handschoenen

Door: arjen251275 Reacties: 40 Hits: 10039
Mediator 02 April / 2012 / 23:13
we zitten al aan 11 verschillende types handschoenen, nog iemand een tip dan raakt hij er zeker en vast aan uit wat ie moet kopen
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

joystick 02 April / 2012 / 23:42
Nog even en hij heeft ze niet meer nodig

joystick had een 5 sterren sessie in Lemmer met maar liefst 30 - 35 knots op zijn Ozone Instinct Sport II (2008)

Biereend 03 April / 2012 / 08:00
Quote: Mediator - 3 april, 2012 (00:13)
we zitten al aan 11 verschillende types handschoenen, nog iemand een tip dan raakt hij er zeker en vast aan uit wat ie moet kopen

In dat geval zeg ik(voordat ze niet meer nodig zijn): koop de Ion Claw- units. Ga naar de winkel, pas ze, en reken af. --> Tevreden man

Biereend had een 4 sterren sessie in Schellinkhout met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

brian123 03 April / 2012 / 12:50
Ik krijg mn safetylijn echt niet binnen gehaald, als ik handschoenen aan heb. Altans als ik sta dan trekt mn kite natuurlijk tegen me, maar alsnog lijkt me belangrijk dan t wat makkelijker is.

brian123 had een 3 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 22 - 28 knots op zijn SlingShot T3 (2009)

Jacko 19 April / 2012 / 06:44
Ik ben uiteindelijk voor de Ion Neo Glove gegaan (de claw was niet meer op voorraad). Afgelopen zondag gebruikt op Oostvoorne. Helaas na ong 45 minuten ijskoude vingers. Jammer.

rolfhoekstra 19 April / 2012 / 08:20
Quote: joystick - 3 april, 2012 (00:42)
Nog even en hij heeft ze niet meer nodig
gisteren als niet meer nodig
LF hifi comp 7,9,11

geloof 19 April / 2012 / 09:13
't Is alweer bijna mei. Ik kan me tijden herinneren dat ik eind mei in een shorty heb gevaren (in NL). Overigens was het met de Noord afgelopen zondag ook wel lekker geweest om handschoenen aan te hebben. Ik heb ze gisteren besteld (Ascan) en als die goed bevallen, kun je ze vanaf november testen bij mij. Naast kites en boards is er blijkbaar behoefte aan testhandschoenen.
http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

geloof 19 April / 2012 / 09:13
(alweer dubbel, per handschoen 1 bericht dacht ik)
http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

RKreber 19 April / 2012 / 09:54
kan je vertellen dat ik met mijn gul drysuit, altijd warme handen heb, moet je gewoon goed kleden, en niet teveel piepen als je handen wat tintellen.
Begonnen met Claw Ion handschoenen, 4 mm = veel te dik, daarna dunne 2 mm is beter.
Zit er nu aan te denken om gewoon LATEX schilderhandschoenen aan te doen, koop je 10 stuks voor 2 euro:)
Goed grip, niet koud, geen water in je handschoen.,..........kan ik stellen dat we het nu over een ''doorbraak'' hebben?
Testen testen die hap

Flinty 19 April / 2012 / 10:34
Ik heb de ION claw handschoenen, zijn niet te dik om relaxed je bar vast te kunnen houden. Maar ook bij deze handschoenen heb je met dit weer na 2 uurtjes best koude handen... afhankelijk van hoe vaak je het water raakt...
In elk geval geen kramp dus het claw effect werkt prima.

Je kunt deze handschoentjes prima varen met die goedkope AH dingen eronden dan heb je een dubbele laag en kan je langer doorvaren.

Flinty had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Ozone C4 (2011)

geloof 19 April / 2012 / 11:12
Die goedkope handschoenen zijn dus ook een goed (aanvullend) alternatief.

In ons klimaat varieert de watertemperatuur door het jaar heen van circa 5 graden tot circa 18 graden. Het is dan interessant om als 'die-hard kiter' meerdere pakken en (hand)schoenen te hebben. Dikke (hand)schoenen zitten nu eenmaal nooit zo fijn als dunne of als helemaal geen (hand)schoenen. Vergelijk het met winter- en all weather banden; op termijn is dat niet veel duurder dan alleen all weather banden te gebruiken. Voordeel van keuze is dat je het materiaal inzet bij de omstandigheden waarvoor het ontwikkeld is. Nadeel voor de dress queens is dat je niet ieder jaar een nieuw pak mag uitzoeken, omdat het pak weer versleten is.

Morres 19 April / 2012 / 11:42
hm ik vond die open palm van mystic wel lekker, en voor de verandering erg stevig spul :)
na 3 jaar waren ze pas op, dus nu dichte handschoentjes van oneill, wel warmer, maar kneipt er wel meer mee merk ik.
Dus, als je niet in ijskoude condities gaat, zou ik open palm doen. Met latex handschoentje eronder ook nog leuk

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Woodmaster 19 April / 2012 / 12:09
Quote: Flinty - 19 april, 2012 (12:34)
Ik heb de ION claw handschoenen, zijn niet te dik om relaxed je bar vast te kunnen houden. Maar ook bij deze handschoenen heb je met dit weer na 2 uurtjes best koude handen... afhankelijk van hoe vaak je het water raakt...In elk geval geen kramp dus het claw effect werkt prima.Je kunt deze handschoentjes prima varen met die goedkope AH dingen eronden dan heb je een dubbele laag en kan je langer doorvaren.

Heb ze ook en dik tevreden!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Lars_023 19 April / 2012 / 17:40
Het zeewater in Ijmuiden is 9 graden, nog 3 graden plussen en de schoentjes gaan uit. De handschoentjes zijn al twee weken uit. Ik heb alles geprobeerd op de openpalm na maar bij alle soorten knijp ik. Blij dat de goede periode er weer aankomt.

Lars_023 had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 27 - 33 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

Okke 19 April / 2012 / 19:03
mystic cure glove zijn ook heel fijn, lekker goede grip met velcro straps op de polsen voor meer afsluiting.
ze kunnen bijna weer uit!

Okke had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Best Bularoo (2008)

brouwersdamlocal 20 April / 2012 / 14:59
gewoon naar aquatrends in almere rijden, heb ik goeien prolimit handschoenen gekocht, lekker wam, 15 euries

brouwersdamlocal had een 0 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 0 - 0 knots op zijn SlingShot Fuel (2009)