Go Joe de vervanger van leash???

Door: GerritNL Reacties: 52 Hits: 4839
GerritNL 01 June / 2010 / 12:54
Ik weet niet of er al een topic over is geweest maar kon via de zoek functie niks vinden. Zo ja feel free to delete this post.

Ik kwam op de web site van Ocean Rodeo the Go Joe 2.0 tegen. Een opblaasbaar kussentje wat je board automatisch omdraait en makkelijker downwind laat drijven.

Kiten is ook gewoon heen en weer varen hoor.

rhino7 01 June / 2010 / 13:00
Bestaat al een jaartje of wat .
Je ziet ze veel bij onze oosterburen

rhino7 had een 3 sterren sessie in Isla Canela met maar liefst 15 - 17 knots op zijn North Evo (2010)

frank82 01 June / 2010 / 13:04
Quote: rhino7 - 1 juni, 2010 (14:00)
Bestaat al een jaartje of wat .Je ziet ze veel bij onze oosterburen

Vind het eigenlijk een prima id, het staat enkel zo lame :P. Voordeel is gewoon minder bodydraggen, vooral in koud water kan dat lekker zijn.

kite-feel 01 June / 2010 / 13:04
Misschien een leuke oplossing voor beginners.
Maar een cursist leert altijd het upwind boddydraggen in de lessen voordat hij/zij zelfstandig aan de gang gaat.
Uiteraard merk je dat niet iedere beginner goed kan upwind boddydraggen. Zeker niet op zee waarbij de golven en stroming een grote factor zijn.
In het fimpje kan ze net aan staan, waardoor ze op dezelfde plek kan blijven.
Ik ben benieuwd hoe vlot het zou verlopen als zij de bodem NIET zou kunnen aanraken..
Zo snel vond ik het board namelijk niet naar der toekomen.

Ik wil het graag eens in het echt zien!

Kitesurfschool KiteFEEL sinds 2005 www.kitefeel.nl

rhino7 01 June / 2010 / 13:10
Quote: kite-feel - 1 juni, 2010 (15:04)
Misschien een leuke oplossing voor beginners.Maar een cursist leert altijd het upwind boddydraggen in de lessen voordat hij/zij zelfstandig aan de gang gaat.Uiteraard merk je dat niet iedere beginner goed kan upwind boddydraggen. Zeker niet op zee waarbij de golven en stroming een grote factor zijn.In het fimpje kan ze net aan staan, waardoor ze op dezelfde plek kan blijven.Ik ben benieuwd hoe vlot het zou verlopen als zij de bodem NIET zou kunnen aanraken..Zo snel vond ik het board namelijk niet naar der toekomen.Ik wil het graag eens in het echt zien!

Voordeel is wel dat je met hoge golven wel je board beter ziet op een wat grotere afstand. Dus mischien sterft het forum "Board verloren " dan wel uit

rhino7 had een 3 sterren sessie in Isla Canela met maar liefst 15 - 17 knots op zijn North Evo (2010)

mano 01 June / 2010 / 14:45
hier staat een hoop

brian123 01 June / 2010 / 15:21
dat ziet er zo lame uit.. echt niet ik bodydrag wel wat meer

brian123 had een 3 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 22 - 28 knots op zijn SlingShot T3 (2009)

Bignelis 01 June / 2010 / 15:28
Wat als de stroming upwind is?......dan komt hij echt niet naar je toe hoor.....maar je kan iig wel zien hoe hij verder afdrijft!
Grote dromers denken. Grote denkers dromen

Bignelis had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 18 knots op zijn Takoon Furia 2 (2009)

wazzaah 01 June / 2010 / 20:37
Als de stroming upwind is dan is t oppervlak dat nog wind pakt zo groot dat dat het moet opheffen. (denk niet dat ik dat ga testen)
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

alain_ 01 June / 2010 / 20:41
Gewoon leren bodydragen!
Advance kiteboarding - Underwave

alain_ had een 5 sterren sessie in Wolderwijd - Zeewolde met maar liefst 10 - 17 knots op zijn Advance Kaiman (2010)

Mediator 01 June / 2010 / 21:31
één woord hiervoor:

gay
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

Magic_Ed 02 June / 2010 / 06:16

één woord: prima

Nog beter is zelf goed leren bodydraggen, maar er is niets tegen het gebruik van een GoJoe. Veel beter dan een leash!

En mensen die bij het kiten met hun image bezig zijn
w w w . v e r s u s s h o p . n l

MichaelBeens 02 June / 2010 / 06:22
op zee ben je je board door dat ding juist zo kwijt.
en mocht je hem nu alsnog tegen je aankrijgen komt hij nog harder op je af.

ik vind het maar een vaag ding

TMK 02 June / 2010 / 08:20
Quote: MichaelBeens - 2 juni, 2010 (08:22)
op zee ben je je board door dat ding juist zo kwijt.en mocht je hem nu alsnog tegen je aankrijgen komt hij nog harder op je af.ik vind het maar een vaag ding

Ik ben heel erg benieuwd naar je argumenten! Laat ze maar komen
Zover ik weet zie je dat ding op tientallen meters liggen, en gaat dat ding vanzelf downwind. Mooi gemak toch?
En van die ene halve kilometer per uur dat et ding sneller op je af komt ga je echt niet dood.
Kiteboarding gets me high, in the sky!!!

