wetsuit

Door: pcwolf Reacties: 40 Hits: 4159
Mediator 30 January / 2011 / 22:22
heb al vanalles aangehad,
O'neill PsychoFreak slaat alles, tis dan ookwel 't duurste pak op de markt... maar ééns je het gebruikt snap je waarom.

heb hier nog een Prolimit Maverick liggen die ik gebruik (frontzipper), goed pakje...maar is nog niet oud, geen idee hoe lang hij goed zal blijven maar nu zit hij wel heel lekker.

Vorige maand kocht ik ook een ION Strike 4.5, dit pak zit echt ook heel lekker... niks van klachten... (wel flashy)

daarnaast heb ik ook nog een billabong waar ik de benen van geknipt heb... eigenlijk rommel die billabong

soit, zoek je gewoon een 4.5mm pak voor hier... oneill is en blijft de beste, pas enkele pakken en koop gewoon naar je budjet... easy !
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

dirco 31 January / 2011 / 16:02
vind o neill goed maar te duur voor mij,vaar nu met een joby 5.3 dat nu 3 jaar oud is en maar 125 eur gekost heeft maar nog altijd zijn job doe.
nu een underwave pak besteld en hopelijk gaat dat pak ook 3 jaar mee.
zou toch maar voorzichtig zijn indien je o neill aanvalt in verband met dikte van zijn pakken geruchten zijn daarvoor geen bewijzen!!
Denk niet dat zij daarmee kunnen om lachen.
cheers dirco

dirco had een 3 sterren sessie in Borssele met maar liefst 20 - 24 knots op zijn Advance Kaiman (2010)

idefixe 31 January / 2011 / 16:02
Neopreen is inderdaad niets anders dan rubber met daarop ( aan 1 of 2 kanten een laagje stof)
Er zit overigens wel degelijk verschil in de verschillende soorten rubber die er gebruikt worden. De produktie van rubber kun je een beetje vergelijken met het bakken van bijvoorbeeld een taart.

Je begint met een beslag met daarin de diverse ingrediënten. Het recept van dit beslag wordt aangepast aan de eisen die er aan het uiteindelijke rubber worden gesteld. Veel rek / weinig rek / zacht / hard / breuk cq trek -sterkte / weekmakers en versnellers/ vertragers ( voor het vulkanisatie proces) enz

Nadat je het juiste beslag / recept hebt ( een rubber compound) zijn er verschillende manieren om je "taart" te gaan bakken. ( vulkaniseren)
Heb je een hele grote "taart" dan zet je de oven wat zachter anders verbrand de buitenkant terwijl de de binnenkant nog niet gaar is. Bij rubber wordt dit effekt ook verkregen door het toevoegen van vertragers/versnellers in de compound. Alle toevoegingen hebben voor en nadelen. Zo zie je bij sommige neopreenpakken een grotere gevoeligheid voor de inwerking van UV ( zonlicht). Het rubber wordt dan op bijv de schouders poreus.

Ik heb nu diverse merken gehad ( met ook verschillende "problemen" ) De laatste jaren en nu nog steeds is ION voor mij het meest optimale pak. Laatste aanschaf ION Strike 5/4 . De pasvorm is voor een wetsuit 80% bepalend hoe lekker/goed die zit . Voor de rest is het natuurlijk ook een beetje "alle waar is naar z'n geld" en moet je ook een beetje geluk hebben.

Slingshot , Gibbon

Mediator 31 January / 2011 / 20:26
ah btw: in morocco geleerd dat je idd best ALTIJD! een UV top draagt boven je pak, je pak zal er veel langer nieuw uitzien
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

Crispijn 02 February / 2011 / 10:34
Quote: Morres - 30 januari, 2011 (22:38)
Touché, Douché. Neemt wss niet weg dat O'neill wss zelf niet neopreen zal fabriceren.Maar bovendat, niemand gaat 0.1/0.2mm merken
Beetje van: Waar wordt melk vandaan: "Uit de Campina fabriek toch?"

Tuurlijk ga je 0.2 mm niet merken, maar het gaat wel over de eerlijkheid van de leverancier. Ik vind het niet netjes van Oneil dat die zo maar een extra wetsuit kunnen maken terwijl die pakken al erg duur zijn.

Daarnaast kan ik niet geloven dat Prolimit, Mystic en alle andere merken die wel eens wat zijn vergeten nog steeds slechte pakken maken, ze zullen wel beter weten na alle klant ervaringen.

Kortom: ieder zo zijn wens; wees gewoon een beetje nuchter in de prijs/kwaliteit verhouding.

@Mediator:
Dat van die UV is een goede tip! Zal het eens overwegen...

Crispijn had een 2 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Ozone Instinct Light II (2008)

Morres 02 February / 2011 / 11:05
oneill is niet duur, kost meer geld, das een groot verschil. Tuurlijk, als je in NL een P2 koopt voor 360 ipv 250 in UK, is het duur. Maar mn P2 gaat nu zn 3e seizoen in, dus dat komt op 80 euro per jaar, ik verwacht dat ie wel 4jaar meegaat, dus dan ben je voor ca. 60euro per jaar goed warm en goedkoop af.

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Aaron 02 February / 2011 / 11:42
Vroeger nog mystic virus gehad maar echt slechte kwaliteit. Na een maand of 4 kwamen de naden los, moest je dan lijmen. Daarna een Sola gehad (5mm) maar daar kon ik amper in bewegen.
Sinds vorig jaar heb ik de Oneill Psychofreak 4,5/3,5. ECHT EEN SUPERPAK. Voor mij is dit het beste pak op de markt momenteel. Heel degelijke kwaliteit, kan er heel de winter door mee varen en heel flexibel (niet onbelangrijk). Nadeel is dat de psychofreak wel behoorlijk duur is, maar je doet er wel minstens een jaar of 4 mee...

