Top 5 kitemerken

Door: mkite Reacties: 91 Hits: 12464
mkite 23 June / 2010 / 14:37
Quote: Ferry - 23 juni, 2010 (15:29)
Quote: mkite - 21 juni, 2010 (08:37)Tja in het begin was het makkelijk kiezen toen had je maar 3 merken Wipika, Nash en Cabrina.Wel grappig dat je evengoed 2 van de drie merken verkeerd schrijft :p

Jij staat vast heel positief in het leven als je daar al plezier van hebt

pallo 23 June / 2010 / 18:29
Quote: kitert1 - 23 juni, 2010 (12:21)
Quote: pallo - 22 juni, 2010 (15:40)Quote: kitert1 - 21 juni, 2010 (18:32)top 5 slechtste kitemerken:-gaastra-gaastra-gaastra-gaastra-gaastrawel eens mee gevaren??? (of kan je dat nog niet)volgens mij vindt jij gaastra namelijk slecht omdat er problemen met de QR zijn geweest die buitengewoon goed zijn opgelost. en ga je dus eigenlijk met de mensen mee die dit slecht vinden want de eigenschappen van de kites zijn subliem te noemenpallo ga terug naar je moeder dit is duidelijk als grap bedoelt maar je kunt er blijkbaar niet tegen

ga ik zeker doen! samen met mijn gaastra's

(het probleem is gewoon dat jij iets zegt waar je waarschijnlijk geen verstand van hebt en als grap zou het heeeeeeeeeeeeeeel flauw zijn)

pallo had een 2 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 9 - 15 knots op zijn Gaastra Jekyll (2009)

Joker 23 June / 2010 / 19:18
Mwaah Idd het is voor iedereen anders.. Laatst goeie shizzel getest.. Vaar zelf met de 06 rhino.. En dus laatst met een helix 2010.. Nou toch flink verrast.. Wat een beest!! En tegelijkertijd is het dopower systeem poep! Zo kun je lang doorgaan..
Maar ik denk dat je een top 5 op basis van verkochte cijfers moet doen enz.. Want ja, als je veel verkoopt is toch ook niet voor niets wel?

En nu is ff die van ons ......

tata
Beter slecht varen dan helemaal niet varen!!

Joker had een 5 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 23 - 30 knots op zijn Naish Torch (2012)

Elon 23 June / 2010 / 20:08

in europa worden de Sigmas van naish niet echt geweldig verkocht, maar in america scheint het dat die dingen als warme broodjes over de toonbank gaan
- KiBoCo.nl -

Elon had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 20 - 24 knots op zijn Duotone Dice (2019)

pietepiet 23 June / 2010 / 20:19
Quote: Slis - 23 juni, 2010 (15:06)
ik mis Wainman,waar ik toch echt heel serieus mee bezig ben

Ook voor mij de ware numero uno,wat een zaligheid deze kites en boards maar laten we het select houden

Mediator 23 June / 2010 / 20:34
Quote: Elon - 23 juni, 2010 (21:08)
in europa worden de Sigmas van naish niet echt geweldig verkocht, maar in america scheint het dat die dingen als warme broodjes over de toonbank gaan

vreemd, ik ken al zeker 3 belgische spots waar er sigma shaped Naish kites gebruikt worden voor de lessen...

en in men eigen spot vind ik dat je op een drukke dag toch wel veel helix'en en cults ziet vliegen... denk dat ze hier ook niet zo slecht verkopen.

Ben het niet zeker, maar ik denk dat hier North en Naish de meest verkochte zijn
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

metalleke 23 June / 2010 / 20:50
Hier zit iedereen met North/Slingshot en ben ik de enige met Naish. Zo kun je blijven doorgaan ;)

loekflexifoil 23 June / 2010 / 20:56
@Morres, ik weet niks van Gaastra, ik hoor dat die laatste Jeckyll echt prima vliegt. Ik weet alleen ook dat ze als demo bij Jonker Funsports als slappe todden tegen het plafond hangen, omdat ze iedere keer leeglopen. Maar goed dat kan toeval zijn. Ik betrap mezelf er ook op dat ik inmiddels merkvast ben geworden. Ik kijk niet meer verder, of er moet opeens iets revolutionairs gebeuren bij een ander merk. Het wordt een beetje als bij auto's: ik koop bijvoorbeeld geen Opel, prima ding verder.

TMK 23 June / 2010 / 21:35

Ik vind Cabrinha onder dezelfde categorie als Opel vallen.

Kiteboarding gets me high, in the sky!!!

TMK 23 June / 2010 / 21:41
Quote: MAGIC - 21 juni, 2010 (22:52)
1 Monkey2 Blade3 Crazy Fly4 Eclips5 Royal

Top 5, niet de Bottom 5.

PhilipS 23 June / 2010 / 22:14
TMK, ooit al een een Blade kite in je handen gehad?
Heel erg underrated merk in NL...
Blade

PhilipS had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 35 knots op zijn Blade Trigger (2011)

TMK 23 June / 2010 / 22:18
Quote: PhilipS - 24 juni, 2010 (00:14)
TMK, ooit al een een Blade kite in je handen gehad? Heel erg underrated merk in NL...

Blade is misplaatst, daar doelde ik niet op
Heel goed merk in Australie, hoor er goeie dingen over.

PhilipS 23 June / 2010 / 22:22
Ooo in de zin van commercieel Ja dan klopte het wat je zei :P
Blade

PhilipS had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 35 knots op zijn Blade Trigger (2011)

mkite 24 June / 2010 / 08:48

Over welke merken je veel ziet op een spot hangt ook vaak af van waar de scholen op een locatie mee lesgeven.

Veel cursisten willen dezelfde vlieger als waar ze les mee hebben gehad omdat ze die kennen en scholen verkopen vaak hun materiaal aan het eind van een seizoen dus het aantal vliegers van de merken waar de scholen mee varen op een spot zijn dan al gauw in de meerderheid.

johndoe 24 June / 2010 / 09:29

Als we over kwaliteit spreken verdient Advance zeker een notering! Vaar nu 3 jaar de kaiman, top spul.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

mkite 24 June / 2010 / 09:33
Quote: djax - 24 juni, 2010 (10:29)
Als we over kwaliteit spreken verdient Advance zeker een notering! Vaar nu 3 jaar de kaiman, top spul.

Als er nog meer suggesties komen pas ik de top 8 en mogelijke kanditaten over een paar pagina's gewoon weer aan.

Is ook best wel lastig er zijn nu zoveel kitemerken op de markt.

Daarom is criteria naast kwaliteit ook absoluut continuiteit dus niet merken die er maar een paar jaar zijn en dan weer verdwenen zijn.

thomas1994 24 June / 2010 / 14:29
Het is heel moeilijk om een goede top 8 te maken want je moet er van uit gaan dat ieder persoon niet alle kites heeft gevlogen dus niks kan vergelijken. Elke kiter let ook op andere dingen en vind het ene praktisch wat de ander onhandig vind. Ik denk dat het gewoon persoonlijk is wat je favoriete kitemerk is en verkoopcijfers kan je ook niet op af gaan want het ene merk heeft nou eenmaal een groter budget dan het andere om reklame te maken terwijl dat kleine merk ook misschien wel hele goed kites maakt .

thomas1994 had een 4 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 19 - 24 knots op zijn Airush Vapor (2009)