Derek 02 June / 2010 / 08:23
net zo gay als een safety leash voor die watjes die bang zijn om hun vlieger kwijt te raken.

oh en een trapeze...pffff....voor slapjanussen

punt is, er zijn zoveel dingen die het kiten gemakkelijker maken. als er weer iets nieuws is, mooi toch. mag iedereen zelf bepalen of ie het wil.
kiting since 2010 | HELIX 2010 12m & 9m Cult 2010 6m | kitevideos.net

Derek had een 3 sterren sessie in Noordwijk Zuid met maar liefst 28 - 36 knots op zijn Naish Helix (2010)

Nick 02 June / 2010 / 08:34
Quote: Bignelis - 1 juni, 2010 (17:28)
Wat als de stroming upwind is?......dan komt hij echt niet naar je toe hoor.....maar je kan iig wel zien hoe hij verder afdrijft!

Als de stroming upwind is, dan ga jij toch ook upwind? Tot. wateropp. verplaats gewoon. Dat is het leuke van Bretagne kiten, 10knopen stroom upwind met 10 knopen wind kon ik gewoon kiten....hoe dan?

dat opblaasding is voor duitsers dus...
IF IT SWELLS, RIDE IT

TMK 02 June / 2010 / 09:10

Waarom wilt niemand inzien dat het gewoon een handig ding is, aangezien je je boardje lekker af kan wachten ipv helemaal naartoe moet draggen?

Echt, maar 1 smiley hiervoor:
Kiteboarding gets me high, in the sky!!!

yanne 02 June / 2010 / 11:25
weer 1 van die nutteloze uitvindingen . leer bodydraggen of zet boots op je board

HJ11 02 June / 2010 / 12:17
De goedkope variant van de "Go Joe" is een kinderzwemvlies van 2 euro...

Maar natuurlijk is bodydragen de beste optie.
Gewoon 1x een lange rak bodydragen en je bent binnen no time weer bij board.

Leash is echt een gevaar voor jezelf dus dat moet je gewoon vergeten !!!

HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)

GerritNL 02 June / 2010 / 12:47
Quote: TMK - 2 juni, 2010 (11:10)
Waarom wilt niemand inzien dat het gewoon een handig ding is, aangezien je je boardje lekker af kan wachten ipv helemaal naartoe moet draggen? Echt, maar 1 smiley hiervoor:

Het leek mij ook wel een handig ding. Ik kan best lekker bodydraggen maar dat is niet mijn hobby. Kitesurfen is dat wel en als dit helpt om mijn board eerder te hebben dan is dat handig. Dat het "raar" staat op je board interesseert mij niks ik ben nou eenmaal niet zo'n mode poppie... .
Kiten is ook gewoon heen en weer varen hoor.

LDN 02 June / 2010 / 16:54
Gay is als je staat te janken aan de kant dat je je board kwijt bent, in je wijde boardshort en strakke lycra. En je op je knietjes moet voor je vrouw om 500 euro te vragen voor een nieuwe.

davidov 02 June / 2010 / 17:01
Vind het wel handig! Zou me geen fuck uitmaken moest ik dat op me board hebben. Scheelt me een hoop stress na gespoeld te zijn en haastig zoeken naar men boardje!
FS

davidov had een 4 sterren sessie in Grevenlingendam, Oosterschelde zijde met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Flysurfer Boost (2015)

Djee 02 June / 2010 / 18:48
Quote: davidov - 2 juni, 2010 (19:01)
Vind het wel handig! Zou me geen fuck uitmaken moest ik dat op me board hebben. Scheelt me een hoop stress na gespoeld te zijn en haastig zoeken naar men boardje!

inderdaad als er grove golven zijn en jij moet daar doorheen draggen is geen pretje kan ik je vertellen en als je door die golven je boardje ook niet kan zien...is het maar hopen dat er kiters in de buurt zijn om je boardje te halen.
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

aman 02 June / 2010 / 20:39
Quote: LDN - 2 juni, 2010 (18:54)
Gay is als je staat te janken aan de kant dat je je board kwijt bent, in je wijde boardshort en strakke lycra. En je op je knietjes moet voor je vrouw om 500 euro te vragen voor een nieuwe.

dat is ook Gay ja, Net als de Go Joe Ik bedoel de Go Joe 2.0 natuurlijk
Waves waves waves

naishdude 03 June / 2010 / 15:34
Ik vraag me af hoeveel van de kritikasters de GJ werkelijk hebben gevaren, voor ze met hun gay enz ( waar zitten hun gedachten toch?) verhalen komen.

Ik heb de GJ altijd gevaren, en sinds dit jaar niet meer omdat ik een ander board had gekocht en de tijd niet genomen heb om de GJ er terug op te plaatsen....

Het verschil is...duidelijk makkelijker zichtbaar in kabbel en of golven....nu krijg ik soms het akelige gevoel bij stroming en ik mijn plank niet meer zie...van waar is de f..ck mijn boardje nu.

Ja ik drag en vindt het altijd terug hoor..of een andere vriendelijk kiter wijst het aan of gooit het even downwind.

Met de GJ nooit dat onbehaaglijk gevoel...je ziet je board onmiddelijk.
Voor de kiter die slecht ziet en of de iets oudere ( in mijn geval) waarbij het zicht iets verminderd is, een grote hulp...en ik spreek hier alleen maar over de zichtbaarheid.

Het imago is voor velen belangrijker natuurlijk en dan vinden ze dat "ding" niet staan op hun board, want het is zelfs belangrijker om geen grabhandel meer op het board te hebben, staat "PRO"....
tja ieder zijn ding , maar weet waarover je praat voor je weer op de gay toer gaat...
Ik wacht nu nog op de Go Jane...

Dude
Switchkites Element 13m / Switckites Method 9 7 5m / AIRUSH SECTOR 60/ NAISH STRAPPED SURF 6'1