Kitesurf verbod in Zeewolde

Door: ivovankasteel Reacties: 59 Hits: 4473
ivovankasteel 06 October / 2009 / 15:20
Beste kiters, ik ben vandaag naar de gemeente Zeewolde gegaan om opheldering te vragen over het kitesurf verbod in Zeewolde. Mij werd verteld dat het niet verboden is door de gemeente zelf maar door de provincie Gelderland of Flevoland op basis van natura2000 (ofzo iets). Mij werd ook verteld dat kitesurfen geen gekwalificeerd vaartuig is, dus bij voorbaat overal verboden is tenzij er toestemming is van de gemeente/provincie. Aangezien aan de overkant van zeewolde (strand-horst) het wel is toegestaan adviseerde de man mij te kijken tot waar het kitesurf gebied strand-horst precies is gemarkeerd. Want als daar geen duidelijke afspraaken over zijn zou het best makkelijk moeten zijn om het te legaliseren. Maar als er een duidelijk gebied is uitgestipelt tot waar het precies mag en je zeewolde als extra kitestrand wilt maken je eigenlijk geen schijn van kans maakt. Mijn vraag is dan ook of jullie daar mischien informatie over hebben om mij te helpen. Ten tweede vond ik het belachelijk dat windsurfen wel mag in zeewolde maar kiten niet. Weten jullie mischien wel hoe dat ligt??? Ik hoop snel zo veel mogelijk informatie te hebben en van zeewolde een kite spot te maken!!! Groetjes Ivo
Blade kiteboarding promo rider

ivovankasteel 06 October / 2009 / 15:22
(btw mijn e-mail adress is ivo_van_kasteel(@)hotmail.com)

HJ11 06 October / 2009 / 15:33
Ivo..het valt mij nog 100% mee dat ze je te woord hebben gestaan. Volgens mij krijg je de correcte info.
Deze info is al lang bekend en is ook op verschillende sites te vinden.
Maakt een gedeelte van deze info ook niet onderdeel uit van je kitelessen? Weet niet zeker?

Gemeente Zeewolde heeft hun plan mbt het strand helemaal aangepakt en heeft er een soort van kinderspeeltuin van gemaakt. Er staan ook overal borden dat het verboden is voor bijv los lopende honden/vliegers/kitesurfen.

Vorig jaar hebben ze ook het clubhuis van de windsurfvereninging verwijderd (verbannnen).

Zeewolde is en blijft volgens mij verboden en er is veel toezicht Smiley

Afgelopen weekeinde, tijdens die harde wind van de NK, stonden er ook 2 jongens en een vrouw te kloten met aflandige wind. Ze stonden op het strand en hadden totaal geen idee waar ze mee bezig waren. Ik was net van plan om er heen te lopen maar gelukkig doken ze zelf op hun kite om de lucht er uit te laten lopen. Smiley

HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)

ivovankasteel 06 October / 2009 / 15:44
Hey HJ11 de reden omdat het verboden is komt op basis door de beschermde vogel soorten. Want die hebben er blijkbaar last van. Maar omdat het kite gebied van strand-horst precies in dezelfde strook ligt als die van zeewolde dacht ik waarom het dan alleen in dat gebied mag. De gemeente heeft mij verteld dat als ik kan aantonen dat zeewolde binnen dat kitesurf gebied ligt hun graag mee zouden willen werken.

Benedict 06 October / 2009 / 15:50
ik haat vogels.
f

Benedict had een 3 sterren sessie in Wolderwijd, Strand Horst met maar liefst 15 - 24 knots op zijn Naish Torch (2010)

Vission 06 October / 2009 / 16:18
Zo werd er ook wel is gekite bij kampen-dronten daar.. Waar ook beschermde vogels rond zwemmen/vliegen..
Daar is het eerst gedoogd geweest en nu dus sinds een tijd al verboden..dat is mij iedergeval vertelt.. Er was namelijk een vogeltje uit Wit-Rusland..Smiley
Ozone..Spleene..

ivovankasteel 06 October / 2009 / 16:40
Ja echt ongelofelijk het wolderwijd is super groot!! kunnen die vogels niet ergens anders gaan vliegen.

Nazar 06 October / 2009 / 17:07
ik vind het belachelijk dat die *** vogels zoveel ruimte krijgen en ons laten ze lekker crashen...Smiley

KUUZ-kiter 06 October / 2009 / 18:08
Goh...Smiley
surfing doesn't make you smart

Vinni 06 October / 2009 / 18:33
Er liggen duidelijke gele boeien die de zone markeren. Verder is het ook vrij duidelijk dat de vaargeul niet over gestoken mag worden. En ik hou van vogels Smiley Maar ik haat mensen die er te overdreven mee om gaan Smiley
https://www.youtube.com/watch?v=kaivPVd_rhI

Vission 06 October / 2009 / 19:08
Ja en dan zijn er mensen die hier actief zijn op het forum en je zegt het tegen hun dat ze de volgende keer niet over de vaargeul heen gaan. Gaan ze zielig zeggen laat ons toch lekker..
Ozone..Spleene..

Jamal 06 October / 2009 / 19:21
Gewoon lekker kiten Gozer, enne vooral veel genieten, regeltjes en wetjes zijn er om te overtreden.

Vission 06 October / 2009 / 19:22
Tuurlijk jongen ga zo door.. En zodat er nog wat meer kitespots dicht gaan?
Ozone..Spleene..

