bernard had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 24 - 33 knots op zijn SlingShot RPM (2011)
Lars91 had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 15 - 19 knots op zijn SlingShot Fuel (2007)
Lars91 had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 15 - 19 knots op zijn SlingShot Fuel (2007)
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
bart13 had een 4 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 27 - 31 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)
Bignelis had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 18 knots op zijn Takoon Furia 2 (2009)
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
Tycho, ik heb je verhaal voor een 3e keer gelezen en ik vind eerlijk gezegd dat je best een shock hebt meegemaakt, althans IK zou dat zo ervaren. Je bent bedreigd, (lichamelijk) psychisch. Ik vind het echt goed van je dat je dit zo post zonder dat ik iets discriminerends eruit heb kunnen lezen. Je eindigt je verhaal met “een mooi land, prima kitespot, een aanbevelingâ€. Je beslissing om naar dat andere kamp te gaan overtuigt mij echter niet. Ongeacht de schuldvraag zou ik op grond van jouw informatie zelf niet zijn gegaan juist omdat ik weet dat ik in een ander (arabisch) land zit en dingen altijd anders zijn. Ik ben wat terughoudender, zelfs al zou ik 4 vrienden mee hebben. Ook het kamp waar jij zat zou ik NIET als mijn vakantie bestemming willen omdat ik verwacht dat mijn gastheer mij beschermt hetgeen hij niet echt bij jou heeft gedaan. Je hebt geprobeerd recht te halen bij de politie, die jou (en de Fransman) ook geen vertrouwen hebben gegeven omdat jouw belagers ook opeens in het politie kantoor aanwezig waren. Op een gegeven moment gaat t niet meer om je geld terughalen Tycho maar toch om je leven. Als iets uit de hand loopt, dan moeten wij hier in Nederland een of ander vaag en onbegrijpelijk verhaal lezen over een NL kiter die in het buitenland iets ergs is overkomen. Ik zou zeggen doe iets met je verhaal zodat een andere vakantieganger niet dezelfde shock ervaring krijgt. Hier posten vind ik gewoon niet voldoende. Stuur je verslag naar onze ambassade daar. Vergeet daarbij niet te vermelden wat de politie jou beloofd heeft te doen. Achter gesloten deuren gaan er radertjes draaien en wie weet heb je zonder het te weten iets vervelends kunnen voorkomen. Dat moet voor jou toch waarde hebben? Dit gebeurt nu in Marokko maar had in elk ander land kunnen gebeuren. Je bent een Nederlands staatsburger en je rechten zijn in het buitenland gewoon verzaakt. Zoals ik al eerder zei, zet de beelden uit je hoofd en ga lekker mee naar Brazilie. Daar is ook niet alles pais maar wel heel heel relaxed. Aloha
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Registreerde: 28 May 2006
De Marrokanen die naar Nederland komen zijn niet representatief voor alle Marrokanen denk ik. Net zoals Amerikanen, als je die tijdens het backpacken tegenkomt zijn het altijd fantastisch aardige mensen, maar de mensen die Amerika niet uit willen zijn soms super bekrompen.
Moet je kijken wat ze van Nederlanders denken in Salau of iets dergelijks. Daar denken ze dat alle Nederlanders (en Engelsen) dronken tuig zijn. Het hangt er net vanaf welke mensen je tegenkomt, je kunt er niets over het land als geheel van zeggen. Ik denk dat je als je echt wat zinnigs wilt zeggen over Marrokanen je gewoon een paar weken door het land moet gaan backpacken. Durf te wedden dat je met een andere mening thuiskomt.
Niettemin, bedankt voor de waarschuwing, Dakhla is voorgoed uit de picture. Het andere kamp is wel op het verlanglijstje terecht gekomen!