hoelang doen jullie met een trapeze?

Door: sthijs Reacties: 36 Hits: 2760
sthijs 20 June / 2010 / 00:37
Hoi jongens/meiden,

mijn trapeze blijft niet goed zitten, ik heb m nu een jaar.
Na een uur drukt ie in mn ribben wat zeer pijnlijk is.

Ik had hetzelfde probleem met mn vorige trapeze en toen een nieuwe gekocht.
Dus ongeveer elk jaar een nieuwe kopen??

Ja ik trek m zeer strak aan, en nee ik wil geen zit trapeze.

Hebben jullie tips voor trapeze's die niet verschuiven?

Thanks.

RefleXxx 20 June / 2010 / 04:27
Ik kite nu al 2 jaar met mijn trapeze en er is nog niks aan te zien. Ik weet niet wat jij precies bedoelt maar volgens mij is dit niet omdat de trapeze oud is. Lijkt mij een fout in de aankoop. Bij de ankoop van een trapeze moet je die altijd passen en even ergens aan hangen om zo te voelen hoe hij zit. Als je op dat moment de trapeze voelt weet je zeker dat je er tijdens het kiten last van zal hebben.

paulg 20 June / 2010 / 06:38
Doe even zoeken naar de eindeloze discussie tussen heup en zittrapezes.
Ik zeg: DaKine Fusion, da's een zittrapeze waarvan de bandjes je ballen iet afknellen

Woodmaster 20 June / 2010 / 06:44
Tot 2 weken na de THT datum!
Maar dan ook echt niet langer!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Herrie 20 June / 2010 / 06:54

Ga naar een winkel met een grote selectie aan trapezes en ga in elke trapeze hangen. Trapezes zijn, net als als schoenen, zeer persoonlijk en moeten direct goed passen. Zodra je in de juiste trapeze hangt dan weet je het wel en dan kan die een paar jaar mee
Cheers! Herrie

Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)

rubenkoster 20 June / 2010 / 06:56
heb altijd pijn in me rug met mystic warrior. ga gewoon om het half uur ff aan de kant staan en dan kan die weer

rubenkoster had een 4 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 19 - 25 knots op zijn F-One Bandit III (2010)

Djee 20 June / 2010 / 07:03
Quote: rubenkoster - 20 juni, 2010 (08:56)
heb altijd pijn in me rug met mystic warrior. ga gewoon om het half uur ff aan de kant staan en dan kan die weer

foute boel, koop een goede trapeze
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

bernard 20 June / 2010 / 07:39
ik heb mijn 2007 warrior een tijdje terug ingeruild voor een warrior II met clickerbar. Trapeze is flexibeler, geeft meer steun en blijft bij mij veel beter op z'n plek dan mijn oude warrior. Maar ja, dat is bij mij.. Passen in de winkel dus, bijvoorkeur een winkel waar je ff ergens in kan haken/hangen.

Oude warrior haalde in tropische omstandigheden zonder suit mijn zij open, maar nieuwe heeft zachtere randjes en probleem zou verholpen moeten zijn. clickerbar vind ik tot nu toe erg handig!

bernard had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 24 - 33 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

Aaron 20 June / 2010 / 08:43
Heb nu al 4 jaar de warrior van 2006 en blijft een superding, de spreaderbar scheurt wel beetje open maarja...
Fly with the eagles or scratch with the chickens

Aaron had een 5 sterren sessie in Surfers Paradise-Knokke met maar liefst 17 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

sjoerdsantema 20 June / 2010 / 08:54

Heb net een nieuwe pat love cast gekocht. Had een maand daarvoor de prolimit fx gekocht maar kreeg ontzettend last van mijn ribben. Miskoop helaas.
#gobigorganaarjemoeder

sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)

rubenkoster 20 June / 2010 / 08:55
Quote: Djee - 20 juni, 2010 (08:03)
foute boel, koop een goede trapeze
na afloop niks meer he! weet alleen niet wat. Die warrior zat ook prima in de winkel.

rubenkoster had een 4 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 19 - 25 knots op zijn F-One Bandit III (2010)

RefleXxx 20 June / 2010 / 09:08
Heb nu 2 jaar de warrior en het blijft een heerlijk ding. Is en blijft dus echt persoonlijk. Je kan niet zeggen "koop deze trapeze" gewoon testen zoals ik eerder heb verteld.

dr511 20 June / 2010 / 09:22

tis in het begin vaak ff zoeken
vraag anders wat kite maatjes van je of je die van hun kunt proberen tijdens het varen
krijg je last van je rug dan en vaar je met een sle/bow kite neem dan een zit trapeze of werk aan je houding
een heup trapeze heeft een hogere positie van de haak waardoor je bij het maximaal uit strekken van je armen om te depoweren krom naar voren gaat staan
bij een zit trapeze zit de haak positie veel lager waardoor je veel verder kunt reiken met je armen. Ook voor vrouwen die over het algemeen kortere armpjes hebben is dit ideaal.
je hebt tegenwoordig van verschillende merken waaronder dakine en liquid force zit trapeze ingebouwd in een broekie
deze hebben niet meer zo zeer belemerende beenbandjes. Neem je de goede maat voor je kont dan kun je de beenbandjes los laten en trekt de trapeze aan je kont.
Ziki Ondergoed, schultenbrau

Runaque 20 June / 2010 / 09:47
Quote: paulg - 20 juni, 2010 (07:38)
Doe even zoeken naar de eindeloze discussie tussen heup en zittrapezes.Ik zeg: DaKine Fusion, da's een zittrapeze waarvan de bandjes je ballen iet afknellen

Dat is volgens mij niet direct wat iemand zoekt als ze iet je ballen afknellen.

Ikzelf heb de Mystic Shadow 2010 en ben er heel tevreden van, kruipt niet omhoog en knelt of drukt nergens overdreven, toch niet dat het storend gaat werken.

pallo 20 June / 2010 / 10:12
ik heb al 3 jaar een mystic firestarter en hij doet het nog PRIMA

pallo had een 2 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 9 - 15 knots op zijn Gaastra Jekyll (2009)

sthijs 20 June / 2010 / 10:42
Ja ik heb mn trapeze gepast, toen zat ie helemaal prima.
Maar na verloop van tijd ging ie steeds makkelijker verschuiven.
Toch maar ff voor een nieuwe kijken.

Thanks

Egtved 20 June / 2010 / 10:44
Volgens mij is het een beetje zoeken naar een optimum?

Het ene harnas is zeer stug en biedt veel steun.
Dan krijg je geen last van je rug, maar heb je eerder last van randjes die in je ribben prikken.

Het andere harnas is juist minder stug, biedt minder steun, maar zit heerlijk als je het aantrekt.
Maar na een uur varen krijg je daarmee weer last van je rug omdat dit harnas minder steun biedt.

Ik heb zelf een vrij zwakke rug en heb dus gekozen voor een harnas met veel steun.
Ik kan beamen dat je er dan 3 jaar mee doet...

Na 1 uur varen pijn in je rug, dat is niet goed.
Flysurfers: Speed3 19m DLX/Speed 4 10m DLX/Flyboards Radcial4 M/Spleene Door 164 ´06

sthijs 20 June / 2010 / 11:21
geen last van mn rug, meer dat ie omhoog kruipt na een uurtje varen.
Hierdoor drukt ie in mn ribben.

Ik ga het water op, er staat wind jongens!

naishkiterbelgium 20 June / 2010 / 13:55
@ Sthijs: heb jij zo´n spreader bar pad? is zo´n ding dat je om je haak doet en zorgt dat ie niet naar boven kantelt wanneer je je kite op 12u houdt

ik had eerst ook last van mn ribben, maar als ik die straps onderaan goed aantrek (ze komen tijdens het kiten toch losser te zitten) en die pad gebruik, heb ik geen last meer!

ikeman 20 June / 2010 / 14:33
ben sinds kort ook over gestapt naar een heup trpeze.
Heb in de winkel (awa arnhem) pro-limit aangehad deze kreeg ik niet eens goed aangetrokken,
pat love die knobbels voelde ik boven in mn rug irriteren en de minst mooie Cabrinha was het makkelijkst aan te snoeren en zat veruit het beste. meteen n paar uur geknald en geen last van rug en ribben. Dit is voor iedereen persoonlijk dus testen van te voren en bij awa in arnhem hebben ze een koord waar je aan kan gaan hangen om te testen ook erg handig!
knalluuh!!

ikeman had een 0 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 12 - 20 knots op zijn North Rebel (2008)

martin404 20 June / 2010 / 16:42
2 jaar nu.
Ziet er niet meer uit als nieuw, maar is dan ook heel veel gebruikt.
Heb pas een nieuwe gekocht omdat het zo'n goeie deal was dat ik hem niet kon laten liggen, maar heb hem nog niet gedragen, want deze zit nog super lekker en er is niks mis mee.
Als ik het in moet schatten, zeg ik dat ie rustig nog 2 jaar mee zal gaan. (mystic warrior)

Verschuiven doet ie niet zo veel, zolang ik hem echt strak doe.
Als ie naar boven schuift drukt ie niet op me ribben ofzo en heb ik er ook geen last van, behalve dat ik me rugspieren dan meer moet gebruiken en me houding dus ook minder goed is.
Even stil liggen in het water met me kite op 12 uur, naar beneden duwen en probleem opgelost. (tot ik weer op me bek ga ofzo)
No kite related brand affiliations

swiftenaar 20 June / 2010 / 17:16
Heb mijn ah pro van prolijmit nu denk een jaar of 1.5 a 2, nog steeds geen klachten zit heerlijk en weinig slijtage
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

Kitegirl-Judith 20 June / 2010 / 17:51

Ik heb de Mystic women force shield 2010 zittrapeze. Vind het een super trapeze. Heb wel eens een Mystic Warrior heup geprobeerd, maar vond dit helemaal niks. Echt persoonlijk dus...

Kitegirl-Judith had een 3 sterren sessie in Kornwerderzand met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2015)

Woodmaster 20 June / 2010 / 18:24
Heb ook een Warrior gehad en helemaal versleten.
Nu een Dakine Renegade.
Beide geen problemen mee!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Magic_Ed 20 June / 2010 / 18:26
1 tot 2 seizoenen. Na ruim een jaar breekt meestal of een strap of de haak (95 kg, meer dan 200 uren per jaar).
w w w . v e r s u s s h o p . n l