De soepelste, warmste wet- of drysuit voor deze winter

Door: markymarc Reacties: 46 Hits: 6130
Pieces 14 September / 2009 / 11:10
Mooi, wilde al wat meer info over dit onderwerp, goed dat er een topic over gestart is.

Toch heb ik nog een vraag. Met wat voor prijs moet ik rekening houden bij een degelijk droogpak?
Redt IJmuiden, eet een zeemeeuw!

Magic_Ed 14 September / 2009 / 11:12
Nu zijn er allemaal links naar vorige topics geplaatst, waarin ook uitgebreid over prijzen geschreven wordt. Wees dan niet zo lui en volg die links! Smiley
w w w . v e r s u s s h o p . n l

Pieces 14 September / 2009 / 11:48
Thanks Ed Smiley
Redt IJmuiden, eet een zeemeeuw!

RemStah 14 September / 2009 / 11:54
Quote: RelaxeCor - 14 september, 2009 (10:17)
Ik heb zelf een Prolimit C2 en heb het echt nog nooit koud gehad in dat ding!Ik vind het een top pak!!

Wat Cor zegt... ik heb hem ook... kan ook zijn dat ik het niet zo snel koud heb door mijn laagje baby vet :) maar ik ga dit jaar voor het eerst zo lang mogelijk door varen in mijn 5/3 c2...
Pro in wording.... for now.. still a newbie

johndoe 14 September / 2009 / 12:28
Quote: duinkiter_olivier - 12 september, 2009 (20:12)
wel ik had ongeveer hetzelfde probleem ..... vorige winter de ganse winter doorgevaren met mystic crossfire 2008 5/3 met kapje handschoenen , 2 lycras , short , crashvest , botjes , alles dichtgetapen en hoe je het draait of keert , na een uur krijg je toch ijskoud tijdens een wintersessie DUSSSS , vorige maand Drysuit besteld : NPX Lucifer kwam er volgens mij als één van de beste uit ( en nog een gull )maar kheb toch voor de NPX gekozen omdat deze echt specifiek bedoeld is om te kiten maar ik weet idd ook nog niet hoe ik m'n handen en voeten warm ga houden ! mss nog hanglossers die raad hebben ?
Een lycra zorgt niet voor extra warmte! Ter info..

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

tomfish 14 September / 2009 / 12:59
Je hebt ook mooien drysuits van mystic zit top je moet alleen wel je armen en benen dichtapen bij een drysuit als je hard crasht stroopt je arm of been altijd wel een beetje op (ook bij een wetsuit) als er maar een klein beetje water in komt is dat zou koudSmiley
www.kitemana.nl ----- www.powerkiteschool.nl ----- www.kiteboardopen.com

mkite 14 September / 2009 / 14:01
Ik zag dat ze ook de predator hebben bij Ocean rodeo lijkt wel een wetsuit Smiley
http://www.oceanrodeo.com/drysuits/predator

timvdn 14 September / 2009 / 15:34
binnekort de npx kopen!!

het MISSCHIEN kleine beetje inleveren aan lichaamsbeweging weegt wat mij betreft niet op tegen de warmte waardoor je ook in de koudere maanden net zo hard kan doorgaan met nieuwe tricks oefenen dan in de zomer.

persoonlijk merk ik namenlijk in de winter dat mijn progression stil staat want ik wil simpelweg niet in het water vallenSmiley

ben benieuwd!

Stefaan 14 September / 2009 / 18:26
Ik heb vroeger altijd gezeild en ik heb zowel met drysuit als met een wetsuit gevaren. Met de conclusie dat wetsuit echt wel warmer is. Als je gewone kleren onder drysuit aandoet en je begint te zweten dan worden de kleren nat en binnenin het pak wordt het ook vochtiger. Wordt dus kouder. Terwijl met een wetsuit blijft je lichaam echt gewoon warm, bewegen is ook gewoon makkelijker. En het grootste probleem is niet je lichaam warm houden maar je voeten, handen en hoofd. En dit is bij beide pakken niet beschermd tenzij sommige droogpakken met voetjes. Maar ik raad gewoon een dik 5mm wetsuit met gelijkaardige sokjes, een muts en goede handschoenen.

