swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)
swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)
Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)
Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)
Registreerde: 17 January 2009
na eerdere inlogproblemen dan nu echt mijn eerste berichtje :)
Ik ben me al een tijdje aan het orienteren wat betreft kitesurfen, in maart ga ik beginnen (wel koud, maar boeiend :)).
Voor het aanschaffen van een kite zit ik toch nog met wat vraagjes, en door alle reviews, positieve/negatieve berichten kan ik eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer zo goed zien.
Daarom de volgende vragen, hopelijk kunnen jullie mij daarbij helpen.
-Wat voor kite uit 2008 zouden jullie aanrader voor een beginner? De prijzen liggen tweedehands nogal dicht bij elkaar heb ik het idee, dus dat weegt niet echt heel erg mee. Enkele opties waar ik zelf aan zat te denken waren: F-one bandit, Best Waroo (/Bularoo), Slingshot REV, Cabrinha crossbow/switchblade (1 van die twee was goed voor beginners geloof ik). Eventuele andere merken waarvan ik niet weet welke kite goed is maar die me wel aanspreken: North en Gaastra (denk ik).
Ik denk dat mijn voorkeur uit gaat naar hoge sprongen, lange hangtime, makkelijk herstarten, kite waarmee je goed kan leren kiten, maar die ook leuk is voor wanneer ik wat meer gevorderd ben. Evt ook golfriden, maar ik heb nog geen les gehad dus mijn voorkeur weet ik nog niet zeker.
Maar als jullie nog een optie hebben hoor ik die graag :) Bovendien weet ik ook niet echt welke kite het beste is voor mij (vrouw, - 62 kilo, 1.62m, van plan om op zee te gaan kiten)... 9m dacht ik in ieder geval, klopt dat?
-Is het verstandig de aanschaf nu al te doen, of om nog even te wachten? Ik heb het idee dat de kiteprijzen in het voorjaar weer omhoog gaan, maar ja, ik heb nu nog niet eens les gehad, dus om dan al een kite te kopen...
-wat zijn een beetje de merken wetsuits die comfortabel en goed zijn? Wat is de ideale dikte als je het pak zowel in lente, zomer als herfst wilt gebruiken? Of moet je dan 2 pakken kopen?
Alvast erg bedankt :)
Groetjes
Annebeth Kuijs (uit Bergen N.H.), mocht iemand in de omgeving ook beginnen binnenkort, misschien kunnen we samen oefenen :)