Wat voor 2008 kite zouden jullie aanraden voor een beginner?

Door: annebethkuijs Reacties: 61 Hits: 2831
annebethkuijs 18 January / 2009 / 13:47
Die testdagen zijn wel een goed idee, al is het natuurlijk wel lastig om als beginner goed de waarde van een kite in te schatten, maar je krijgt wel een gevoel met de kite. Alleen misschien kan ik nog niet eens goed op een board staan tegen die tijd :S

Staat ergens informatie over die testdagen? Hier op hanglos?

Bedankt ook voor de boardinfo, zijn dat 2008 boards ZOAA? Weet je misschien ook iets vergelijkbaars uit 2006/7?

Morres 18 January / 2009 / 14:27
ik quote mezelf ff uit een ander topic:
http://www.kitepirates.de/product_info.php/info/p1388_Nobile-555-2008.html (kan nog wel wat van prijs af, als jde 375 voorsteld ex verzend lukt dat wel))
http://www.kitepirates.de/index.php/cat/c210_2007.html (250euro!)
555 is een superboard, goed voor vlak, super in chop, en wavy. Kost geen drol overjarig.
Absolute aanrader(nee, heb geen connecties met nobile)

Edit: Ohja, ik ben ook een lichte rider (62kg)

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

annebethkuijs 18 January / 2009 / 15:27
Super, bedankt :)
Jammer alleen dat ze bij kitepirates alleen maat 120-36 lijken te hebben...

soulsurf 18 January / 2009 / 15:57
Hey Annebeth,

Zoek een erkende kiteboard school op!

Natuurlijk het liefst watersportverbond erkend, IKO is natuurlijk ook altijd een optie!

Neem vervolgens een complete cursus, het liefst minimaal rond de 9 uur (3 dagen) met een beetje geluk kan je na een week al op je boardje staan. Zo te horen ontbreekt er geen motivatie, maar wacht iedergeval nog even met het aanschaffen van een setje!

Laat je adviseren bij de desbetreffende kiteboard school of een goede (kiteboard) shop en een nieuwe wereld gaat voor je open!!

Have fun!

Wetsuit: 5/3 zowel winter als zomer maar voor de warmere dagen is een 3/2 ook top!! Merken hangt af van je budget.

Morres 18 January / 2009 / 18:02
Quote: annebethkuijs - Vandaag 15:27
Super, bedankt :)Jammer alleen dat ze bij kitepirates alleen maat 120-36 lijken te hebben...

ja 2007 is idd alleen nog 120 :S Vorige week hadden ze nog wel grotere maten, iig:
http://www.kitepirates.de/product_info.php/info/p1322_Naish-Haze-2008.html
299 voor 2008 board, ik zou die 129 nemen, goed maatje, goede prijs

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Mares 18 January / 2009 / 19:50
Hoelang duurt zending, morres? Ik zie er namelijk n leuke tas.. maar heb m over 2 weken nodig...

annebethkuijs 18 January / 2009 / 20:04
He, is dit anders misschien een goede deal? Of is dat wel heel erg goedkoop?
(zit er in dit type flex, wat dat ook moge wezen?)
http://www.kitehigh.nl/kiteboardspullen/contact.php?itemid=16864

oh jee, sorry voor alle vragen hoor, ik ben er zo mee bezig opeens, dan krijg je dat :)

Morres 18 January / 2009 / 20:16
Quote: Mares - Vandaag 19:50
Hoelang duurt zending, morres? Ik zie er namelijk n leuke tas.. maar heb m over 2 weken nodig...

De 2x dat bekenden van mi jwat besteld hebben was het er binnen 4 werkdagen.
Ik heb zelf eens bij windsurf.de besteld, en toen was het er binnen 3 werkdagen

@ annabeth: 25euro eraf lullen, heb 'm boardonly nieuw gezien voor 150 2maand geleden.