Hierbij mijn mening

mees 14 September / 2009 / 20:51
NPX-Sealot wetsuit met geintegreerde kap en superwarm, goed in bewegen en goede bewegingsvrijheid. Voelt niet aan als een 6-4
Water loopt er gewoon vanaf, geen windchill en last but not least, zeer betaalbaar!!! (bij VdBerg)Smiley

barrystormchaser 15 September / 2009 / 11:01
Quote: Stefaan - 14 september, 2009 (20:26)
Ik heb vroeger altijd gezeild en ik heb zowel met drysuit als met een wetsuit gevaren. Met de conclusie dat wetsuit echt wel warmer is. Als je gewone kleren onder drysuit aandoet en je begint te zweten dan worden de kleren nat en binnenin het pak wordt het ook vochtiger. Wordt dus kouder. Terwijl met een wetsuit blijft je lichaam echt gewoon warm, bewegen is ook gewoon makkelijker. En het grootste probleem is niet je lichaam warm houden maar je voeten, handen en hoofd. En dit is bij beide pakken niet beschermd tenzij sommige droogpakken met voetjes. Maar ik raad gewoon een dik 5mm wetsuit met gelijkaardige sokjes, een muts en goede handschoenen. Hierbij mijn mening

Dan heb jij waarschijnlijk een heeel slecht pak gehad,en hele slechte onderkleding.
Tegenwoordig maken ze al volledig ademende pakken, als je dit combineert met de juiste onderkleding zal een wetsuit nooit warmer kunnen zijn. Kwa prijzen zijn ze iets duurder als een goed wetsuit, de nieuwe ocean rodeo pyro pro zal ongeveer 600 euro gaan kosten maar dan heb je wel gelijk een pak uit het top segment.
mocht je dit te veel vinden zou je ook nog eens kunnen kijken voor een pyro lite.

www.stormchaser.nl Ocean Rodeo,Hb-surfkite,dakine en billabong

Mario 15 September / 2009 / 11:49
als onderkleding bij een droogpak altijd fleece gebruiken,dit neemt geen water op waardoor het je lichaam niet afkoelt.
Stefaan,als ik jou verhaal lees denk ik dat je geen fleece heb gebruikt.
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

markymarc 15 September / 2009 / 19:56
@Mario; I am convinced. Volgens mij ga ik investeren in de Pyro Pro van OR. Wel veel geld Smiley, maar ja.. Love for da sport hè...Smiley
De site gechecked en ik wil laaaannnnggg varen dit jaar...Dussss.

Nog ff wat betreft de fleece; bedoel je echt dat wintersport spul van Odlo? Zo'n thermo shirt met lange mouwen en broek met lange mouwen? Wel lekker trouwens het idee van geen knellende zwembroek meer!Smiley
If you don't try it, you'll never make it

markymarc had een 3 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 21 - 32 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2018)

bart13 15 September / 2009 / 20:50
broek met mouwen? succes met zoeken!

bart13 had een 4 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 27 - 31 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

robbert-robby 16 September / 2009 / 05:31
Ik heb sinds vorig jaar een O'neill Psychofreak. Die zit super lekker en is ook echt warm. Een aanrader!!

Succes met the search
rsn

bartB 16 September / 2009 / 05:50
Ik hou het bij de oneill pakjes! Smiley
Noordwijk (L)

mkite 16 September / 2009 / 06:10
Ach ik wacht nog wel even ik vaar op dit moment nog in mijn zomerpak dus duurt nog wel even voordat ik een drysuit nodig heb denk ik.Smiley

lexx_flexxx 16 September / 2009 / 08:03
ik vaar lkkkr door met me oneill psyco 2 3/2 en als het egt koud gaat worden
komt de oneill psycofreak 5.5/4.5 de kast weer uit Smiley nooit koud

Mario 16 September / 2009 / 11:38
Quote: markymarc - 15 september, 2009 (21:56)
@Mario; I am convinced. Volgens mij ga ik investeren in de Pyro Pro van OR. Wel veel geld , maar ja.. Love for da sport hè...De site gechecked en ik wil laaaannnnggg varen dit jaar...Dussss. Nog ff wat betreft de fleece; bedoel je echt dat wintersport spul van Odlo? Zo'n thermo shirt met lange mouwen en broek met lange mouwen? Wel lekker trouwens het idee van geen knellende zwembroek meer!

jep,echt fleece gedoe,maar niet superdik
ik heb zowel een lange broek als een trui eronder,zeg maar een complete pyama Smiley ,echt ideaal
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

johndoe 16 September / 2009 / 12:24

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

mkite 16 September / 2009 / 13:15
Quote: basie1988 - 16 september, 2009 (13:24)
o'neill psycho freak http://www.mankymonkey.co.uk/wp-content/uploads/oneill-psycho-freak-summer-wetsuit.jpgsuper pak gewoon

Hmm maar dat is een wetsuit geen drysuit

naishkiterbelgium 16 September / 2009 / 15:14
Om niet direct koud te hebben tijdens een wintersessie is het vooral belangrijk verschillende lagen aan te doen.

Heb zelf nog nooit met een drysuit gevaren (en heb nog nooit in temperaturen rond het vriespunt gekited) maar ik doe gwn een shorty onder m'n Prolimit wetsuit, handschoentjes, botjes en een kap op m'n kop en varen maar!