Rosti 06 October / 2009 / 19:22
Ivo, maak je mailadres even onleesbaar voor spambots... zet bv de @ even tussen haakjes of zo
"(btw mijn e-mail adress is ivo_van_kasteel [@] hotmail.com)"
anders ga je meer mailtjes krijgen dan je wil Smiley
Flysurfer - Versusshop.nl - Rein-Art.eu

Jamal 06 October / 2009 / 19:24
Welke spots zijn er dicht dan?

Vission 06 October / 2009 / 19:29
Zoals er nu voorstaat is kornwederzand en lauwersoog in bepaalde seizoenen dicht..
Horst en mirns zijn bijvoorbeeld ook spots die op scherp staan.
Ozone..Spleene..

Jamal 06 October / 2009 / 19:33
Haha, ja laat je eigen gek maken hierro door al dat geleutel.

sennesmid 07 October / 2009 / 14:21
ik wil je wel helpen woon zelf ook in zeewolde samen met een vriend van me ! en wij vinden het ook heel raar dat het niet mag! gewoon keer met alle kiters naar gemeente huis zeg ik!

Kitehert 07 October / 2009 / 14:21
Van de week hoorde ik dat schellinkhout ook in de gevarenzone zit
Over vlissingen is ook te lezen dat het allemaal heel moeizaam is.
En zo zullen er nog wel meer zijn.
Voor de hobby heb ik 'n tijdje terrein gereden. Dat is leuk, maar lompe gasten die overal zomaar gaan lopen crossen en mollen hebben het verpest, zodat nu bijna alle gedoogterreinen gesloten zijn.
Afspraak is nu onder offroaders de zg. groene code te hanteren (niks mollen, niet lomp crossen, geen troep en overlast, hou je aan de regels). Wie dat niet doet, maakt ook onder de offroaders bepaald geen vrienden!
Zo'n groene code (geen nodeloze vliegers in de bomen, geen nodeloos gevaar, geen troep achterlaten, geen ge-aso onderling of met auto's parkeren, hou je aan de regels) zou voor de kitesport ook heel verstandig zijn.
Anders gaan er geheid nog meer spots dicht.

ivovankasteel 07 October / 2009 / 14:39
Hoi sennes naar gemeente in zeewolde gaan heeft totaal geen zin. Want die kunnen er niks aan veranderen ook al zouden ze het wel willen. Het is verboden door de provincie, ik hoorde vandaag een idee om met zijn alle naar Den Haag te gaan en te klagen over natura2000 enzo.... want dat verhaal dat vogels er van schrikken etc.. is bullshit. Zwanen blijven rustig zitten waar ze zitten en hebben er totaal geen last van. Dus ik stel voor om een dag met zijn alleen te prikken en te gaan klagen in Den haag wie doet mee?Smiley

tommieboy 07 October / 2009 / 14:41
Quote: Jamal - 6 oktober, 2009 (21:33)
Haha, ja laat je eigen gek maken hierro door al dat geleutel.

Ik zeg Jamal moet een paar min kudo's krijgenSmiley Kom op zeg hij wil dus graag overal rond knallen en vogels pesten en over de vaargeul varen.... Tuurlijk hij heeft een punt met te zeggen niet te veel neuzelen met regeltjes en vooral plezier maken.... Maar hij is dus 1 van de personen die er uiteindelijk mede voor zorgt dat 1 van de spots op de gevaren lijst dicht gaat... En ik wil echt niet dat Mirns/Horst/Schellinkhout dicht gaan....Smiley Dat zou super zonde zijn dus Jamal.... even dimmen....
North Vegas 7,9 &12m2 2012North Select 132x40,5 2010North Wam 6'0'' 2012

tommieboy 07 October / 2009 / 14:42
Quote: ivovankasteel - 7 oktober, 2009 (16:39)
Hoi sennes naar gemeente in zeewolde gaan heeft totaal geen zin. Want die kunnen er niks aan veranderen ook al zouden ze het wel willen. Het is verboden door de provincie, ik hoorde vandaag een idee om met zijn alle naar Den Haag te gaan en te klagen over natura2000 enzo.... want dat verhaal dat vogels er van schrikken etc.. is bullshit. Zwanen blijven rustig zitten waar ze zitten en hebben er totaal geen last van. Dus ik stel voor om een dag met zijn alleen te prikken en te gaan klagen in Den haag wie doet mee?

Van de partij....Smiley
North Vegas 7,9 &12m2 2012North Select 132x40,5 2010North Wam 6'0'' 2012

Vission 07 October / 2009 / 14:49
Ik denk dat het vrij zinloos is.. De NKV zal ongetwijfeld bezig zijn met deze spots of hebben de moed opgegeven
Ozone..Spleene..

willyD 07 October / 2009 / 15:45
Ik heb meer last dan die vogels dan die beesten van mij op Horst ligt tegenwoordig zoveel vogelskak.
Zit je kite er altijd weer beetje onder (gadver Smiley) en alhoewel ik ok zoiets heb van het liefst jaag ik al die beesten weg.
Moeten we er toch maar mee leren leven want anders gaan onze vogelvrienden klagen en dan houd de pret op bij Strand Horst Smiley

Jelte 07 October / 2009 / 15:52
Het is een goed idee om eerst even Idefixe te vragen voordat je actie gaat ondernemen. Die weet er alles van!
www.h2ohostel.nl // Ocean Rodeo - Stormchaser.nl