% winst van een kiteshop??

Door: Balance Reacties: 68 Hits: 8003
stefann 11 November / 2010 / 21:28
Quote: Mediator - 11 november, 2010 (21:19)
van waar haalt iemand op jouw leeftijd daar het kapitaal voor? zit zelf in het zakenleven (nee niet alleen die boards) en wat ik maar al te goed weet is dat het zeer hard zwoegen is. Tis niet iets om zo even on the side te doen...informeer ook eens hoeveel winst je moet maken eer je genoeg hebt om de onkosten te betalen in België voor je zelfstandig statuut...je kan niet zomaar zoals een piraat beginnen spullen verkopen... dat zullen de andere shops je zeker toelaten en wat je zegt over kites die te duur verkocht worden: er bestaat zo iets als de RICHTPRIJS... je mag daar als verkoper zomaar niet ondergaan... anders gaan andere verkopers waarschijnlijk steentjes door je ramen komen gooien...

Met zo'n houding zul jij ook nooit een goede ondernemer kunnen worden

Mediator 11 November / 2010 / 21:43
Quote: stefann - 11 november, 2010 (22:28)
Met zo'n houding zul jij ook nooit een goede ondernemer kunnen worden

'k heb de 8000 man op ons laatste festival niet horen klagen...
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

kobrin 11 November / 2010 / 22:48
In Belgié en Nederland hebben bepaalde importeurs ook een strikt beleid over hoeveel winkels ze in een bepaalde streek bevoorraden.

Dus sommige merken ga je niet kunnen aanbieden vrees ik.
www.aboards.eu

kobrin had een 3 sterren sessie in Oosterschelde - Oesterdam met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Ozone Catalyst (2014)

KiteFlupke 11 November / 2010 / 23:03
Quote: martin404 - 11 november, 2010 (21:58)
Werken voor je geld is zelden leuk en ik word het persoonlijk meestal heel snel spuugzat.Als je het mij vraagt moet je het niet zien als "van je hobby je werk maken", maar als "een onaangenaam aspect aan je hobby toevoegen"Met het risico dat je je hobby na verloop van tijd minder leuk gaat vinden.Dat risico durf ik niet te nemen.Mijn advies is om goed betaald werk te vinden, wat je ook nog een beetje leuk vind (je 2de hobby) en daarna zoveel mogelijk vrije dagen en trips te nemen.Als je chef niet helemaal knettergek van je word, doe je iets fout.(Voor de jeugdige jongere luisteraars : Een goeie opleiding helpt bij het vinden van die baan en het afdwingen van die vakanties bij diezelfde chef)

Idd zo moet het! Goed diploma,... en na tijdje, "zou ik vanuit buitenland soms mogen werken, paar maanden maar ze..."
Wel u studie's en werk doen in het kader van u (toekomstig) lui leven.

Fritsie 11 November / 2010 / 23:12
ik zou maar lekker op de markt gaan staan en 2ehands appelflappen gaan verkopen ofzo..

ook niet duur...
Time isn't wasted, when you're gettin' wasted

Mediator 11 November / 2010 / 23:41
een meer haalbare manier om van je hobby je beroep maken is natuurlijk ook drugs gaan pushen
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

sjoerdsantema 12 November / 2010 / 06:31
Kijkend naar hoe slecht surfshops rekeningen betalen en hoeveel krediet ze krijgen van de leveranciers kan ik je vertellen dat kitesurfen een SLECHTE handel is. Kan je beter kleding doen oid.
#gobigorganaarjemoeder

sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)

dom 12 November / 2010 / 07:39
Balance begin er nou maar niet aan.

Ik ken de kitewereld en zeker de commerciele kant hiervan erg goed en zit zelf in de distributie maar ik kan je een ding vertellen:
Afgezien van de paar hele grote jongens (VD Berg, Eurofun, Telstar) zal je nooit echt top je euros kunnen verdienen met een webshop. Je kan er heeeeel misschien van rondkomen maar daarmee is alles gezegd.

Wat je jezelf moet afvragen is:
Wat bied ik wat alle anderen niet bieden?

