Ongeluk almeerderzand

Door: isomis Reacties: 46 Hits: 6155
johndoe 23 June / 2008 / 16:10

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

ElRudo 23 June / 2008 / 16:24

Almeerderzand? is dat een spot?

Ik zie op die foto's geen andere kiters...

Emiel 23 June / 2008 / 16:42
hoorde het net ook jah. ben benieuwd, hopelijk niet ernstig
Topsup.nl - Topsloep.nl

temp_spikey 23 June / 2008 / 16:56

Je mag er niet kiten, is ook niet echt een relaxte spot..rap dieper met ZW pal aanlandig ...bomen her en der en ging vanochtend van 15 tot 30 daar ....

Heli is meestal geen "valt wel mee" ff duimen dus voor hem

www.KiteCamps.eu / www.KiteBroker.com /www.KiteBoardles.nl /Advance Kites

johndoe 23 June / 2008 / 17:03
je kan vorige en volgende fotos zien, dan zie je duidelijk een kite.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

-DAVE- 23 June / 2008 / 17:06

Een RRD kite ja,  en nog een andere kiter die er naast loopt..

We zullen vast wel meer gaan horen, me dunkt.  

Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

Doublej 23 June / 2008 / 18:19

Idd duimen maar. Aan de kite te zien de beginners die ook regelmatig op Muiderberg te vinden zijn.

Dat ze de hypertype 1 nog durven te verkopen aan beginners is gewoon Smiley

En Almeerderzand is al te gevaarlijk. 

Powered by Slingshot

jordy_hero 23 June / 2008 / 18:32

Zo zie je maar waarom het zo belangrijk is dat je aan de regels van de "spot" houdt, en nooit alleen kite ook niet zo`n strak plan.

Maar laten we even wachten met ons refrentiekader te gebruiken. Voordat er allemaal roddels en geruchten hier staan. We wachten in spanning af op de reactie van de verongelukte kiter.

Bruut kite :)

-DAVE- 23 June / 2008 / 19:47

"verongelukte kiter."    Uuhhhh..... Hij lijkt mij toch niet overleden Jordy.  Smiley 

En idd. verder afwachten maar ... 

Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

nlkiter 23 June / 2008 / 20:22

@jordy, eerst lezen en kijken voordat je begint te spuien.

Kiter is naar het ziekenhuis, en stond een tweede kiter naast op de foto ... dus effe chill

Hopen dat het goed gaat met die gast, dit wens je niemand toe, en niet gaan zeiken over RRD kites etc nu wat mij betreft!

Woodmaster 23 June / 2008 / 20:29

Damn weer een negatief berichtSmiley. Mensen gebruik je verstand!!!!

Hoop dat het beter gaat met die gast en er snel weer bovenop komt.

Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

kor 23 June / 2008 / 21:18

kut voor hem

sterke in ieder geval

HARDKOR!!! www.nobilekiteboarding.com www.kite-refit.com

kor had een 2 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Nobile 5050 (2012)

duinkiter_olivier 23 June / 2008 / 21:30

gisterenmiddag duinbergen :  ierdereen weet hoeveel wind het was , overpowered met een 9 !

beginner komt aan , en pompt een naish aero 14 m² op  ! steekt hij die zelf in de lucht , schiet 5 meter omhoog en is 50 meter verder op z'n bek gegaan !

komt hij terug , zegt hij : nou , dat was de tijd van m'n leven !

WWW.DUINKITERS.NET

Leander_B 23 June / 2008 / 21:55
Quote: duinkiter_olivier - Vandaag 21:30
gisterenmiddag duinbergen : ierdereen weet hoeveel wind het was , overpowered met een 9 ! beginner komt aan , en pompt een naish aero 14 m² op ! steekt hij die zelf in de lucht , schiet 5 meter omhoog en is 50 meter verder op z'n bek gegaan ! komt hij terug , zegt hij : nou , dat was de tijd van m'n leven !
Hij zat dichter bij de waarheid dan hijzelf leek te beseffen... Was bijna de laatste tijd van z'n leven...

Without the kite, you're just a swimmer (Shannon Best - Kiteboarding 101 -)

FlyingBee 23 June / 2008 / 21:59
Quote: Leander_B - Vandaag 21:55
Quote: duinkiter_olivier - Vandaag 21:30gisterenmiddag duinbergen : ierdereen weet hoeveel wind het was , overpowered met een 9 ! beginner komt aan , en pompt een naish aero 14 m² op ! steekt hij die zelf in de lucht , schiet 5 meter omhoog en is 50 meter verder op z'n bek gegaan ! komt hij terug , zegt hij : nou , dat was de tijd van m'n leven !Hij zat dichter bij de waarheid dan hijzelf leek te beseffen... Was bijna de laatste tijd van z'n leven...

Smiley

Spreekt niemand zo iemand aan van te voren ofzo? nouja gelukkig niet te hard op z'n smoel gegaan hopelijk laat ie het voorlopig.

