveen140 kuub zand nodig hebben. Dat gooi je er niet zomaar ff stiekum in. En dan nog de vraag of het gaat blijven liggen. Enig idee? Alleen voor het drukste stukje is natuurlijk ook een optie.
maar waarom eigenlijk dat zand ik vind muideberg altijd lekker door dat er gras is.
komt er eindelijk een keer geen zand tussen je lijnen in je pak in je kite en ga zo maar door.
Registreerde: 02 August 2005
Veel sterkte aan de familie en vrienden.
Een dwarslaesie voorspelt niet veel goeds.
Het is echt weer klote dat dit moeten gebeuren.
Mijn maat waar ik altijd mee ga met kiten vondt het eerst altijd erg
lastig om de lijnen aan de kite te maken, daar heb ik hem mee
geholpen en dat moet soms nog een enkele keer. Gelukkig hoef
ik er zelf niet eens over na te denken hoe ik de lijnen aan moet sluiten.
Ik heb nu ook kite's met foolproof line connectors en dat is heel makkelijk.
Bij de Best kites worden die geloof ik erbij geleverd en echt waar ik hoop
dat andere mensen ze erop zetten want deze dingen nemen echt de
twijfel weg met aansluiten en kan deze ongelukken hopelijk voorkomen.
Ik hoop dat dit niet vaker gaat gebeuren en dat mensen voortaan
misschien toch iets sneller hun ckickenloop safety trekken.