Gezien je waarschijnlijk weinig kapitaal bezit kan je weinig marge bedingen bij importeurs gezien je kleine aantallen zal inkopen. Weinig marge betekend weinig speelruimte met prijzen en daarmee automatisch verlies van de concurrentiestrijd. Importeurs geven richtprijzen aan hun dealers, volgens de wet hoeft men zich hier niet aan te houden echter als de importeurs er achter komen dat er gedumpt wordt zal er simpelweg een leverstop komen of krijg je andere voorwaarden onder je neus geduwd die er voor zorgen dat je je toko wel kan sluiten.
Wil je succes hebben zoek dan een nichemarkt en probeer hier de beste te worden.

Iedereen denkt erg makkelijk over het beginnen van een eigen toko maar men vergeet vaak dat het als je een kite verkoopt met een marge van 30 procent dat je misschien 15 procent overhoud onder de streep.
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

C0G 12 November / 2010 / 10:40
Ik vind wat Martin 404 zegt erg intelligent.
Ik heb van m'n hobby m'n werk gemaakt, en dat gaat op zich goed maar na een tijdje wordt het gewoon werk. Mooi meegenomen als je het leuk vindt, maar je doet het voor het geld, en als ondernemer heb je het doorgaans drukker dan een gewoon werknemer en zal je juist minder gaan kiten.
Als ik van kiten m'n werk zou willen maken (en nog 20 was ) zou ik naar een toffe kitespot gaan en daar een baantje zoeken als instructeur of kok oid.
Of gewoon in NL werken, zorgen dat je weinig onkosten (geen huis kopen, geen kinderen) hebt en een paar maanden per jaar in Brazilie doorbrengen.
En aan de kust gaan wonen natuurlijk

C0G had een 4 sterren sessie in Castricum aan Zee met maar liefst 20 - 26 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

Woodmaster 12 November / 2010 / 11:36
Quote: loekflexifoil - 11 november, 2010 (21:33)
anders gaan andere verkopers waarschijnlijk steentjes door je ramen komen gooien.........Bij een webshop lastig. Of gooien ze in Belgie een steen door hun beeldscherm?

Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Woodmaster 12 November / 2010 / 11:38
Nu wordt alleen gepraat over onkosten en winsten van import export tussenhandlaars ed. Maar wat Kost een Ruben of Kevin wel niet jaarlijks om de wereld rond te sturen en eventuele andersoort reclame?
Benk ook wel benieuwd naar!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

D-ice 12 November / 2010 / 11:38
Kiteshop/webshop beginnen omdat je kiten zo leuk vind... is niet van hobby je beroep maken.
Anders had je hobby toch echt verkopen moeten zijn..... dan maak je er je beroep van

En zoals je al kunt lezen hierboven zal je niet rijk gaan worden van een kiteshop en zul je dus harder moeten gaan werken dan dat je nu waarschijnlijk doet...
Zorg inderdaad gewoon voor een leuke goede baan zodat je genoeg geld en tijd hebt om te kiten.... dan zal je meer van je sport genieten dan met een kiteshop...

Mario 12 November / 2010 / 11:54
het nadeel is als je van je hobby je werk maakt ,je je hobby dan kwijt bent
je moet dan weer op zoek naar een nieuwe hobby
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

wazzaah 12 November / 2010 / 12:17
ik hebgewoon 6 maanden hobby, 3 maanden werk en dan nog 3 maanden vakantie
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

dom 12 November / 2010 / 12:44
Quote: Woodmaster - 12 november, 2010 (12:38)
Nu wordt alleen gepraat over onkosten en winsten van import export tussenhandlaars ed. Maar wat Kost een Ruben of Kevin wel niet jaarlijks om de wereld rond te sturen en eventuele andersoort reclame?Benk ook wel benieuwd naar!

Ook deze jongens worden er niet echt rijk van maar ga maar na wat je zelf kwijt bent als je de wereld rond zou reizen zoals zij t doen. Tel daar nog een "leuk" salaris bij op en je hebt je bedrag. Meestal dragen alle merken hun steentje bij maar sponsoring is duur. (wel tot op zekere hoogte fiscaal aftrekbaar).

