[reclame mode: on]
Lang leve de bow/sle kites, nu kan iedereen kitesurfen!! Het is een eitje je pakt een vlieger en je laat hem op!! Gevaarlijk??? NEEEEEE, bow/sle kites zijn veilig, want je laat gewoon de bar los en je bent save!! zo simpel is het!!
Kortom, ben je 5 jaar of 40 jaar en heb je nog nooit ervaring gehad met de wind?, nu kan het!
Kitesurfen is voor iedereen!!
[reclame mode: off]
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
@Terrorwally nogal kinderachtig man
Doe ff volwassen van in plaats van die zinloze dingen te roepen. Iedereen heeft recht een sport te doen en bij iedere sport gaan dingen fout dat is nou eenmaal zo. Bow SLE is idd makkelijker maar dat wil niet zeggen dat het de schuld is van die kite soorten aangezien de mens zelf bewustzijn heeft die kite's niet.
Hoop voor die kerel dat het goed komt.
(oordeel nooit te snel omdat de er zeker is dat je zelf ook een keer zoiets overkomt ook al denk je dat het nooit gebeurt shit happens en soms gewoon te snel om erop te reageren.)
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
ja laten we allemaal soft reageren, en vooral niet het probleem benoemen daarmee lossen we het op Het is gewoon een feit dat kitesurfen niet voor iedereen is weggelegd. Als je op almeerderstrand gaat kitesurfen met deze wind heb je het niet goed begrepen, punt. De spot heeft teveel obstakels en de wind is daar onstabiel.
@Terrorwally: Frank Boeijen
Hoop dat ie snel weer gezond is en in het vervolg 2 x nadenkt bij de spotkeuze.
HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)
Hoop dat hij er weer snel bovenop komt. Almeerder zand is inderdaad een vlagerige spot altijd link daar. Het verbod is zeer terrecht door de gemeente.
Sterkte,
Ik ben je helemaal kwijt..
Probeer ff je best te doen door volwassen en opbouwend mee te denken want hier hebben we helemaal niets aan...
HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)
Ten eerste veel beterschap aan deze kitesurfer en hopen dat alles oke is.
FEIT: Het is daar gewoon verboden dus wat heeft hij daar te zoeken.
FEIT: Wel degelijk kijken gemeentes naar elkaar, en zeker in dit soort situatie's.
"als 1 schaap over de dam is......" dus dit ongeval KAN gevolgen hebben voor Muiderberg.
FEIT: Een ieder die het opneemt voor een kiter die op verboden gebied bezig is, begrijpt het niet helemaal
FEIT: Er wel heel makkelijk gedacht wordt over het gebruik van een Bow/Sle mbt windbereik.
Een vlaag kan makkelijk een verschil maken van 15/20 knp. boven op de huidige snelheid(mis.wel meer)
Dit valt ook niet op te vangen met je Bow/Sle als je al redelijk aan de high end van je kite zit.
Ik kan zo nog wel even doorgaan
@HJ11,23
onvolwassen en onderbouwen ...??
Jij zegt dat het gedoogd is ....en er is een ontheffing.......hoef helemaal niks te onderbouwen ..het is...
Maar als je meer wilt weten vraag je het toch aan de regio vertegenwoordiger van Muiderberg ?
Muiderberg is gedoogd maar Almeerder zand en de rest in die omgeving niet !!
Ik hoef niets te vragen aan de regio vertegenwoordiger want weet precies hoe het zit...
Voor de rest sluit ik mij helemaal aan bij de woorden van Langbeest...
sommige mensen zijn en blijven beetje koppig ...., doe nou maar gewoon je dingetje, doe je al gek genoeg
Registreerde: 18 May 2006
Temp Spikey...
Natuurlijk gebeuren er bij andere watersporters ook ongelukken maar dat zijn legale en erkende vaartuigen die volgens de wetgeving hun bestaansrecht hebben.. Wij kiters bestaan niet als vaartuig en zijn daarom ook verboden en hebben bij aanvaring dus altijd schuld.
Muiderberg gedoogd de spot maar kan dat heel makkelijk weer intrekken en dan wordt het helemaal lastig...
Dus verkloot het niet voor de andere en ga niet op een spot varen waar het verboden is
@ boardmaniac... zo lust ik er nog wel een paar..
Ik rij ook altijd met mijn auto over de vluchtstrook omdat het op de snelweg zo druk is