Bagage Met Arkefly

Door: Mitsie Reacties: 33 Hits: 4232
Mitsie 14 August / 2009 / 08:14
Ik las net de arkefly website en zag dat er veranderingen waren vanaf 1augustus. HIER en daar staat dat je kite spullen wel onder de bijzondere bage valt. heeft iemand daar al ervaring mee?

Mitsie 14 August / 2009 / 08:18
ik kan de link even niet veranderen.
dit is de goede link HIER

Martijn767 14 August / 2009 / 08:56
je spullen blijven verpakken in golftassen!

Kite spullen onder de 20kg en <165cm kost dus gewoon 80 euri naar Cancun? damn!
Golf spullen kosten maar 30 euri....

De tijden van gratis vervoer is over....
sponsored by: ME, Myself and my Employer (giving me time at Sal, Cabo Verde :) )

Martijn767 had een 4 sterren sessie in Cape Verde, Sal met maar liefst 15 - 22 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

Mitsie 14 August / 2009 / 08:59
ik had een mystic ammobox gekocht voor die vakantie maarnu toch bijbetale

Highmen 14 August / 2009 / 09:52
Transavia it is!
Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

mocem 15 August / 2009 / 17:12
ik heb een vliegverbod van 5 jaar bij de transavia.... word voor mij dus zeker betalen

mocem had een 3 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 18 - 27 knots op zijn Ozone C4 (2010)

Martijn767 15 August / 2009 / 18:20
en hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

unruly passenger level 3 neem ik aan?
Het zal wel terecht zijn neem ik aan, als je 5 jaar niet meer met hun mag vliegen.
sponsored by: ME, Myself and my Employer (giving me time at Sal, Cabo Verde :) )

Martijn767 had een 4 sterren sessie in Cape Verde, Sal met maar liefst 15 - 22 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

Pico 15 August / 2009 / 18:50
Ben vorige week met Arkefly naar Brazilië gevlogen.
Het spul in een golftas en hoefde geen extra kosten af te tikken.

Dus golftas Smiley

dude1 15 August / 2009 / 20:10
Net naar Kreta gevlogen met een golftas, niets hoeven betalen

Cheers

Mitsie 15 August / 2009 / 21:08
Over 4 uurtjes vliegen en alles is geregeld, even gebeld met transavia, en alles uitgelegd, gelijk aangemeld en omdat we voor de verandering geboekt hadden mocht het gewoon gratis mee. Ik wist trouwens niet dat als je met meerdere gaat zeg bijv 5 in ons geval 100kilo in totaal mag meenemen. dus ik heb mijn kite tas van 27kg en de rest lekker minder Smiley nu hopen dat de vliegtuigmaatschappij op kos ook zo relaxt is

hooiw

Slof 16 August / 2009 / 07:26
Martijn,
Kan jij niet een klein vliegtuig huren voor 2 weken? En dan met een groepje kiters van hanglos naar brazilie vliegen :)
Als je zo een reis aanbied, zullen er een hoop mee gaan denk! Scheelt je denk nog een hoop in kosten? Of heb ik dat verkeerd?

Carotty 16 August / 2009 / 08:38
Ik heb net geboekt bij Arkelfy naar Aruba en gebeld voor mijn kitespullen. Als deze <165cm kan het al bagage mee. Je mag 35 kilo pp meenemen en 10 kilo handbagage.. ... die moet je dus niet overschrijden...slim pakken dus...Smiley

Martijn767 16 August / 2009 / 19:46
slof,

ik mag niet meer op kleine vliegtuigen vliegen. Heb mijn brevet daarvoor niet geldig gehouden.
Tevens is naar Brazilie met een Cessna oid wel een erg lange reis!
Met de 767 doen we er al 9 uur over en deze gaat een stuk sneller dan een cessna ;)

Carotty, wanneer ga je naar Aruba?
Vlieg hem komende maand nog 2x namelijk :P

Djee 17 August / 2009 / 08:33
Quote: Martijn767 - 16 augustus, 2009 (21:46)
slof, ik mag niet meer op kleine vliegtuigen vliegen. Heb mijn brevet daarvoor niet geldig gehouden.Tevens is naar Brazilie met een Cessna oid wel een erg lange reis! Met de 767 doen we er al 9 uur over en deze gaat een stuk sneller dan een cessna ;) Carotty, wanneer ga je naar Aruba?Vlieg hem komende maand nog 2x namelijk :P

nou die boeing krijgen we ook wel vol hoor Smiley
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

rimmert 17 August / 2009 / 09:22
Ik zou me voor lul voelen met een golftas Smiley
- www.KITESTART.nl - De meest complete startpagina voor kitesurfers! -

rheupink 17 August / 2009 / 09:40
Na 1 augustus bijbetalen voor kitebag <165 cm & 20 kg binnen Europa, heeft mijn reisagent zojuist van ArkeFly te horen gekregen...
RookieRodolfo

Pieces 31 August / 2009 / 17:07
Ik ben aan het uitzoeken hoe we onze gear mee kunnen krijgen naar Cumbuco.