Van de psycho 2 heb ik ook al veel goeie dingen gehoord. Bij oneill ga je er niet bedrogen uitkomen...
Fly with the eagles or scratch with the chickens

Aaron had een 5 sterren sessie in Surfers Paradise-Knokke met maar liefst 17 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

Morres 02 February / 2011 / 12:04
Psychofreak vond ik te duur/veel geld ;) , is wel echt de creme de la creme, maar in verhouding is een P2 meer waar voor je geld. Merk overigens wel dat ze sinds 2jaar de pakken meer laten verschillen. In 2009 was de P1 bijna gelijk aan de P2, maar wel 100euro goedkoper. Nu heeft de P1 geen borstplaat meer en is ' maar' enkel ge-liquidseamed(volgens mij) de P2 heeft wel de borstplaat en double-FluidSeamWeld(dat was de naam) Psychofreak heeft wel andere materiaal opbouw had ik gezien. Duurder neopreen (komt uit een NOG GROTER BLOK....sigh met meer lucht geloof ik. zal allemaal wel. P2 is me goed zat. ik ga niet meer met 8graden het water op, trekken mn knieèn toch niet meer

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Aaron 02 February / 2011 / 12:12
Quote: Morres - 2 februari, 2011 (13:04)
Psychofreak vond ik te duur/veel geld ;) , is wel echt de creme de la creme, maar in verhouding is een P2 meer waar voor je geld. Merk overigens wel dat ze sinds 2jaar de pakken meer laten verschillen. In 2009 was de P1 bijna gelijk aan de P2, maar wel 100euro goedkoper. Nu heeft de P1 geen borstplaat meer en is ' maar' enkel ge-liquidseamed(volgens mij) de P2 heeft wel de borstplaat en double-FluidSeamWeld(dat was de naam) Psychofreak heeft wel andere materiaal opbouw had ik gezien. Duurder neopreen (komt uit een NOG GROTER BLOK....sigh met meer lucht geloof ik. zal allemaal wel. P2 is me goed zat. ik ga niet meer met 8graden het water op, trekken mn knieèn toch niet meer
Als lesgever bij een surfclub heb ik mijn psychofreak 2010 voor 220 euries kunnen kopen, maar aan niemand zeggen
Fly with the eagles or scratch with the chickens

Aaron had een 5 sterren sessie in Surfers Paradise-Knokke met maar liefst 17 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

Morres 02 February / 2011 / 12:39
Doe mij maar een maatje ST, tenk joe

--Remco-- 02 February / 2011 / 13:11
Iemand enig idee welke paken groot vallen ?? - 2,00m
'Ride it Hard'

--Remco-- had een 1 sterren sessie in Lemmer met maar liefst 6 - 10 knots op zijn SlingShot TurboDiesel (2006)

jonasr 02 February / 2011 / 14:11
Wetsuit moet je passen voordat je koopt - belangrijk dat het overal goed aansluit lijkt me.

Heb zelf een BIllabong (SGX of zo) 543, goede rek en nooit koud, zelfs niet toen ik een self rescue van > 30 min in nov had (op de kant maakte men zich wel zorgen). Rits zit voor op je borst ipv achter, daardoor ook goede aansluiting rondom je nek. Is eigenlijk een surfpak trouwens.

jonasr had een 5 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 25 - 34 knots op zijn F-One Bandit IV (2011)

dirco 02 February / 2011 / 19:11
Quote: Morres - 2 februari, 2011 (13:04)
@Morres weet je nu zelf wel wat je verteld eerst zijn de o neill pakken niet duur ??en nu vertel je psychfreaks te duur te veel geld snap jij het zelf nog?ik alvast niet meer of is het gewoon om te reageren om te reageren

dirco had een 3 sterren sessie in Borssele met maar liefst 20 - 24 knots op zijn Advance Kaiman (2010)

Kasper-Leiden 03 February / 2011 / 08:08
Heb zelf Oneill Psycho ll 4/3 gekocht in 2007. Ik kom er nog steeds droog uit! Dit pak sluit zo super aan en geen problemen met stretch etc.

Kasper-Leiden had een 1 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 13 - 15 knots op zijn North Rebel (2011)

Morres 03 February / 2011 / 12:42
Quote: dirco - 2 februari, 2011 (20:11)
Quote: Morres - 2 februari, 2011 (13:04)Psychofreak vond ik te duur/veel geld ;) , is wel echt de creme de la creme, maar in verhouding is een P2 meer waar voor je geld. Merk overigens wel dat ze sinds 2jaar de pakken meer laten verschillen. In 2009 was de P1 bijna gelijk aan de P2, maar wel 100euro goedkoper. Nu heeft de P1 geen borstplaat meer en is ' maar' enkel ge-liquidseamed(volgens mij) de P2 heeft wel de borstplaat en double-FluidSeamWeld(dat was de naam) Psychofreak heeft wel andere materiaal opbouw had ik gezien. Duurder neopreen (komt uit een NOG GROTER BLOK....sigh met meer lucht geloof ik. zal allemaal wel. P2 is me goed zat. ik ga niet meer met 8graden het water op, trekken mn knieèn toch niet meer@Morres weet je nu zelf wel wat je verteld eerst zijn de o neill pakken niet duur ??en nu vertel je psychfreaks te duur te veel geld snap jij het zelf nog?ik alvast niet meer of is het gewoon om te reageren om te reageren
lees het nog eens goed pino. Te duur en veel geld zijn 2 verschillende zaken

wallie 03 February / 2011 / 12:46
Ripcurl E-Bomb is heel fijn. kost ongeveer 230euro. goede stretch en warm. zeker de moeite om te passen.