handschoenen

Door: arjen251275 Reacties: 40 Hits: 10038
arjen251275 16 December / 2011 / 16:14
Hoi.
Ik wil nieuwe handschoenen aanschaffen. Maar nu heb ik gehoord dat de meningen verschillen betreft OPEN palm of dichte handschoenen. Ik wil namelijk geen kouwe handen krijgen. Graag jullie mening.
Groet Arjen

Mediator 16 December / 2011 / 16:57
ik ben heel tevreden van billabong handschoentjes, heb ze toch wel behoorlijk lang kunnen gebruiken eer er kleine scheurtjes kwamen aan enkele vingernaden. grip was héél goed en ik had nog heel goed feeling et men bar, lukte zelfs om men lijnen los te maken terwijl ik ze nog aan had.

waren gesloten handschoenen btw, met alle 5 je vingers los van elkaar.

kga er binnenkort weer gewoon de zelfde opnieuw kopen want ze zijn nog cheap ook
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

Kitehert 16 December / 2011 / 16:59
Magic Marine, gesloten, voorgebogen vingers. Prettig!

davidov 16 December / 2011 / 17:41
Mystic Mesh Glove!! Aanrader, lekker warme handen in dit spul! Sluiten perfect aan. Soort anti-slip rubber, Dan je wetsuit er over en dan de extra flap met velcro!

http://www.mysticboarding.com/2012/products/general/gloves-and-hoods/product.php?pid=1383
FS

davidov had een 4 sterren sessie in Grevenlingendam, Oosterschelde zijde met maar liefst 20 - 28 knots op zijn Flysurfer Boost (2015)

Biereend 16 December / 2011 / 18:30
Ik heb deze ION CLAW:

http://www.ion-essentials.com/content/products/neoprene/neo_accessories/claw_gloves_3_2/

Net als Kitehert z'n handschoenen zijn deze ook met voorgebogen vingers.

Dit heeft namelijk een ontzettend groot voordeel tenopzichtvan niet-gebogen vingers.

Het is namelijk zo dat bij gewone handschoen het neopreen knelt(spant zich strak over je vingers) wanneer je je vingers over je bar gebogen hebt. En door dit knellen krijg je koude vingers.

En of deze beter zijn dan die met open-palm, dat weet ik niet, want ik heb de open-palm nooit geprobeerd, maar ik denk dat de claws beter zijn.
Ten eerste kan er geen water in je handschoen lopen. En ten tweede, met de claw handschoen heb ik altijd genoeg grip en feeling met de bar.

Ben je er al uit Arjen?

Biereend had een 4 sterren sessie in Schellinkhout met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

CvdV 16 December / 2011 / 19:27
Quote: arjen251275 - 16 december, 2011 (17:14)
Hoi.Ik wil nieuwe handschoenen aanschaffen. Maar nu heb ik gehoord dat de meningen verschillen betreft OPEN palm of dichte handschoenen. Ik wil namelijk geen kouwe handen krijgen. Graag jullie mening.Groet Arjen
open handschoenen gebruikte ik voor het windsurfen, omdat je met windsurfen de giek stevig moet kunnen vasthouden/grip moet hebben zijn deze hiervoor beter. met dichte handschoenen moet je harder knijpen en pers je het bloed(=warmte) uit je handen.
Bij kiten gebruik je veel minder kracht en heb je veel minder grip nodig, gewoon dichte nemen dus en degene nemen die lekker zitten. zelf heb ik ze gewoon met vingers, de duurdere versie van Pro limit met dubbel boord, 1 laag in je mouw, de andere er over heen zodat er nauwlijks water naar binnen komt.
Offline als het waait

CvdV had een 5 sterren sessie in Maasvlakte 2 met maar liefst 30 - 40 knots op zijn Airush Lithium (2014)

Yoram 16 December / 2011 / 21:14
Ik heb van die Oneill golfsurf handschoentjes met 5 losse vingers, hebben extra grip zijn 1.5mm dik. Als ze goed op je handen aansluiten/aandoet merk je bijna niet dat je ze aanhebt.

Zijn wel dun en als er water inzit zijn ze gwoon koud.
Yoram

Yoram had een 3 sterren sessie in Murrebue met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Ozone C4 (2014)

Nature 16 December / 2011 / 23:46
mijn trick is nog steeds keukenhandschoenjes van de AH 0,49 cent en werkt geniaal.
gaan niet super lang mee omdat ze soms slijten tussen je depowerkoord en bar.
Maar al met al beste grip, winddicht, warm, waterdicht (alleen wat er uit mijn wetsuit komt qua warm water gaat er in) .

Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

Okke 17 December / 2011 / 01:07
@nature: hoelang houd je daarmee met deze temperatuur warme vingers?

Okke had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Best Bularoo (2008)

KiteNL 17 December / 2011 / 12:43
Na 2 uur in het water te hebben gelegen nog steeds gloeiend hete handen.

http://www.telstarsurf.nl/wetsuits/handschoenen-accessoires/surfhandschoenen/774/pro-limit-sealed-glove

Kost €39,95, maar dan heb je ook wat!

ArtEZZZ 17 December / 2011 / 18:21
Ik heb vandaag met mijn PRO LIMIT Q-GLOVE X-STRETCH gevaren en die zijn echt af te raden. Mijn handen deden gewoon pijn van de kou na 2 uurtjes varen. Dit was zelfs de rede dat ik van het water af ging. Ik ga zelf ook maar even nieuwe bestellen...