ZOAA 18 January / 2009 / 20:27
Quote: annebethkuijs - Vandaag 13:47
Die testdagen zijn wel een goed idee, al is het natuurlijk wel lastig om als beginner goed de waarde van een kite in te schatten, maar je krijgt wel een gevoel met de kite. Alleen misschien kan ik nog niet eens goed op een board staan tegen die tijd :S Staat ergens informatie over die testdagen? Hier op hanglos? Bedankt ook voor de boardinfo, zijn dat 2008 boards ZOAA? Weet je misschien ook iets vergelijkbaars uit 2006/7?

ik denk niet dat je ze snel een tweedehands damesboardje zal vinden.. ten eerste omdat ze er niet zoveel zijn, en ook er ook niet zoveel dames zijn.;P verder ontwikkelen ze zich gewoon mee met de mannenboards, het enige verschil zit dus in die paar eigenschappen voor lichtere en kleinere riders. Veel flex zorgt ervoor dat je makkelijker door de golven heen komt en dat je bij het landen van een sprong zachter neer komt.

Wanneer er een testdag is wordt het idd ook wel aangekondigd op hanglos.

Waarschijnlijk kan je dan idd nog niet goed varen en dan kan je je board dus ook niet echt testen, maar het board is ook minder belangrijk dan de kite, de verschillen zijn daar minder groot.
best nemesis 8m, best waroo 5m, nobile 555 special girl edition 125x40

Morres 18 January / 2009 / 20:29
er staat een 666 woman edition te koop in 2e hands(kitehigh)
http://www.kitehigh.nl/kiteboardspullen/contact.php?itemid=16053
Volgens mij heeft ze die nog steeds

annebethkuijs 18 January / 2009 / 22:38
Heeft iemand ervaring met de Eclipse Truster? De review zag er wel goed uit, maar ik kon er niet zo uit op maken of een beginner er ook mee uit te voeten kon...

(En nu hou ik echt op met vragen stellen ;)) Bedankt voor alle hulp en het meedenken :)

Morres 19 January / 2009 / 00:02
Gebruik bijna niemand, Minimi zegt dat het goede kites zijn,(wss zijn review?, die acht ik niet helemaal betrouwbaar omdat hij veel voor ze doet, maar beweert geen banden te hebben met ze) Dat terzijde, kleine merken(In nl, dus alle fanboys niet op de achterste poten) hebben als nadeel dat je slechter aan spare-parts kan komen..

Morres 19 January / 2009 / 10:38
HJ11=minime,sorry my bad, op dit forum draagt hij eeen andere naam.
2e review ken ik de bron niet van, klinkt iig wel goed. Sowieso ziet er wel goed uit, maar nogmaals, klein merk, dus je zal wss(!) moeilijker aan spares kunnen komen. en ververkoop van kleine merken is ook meoilijker. (Lees, je verliest er meer op)

Firewurx 19 January / 2009 / 11:10
Quote: annebethkuijs - Zondag 18 Januari, 2009 20:04
He, is dit anders misschien een goede deal? Of is dat wel heel erg goedkoop?(zit er in dit type flex, wat dat ook moge wezen?)http://www.kitehigh.nl/kiteboardspullen/contact.php?itemid=16864 oh jee, sorry voor alle vragen hoor, ik ben er zo mee bezig opeens, dan krijg je dat :)

Flex is de buigzaamheid van je board.........een boardje met veel flex rijd heel comfortabel en lekker in chop en golven. Een stijf boardje (weinig flex) geeft veel pop en dat is weer fijn voor hoge sprongen en tricks. Het boardje in de link die je opgaf heeft weinig flex.

Ik zou je er overigens niet zo heel druk om maken. Koop gewoon een boardje voor weinig geld. Als je de sport echt leuk vind en er mee door gaat koop je toch ander materiaal. Je weet dan precies wat je fijn vind aan je huidige board en wat niet, plus dat je alle termen kent om dat te verwoorden en al veel boarden hebt gezien. Dan kun je makkelijk wat meer investeren omdat je weet wat je wil. Het zelfde geld zo'n beetje voor kites, zolang je eerst kite(s) maar veilig is.

sophie 19 January / 2009 / 11:39
Ik zou zeker als je maar 1 kite koopt voor een 9 m2 gaan, als je dan een bowkite koopt kun je zoiezo (bijna) altijd varen.
Ik weeg 51 Kg en kite hier het meest met een 7m2, (oke t liefst vaar ik natuurlijk met 8bft mn 4m2 Smiley).

