Ik vlieg midden januari ook met arkefly (all inclusive geboekt via arke zelf) naar cabarete, heb een golftas waar me kite stuff in past maar hoe zit het nou? Moet je dan 2x 30euro betalen en mag je dan nog een normale koffer (20kg) mee voor je kleding? Of is het 'golf'bag normale koffer = 20kg max?
Ik neem aan het eerste, golftas 15kg max en dan een losse koffer van 20kg er bij, hoe zit 't? Verder, halen ze je tas nog open om te zien of er wel golfspullen in zitten of geloven ze het wel?
Vaak moet je op je kite een golfpetje, een geruite broek en wat balletjes leggen dan kun je bij de controles zo doorlopen. Let op, als ze er bij Transavia achter komen dat het niet klopt, mikken ze je soms boven de oceaan het vliegtuig uit!
Quote: Mitsie - 15 augustus, 2009 (22:08) Over 4 uurtjes vliegen en alles is geregeld, even gebeld met transavia, en alles uitgelegd, gelijk aangemeld en omdat we voor de verandering geboekt hadden mocht het gewoon gratis mee. Ik wist trouwens niet dat als je met meerdere gaat zeg bijv 5 in ons geval 100kilo in totaal mag meenemen. dus ik heb mijn kite tas van 27kg en de rest lekker minder nu hopen dat de vliegtuigmaatschappij op kos ook zo relaxt ishooiw
Op Kos keken ze van het zomer helemaal nergens naar geen enkel probleem om het weer terug te vervoeren.
Ben met Transavia naar El Gouna gevlogen, heb voor het inchecken even 10 kilo uit mijn tas gehaald.( even gestald bij iemand die in de koffie corner zat).
Vervolgens moet je je boardbag afgeven op de special band, uiteraard niet voordat je je tas weer volgepropd hebt.
Toen ik terugvloog uit El gouna woog mijn tas zelfs 37 kg , even 2 euro betaald en mocht ook zo mee.
Heb ook regelmatig een kite op mijn rug gehad als handbagage ( bv bij ryaniar is ook nooit iets van gezegd)
Ofterwijl gewoon een beetje creatief zijn, of je moet gewoon mazzel hebben met de persoon die achter de balie zit.
Vanuit thailand hadden ik en mijn vriendin 45 kilo overgewicht en hoefden ook niet te betalen.
Ben vanmorgen om 8 uur terug gekomen uit Cumbuco, Brazilie met Arkefly. Hieronder mijn ervaring:
Zowel in Amsterdam als in Fortaleza doen ze moeilijk en moet je dokken mocht je een boardbag mee willen nemen! De vlieger (toepasselijk ) gaat ook niet op voor het plan om comfortclass te vliegen en dan een boardbag tot 25kg te vullen... Boardbag = bijbetalen.
Tevens is het proberen mee te krijgen van een golftas niet succesvol gebleken.... mede doordat er in een cirkel van 200 kilometer rond Fortaleza geen golfbaan te vinden is (check Google). Gisteren werd aan mensen gevraagd de tas te openen die aangaven golfstuff mee te hebben....
Dit is zoals ik het de volgende trip doe: economy class vliegen: 1 stuk handbagage (5kg) en 1 stuk ruimbagage (20kg) 1 boardbag onder de 20 kilo. Hierdoor betaal je in Amsterdam 80 Euro (in onze vlucht heenvlucht heeft niemand het gratis meegekregen). Je kunt ook in 1 keer de heen en terugreis betalen... maar het is het proberen waard om te kijken of je het gratis uit Brazilie mee naar huis krijgt (2 keer kans dus).
Vandaag ben ik teruggekomen met mn kite-maatje vanuit Brazilie met Arkefly.
We hadden een boardbag waar we 2 boardjes en 2 vliegers in kwijt konden, inclusief mijn kleding en trapeze.
Daarnaast nog een grote sporttas gevuld met nog 2 vliegers en zijn kleren en trapeze 4 barren. En dan nog wat spul in de handbagage. Met beide tassen zaten we onder de 20 kg.
Bleek later dat je óók een laptoptas mee kon nemen, dus die kun je eventueel ook nog bijvullen met spullen.
En zowel op de heen en de terugreis geen problemen gehad met inchecken. En we hebben niets bij hoeven te betalen gelukkig. Dus als je onder de 20 kg blijft is er volgens mij niks aan de hand.
Registreerde: 23 November 2009
Ik neem aan het eerste, golftas 15kg max en dan een losse koffer van 20kg er bij, hoe zit 't? Verder, halen ze je tas nog open om te zien of er wel golfspullen in zitten of geloven ze het wel?