% winst van een kiteshop??

Door: Balance Reacties: 68 Hits: 8004
isomis 12 November / 2010 / 15:58
Quote: dom - 12 november, 2010 (13:44)
Quote: Woodmaster - 12 november, 2010 (12:38)Nu wordt alleen gepraat over onkosten en winsten van import export tussenhandlaars ed. Maar wat Kost een Ruben of Kevin wel niet jaarlijks om de wereld rond te sturen en eventuele andersoort reclame?Benk ook wel benieuwd naar!Ook deze jongens worden er niet echt rijk van maar ga maar na wat je zelf kwijt bent als je de wereld rond zou reizen zoals zij t doen. Tel daar nog een "leuk" salaris bij op en je hebt je bedrag. Meestal dragen alle merken hun steentje bij maar sponsoring is duur. (wel tot op zekere hoogte fiscaal aftrekbaar).Leuke constructie die veel wordt toegepast in de auto/motorsport:Bedrijf geeft team 80.000 euro sponsorgeld en boekt dit op als kosten (ergens tussen 25 en 50 procent terug van belasting) team geeft zwart 50 tot 75 procent van het bedrag terug aan het bedrijf en de baas kan weer op vakantie naar de bahama's:)
Ik heb wel eens via via gehoord dat een ruben lenten of een kevin langeree een omzet hebben van 1 ton. Hiervan gaat zo 60% naar reiskosten. Kortom, ze houden er een goed bruto salaris op na.
zucht...

-DAVE- 12 November / 2010 / 16:11
Je kan beter in de wiet of vrouwenhandel gaan dus...
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

idefixe 12 November / 2010 / 16:19
Quote: isomis - 12 november, 2010 (16:58)
Kortom, ze houden er een goed bruto salaris op na.
Je moet ook een beetje op de lange termijn denken hè
De top van de kitesurfers ( en pro sporters in het algemeen) gaan maar een beperkt aantal jaren als topsporter mee. Je wordt snel ouder en dan val je ( als je je zaakjes niet goed geregeld hebt) in een groot gat. Het zijn er dan uiteindelijk nog maar weinig mensen die dan hun hoofd in hun eigen sportwereld boven water kunnen houden.
Ikzelf heb nu al 2 keer van een hobby m'n beroep gemaakt: Hondensport, in m'n vrije tijd lekker met honden trainen. Toen m'n hobby m'n beroep werd kon ik snel geen hond meer zien. Toen muziek nog m'n hobby was vond ik het helemaal geweldig totdat je avond na avond op feestjes, bruiloften enz enz staat te spelen. De lol was er al snel vanaf.

Ontopic:
Wil je starten met je eigen "onderneming" op kitesurfgebied gelden alle regels op het gebied van ondernemen. Te beginnen met een goed ondernemersplan. Welke producten / diensten wil je gaan leveren? Vraag/aanbod verhaal. ( is er bij je potentiële klanten behoefte / vraag) waardoor / waarmee ga jij het verschil maken met andere leveranciers. enz enz
Maak een ondernemersplan. Ga aan de hand van je ondernemersplan informatie verzamelen bij importeurs, huisvesting, administratie, garantie enz enz.
Slingshot , Gibbon

D-ice 12 November / 2010 / 16:41
Quote: idefixe - 12 november, 2010 (17:19)
Quote: isomis - 12 november, 2010 (16:58) Kortom, ze houden er een goed bruto salaris op na.Je moet ook een beetje op de lange termijn denken hè De top van de kitesurfers ( en pro sporters in het algemeen) gaan maar een beperkt aantal jaren als topsporter mee. Je wordt snel ouder en dan val je ( als je je zaakjes niet goed geregeld hebt) in een groot gat. Het zijn er dan uiteindelijk nog maar weinig mensen die dan hun hoofd in hun eigen sportwereld boven water kunnen houden.Ikzelf heb nu al 2 keer van een hobby m'n beroep gemaakt: Hondensport, in m'n vrije tijd lekker met honden trainen. Toen m'n hobby m'n beroep werd kon ik snel geen hond meer zien. Toen muziek nog m'n hobby was vond ik het helemaal geweldig totdat je avond na avond op feestjes, bruiloften enz enz staat te spelen. De lol was er al snel vanaf.Ontopic:Wil je starten met je eigen "onderneming" op kitesurfgebied gelden alle regels op het gebied van ondernemen. Te beginnen met een goed ondernemersplan. Welke producten / diensten wil je gaan leveren? Vraag/aanbod verhaal. ( is er bij je potentiële klanten behoefte / vraag) waardoor / waarmee ga jij het verschil maken met andere leveranciers. enz enzMaak een ondernemersplan. Ga aan de hand van je ondernemersplan informatie verzamelen bij importeurs, huisvesting, administratie, garantie enz enz.

