% winst van een kiteshop??

Door: Balance Reacties: 68 Hits: 7998
Balance 11 November / 2010 / 17:01
Heeft er iemand een idee hoeveel winst een kiteshop heeft op het verkopen van 1 kite (compleet)?
Ik hoor soms dat dit oploopt tot 40%... Klopt dit?
Icarus kiteshop & Duotone

Balance had een 4 sterren sessie in Blankenberge met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Cabrinha Drifter (2012)

johndoe 11 November / 2010 / 17:08
Waarom zou je dat willen weten

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Mario 11 November / 2010 / 17:20
0-100%
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

Balance 11 November / 2010 / 17:21
Quote: -Remy- - 11 november, 2010 (18:08)
Waarom zou je dat willen weten

Haha Ik had al in m'n hoofd dat dit de eerste reply zou zijn.
Ik zou graag van m'n hobby m'n werk maken en ben nu dus wat aan het onderzoeken

Balance had een 4 sterren sessie in Blankenberge met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Cabrinha Drifter (2012)

Stuiver 11 November / 2010 / 17:41
Quote: Balance - 11 november, 2010 (18:21)
Quote: -Remy- - 11 november, 2010 (18:08)Waarom zou je dat willen wetenHaha Ik had al in m'n hoofd dat dit de eerste reply zou zijn.Ik zou graag van m'n hobby m'n werk maken en ben nu dus wat aan het onderzoeken

waarom zet je dat dan niet direct erbij?

denk dat je zo weinig succes zult hebben. iedere winkel die hier z'n 'werkelijke' marge vrijgeeft kan eigelijk wel stoppen...

-DAVE- 11 November / 2010 / 17:43
Een Kiteshop, haalt den meeste winst uit kitelessen, en verkoop van slippers en boardshorts en rolleashes.

-edit- Een kite kan van inkoop naar verkoop aan de klant wel 40 procent zijn... in pure balansgetallen. Doorgaans is de echte winst superschier (denk meteen halverwege het jaar aktiekortingen tot 30 procent, en setjesdeals.
En de service en werkzaamheden kost geld, garantiebehandeling en de werknemers, gas, water,, licht, beveiliging, internet, website. Dus winst is schier, me dunkt.

En wil je echt winst maken, dan had je 6 jaar terug al in het -edit- Blokarten en bedrijfs uitjes verzorgen moeten gaan.. Nu is er enigszins al verzadiging.

Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

Balance 11 November / 2010 / 17:47
Quote: Stuiver - 11 november, 2010 (18:41)
denk dat je zo weinig succes zult hebben. iedere winkel die hier z'n 'werkelijke' marge vrijgeeft kan eigelijk wel stoppen...

Daarom dat ik het er dus niet bijschreef

Ik ben al blij als ik te horen krijg wat een kite aan inkoopprijs kost...

Balance 11 November / 2010 / 17:52
Quote: -DAVE- - 11 november, 2010 (18:43)
Een Kiteshop, haalt den meeste winst uit kitelessen, en verkoop van slippers en boardshorts en rolleashes.En kite kan van inkoop naar verkoop aan de klant wel 40 procent zijn.. dat is max. maar service kost geld, garantbehandeling en werknemers. dus winst is schier , me dunkt.En wil je echt winst maken, dan had je 6 jaar terug al in het Bloakrten en bedrfs uitjes verzorgen moeten gaan.. Nu is er enigszins al verzadiging.

Oké, klinkt logisch wat je zegt maar hoe doet een webshop als surfpirates.de het dan?
(Ps. 'bloakrten en bedrfs uitjes verzorgen' ??? Is het omdat ik Belg ben dat ik dit niet begrijp? )

Morres 11 November / 2010 / 17:56
hangt ook weer sterk per merk af 40% van 1400 of 40% van 1000 maakt reëel gezien best een verschil

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

vlieger-kid 11 November / 2010 / 18:03
Blofarten en bedrijfsuitjes verzorgen.
Blofarten is ook wel bekend als Blokarten, google maar.
Zandmotor "local"

vlieger-kid had een 5 sterren sessie in Vierlingsbeek met maar liefst 10 - 16 knots op zijn Liquid-Force HiFi Competition (2010)

johndoe 11 November / 2010 / 18:17
zelf achter de importeur weten te komen en dan die aanspreken/ afspraak maken gelijk met je plannen.
dan weet je ook dat het 100% klopt

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

wazzaah 11 November / 2010 / 18:17
Marge of winst?

Daar zit wel een verschil tussen nl.

