Go Joe de vervanger van leash???

Door: GerritNL Reacties: 52 Hits: 4840
harold 03 June / 2010 / 16:36
Het is toch een wereld uitvinding, vooral op zee raak je je board nog wel eens kwijt en met een beetje golven ligt je board zo 50 meter verder van je vandaan dan zou die echt wel van pas komen.
Wat kost een board tegenwoordig nou zo 500 euro dat wil je toch niet kwijt raken dan is dit wel een goede oplossing maar je kunt denk ik ook wel een zwembandje aan je handle maken dat zal hetzelfde effect hebben toch ?

iets met vliegers ofzo

Jurn 03 June / 2010 / 17:19

Das lelijk joh

Hang gewoon dit aan je board!

Dat ziet er tenminste een beetje stoer uit

Jurn had een 3 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 10 - 15 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

naishkiterbelgium 03 June / 2010 / 19:49
allemaal goed en wel, mr heb jij al eens iemand met zo´n ding zien varen
hetzelfde met dat systeem om lijnen uit elkaar te houden bij hetoprollen...

Egtved 03 June / 2010 / 20:07
Tja, het staat niet flashy op je board...
Maar alles wat mensen weg houdt van een boardleash, vind ik bij voorbaat al een goede uitvinding!
Flysurfers: Speed3 19m DLX/Speed 4 10m DLX/Flyboards Radcial4 M/Spleene Door 164 ´06

Mediator 03 June / 2010 / 22:36
ik blijf het stom vinden sorry...

"je board snel terug vinden"

waarom hebben 90% van de kiters hier dan geen probleem mee???

als je je board verliest in een grote deining, waar je dus niet direct ziet waar je board ligt... dan stuur je toch automatisch je kite even naar 12 en trek je eens aan je bar, zo word je een beetje uit het water gelift en spot je je board in 123... en dan gewoon beginnen upwind draggen en je komt je board automatisch tegen...

tis gewoon weer iets nieuws waaraan je een duitser op afstand kunt herkennen, weet je direct al dat je uit de buurt moet blijven
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

TMK 03 June / 2010 / 23:31
Quote: naishdude - 3 juni, 2010 (17:34)
want het is zelfs belangrijker om geen grabhandel meer op het board te hebben, staat "PRO"....tja ieder zijn ding ,

Ook daar heeft Ocean Rodeo aan gedacht.

De Zen heeft hele ruwe vlakken dicht op de rand voor meer grip. Je ziet het niet, maar schijnt goed te werken

@ Meditator
Stel je vaart bij 17 knopen op het binnenwater. Strak vlak water, en je board heeft geen oppervlak om wind mee te vangen.
Leuk dat je em in 1,2,3 ziet, helaas moet je wel flink doortellen voordat je em hebt.
Wat ik meemaak is dat ik me een ongeluk moet draggen/omhoog moet zwemmen, voor die ene meter die ik mis om mijn boardje te kunnen pakken. Zondag een kiter zn boardje opgepakt die 10 meter upwind lag. Nee, dan ben je helemaal niet blij....
Kiteboarding gets me high, in the sky!!!

GerritNL 04 June / 2010 / 12:35
Quote: naishdude - 3 juni, 2010 (17:34)
Ik vraag me af hoeveel van de kritikasters de GJ werkelijk hebben gevaren, voor ze met hun gay enz ( waar zitten hun gedachten toch?) verhalen komen.Ik heb de GJ altijd gevaren, en sinds dit jaar niet meer omdat ik een ander board had gekocht en de tijd niet genomen heb om de GJ er terug op te plaatsen....Het verschil is...duidelijk makkelijker zichtbaar in kabbel en of golven....nu krijg ik soms het akelige gevoel bij stroming en ik mijn plank niet meer zie...van waar is de f..ck mijn boardje nu.Ja ik drag en vindt het altijd terug hoor..of een andere vriendelijk kiter wijst het aan of gooit het even downwind.Met de GJ nooit dat onbehaaglijk gevoel...je ziet je board onmiddelijk.Voor de kiter die slecht ziet en of de iets oudere ( in mijn geval) waarbij het zicht iets verminderd is, een grote hulp...en ik spreek hier alleen maar over de zichtbaarheid.Het imago is voor velen belangrijker natuurlijk en dan vinden ze dat "ding" niet staan op hun board, want het is zelfs belangrijker om geen grabhandel meer op het board te hebben, staat "PRO"....tja ieder zijn ding , maar weet waarover je praat voor je weer op de gay toer gaat...Ik wacht nu nog op de Go Jane...Dude
Altijd goed om een ervaringsdeskundige aan het woord te laten.

Kiten is ook gewoon heen en weer varen hoor.

Herrie 04 June / 2010 / 12:57

GJ is een ideale uitvinding. Ken veel mensen en scholen die er met plezier en met succes gebruik van maken. Enige jammere is dat het bij sommige mensen de kuiten kan open schuren. Toch blijven diezelfde mensen bij het ding zweren. Probeer het eens!
Cheers! Herrie

Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)

harold 04 June / 2010 / 15:03
De kuiten openscheuren, je hebt toch een wetsuit aan ? Of met een shorty ofzo ?
iets met vliegers ofzo

idefixe 04 June / 2010 / 17:06
Quote: LDN - 2 juni, 2010 (18:54)
Gay is als je staat te janken aan de kant dat je je board kwijt bent, in je wijde boardshort en strakke lycra. En je op je knietjes moet voor je vrouw om 500 euro te vragen voor een nieuwe.

Hhmmmm,

Als ik van mijn vrouw op "m'n knietjes " moet is dat meestal niet echt vervelend
Als ik dan meteen ook nog ff 500 euro scoor voor een nieuw board wordt het leven helemaal super!
Ik ben waarschijnlijk niet Gay.......
Slingshot , Gibbon

Mediator 04 June / 2010 / 18:08
Quote: TMK - 4 juni, 2010 (00:31)
stel je vaart bij 17 knopen op het binnenwater. Strak vlak water... blablabla

* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

peanut 04 June / 2010 / 19:58

het voordeel is, als je ff wil uitrusten langs de kant heb je ook een kussentje bij!

Richaar 04 June / 2010 / 20:27

Mbart 06 June / 2010 / 18:36
Nog meer pompen mij niet gezien, als ik de zee en wind zie heb ik daar geen geduld voor.
Ik heb geen talent, maar dat went.

naishdude 07 June / 2010 / 10:57
De GJ, is nu het tweede seizoen opgepompt en verliest op die 2 seizoenen maar een beetje druk/ lucht , dus daarom hoef je het niet telaten, maar ieder zijn keuze natuurlijk...ook zonder Gj kan je varen...met ook
Switchkites Element 13m / Switckites Method 9 7 5m / AIRUSH SECTOR 60/ NAISH STRAPPED SURF 6'1

Sitmo 07 June / 2010 / 11:18
haha inderdaad LDN.
Voor mensen met weinig ervaring op zee en die wat angstig zijn kan dit super zijn.

Marc_87 07 June / 2010 / 15:18
Voor mensen met slechte ogen kan het ook heel makkelijk zijn. Ik heb er zelf ook
aan zitten twijfelen om er een te kopen omdat ik geen lenzen wou.
Nu heb ik lenzen en dat is nog 10 keer beter.

Maar ik vind zelf dat de Go-Joe voor beginners echt wel een goede oplossing is.
Het is ongevaarlijk en gewoon ontelbaar keer beter als een boardleash.
En als je het body draggen en varen goed onder de knie hebt doe je hem toch weg.