ArtEZZZ had een 3 sterren sessie in Strand Horst met maar liefst 18 - 29 knots op zijn North Evo (2010)

Kemperman 17 December / 2011 / 19:02
Quote: ArtEZZZ - 17 december, 2011 (19:21)
Ik heb vandaag met mijn PRO LIMIT Q-GLOVE X-STRETCH gevaren en die zijn echt af te raden. Mijn handen deden gewoon pijn van de kou na 2 uurtjes varen. Dit was zelfs de rede dat ik van het water af ging. Ik ga zelf ook maar even nieuwe bestellen...
Die heb ik momenteel ook en ik ervaar precies hetzelfde. Wel zijn ze lekker flexibel. Helaas zit er na ongeveer 7 sessies een gaatje in een van de handschoen. Heb een Gull 3mm met titanium binnenvoering gekocht bij wetsuitoutlet, maar die moet ik nog testen.

Kitehert 17 December / 2011 / 19:07
Mijn handen gaan na verloop van tijd ook pijn doen, ook met de handschoenen. De clou is dat je ze even in het water moet houden. Als ze daarna opgewarmd zijn, blijven ze warm!

Yoram 17 December / 2011 / 19:52
Punt is volgens mij juist dat er teveel water in je handschoenen is gelopen waardoor je hem niet meer warm kan krijgen, water eruit laten lopen zou moeten helpen.
Yoram

Yoram had een 3 sterren sessie in Murrebue met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Ozone C4 (2014)

Okke 17 December / 2011 / 20:08
Nee, kitehert heeft gelijk, met goed passende handschoentjes moet we wel een beetje water inkomen, 1keer, om warme handen te houden.Zo werkt het bij mij tenminste!

Okke had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Best Bularoo (2008)

Kitehert 17 December / 2011 / 20:35
Uiteraard zit er ook wat water in je handschoentjes (en dat warmt idd op, maar moet ook weer niet teveel zijn, reden waarom handschoentjes met een dubbele manchet (1 onder, 1 boven pak, zoals ook Magic Marine idd een pré hebben).
Maar ik was niet helemaal duidelijk, ik bedoelde: Van te voren! je blote handen even door het ijskoude water halen. Als ze daarna weer een beetje warm zijn, je handschoenen aan doen. Als je eerst even door de pijnlijke fase heen bent, blijven ze gek genoeg langer warm.

kobrin 17 December / 2011 / 21:47
http://www.stormchaser.nl/neoprene.php

De ocean rodeo cold fire gloves, top materiaal! Nog geen kou mee gehad.
www.aboards.eu

kobrin had een 3 sterren sessie in Oosterschelde - Oesterdam met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Ozone Catalyst (2014)

Yoram 18 December / 2011 / 22:58
Quote: Kitehert - 17 december, 2011 (21:35)
ik bedoelde: Van te voren! je blote handen even door het ijskoude water halen. Als ze daarna weer een beetje warm zijn, je handschoenen aan doen. Als je eerst even door de pijnlijke fase heen bent, blijven ze gek genoeg langer warm.

Hmm, ga het de volgende sessie is proberen, hopelijk helpt het
Yoram

Jacko 02 April / 2012 / 12:42
Hebben er nog meer mensen ervaring met de ION Claw handschoenen? Ze lijken een beetje dik op de foto.

Biereend 02 April / 2012 / 13:14
Quote: Jacko - 2 april, 2012 (13:42)
Hebben er nog meer mensen ervaring met de ION Claw handschoenen? Ze lijken een beetje dik op de foto.
Ik vind ze niet te dik in iedergeval.

Prolimit heeft handschoenen met een dubbele seal. Waabij je wetsuitmouw tussen deze 2 inkomt en er dus waarschijnlijk(heb ze niet getest) minder water in je handschoenen loopt.
Of deze ook in 'claw'-versie is, dat weet ik niet.

Biereend had een 4 sterren sessie in Schellinkhout met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Edgar 02 April / 2012 / 13:40
Ik had eerst open palm handschoenen van Mystic maar ik merkte al gauw dat ze niet echt veel nut hadden. Niet lang geleden heb ik handschoenen van NPX gekocht (weet niet welk model) en die zijn lekker warm en zitten erg goed.

Ik denk dat de pasvorm erg belangrijk is bij handschoenen!

Edgar had een 5 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 19 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

sennesmid 02 April / 2012 / 14:28
ik heb handschoendjes van Underwave echt top dingen heerlijk warm

Vegas1 02 April / 2012 / 14:58
Vaar met de Ion claw handschoenen.

Ben er tot op heden erg tevreden over (het blijven wel gewoon handschoenen en dat is per definitie minder). Het voordeel wat je met de claw hebt, is dat bij buiging het neopreen niet ophoopt. Dit zorgt er weer voor dat je wat minder hard hoeft te knijpen. Daarnaast komt er weinig water in de handschoenen als je valt. Dit zorgt er voor dat je vingers warm blijven.

Het enige nadeel is dat ze bij gestrekte vingers wat minder zitten. Ook had de grip wel iets beter mogen zijn, dit merk je vooral bij het binnen halen van een lijn tijdens bijvoorbeeld het herstarten van je kite.

life's hard, live with it

Jacko 02 April / 2012 / 15:10
Vegas1, kan je ook een indicatie geven over de grote. Hoe zit het met de maten
L en XL?

Vegas1 02 April / 2012 / 15:16
Ik heb zelf de L genomen. Het is wel belangrijk dat je ze ff past, te groot geeft weer teveel ruimte waardoor je weer die neopreen ophopingen krijgt. Te klein is koude vinger ;-)
life's hard, live with it