Zoals Dave zegt gaat het om het totale concept, wat heb je nog meer te bieden? Kitelessen, kleding, bedrijfsuitjes etc.
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Nature 11 November / 2010 / 18:43
Wat dave zegt klopt.
Winst marge op rand producten / diensten zijn winstgevender (grotere marge)
Marge verschilt overigens per merk / kite en zelfs kitemaat.
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Woodmaster 11 November / 2010 / 18:58
Owkee men neme een kite compleet van 1200 eurie
Verkoopprijs fabriek 100 euro.
export/import 200 eurie
Verkoop prijs winkel 1200 eurie?
1000 eurie om alle kosten e.d te dekken incl. de winst?
Zit er denk ik niet veel naast als je bedenkt een nieuwe overjarige kite te kunnen kopen voor 300 met in je achterhoofd dat ook zelfs daarop winst wordt behaald.
Owja enne da's kite only en zonder pomp want die warden appart verkocht.
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

KappuhH 11 November / 2010 / 19:19
De inkoop van een kite kost 778,65 euro en een bar 197,55. Boardjes meestal 321,00 euro maar er zitten er een paar tussen van 320,95. Denk dat je nu wel een kiteshop kunt beginnen.

-DAVE- 11 November / 2010 / 19:38
En wordt het een webshop of huur je een pand voor 9 ruggen in de maand op een B-lokatie.
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

Balance 11 November / 2010 / 19:44
Quote: -DAVE- - 11 november, 2010 (20:38)
En wordt het een webshop of huur je een pand voor 9 ruggen in de maand op een B-lokatie.

Ik zat te denken aan een webshop.
Ik ben vooral van mening dat veel kites te duur worden verkocht. Ik probeer wat te 'onderzoeken' of je kites goedkoper kan verkopen.

rolandpeelen 11 November / 2010 / 19:44
Ik zou als ik jou was gewoon even contact opnemen met een importeur en dzijn prijs vergelijken met de prijs van een willekeurige kiteshop..
Kost 1 belletje..

Edit: Bijvoorbeeld bij Liquid Force: http://www.liquidforce-kites.nl/

loekflexifoil 11 November / 2010 / 19:52
Volgens mij staan fabrikanten niet toe dat je kites onder een bepaalde prijs verkoopt. Daarmee maak je de handel kapot. Waarschijnlijk betaal je (als particulier) bij de importeur net zo veel of meer als bij een willekeurige shop.

Djee 11 November / 2010 / 20:06
Quote: Balance - 11 november, 2010 (20:44)
Quote: -DAVE- - 11 november, 2010 (20:38)En wordt het een webshop of huur je een pand voor 9 ruggen in de maand op een B-lokatie.Ik zat te denken aan een webshop.Ik ben vooral van mening dat veel kites te duur worden verkocht. Ik probeer wat te 'onderzoeken' of je kites goedkoper kan verkopen.
Wow man wat een wereld idee
Dat nog niet iemand anders daar is opgekomen
Zijn gewoon allemaal mensen die heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel geld willen verdienen
Goed iniatief en succes ermee
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Mediator 11 November / 2010 / 20:19
van waar haalt iemand op jouw leeftijd daar het kapitaal voor? zit zelf in het zakenleven (nee niet alleen die boards) en wat ik maar al te goed weet is dat het zeer hard zwoegen is. Tis niet iets om zo even on the side te doen...

informeer ook eens hoeveel winst je moet maken eer je genoeg hebt om de onkosten te betalen in België voor je zelfstandig statuut...

je kan niet zomaar zoals een piraat beginnen spullen verkopen... dat zullen de andere shops je zeker toelaten

en wat je zegt over kites die te duur verkocht worden: er bestaat zo iets als de RICHTPRIJS... je mag daar als verkoper zomaar niet ondergaan... anders gaan andere verkopers waarschijnlijk steentjes door je ramen komen gooien...
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

loekflexifoil 11 November / 2010 / 20:33
anders gaan andere verkopers waarschijnlijk steentjes door je ramen komen gooien...

......Bij een webshop lastig. Of gooien ze in Belgie een steen door hun beeldscherm?

martin404 11 November / 2010 / 20:58
Werken voor je geld is zelden leuk en ik word het persoonlijk meestal heel snel spuugzat.
Als je het mij vraagt moet je het niet zien als "van je hobby je werk maken", maar als "een onaangenaam aspect aan je hobby toevoegen"
Met het risico dat je je hobby na verloop van tijd minder leuk gaat vinden.
Dat risico durf ik niet te nemen.

Mijn advies is om goed betaald werk te vinden, wat je ook nog een beetje leuk vind (je 2de hobby) en daarna zoveel mogelijk vrije dagen en trips te nemen.
Als je chef niet helemaal knettergek van je word, doe je iets fout.
(Voor de jeugdige luisteraars : Een goeie opleiding helpt bij het vinden van die baan en het afdwingen van die vakanties bij diezelfde chef)
No kite related brand affiliations

bart13 11 November / 2010 / 21:12
lolmediator jij moet weleen erg slechte zaken man zijn

bart13 had een 4 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 27 - 31 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

martin404 11 November / 2010 / 21:28
..

No kite related brand affiliations