Je eerste kitesurfles

Door: idefixe Reacties: 29 Hits: 2188
Lars_023 08 August / 2011 / 13:19
Op het moment dat de dame in Zandvoort ging zandhappen was ik net afgestapt met mijn 7m. Af en toe moest ik daar ook aardig mijn best meedoen. De dames stonden te lessen met een 5m. Ik weet wel dat deze dames nooit meer een kite gaan aanraken.

Lars_023 had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 24 - 32 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

bularoo 08 August / 2011 / 18:12
gistere zelf les gegeven. Was prima te doen, de mensen gingen met een grote smile het water af.

Een vader en zoon die les wilde hebben, ze zaten al in de auto en hoe vaak we ook zeiden het is echt te hard voor je zoon van 40 kilo. Ze wilde persee kiten. Toen toch maar doorgegaan met een trainerkite van 2,5 meter. Ging super. beetje underpowerd, maar het gastje had een super controle en vaarde blij met zijn 2,5 meter net zo hard naast iemand met een 9 meter. Was geweldig om te zien.
Daarna even de vader meegenomen met een 6m, ging ook goed. Niet eens hoeven depoweren. Jammer dat de wind heel erg afnam toen we zelf wilde varen.

Vandaag wel zelf kunnen varen met een 7m. Ongelukkige val gemaakt na een halve kiteloop crash... en met me hiel op de rand van me board geklapt. Dus morgen sta ik waarschijnlijk geen les te geven in de harde wind. Brouwersdam is dus een groepje lessers minder.

bularoo had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 30 - 42 knots op zijn North Dice (2015)

Nature 08 August / 2011 / 19:08
Quote: bularoo - 8 augustus, 2011 (20:12)
gistere zelf les gegeven. Was prima te doen, de mensen gingen met een grote smile het water af.Een vader en zoon die les wilde hebben, ze zaten al in de auto en hoe vaak we ook zeiden het is echt te hard voor je zoon van 40 kilo. Ze wilde persee kiten. Toen toch maar doorgegaan met een trainerkite van 2,5 meter. Ging super. beetje underpowerd, maar het gastje had een super controle en vaarde blij met zijn 2,5 meter net zo hard naast iemand met een 9 meter. Was geweldig om te zien.Daarna even de vader meegenomen met een 6m, ging ook goed. Niet eens hoeven depoweren. Jammer dat de wind heel erg afnam toen we zelf wilde varen.Vandaag wel zelf kunnen varen met een 7m. Ongelukkige val gemaakt na een halve kiteloop crash... en met me hiel op de rand van me board geklapt. Dus morgen sta ik waarschijnlijk geen les te geven in de harde wind. Brouwersdam is dus een groepje lessers minder.

Stoer verhaal maar wat had je gedaan als t gastje wel op iets was geklapt? Je mag ook weigeren om les te geven en een paar centen mislopen is echt niet erg.
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

bularoo 08 August / 2011 / 20:08
Ik weet dat dat mag, en daar zouden ze ook niet moeilijk over doen. Maar we hebben het geprobeerd en die 2,5 was erg makkelijk te houden. Hij maakte een hele downloop om maar een klein beetje vooruit te komen. En zelfs dan ging het al erg lastig. Na een aantal keer ging het wel goed.

is echt niet mijn bedoeling hier een stoer verhaal neer te zetten. Maar duidelijk maken dat het wel goed te doen was. Een 6 meter was ook goed te houden. Als ik ook maar een beetje twijfel of het wel of niet te doen is. Dan stop ik er ook mee of laat het niet doorgaan. Nu twijfelde we en zeiden we dat het niet veilig was voor die jongen van 40 kilo omdat de normale tubekite die we hebben de kleinste een 6 is. Die 2,5 heeft eigenlijk geen kracht. Dus dan zouden we niet echt les kunnen geven. Maar bij hard sturen zit er net genoeg kracht in om een beetje weg te komen. Zeker voor de kleinere personen.

bularoo had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 30 - 42 knots op zijn North Dice (2015)

larsdemo 08 August / 2011 / 20:24
ZzzZZZzzzZZZZzzz morgen weer woei nog een toppic starten ?
All We Do Is Kiteboarding

larsdemo had een 4 sterren sessie in Katwijk airtime met maar liefst 20 - 25 knots op zijn SlingShot RPM (2012)