Top 5 kitemerken

Door: mkite Reacties: 91 Hits: 12454
mkite 22 June / 2010 / 10:06

Nou komen toch iedere keer meestal dezelfde merken naar voren en met een top 8 kom je een heel eind denk ik.

Marc_87 22 June / 2010 / 10:25
Quote: Mediator - 21 juni, 2010 (20:34)
Quote: Marc_87 - 21 juni, 2010 (12:20)Wat boeit het nu wat de Top 5 voor kitemerken zijn? Het gaat er toch omdat je het zelf fijn vindt varen? Ik vind persoonlijk Naish helemaal nietsterwijl het toch een gerenomeert merk is.zeggen dat je een merk als Naish in zen geheel niks vind... wat radicaal en onjuist niet?een merk heeft meerdere kites en ze vliegen allemaal anders, zeker bij Naish zijn de verschillen gigantisch tussen hun verschillende modellen ! (vlieg zelf niet met naish maar heb wel al met alle types van naish gekite)Cult: vind ik lekker vliegen, no nonsens kite die betrouwbaar isTorch: nice try probeer het nog eens opnieuw, niet slecht als je van niet beter weet (intussen blijf ik bij fuel)Helix: lekker compromis tussen C en Bow die je kunt varen met een bardruk die me aan een C doet denkenCharger: Wtf was naish aan het denken als ze dit maakten... nerveus ding zonder bardruk, wel snel

Afgelopen weekend nog ruim een uur met de Cult van 2010 op het water gestaan.
Ik vind het gewoon ten op zichte van andere merken die ik vaar en gevaren heb niet fijn vliegen.

De bardruk is gewoon niet lekker, weinig kracht bij het insturen. De relauch is goed maar niet geweldig.
En hij heeft vooral veel te weinig kracht per m2 vind ik zelf. En ik vond hem ook aardig jellyfishen.

De Helix van 2008 en 2009 vond ik ook niet fijn varen die van 2010 heb ik dan weer niet gevaren.

Maar was wel zo is ieder zijn ding.
Powered by Flysurfer

mkite 22 June / 2010 / 10:43
Quote: Marc_87 - 22 juni, 2010 (11:25)
Quote: Mediator - 21 juni, 2010 (20:34)Quote: Marc_87 - 21 juni, 2010 (12:20)Wat boeit het nu wat de Top 5 voor kitemerken zijn? Het gaat er toch omdat je het zelf fijn vindt varen? Ik vind persoonlijk Naish helemaal nietsterwijl het toch een gerenomeert merk is.zeggen dat je een merk als Naish in zen geheel niks vind... wat radicaal en onjuist niet?een merk heeft meerdere kites en ze vliegen allemaal anders, zeker bij Naish zijn de verschillen gigantisch tussen hun verschillende modellen ! (vlieg zelf niet met naish maar heb wel al met alle types van naish gekite)Cult: vind ik lekker vliegen, no nonsens kite die betrouwbaar isTorch: nice try probeer het nog eens opnieuw, niet slecht als je van niet beter weet (intussen blijf ik bij fuel)Helix: lekker compromis tussen C en Bow die je kunt varen met een bardruk die me aan een C doet denkenCharger: Wtf was naish aan het denken als ze dit maakten... nerveus ding zonder bardruk, wel snelAfgelopen weekend nog ruim een uur met de Cult van 2010 op het water gestaan.Ik vind het gewoon ten op zichte van andere merken die ik vaar en gevaren heb niet fijn vliegen.De bardruk is gewoon niet lekker, weinig kracht bij het insturen. De relauch is goed maar niet geweldig.En hij heeft vooral veel te weinig kracht per m2 vind ik zelf. En ik vond hem ook aardig jellyfishen.De Helix van 2008 en 2009 vond ik ook niet fijn varen die van 2010 heb ik dan weer niet gevaren.Maar was wel zo is ieder zijn ding.

Vliegeigenschappen zijn heel erg persoonlijk, andere dingen als kwaliteit zijn veel makkelijker te meten.

Ik denk dat top 5 ook niet gaat over de persoonlijke voorkeuren voor vliegeigenschappen

max--slingshot 22 June / 2010 / 11:11
slingshot!!!!!!!!!!!!

ikeman 22 June / 2010 / 11:32

ik zie best hier in het begin nog vaak voorbij komen maar ik ben zelf overgestapt naar north omdat ik niet tevreden was over de kwaliteit van best. Vooral bij het pompen loop ik vaak te kloten,die balletjes in de ventielen komen niet goed los. En een megascheur in de LE stelde mij erg teleur. Qua vliegeigenschappen vind ik de waroo wel fijner als de rebel, sneller en betere depower systeem.
Maar voor mij iig geen best meer.Mijn top5:

1.north
2.ocean rodeo
4.f-one
5.core
3.cabrina
knalluuh!!

ikeman had een 0 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 12 - 20 knots op zijn North Rebel (2008)

Brammm 22 June / 2010 / 14:24
Ik vind flexifoil ook wel lekker vliegen xD
Flexifoil 9m Atom & Nobile 666 NHP

njitram 22 June / 2010 / 14:32

pallo 22 June / 2010 / 14:40
Quote: kitert1 - 21 juni, 2010 (18:32)
top 5 slechtste kitemerken:-gaastra-gaastra-gaastra-gaastra-gaastra

wel eens mee gevaren??? (of kan je dat nog niet)

volgens mij vindt jij gaastra namelijk slecht omdat er problemen met de QR zijn geweest die buitengewoon goed zijn opgelost. en ga je dus eigenlijk met de mensen mee die dit slecht vinden want de eigenschappen van de kites zijn subliem te noemen

pallo had een 2 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 9 - 15 knots op zijn Gaastra Jekyll (2009)

loekflexifoil 22 June / 2010 / 14:50
Gaastra maakt supermooie bootschoenen en sweaters

ostendlocal 23 June / 2010 / 07:51
Quote: njitram - 22 juni, 2010 (16:32)