Inderdaad ALLES valt en staat met een goed ondernemingsplan (in het begin)
MAAAAARR vergeet niet dat je ook echt nog wat centen achter de hand moet hebben om zoiets te kunnen starten.
Leveranciers willen toch garanties hebben en gaan niet zomaar een hoop kites aan je leveren terwijl jij nog geen 10 euro op je bank hebt staan.
Dus of prive geld of zaken als bankgaranties zullen ook van belang zijn....

Ga je eerst hier maar eens in verdiepen voordat je begint te ondernemen! SUCCES!

Moet wel zeggen ondernemen is wel het leukste wat er is (qua werk dan... kiten, bier drinken en sex zijn toch altijd net ff wat leuker )

wazzaah 12 November / 2010 / 16:51
Weet je wat jij zou moeten doen?

http://www.kvk.nl/
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

dr511 12 November / 2010 / 17:06
werken is zowiezo een overtrokken iets
ik doe het al jaren niet meer en bevalt goed
beetje kiten beetje praten
kat int bakkie zou ik zo zeggen
Ziki Ondergoed, schultenbrau

RefleXxx 12 November / 2010 / 17:34
Iedere ondernemer in spé die hier op het forum deze dingen moet vragen zal niet slagen in zijn missie

martin404 12 November / 2010 / 18:53
Quote: Woodmaster - 12 november, 2010 (12:38)
Nu wordt alleen gepraat over onkosten en winsten van import export tussenhandlaars ed. Maar wat Kost een Ruben of Kevin wel niet jaarlijks om de wereld rond te sturen en eventuele andersoort reclame?Benk ook wel benieuwd naar!

Als bedrijf kun je dat zien als 1 personeelslid, die veel internationale reizen maakt.
Een bedrijf dat groot genoeg is om aan dat soort sponsoring te denken, heeft zowiezo al tientallen van dat soort personeelsleden in dienst, dus 1tje meer of minder maakt dan niet zoveel uit.
Het voordeel is ook nog eens dat je een sponsor contract opstelt voor een bepaalde tijdsduur.
Al raakt hij binnen die tijd gebleseerd, heb je een beetje pech, maar na die tijd kun je hem direct dumpen.

De kosten van zo iemand zijn echt helemaal niks, vergeleken bij de kosten van een goeie marketing strategie en een marketing campange met wat photoshoots, printwerk en wat videoclips.
Aleen bij voetbal en in de VS bij basketbal enzo, ben je als merk aan topsporters echt veel geld kwijt.

Binnen de kite scene kan denk ik een heel select groepje zoals Ruben en Kevin, hun broek ophouden met een sponsorcontract.
(zolang hun gewrichten het vol houden en dat is op dat niveau blijkbaar niet zo lang)
Het niveau daaronder krijgt hooguit een paar duizend euro aan reiskosten vergoeding en 1 of 2 gratis kites.
De rest krijgt af en toe een test of demo kite. (vaak ook nog eens tegen inkoop prijs)

Ik weet dat Nederlandse snowboard importeurs een paar duizend euro per jaar, per (groot) merk krijgen voor locale sponsoring.
Daarvan geven ze een aantal boarders 1x per jaar 2 of 3 boards, heel soms geven ze wat benzine geld, en een hand vol stickers.
De rest betalen paps en mams.
90% van de snowboarders die gesponsord worden, hebben dat geld ook helemaal niet nodig, omdat ze relatief "rijke" ouders hebben.
Het gaat in die scene vaak heel erg om de status van het gesponsored zijn.
Vaak zodat de ouders op de tennisclub kunnen vertellen dat hun zoon zij zelf wel heel erg speciaal is zijn
Het zijn daar ook vaak de ouders en hun connecties die het sponsorschap binnenslepen.

Dat zal bij het kiten hetzelfde zijn / gaan worden.
Dat is tot nu toe gelukkig wel een veel kleinere markt en de gemiddelde rider is ook veel ouder
(en minder beinvloedbaar.hoop je dan )
No kite related brand affiliations

dr511 12 November / 2010 / 19:22
een redbull contractje is iig 50.000 dollar waard per jaar
dus dat krijg je voor het dragen van een petje
je verdient geen dikke euro's met bedrijven of merken uit de scene
wil je betaald worden om te kiten kun je beter zoeken naar een andere merken die zich door kitesurfen willen profileren.
Ziki Ondergoed, schultenbrau

h2oshots 12 November / 2010 / 20:51
WAT EEN ONZIN DIT ZEG. WAT DENK JE NOU IK GA EVEN EEN ONLINE SHOP BEGINNEN? OMDAT DE KITES TE DUUR ZIJN?

