Ongeluk almeerderzand

Door: isomis Reacties: 46 Hits: 6156
HJ11 24 June / 2008 / 13:22

Temp Spikey...

Natuurlijk gebeuren er bij andere watersporters ook ongelukken maar dat zijn legale en erkende vaartuigen die volgens de wetgeving hun bestaansrecht hebben.. Wij kiters bestaan niet als vaartuig en zijn daarom ook verboden en hebben bij aanvaring dus altijd schuld.

Muiderberg gedoogd de spot maar kan dat heel makkelijk weer intrekken en dan wordt het helemaal lastig...

Dus verkloot het niet voor de andere en ga niet op een spot varen waar het verboden is Smiley

@ boardmaniac... zo lust ik er nog wel een paar..

Ik rij ook altijd met mijn auto over de vluchtstrook omdat het op de snelweg zo druk is Smiley

HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)

johndoe 24 June / 2008 / 13:57

[reclame mode: on]

Lang leve de bow/sle kites, nu kan iedereen kitesurfen!! Het is een eitje je pakt een vlieger en je laat hem op!! Gevaarlijk??? NEEEEEE, bow/sle kites zijn veilig, want je laat gewoon de bar los en je bent save!! zo simpel is het!!

Kortom, ben je 5 jaar of 40 jaar en heb je nog nooit ervaring gehad met de wind?, nu kan het!

Kitesurfen is voor iedereen!!

[reclame mode: off]

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

temp_spikey 24 June / 2008 / 14:00
gedoogd ? ....gast ....
www.KiteCamps.eu / www.KiteBroker.com /www.KiteBoardles.nl /Advance Kites

FlyingBee 24 June / 2008 / 14:05

@Terrorwally nogal kinderachtig man Smiley

Doe ff volwassen van in plaats van die zinloze dingen te roepen. Iedereen heeft recht een sport te doen en bij iedere sport gaan dingen fout dat is nou eenmaal zo. Bow SLE is idd makkelijker maar dat wil niet zeggen dat het de schuld is van die kite soorten aangezien de mens zelf bewustzijn heeft die kite's niet.

Hoop voor die kerel dat het goed komt.

(oordeel nooit te snel omdat de er zeker is dat je zelf ook een keer zoiets overkomt ook al denk je dat het nooit gebeurt shit happens en soms gewoon te snel om erop te reageren.)

AH, Fontys, www.nomadkiteboarding.com, Toyota Prius (lees Shell).

johndoe 24 June / 2008 / 14:07
op elke spot moet eigenlijk iemand zijn met dit ding: http://link.marktplaats.nl/136976195

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

johndoe 24 June / 2008 / 14:12
Quote: FlyingBee - Vandaag 14:05
@Terrorwally nogal kinderachtig man Doe ff volwassen van in plaats van die zinloze dingen te roepen. Iedereen heeft recht een sport te doen en bij iedere sport gaan dingen fout dat is nou eenmaal zo. Bow SLE is idd makkelijker maar dat wil niet zeggen dat het de schuld is van die kite soorten aangezien de mens zelf bewustzijn heeft die kite's niet. Hoop voor die kerel dat het goed komt. (oordeel nooit te snel omdat de er zeker is dat je zelf ook een keer zoiets overkomt ook al denk je dat het nooit gebeurt shit happens en soms gewoon te snel om erop te reageren.)

ja laten we allemaal soft reageren, en vooral niet het probleem benoemen daarmee lossen we het opSmiley Het is gewoon een feit dat kitesurfen niet voor iedereen is weggelegd. Als je op almeerderstrand gaat kitesurfen met deze wind heb je het niet goed begrepen, punt. De spot heeft teveel obstakels en de wind is daar onstabiel.

Magic_Ed 24 June / 2008 / 14:15

@Terrorwally: Frank Boeijen

Hoop dat ie snel weer gezond is en in het vervolg 2 x nadenkt bij de spotkeuze.

w w w . v e r s u s s h o p . n l

HJ11 24 June / 2008 / 14:35
Quote: temp_spikey - Vandaag 14:00
gedoogd ? ....gast ....

Wat is ???  ...gast...

HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)

vincentboor 24 June / 2008 / 14:43

Hoop dat hij er weer snel bovenop  komt. Almeerder zand is inderdaad een vlagerige spot altijd link daar. Het verbod is zeer terrecht door de gemeente.

Sterkte, 

johndoe 24 June / 2008 / 14:45
Quote: Magic_Ed - Vandaag 14:15
@Terrorwally: Frank Boeijen Hoop dat ie snel weer gezond is en in het vervolg 2 x nadenkt bij de spotkeuze.

idd, ik wens hem ook natuurlijk veel beterschap en sterkte. Als iemand kritiek levert betekend niet dat hij geen medeleven toont.

Magic_Ed 24 June / 2008 / 14:59
Quote: terrorwally - Vandaag 14:45
idd, ik wens hem ook natuurlijk veel beterschap en sterkte. Als iemand kritiek levert betekend niet dat hij geen medeleven toont.