RelaxeCor 19 January / 2009 / 12:10
Hoi hoi,

Ik wil je nog een tip meegeven qua kleding!!
Koop in de winkel een pak dat je lekker zit, maar waar je jezelf wel in moet krijgen!!
Daar bedoel ik mee dat je hem niet te groot moet kopen!!! In het water moet je pak namelijk zo om je lichaam zitten dat het eigenlijk je tweede huid is, anders ga je er veel water in krijgen.
Ik had zelf eerst een pak onder de €200 en iets te ruim, hierna een pak gekocht van €320, een Prolimit in dit geval en daar zat zo ontzettend veel verschil in qua warmte!! Mijn ervaring met waterkleding is "Goedkoop is duurkoop".

Je trapeze is precies het zelfde verhaal!! Koop hem zeker niet te groot.
Door het water word alles wat soepeler. Hierdoor gaat je trapeze zeker losser zitten en als je hem dan te groot hebt gekocht, omdat die in de winkel wel lekker zat, blijft die absoluut niet op zijn plek zitten.
Trek de trapeze in de winkel super strak aan, dat je hem echt als een corset om je heen voelt, dan komt het op het water helemaal goed!!
Uiteraard is een goede kitewinkel opzoeken ook zeker aan te raden!!

Ps. Ik ben gewoon een kiter die niet in een winkel werkt en al helemaal niet gesponsord word ;)

Heel veel kite plezier dit jaar!
See you on the Water!!

KappuhH 19 January / 2009 / 12:25
Ik heb een Mystic pak voor 99 euro kunnen kopen en die is echt ontzettend warm! Dus goedkoop is niet altijd duurkoop.

Morres 19 January / 2009 / 14:38
de meneer heir boven heeft een jykll 8 12 meter te koop, heb je alles gedekt, dus mocht je prematuur alles willen kopen, neem dan vooral die.
900heb je vast een deal.

Vission 19 January / 2009 / 15:53
Inderdaad..
Kun je veel me doen zo'n jeckyll vind het fijne kites..En een 8-12 dan kun je biijna altijd wel varen
Ozone..Spleene..

bernard 19 January / 2009 / 16:00
Gaastra Jykyll!!! Echt top kite om mee te beginnen! Zelf ook gedaan en mijn set staat te koop!

http://www.hanglos.nl/secondhand/8B1A4D07-6E75-4CD2-B3A2-74E569CB6909/Kitespullen:Gaastra_Jekyll_12m2_( 8m2)_(Kite).html

bernard had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 24 - 33 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

Annie 19 January / 2009 / 16:37
ik heb een damesboard die ik eigenlijk binnenkort op internet wil zetten. Een liquid force aura board 2008, 127 bij 38 cm. Roze met witte glittersSmiley. Voor 350 euri mag je em hebben.
BEST-kiteboarding, Underwave, Schwerelosigkite

Morres 19 January / 2009 / 17:03
dat board is board only 350, dus daar mag wel wat vanafSmiley We lvet board, d8 er ook na m te kopen, alleen toen zag ik dat ie glitters hadSmiley
Bernard zn set mag ook wel wat vanaf, board is max 250 waard, dus dan vraagt ie voor zn kites 1150, mag wel 200 vanafSmiley

bernard 19 January / 2009 / 18:29
Morres dank voor het versterken mijn onderhandelings positie! Knoop een mooie rose strik om de 8 en hij lijkt als nieuw en ook de 12 is in zeer goed staat....
Annebeth mail me maar als je interesse hebt, over de prijs valt wel te praten! Geef ook met regelmaat les aan vrienden, wellicht kunnen we dat meenemen in de deal!

bernard had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 24 - 33 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

Annie 19 January / 2009 / 18:54
Quote: Morres - Vandaag 17:03
dat board is board only 350, dus daar mag wel wat vanaf We lvet board, d8 er ook na m te kopen, alleen toen zag ik dat ie glitters hadBernard zn set mag ook wel wat vanaf, board is max 250 waard, dus dan vraagt ie voor zn kites 1150, mag wel 200 vanaf

waar zie je hem voor 350 only dan?
BEST-kiteboarding, Underwave, Schwerelosigkite

1 2 3 Next Page Last Page