Ik kreeg via email het volgende te horen:

Boards onder de 165cm: €80,- per board(tas) per enkele reis.
Boards boven de 165cm: €120,- per board(tas) per enkele reis.

Dit staat ook in het document van Mitsie.

Wat ik echt belachelijk vindt is dat het per enkele reis is. Dat is dus effe 160 Euro aftikken om je eigen board, kites en gear mee te nemen.

Voelt eigenlijk als een rip off Smiley Smiley
Redt IJmuiden, eet een zeemeeuw!

tomfish 01 September / 2009 / 08:20
bij mij mog het gratis mee naar curacao met arke tot 160cmSmiley
www.kitemana.nl ----- www.powerkiteschool.nl ----- www.kiteboardopen.com

Magic_Ed 01 September / 2009 / 08:45
Snap niet dat je dit een rip off vind. Ik vind het hele redelijke prijzen voor bagage die speciaal afgehandeld moet worden en ook nog eens 20 kg weegt.
w w w . v e r s u s s h o p . n l

Pieces 01 September / 2009 / 08:59
Quote: Magic_Ed - 1 september, 2009 (10:45)
Snap niet dat je dit een rip off vind. Ik vind het hele redelijke prijzen voor bagage die speciaal afgehandeld moet worden en ook nog eens 20 kg weegt.

Prima en kan wezen.

Ik vind 160 Euro behoorlijk wat geld, helemaal als je het vergelijkt met de kosten van andere zaken om mee te nemen. Ik begrijp het commerciele belang wel, maar ik vind dit persoonlijk gewoon schandalig.

Maar ieder zijn mening en zij voorkeur, ik geef die 160 euro liever uit in Brazil.

Talith 01 September / 2009 / 12:22
Afgelopen zomer met Arkefly naar Dominicaanse geweest.
Onder 32kg en 165 mag gratis mee. Anders moet je boardbag aanmelden en kan je onbepekt aantal kilo's.
Hier overzichtje wat ik had gekregen:

Afwijkende tarieven

Surf-, kite-, wake- and

waveboard (>165 cm)

Europese en Middellandse

Zee bestemmingen € 60,-

Verre bestemmingen € 120,-

Golftassen € 15,-/ max. 15kg € 30,-/max. 30kg

Je betaald dan echter wel voor enkele reis dus moet prijs dubbel rekenen
SuccesSmiley

johndoe 01 September / 2009 / 12:31
Toen ik naar Egypte ging met Transavia mochten we in totaal 40kg mee en 5kg p/p aan handbagage.
Onze kitebag was al 35kg en nog een tas van 8kg dus beneden de 40kg blijven ging nooit lukken, zou je denken.
Toen we gingen inchecken vroeg de vriendelijke dame om de gearbag op de weegschaal te leggen samen met de andere tas van 8kg. Ik heb toen even heel handig de gearbag met 1 vingertje aan het lusje omhoog gehouden zo dat de weegschaal mooi 35kg in totaal aangaf.

Alles kon gratis mee en mevrouw wenste ons nog een plezierige vlucht en verblijf in Egypte! Smiley

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Pieces 01 September / 2009 / 14:12
@Talith, Arke heeft per 1 augustus 2009 zijn tarieven aangepast.

20 kg ruimbagage en 5 kg handbagage gaat nooit lukken (1 board, 2 kites, 1 bar, 1 trapese, 1 pomp en nog wat schone pendekken...Smiley) daarnaast hanteren ze nu ook een max gewicht voor als je een boardbag mee wilt nemen (20kg max).

Heb er ook nog serieus over gedacht om gewoon mijn snowboardbag te pakken, past mijn kiteboard volgens mij net in.... scheelt ook een berg Euro's. Denk alleen niet dat ze geloven als ik zeg dat ik ga snowboarden als ik naar Fortaleza vlieg Smiley

Thanks voor de reacties, wilde gewoon even mijn gal spuwen over het feit dat het zo duur geworden is.

MartjeB 22 November / 2009 / 09:36
Ik neem aan dat er ondertussen mensen ervaring hebben?

ik vind het niet duidelijk. Ik mag 25 kg meenemen, met comfort class.
Ik prop al mijn bagage in een boardbag en kom zo op 25kg.

Dat zou niet mogen?

Kan ik dan beter 20kg in de boardbag proppen en nog eens 25kg in een gewone koffer doen?

HJ11 22 November / 2009 / 11:47
Op deze site kun je precies zien wat de verschillende maatschappijen eisen.
Je kunt hier natuurlijk creatief mee omgaan.
http://www.oceansource.net/airlines/MartinAir.asp

Is arkefly niet onderdeel van Martinair?

HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)