Dat begreep ik al, ging meer over Zwart/Wit, maar dit is geen plek voor die discussie.
w w w . v e r s u s s h o p . n l

temp_spikey 24 June / 2008 / 15:55
Quote: HJ11 - Vandaag 14:35
Quote: temp_spikey - Vandaag 14:00gedoogd ? ....gast ....Wat is ??? ...gast...

ontheffing....zone...alles in orde ...niks gedoogd

HJ11 24 June / 2008 / 16:23
Quote: temp_spikey - Vandaag 15:55
Quote: HJ11 - Vandaag 14:35Quote: temp_spikey - Vandaag 14:00gedoogd ? ....gast ....Wat is ??? ...gast...ontheffing....zone...alles in orde ...niks gedoogd

Ik ben je helemaal kwijt..

Probeer ff je best te doen door volwassen en opbouwend mee te denken want hier hebben we helemaal niets aan...

Langbeest 24 June / 2008 / 18:10

Ten eerste veel beterschap aan deze kitesurfer en hopen dat alles oke is.

FEIT: Het is daar gewoon verboden dus wat heeft hij daar te zoeken.

FEIT: Wel degelijk kijken gemeentes naar elkaar, en zeker in dit soort situatie's.

"als 1 schaap over de dam is......" dus dit ongeval KAN gevolgen hebben voor Muiderberg.

FEIT: Een ieder die het opneemt voor een kiter die op verboden gebied bezig is, begrijpt het niet helemaal

FEIT: Er wel heel makkelijk gedacht wordt over het gebruik van een Bow/Sle mbt windbereik.

Een vlaag kan makkelijk een verschil maken van 15/20 knp. boven op de huidige snelheid(mis.wel meer)

Dit valt ook niet op te vangen met je Bow/Sle als je al redelijk aan de high end van je kite zit.

Ik kan zo nog wel even doorgaanSmiley

Geen wind....neem een thermoskan mee

temp_spikey 24 June / 2008 / 22:35

@HJ11,23

onvolwassen en onderbouwen ...??

Jij zegt dat het gedoogd is ....en er is een ontheffing.......hoef helemaal niks te onderbouwen ..het is...

Maar als je meer wilt weten vraag je het toch aan de regio vertegenwoordiger van Muiderberg ? Smiley

HJ11 25 June / 2008 / 00:58
Quote: temp_spikey - Dinsdag 24 Juni, 2008 22:35
@HJ11,23 onvolwassen en onderbouwen ...?? Jij zegt dat het gedoogd is ....en er is een ontheffing.......hoef helemaal niks te onderbouwen ..het is... Maar als je meer wilt weten vraag je het toch aan de regio vertegenwoordiger van Muiderberg ?

Muiderberg is gedoogd maar Almeerder zand en de rest in die omgeving niet !!

Ik hoef niets te vragen aan de regio vertegenwoordiger want weet precies hoe het zit...

Voor de rest sluit ik mij helemaal aan bij de woorden van Langbeest...

rimmert 25 June / 2008 / 09:09
  HJ, Muiderberg is gewoon toegestaan, en NIET gedoogd. Check: http://www.nederlandsekitesurfvereniging.nl/regio/index.php
- www.KITESTART.nl - De meest complete startpagina voor kitesurfers! -

johndoe 25 June / 2008 / 09:18
Denk dat temp_spikey er meer verstand van heeft dan jullie ;) Misschien moeten jullie eens vragen wat zijn achtergrond is met muiderberg......

temp_spikey 25 June / 2008 / 10:03

sommige mensen zijn en blijven beetje koppig ...., doe nou maar gewoon je dingetje, doe je al gek genoeg Smiley

justin 25 June / 2008 / 10:06
Quote: jordy_hero - Maandag 23 Juni, 2008 18:32
Zo zie je maar waarom het zo belangrijk is dat je aan de regels van de "spot" houdt, en nooit alleen kite ook niet zo`n strak plan. Maar laten we even wachten met ons refrentiekader te gebruiken. Voordat er allemaal roddels en geruchten hier staan. We wachten in spanning af op de reactie van de verongelukte kiter.

Ja idd Jordy, net zoals zonder een daarvoor bestemd lycra op Noordwijk noord varen! Of het niet voldoende kennen van voorrangs en veiligheids regels waardoor je maandagochtend als een raket op floris afvoer en bijna in ze lijnen zat, maar vervolgens toen floris je onderlangs wilde laten gaan zelf maar besloot je kite als een onervaren iemand betaamt vol omhoog te sturen... Kom op hej doe niet zo wijs ouwe!Smiley Sorry maar dit soort dingen irriteert mij ook gewoon vaak zeker gezien hier ook ongelukken mee gebeuren...
Geit

Emiel 25 June / 2008 / 11:12
nog steeds niks bekend?
Topsup.nl - Topsloep.nl

SpikyKite 25 June / 2008 / 16:27

Ging zondag na 5en ook echt mal Smiley

Sterkte in ieder geval Smiley