WEET JE WAT JIJ MOET GAAN DOEN! HARDER WERKEN OM JE KITES TE BETALEN!!!! OF VAAK BIJ SHOP ALTIJD ALLES HALEN!!!!

DAN KRIJG JE VANZELF MEER KORTING DUS.

DAT WOU IK EVEN KWIJT

loekflexifoil 12 November / 2010 / 21:01
Relax jonguh....... tis weekend

Th0mas 12 November / 2010 / 23:06
h20, niets persoonlijks, maar je reactie slaat nergens op. denk dat veeeel kiters al de gedachte hebben gehad van een merkje te vertegenwoordigen en evt een distributeur te worden.

ook ik, maar die gedachte is snel vanzelf weggegaan
BELGIUM

Th0mas had een 5 sterren sessie in Oostende met maar liefst 49 - 50 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

Mediator 12 November / 2010 / 23:07
Quote: RefleXxx - 12 november, 2010 (18:34)
Iedere ondernemer in spé die hier op het forum deze dingen moet vragen zal niet slagen in zijn missie

verstandig antwoord nr 1 in gans deze tropic
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

Balance 13 November / 2010 / 11:08
Quote: h2oshots - 12 november, 2010 (21:51)
WAT EEN ONZIN DIT ZEG. WAT DENK JE NOU IK GA EVEN EEN ONLINE SHOP BEGINNEN? OMDAT DE KITES TE DUUR ZIJN?WEET JE WAT JIJ MOET GAAN DOEN! HARDER WERKEN OM JE KITES TE BETALEN!!!! OF VAAK BIJ SHOP ALTIJD ALLES HALEN!!!!DAN KRIJG JE VANZELF MEER KORTING DUS.DAT WOU IK EVEN KWIJT

Let maar op of de Sint komt niet langs dit jaar!
Icarus kiteshop & Duotone

Balance had een 4 sterren sessie in Blankenberge met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Cabrinha Drifter (2012)

dom 13 November / 2010 / 11:39
Quote: Mediator - 13 november, 2010 (00:07)
Quote: RefleXxx - 12 november, 2010 (18:34)Iedere ondernemer in spé die hier op het forum deze dingen moet vragen zal niet slagen in zijn missieverstandig antwoord nr 1 in gans deze tropic

Hier ben ik het helemaal niet mee eens. Als je begint te ondernemen is het volkomen logisch dat je veel vragen hebt. Kijk even naar sites als HigherLevel.nl (zelfde initialen als HangLos:P). 30.000 leden allen ondernemers met vragen.

F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

wazzaah 13 November / 2010 / 12:04
Quote: dom - 12 november, 2010 (13:44)
owja en klaas je bent een hond
Ik ook van jou Dom
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Mediator 13 November / 2010 / 12:29
Quote: dom - 13 november, 2010 (12:39)
Quote: Mediator - 13 november, 2010 (00:07)Quote: RefleXxx - 12 november, 2010 (18:34)Iedere ondernemer in spé die hier op het forum deze dingen moet vragen zal niet slagen in zijn missieverstandig antwoord nr 1 in gans deze tropicHier ben ik het helemaal niet mee eens. Als je begint te ondernemen is het volkomen logisch dat je veel vragen hebt. Kijk even naar sites als HigherLevel.nl (zelfde initialen als HangLos:P). 30.000 leden allen ondernemers met vragen.

daar bestaan ondernemingssites voor...

in belgië de site van unizo
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

RefleXxx 13 November / 2010 / 13:18
Quote: dom - 13 november, 2010 (12:39)
Hier ben ik het helemaal niet mee eens. Als je begint te ondernemen is het volkomen logisch dat je veel vragen hebt. Kijk even naar sites als HigherLevel.nl (zelfde initialen als HangLos:P). 30.000 leden allen ondernemers met vragen.
Zijn dat succesvolle ondernemers daar dan? (geen idee hoor dus een serieuze vraag). Gaat er mij om dat zoiets onderdeel is van een marktonderzoek. Dat moet je gedegen doen als je een serieus bedrijf wilt opbouwen. Door op een kiteforum aan je doelgroep te vragen wat de marge is op een kite zal je dus naar mij idee geen succesvolle ondernemer worden.

dom 13 November / 2010 / 15:14
Op Higherlevel zitten inderdaad jongens die vrolijk een miljoen per jaar wegtrekken. (niet allemaal natuurlijk maar ze zitten er zeker bij).
Erkennen van gebrek aan kennis is altijd nog beter dan het negeren hiervan;)

Ik ben het wel met je eens dat dit onderdeel moet zijn van een onderzoek maar een eerste oriëntatie om eens wat meer informatie te winnen kan zeker via fora gebeuren.
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus