hoelang doen jullie met een trapeze?

Door: sthijs Reacties: 36 Hits: 2761
RefleXxx 20 June / 2010 / 18:38
Ed, geen van beiden zouden moeten breken na 200 uur. Indien dit wel gebeurt lekker teruggaan dus. Nu al 2 jaar zeer tevreden met de Warrior en dat na zeker 180 sessies.

walle 20 June / 2010 / 18:47
Mijn Warrior gaat nu toch al bijna 4 seizoenen mee maar nu begint hij wat te vervormen waardoor hij minder goed zit.
Ik zeg dus: 3 jaar

walle had een 2 sterren sessie in Surfers Paradise-Knokke met maar liefst 14 - 18 knots op zijn Best Waroo (2009)

sthijs 20 June / 2010 / 23:41
Thanks gasten voor de reacties
Toch even gaan kijken voor een andere, na een ruim jaar gaat ie steeds slechter zitten.
Ik snoer m zeer strak aan maar gaat na verloop van tijd toch steeds losser zitten.

Nee ik heb geen pad voor achter mn hook, misschien is dat een oplossing.
Past elke pad achter je hook?
K heb een Prolimit FX.

Btw, dikke bakken op scheveningen gehad, zie je maar weinig zo hoog hier in NL.

mkite 21 June / 2010 / 06:30
Ik gebruik al 4 jaar dezelfde trapeze, geen slijtage zover en zit nog steeds goed.

Ben het er wel mee eens dat even testen aan een touwtje in de winkel absoluut niet hetzelfde is als een paar uur varen. Maar je weet dan in ieder geval wel welke trapezes in elk geval niet goed zitten.

Helaas blijft het nog steeds testen in de praktijk om uit te vinden wat je prettig vind.

En hangt ook van best veel factoren af, ik heb nu een nieuw pak wat gladder is en in deze heeft de trapeze ook meer de neiging om omhoog te kruipen.

Kamo 21 June / 2010 / 07:53
Ed ript m zo hard, dat valt buiten de garantie....

check nog maar eens op die kaartjes, in de kleine lettertjes.
Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

sennesmid 21 June / 2010 / 08:55

ik heb de underwave sultan! ook echt een top ding zit lekker en kruipt bij mij niet omhoog

Magic_Ed 21 June / 2010 / 09:14

Ik ben erg op garantie gesteld, maar in dit geval moet ik gewoon concluderen dat het moeilijk is om een rvs haak te maken die zoveel zout water (6 weken brasil per jaar) en zoveel kracht (95 kg omhoog trekken is best zwaar) dat ik het geen probleem vind dat de las het na 18 maanden begeeft.

Het kan beter, maar dat is ook een prijskwestie. En eerlijk gezegd ben ik ook niet anders gewend. Bij het windsurfen was het al zo dat gieken na 18 maanden aan vervanging toe waren omdat ze "iets andere vorm hadden gekregen" en eigenlijk gold / geld dat voor al het windsurf & kitesurf materiaal. Het wordt gemaakt voor gemiddelde kiters (max 80 kg), dan weet je dat je als zwaargewicht wat korter met je spullen doet.
w w w . v e r s u s s h o p . n l

mkite 21 June / 2010 / 09:22
En inderdaad je kunt beter uitgaan van gebruiksuren dan van aantal jaren.

Henning 21 June / 2010 / 09:26

Heb nu 4 jaar een Patlove Wire.

Begint wel een beetje verrot te worden maar dat is het afgelopen jaar niet erger geworden.
Komt ook voornamelijk door het flybaorden en de bijbehordende crashes.

Heb normaal een erg lastige rug maar met kitesurfen heb ik er nooit last van, eerder een ontlastig van m'n rug.
www.HOEKIPADIJK.nl - www.VERSUSSHOP.nl

Henning had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Flysurfer Speed (2011)

Jurn 21 June / 2010 / 10:21
Heyy!

Off topic maar Ik heb ook last van mn rugspier met mn warrior. Als ik me rug recht hou niet meer. Maar dan loop ik geen hoogte meer of mn reet valt ik het water. Dit is wel aleen bij harde wind anders heb ik er geen last van.!

Ciao:D

Jurn had een 3 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 10 - 15 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

temp_spikey 21 June / 2010 / 13:17
volgens mij heb ik al 6 jaar dezelfde trapeze hehehe
www.KiteCamps.eu / www.KiteBroker.com /www.KiteBoardles.nl /Advance Kites

mkite 21 June / 2010 / 13:19
Quote: temp_spikey - 21 juni, 2010 (14:17)
volgens mij heb ik al 6 jaar dezelfde trapeze hehehe

Hoeveel gebruiksuren zijn dat?