Leuke constructie die veel wordt toegepast in de auto/motorsport:
Bedrijf geeft team 80.000 euro sponsorgeld en boekt dit op als kosten (ergens tussen 25 en 50 procent terug van belasting) team geeft zwart 50 tot 75 procent van het bedrag terug aan het bedrijf en de baas kan weer op vakantie naar de bahama's:)

dom 12 November / 2010 / 12:44
owja en klaas je bent een hond

Ferry 12 November / 2010 / 13:12
Jeetje @woodmaster, denk jij echt dat het zo een vetpot is!?
Ik weet wel zeker van niet. Het is dus niet zo dat wanneer een winkel kites nog voor 300,- verkoopt daar ook nog winst op maakt. De afgelopen jaren is er zoveel veranderd in zowel het product als de consument, dat winkels van hun bende afmoesten en het bijna aan de straatstenen niet kwijt konden. Daarom zijn die prijzen zo geweest.
www.outboundkitetravel.nl

dom 12 November / 2010 / 13:47
Volgens mij weet woodmaster best wel hoe de vork in de steel zit en was het iets sarcastisch bedoelt? Of niet woodie?

Dender 12 November / 2010 / 14:37
Quote: wazzaah - 12 november, 2010 (13:17)
ik hebgewoon 6 maanden hobby, 3 maanden werk en dan nog 3 maanden vakantie
Baas!:D

Mare dan ben ik toch wel benieuwd wat voor werk jij in die 3 maanden doet?

Dender had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 16 - 24 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

Mosquito 12 November / 2010 / 14:47
Quote: loekflexifoil - 11 november, 2010 (21:33)
anders gaan andere verkopers waarschijnlijk steentjes door je ramen komen gooien.........Bij een webshop lastig. Of gooien ze in Belgie een steen door hun beeldscherm?

Alleen als je Windows hebt

dom 12 November / 2010 / 14:52
Quote: Dender - 12 november, 2010 (15:37)
Quote: wazzaah - 12 november, 2010 (13:17)ik hebgewoon 6 maanden hobby, 3 maanden werk en dan nog 3 maanden vakantieBaas!:D Mare dan ben ik toch wel benieuwd wat voor werk jij in die 3 maanden doet?

Dat wil je echt niet weten. Maar mocht je ooit aankomen met de boot op terschelling kijk direct na het verlaten van de terminal eens naar links. Een hint "aike"

Magic_Ed 12 November / 2010 / 15:29
Maar hij doet t wel met liefde

Altijd even langs klaas voor je weer terug naar t vaste land gaat.
w w w . v e r s u s s h o p . n l

Balance 12 November / 2010 / 15:33
Superreacties!

Jullie hebben me duidelijk de positieve en negatieve punten laten inzien. Ik wist wel dat er een paar hanglosslimmeriken raad hadden.
Had er nog niet over nagedacht dat je je hobby kwijt bent als je er je werk van maakt (wijze woorden).
Het feit dat fabrikanten een richtprijs opgeven wist ik ook niet.

Mss moet ik gewoon blijven werken in het onderwijs
Icarus kiteshop & Duotone

Balance had een 4 sterren sessie in Blankenberge met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Cabrinha Drifter (2012)

Dender 12 November / 2010 / 15:51
Quote: dom - 12 november, 2010 (15:52)
Quote: Dender - 12 november, 2010 (15:37)Quote: wazzaah - 12 november, 2010 (13:17)ik hebgewoon 6 maanden hobby, 3 maanden werk en dan nog 3 maanden vakantieBaas!:D Mare dan ben ik toch wel benieuwd wat voor werk jij in die 3 maanden doet?Dat wil je echt niet weten. Maar mocht je ooit aankomen met de boot op terschelling kijk direct na het verlaten van de terminal eens naar links. Een hint "aike"
'Aike van Aike' ?

Dender had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 16 - 24 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

isomis 12 November / 2010 / 15:56
hangt er vanaf wanneer de klant de kite koopt. Als een klant hem nieuw koopt als het net uit is de winst ongeveer 40%. Echter een kiteshop doet ook aan sales en dan maakt hij maar 20% winst. Dus gemiddeld in een jaar zal het uitkomen op 30%.
zucht...