death loop

Door: WoodyBloem Reacties: 32 Hits: 5929
WoodyBloem 07 September / 2015 / 20:38

helder... bij mij zat de bar schuinomhoog getrokken, kon niet goed zien wat er allemaal omheen zat, met de loopende kite was het erg moeilijk om beweging in de bar te krijgen. Vandaar dat ik de safety trok, met als enige resultaat dat de bar nu buiten bereik was... bij loopende kite ben ben je wel blij dat je leash voorop zit ipv achterop

Zoals iemand opmerkte ben ik in ieder geval alerter wanneer ik crash dat ik de bar meteen check, of gelijk wat terug zwem, bar omhoog houden is wellicht ook nog goed inderdaad

WoodyBloem had een 4 sterren sessie in IJburg met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Core Riot XR3 (2014)

Dobbelsteen 07 September / 2015 / 22:28

@Djee, jij kite dan met een groot mes ofzo? Ik heb enkel zo'n mini mesje in m'n harnas voor de touwen door te snijden, maar een leash kan ik daar niet mee doorsnijden. Dus vandaar m'n vraag van hoe je een leash doorsnijdt.

Dobbelsteen had een 3 sterren sessie in Oostduinkerke met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Rebel (2009)

Vission 08 September / 2015 / 08:55

@Woodybloom.

Je bedoelt dat je blij was dat je je leash aan de voorkant van je trapeze had bevestigd?

Heb hem zelf altijd eigenlijk achterop maar wanneer je er inderdaad vol achteraan gaat, ga je er niet recht achteraan.

Ozone..Spleene..

martin404 08 September / 2015 / 09:51

Er zit een keerzijde aan dat leash verhaal.

Ben zelf een keer bij een deathloop zo'n 50m door en onder de golven getrokken, voordat het mij lukte om mijn chickenloop safety te releashen. (was toen nog niet zo'n goed safety systeem)

Omdat je chickenloop aan de voorkant vast zit, word je met je gezicht vooruit door/onder het water getrokken.

(als je het nog nooit meegemaakt hebt; Het is alsof je achter een speedboot door de golven getrokken word.)

Ademhalen is dan erg lastig.

Toen het mij eindelijk lukte om mijn chickenloop los te krijgen, was ik dolblij dat mijn leash aan de achterkant bevestigt zat, want hierdoor kon ik mij omdraaien en kon ik eindelijk weer ademhalen. 

Last edit by: MARTIN404
No kite related brand affiliations

WoodyBloem 08 September / 2015 / 11:47

oh nou dat kan dus ook nog gebeuren, in dit geval (ik had mijn bord nog om mijn voeten) kon ik mij afzetten en bleef zo boven water en kon dus zien wat er gebeurde, maar inderdaad... is zijkant dan misschien een veilige tussenweg (als je nog geen handle passes doet)

WoodyBloem had een 4 sterren sessie in IJburg met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Core Riot XR3 (2014)

HuibN 08 September / 2015 / 17:21

Aangezien ik nooit (zal) uithaken heb ik een korte leash. Probleem over

No Wind, No Power!

Dobbelsteen 08 September / 2015 / 17:36

Zelfs met handlepasses kan je die aan de zijkant bevestigen. Zo doe ik het toch. Sinds Hadlow het eens vermeld heeft in een van z'n filmpjes denk ik dat er al heel veel mensen het zo doen.

Dobbelsteen had een 3 sterren sessie in Oostduinkerke met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Rebel (2009)

Gyttja 04 October / 2015 / 23:03

Bij een manera trapese heb je een extra savety. Naast een aantal keuzes, zoals vastzetten aan een zijkant of vrij over de achterkant (voor handlepasses). Maar hoe je hem ook vastzet, je kunt altijd aan de zijkant je hele leash losgooien. Ook als je niet meer bij de leash zelf kunt komen of hij werkt niet. Er hangt een kleine strap aan beide kanten, die als wanner je eraan trekt de lijn van de trapese die over je rug loopt helemaal los gooit. De haak/ring van je leash schuift er vervolgens vanaf. Super handig, en je hoeft nooit te zoeken naar je leash zelf indien haast geboden is.

Last edit by: GYTTJA
Kitecrew 't Gooi || F-One / Manera || www.dekunstvanfotografie.nl

Gyttja had een 4 sterren sessie in Hoekipadijk met maar liefst 20 - 31 knots op zijn Vantage Vulture (2019)