AH, Fontys, www.nomadkiteboarding.com, Toyota Prius (lees Shell).

johndoe 23 June / 2008 / 22:15
laatst reed ik over de brug en keek nara almeerder zand zag al die tenten staan daar op muiderberg was het super druk met kiters maar er was er toch 1 die ging op almeerder zand in het kommetje tegen de snelweg aan vlak bij de electriciteits masten

johndoe 23 June / 2008 / 22:16
laatst reed ik over de brug en keek nara almeerder zand zag al die tenten staan daar op muiderberg was het super druk met kiters maar er was er toch 1 die ging op almeerder zand in het kommetje tegen de snelweg aan vlak bij de electriciteits masten

xray 23 June / 2008 / 22:46
Witte Hypertype zo te zien. Met de vlagerige en turbulente wind van zondag niet echt de meest ideale kite, weinig kites overigens.... Sterkte voor die gast!
xray

temp_spikey 24 June / 2008 / 10:14
Quote: duinkiter_olivier - Maandag 23 Juni, 2008 21:30
gisterenmiddag duinbergen : ierdereen weet hoeveel wind het was , overpowered met een 9 ! beginner komt aan , en pompt een naish aero 14 m² op ! steekt hij die zelf in de lucht , schiet 5 meter omhoog en is 50 meter verder op z'n bek gegaan ! komt hij terug , zegt hij : nou , dat was de tijd van m'n leven !

Wie heeft hem opgelaten dan ? Iemand vroeg aan mij eergister ...hey laat je de mijne ff op ? erm hoe groot ? oh een 12 ....nee sorry dude doe ik echt niet voor je ...hij heeft me hartelijk bedankt even later toen we 115KG schoon aan de haak moesten vasthouden...

HJ11 24 June / 2008 / 11:02

Hoop dat alles goed komt met die gast....

Is volgens mij gewoon een kwestie van tijd en ze gaan de vergunning van Muiderberg niet meer verlengen.

Zon, een vrije dag en wat wind stoten is jammer genoeg een scenario voor veel ongelukken..

Bovendien is deze spot gewoon vragen om problemen...

palen, containers, prullenbakken en geen mede kiter die je ff kan helpen

HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)

nijntje 24 June / 2008 / 11:17
Quote: HJ11 - Vandaag 11:02
Is volgens mij gewoon een kwestie van tijd en ze gaan de vergunning van Muiderberg niet meer verlengen. Zon, een vrije dag en wat wind stoten is jammer genoeg een scenario voor veel ongelukken.. Bovendien is deze spot gewoon vragen om problemen... palen, containers, prullenbakken en geen mede kiter die je ff kan helpen

Fijn dat je andere kiters ook een spot gunt. Het gaat hier over Almeerder zand. Niet over muiderberg. Lekkere bijdrage.

Laten we nou niet te snel weer conclusies trekken, voordat we hebben gehoord wat er is gebeurd.

Succes en sterkte.

Alleen geschikt voor 16+ (knopen :o) )

nijntje had een 4 sterren sessie in Muiderberg met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Vegas (2006)

HJ11 24 June / 2008 / 12:10

Almeerder strand is een steenworp afstand van Muiderberg en die info komt echt wel bij B&W van Muiderberg terecht...

Die spot is verboden dus kan ik het je ook niet gunnen of afpakken want je hebt er niets te zoeken.

Bovendien trek ik geen conclussie maar vertel feiten..

Feit is dat er palen en containers staan op Almeerder strand en dat er niet veel mede kiters zijn die kunnen helpen of adviseren wanneer het mis zou gaan.

Dus ff goed lezen Nijntje

HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)

rimmert 24 June / 2008 / 12:39

Almeerderzand bij ZW is gewoon niet te doen! Pal west kan nog wel, maar zeker geen beginnersspot. En inderdaad verboden (triest maar waar)...

Sterkte aan de ongelukkige!

- www.KITESTART.nl - De meest complete startpagina voor kitesurfers! -

temp_spikey 24 June / 2008 / 12:54
Quote: HJ11 - Vandaag 12:10
Almeerder strand is een steenworp afstand van Muiderberg en die info komt echt wel bij B&W van Muiderberg terecht...

so what ? Er gebeurt ook wel eens wat op Muiderberg zelf, daarop volgt ook geen sluiting van de spot..

De gemeente Muiderberg weet dat bij elke (water)sport wel eens iets gebeurt, zeilen..windsurfen ...daarbij gebeuren bij Muiderberg ook ongelukken met soms helaas zelfs dodelijke afloop.

Ze zullen eerder isseu's maken van alle auto's ivb met nooddiensten, bewoners, functie vermenging vinden ze ook niet cool...en terecht.

Maar voor de rest, nee ik denk niet dat de gemeente hieraan conclusies verbindt.

boardmaniac 24 June / 2008 / 13:00

Dit droevige ongeluk kan ook nog wel eens de schuld zijn dat er zo veel spots dicht zijn , misschien wou deze

kiter juist niet op muiderberg kiten omdat het daar gevaarlijk druk was?