Top 5 van de beste kitemerken als je kijkt naar zowel vliegstijl en kwaliteit dan hebben we volgens mij:
Slingshot, Liquid Force, Naish, Airush, Flexifoil

ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)

dr511 23 June / 2010 / 08:28
Quote: ostendlocal - 23 juni, 2010 (09:51)
Quote: njitram - 22 juni, 2010 (16:32)Top 5 van de beste kitemerken als je kijkt naar zowel vliegstijl en kwaliteit dan hebben we volgens mij:Slingshot, Liquid Force, Naish, Airush, Flexifoil

als je veel jupiler op hebt kraam je idd onzin uit
Ziki Ondergoed, schultenbrau

Rowin 23 June / 2010 / 08:41
Ozone Kites hoort zeker in dat rijtje thuis
Flyboarden.nl

Kamo 23 June / 2010 / 08:55
Samenvatting topic: het is persoonlijk...
Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

mkite 23 June / 2010 / 09:22
Quote: Kamo - 23 juni, 2010 (09:55)
Samenvatting topic: het is persoonlijk...

Kwaliteit van kites, leverbaarheid, betrouwbaarheid van het merk en verkochte aantallen zijn toch niet echt persoonlijk lijkt mij.

En er komen toch wel steeds dezelde merken naar boven alleen wordt het meer een top 8 of top 10 en welke dan de beste is ja laten we zeggen dat dit persoonlijk is door ervaring van de kiter.

Kamo 23 June / 2010 / 09:27
Na 4 pagina's met criteria komen is een beetje raar, of niet?

"Kwaliteit van kites, leverbaarheid, betrouwbaarheid van het merk en verkochte aantallen zijn toch niet echt persoonlijk lijkt mij."

mkite 23 June / 2010 / 09:31
Quote: Kamo - 23 juni, 2010 (10:27)
Na 4 pagina's met criteria komen is een beetje raar, of niet?"Kwaliteit van kites, leverbaarheid, betrouwbaarheid van het merk en verkochte aantallen zijn toch niet echt persoonlijk lijkt mij."

Even terugkijken naar de eerste pagina waar dit al staat aangegeven. Nadat iemand vroeg wat de criteria moesten zijn.

Kamo 23 June / 2010 / 09:45
je hebt gelijk, mijn fout...

mkite 23 June / 2010 / 09:49
Quote: Kamo - 23 juni, 2010 (10:45)
je hebt gelijk, mijn fout...

Geen probleem staat ook al zoveel in dat je best iets over het hoofd kan zien.

Ik ga even een optelling maken welke kites hier nu het meest voorkomen in willekeurige volgorde.

kitert1 23 June / 2010 / 10:21
Quote: pallo - 22 juni, 2010 (15:40)
Quote: kitert1 - 21 juni, 2010 (18:32)top 5 slechtste kitemerken:-gaastra-gaastra-gaastra-gaastra-gaastrawel eens mee gevaren??? (of kan je dat nog niet)volgens mij vindt jij gaastra namelijk slecht omdat er problemen met de QR zijn geweest die buitengewoon goed zijn opgelost. en ga je dus eigenlijk met de mensen mee die dit slecht vinden want de eigenschappen van de kites zijn subliem te noemen

pallo ga terug naar je moeder dit is duidelijk als grap bedoelt maar je kunt er blijkbaar niet tegen

mkite 23 June / 2010 / 10:46

Ok hier het overzicht zoals ik het ongeveer uit alle posts haal.

Ik heb niet alle merken die voorkwamen genoemd maar uit de posts haal ik onderstaande de top 8(alfabetische volgorde)

En een aantal merken die ter discussie 1 of meerdere van de top 8 zouden moeten vervangen.

Top 8 alfabetisch
Airush
Best
Core
Cabrinha
F-one
Naish
North
Slingshot

Overig serieus genoemde merken
Flexifoil
Gaastra
Liquid Force
Nobile
Ocean Rodeo
Ozone
RRD
Takoon

Sry kleine aanpassing ik heb Ozone vervangen door Slingshot was hem vergeten

Kamo 23 June / 2010 / 12:23
slingshot doet niet mee?

Slis 23 June / 2010 / 13:06
ik mis Wainman,
waar ik toch echt heel serieus mee bezig ben
BY SLIS: LIQUID FORCE & C-SKINS

dr511 23 June / 2010 / 13:13

wainman komt nog voor zeeman dus het zou in het alfabetisch genoemde rijtje niet als laatste eindigen
Ziki Ondergoed, schultenbrau

Morres 23 June / 2010 / 13:33
Quote: loekflexifoil - 22 juni, 2010 (16:50)
Gaastra maakt supermooie bootschoenen en sweaters

dikke idd

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Ferry 23 June / 2010 / 14:29
Quote: mkite - 21 juni, 2010 (08:37)
Tja in het begin was het makkelijk kiezen toen had je maar 3 merken Wipika, Nash en Cabrina.

Wel grappig dat je evengoed 2 van de drie merken verkeerd schrijft :p
www.outboundkitetravel.nl