italie

Door: vroef Reacties: 35 Hits: 9595
vroef 03 January / 2007 / 23:18

Hoi,

kent iemand een goede spot in italie voor in de zomer (juli/aug) de guru geeft er 264 aan en ik zoek de meest windzekere voor die periode.

Ik weet het is nog ver weg, maar ga vast dromen in de winter!

vroef had een 0 sterren sessie in Muiderberg met maar liefst 12 - 16 knots op zijn Naish Torch (2013)

Vliegermannetje 04 January / 2007 / 09:29

Ik heb ooit op tv een documentaire gezien over kitespots in Italie.. Het kwam er op neer dat je het beste al je kites mee moet nemen, zowel groot als klein, en dan zijn er een redelijk aantal aangeweze kitespots aan de toscaanse westkust..

<correct me if i'm wrong>

Shut the fuck up and LOOP that shit!

erik_is_gek 04 January / 2007 / 09:32

kitesurf magazine tijdje terug stond een heel verslag in.

over spots in itallie.

langs de toscaanse kust

Je hebt gelijk vliegermannetje

johndoe 04 January / 2007 / 10:09

ik ben in 2006 in de zomer 3 weken naar italie gweest bij toscaanse kust, zijn echt heel veel kiters!!

maar er is echt genoeg plek om te kite dus geen last van al die andere kiters.

we zatten ergens in een huisje en was 10min. lopen vanaf ons huisje en we waren op kitestrand zeg maar.

maar raad het je zeker wel aan om daar naar doe te gaan. (omdat gewoon super relx is daar)

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

jojo 04 January / 2007 / 11:15

dicht bij Rimini owk zeer relaxed jho lekkere wind komt omdat op een soort van een punt licht maar wel lekker ik weet niet precies waneer hoog seizoen is maar wel zeer chill daar om te beulen. als er goede dagen zijn zijn er maar stuk of 10 man op het water  top.

een nadeel het is daar zo oe lala druk dat het moeilijk is om op strand kite op te laten moet dan wel echt naar kitestrand gaan want echt je weet niet wat je ziet ( chikka's en chikka's)

My chicks rocken!

Shizzle 04 January / 2007 / 15:06
zouden de mensen die er zijn geweest wat plaatsnamen met kitebeaches kunnen noemen??  mijn plan is om ook deze zomer naar italie te gaan :)
Kitesmurf

JJ-Slingshot 04 January / 2007 / 15:31
gardameer schijnt ook wel goed te zijn. smiddags termische wind uit de bergen, 16 knopen ofzo dacht ik
BLALAALALLALALALALALALALALA

johndoe 04 January / 2007 / 16:22

castiglione della pescaia

kijk maar eens naar die plaats ligt tegen toscaanse kust aan  

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

vroef 04 January / 2007 / 16:23
  juist shizzle, plaatsnamen met beaches, en als mensen het weten, of je er in de buurt met een campertje mag/kan overnachten. voor zover bedankt voor de reacties! Ik weet wel een website, maar die geeft niet aan of de wind goed is in die periode. http://www.kitebeaches.com/kitebeaches/list.php

vroef had een 0 sterren sessie in Muiderberg met maar liefst 12 - 16 knots op zijn Naish Torch (2013)

Jobb 04 January / 2007 / 16:30

Probeer inderdaad nog aan dat nummer van kitemagazine te komen!! Zij hebben een roadtrip gemaakt langs toscaanse kust en er staat superveel informatie in dat stuk. Je hebt geloof iets van 150 km toscaanse kust, daarvan is de noordelijke helft ervan niet toegestaan of gewoon niet mogelijk, maar de zuidelijke helft daar hebben zij 15 kitespots gevonden. Mijn vakantie is vorige week geboekt daarheen, zit vlak bij het plaatsje Grosseto ongeveer 2 km van de kust / dichtsbijzijnde spot. En de daarna komende spots zijn maar een klein stukje verder steeds. Er zitten op dat hele stuk toscaanse kust 2 kitescholen, en op 1 spot zit ook een naish test center of zoiets, met soms beachmusic enz. Dat schijnt voor veel toscaanse kiters hun favoriete spot te zijn maar daarom wel wat drukker. Ik ben dat nummer van kitemagazine nu kwijt vandaar dat ik geen namen van spots weet, als ik hem vind zal ik t alsnog even vermelden. (Gardameer kan inderdaad ook, er zit in ieder geval wel een erkende school ''waterproof kiteboarding' maar verder weet ik daar niks van.)

_Chantal_ 04 January / 2007 / 16:32

Castiglione della Pescaia is inderdaad een mooie spot. Het ligt vlakbij marina di Grosseto, en gewoon Grosseto een grotere stad. We zaten op een camping vlakbij de kust, je was zo bij het strand. Helemaal links en helemaal rechts zat het vol met kiters, maar ruimte zat. Ik zal de naam van de camping (huisjes) nog eens opzoeken. Was best mooi daar!

Deeyo

_Chantal_ 04 January / 2007 / 16:37
jobb,  van die kite scholen is volgens mij surfrelax. Die zit daar ook aan de kust, tenminste er stond steeds zo'n busje daar. In het dorpje Castiglione zit een surfwinkeltje waar je ook lessen kunt regelen enzo.
Deeyo

Shizzle 04 January / 2007 / 17:47

okeee cool mensen top deze info!!!!!

kom maar op met de camping naam chantal :)

Kitesmurf

JJ-Slingshot 05 January / 2007 / 02:02
BLALAALALLALALALALALALALALA

vroef 05 January / 2007 / 10:43

@ JJ

Kan ik uit deze site opmaken dat het 45% meer dan 4 beaufort waait in juli met gemiddeld 10 knopen?

dan is het een goede site.

En houden deze sites ook rekening met thermiek als het warm is???

Jobb 05 January / 2007 / 15:25

Toscaanse kust kitespots van noord naar zuid:

-Lillatro: nadeel: onder wateroppervlak walletjes van klei die board/vinnen kunnen beschadigen

-San Vincenzo: Groot strand goed bereikbaar

-La Torracia: zit wel goed denk ik

-Baratti:   ,,         ,,

-Perelli: ,,        ,,

-Pratoranieri (Follonica) : Hier zit ook surfshop Surfrelax

-Puntone di Scarlino: Goede spot voor beginners, lang ondiep. Dichtbij camping: 'Baia dei Gabbiana' deze is niet zo luxe en wellicht klein maar als je alleen maar wilt kiten en niet van je camping af is dit de place2be. Surfcenter 1 en kiteschool van Surfrelax is hier gevestigd.

-Punta Ala: zit wel goed..

-Castiglione della Pescaia: Hier heeft Surfrelax zijn 2e en tegelijkertijd hoofd(test) center met naish kites

en kiteschool. Ook kun je hier Ben Meyer en Leeshai Miller uit het naish tegenkomen. Hier heerst relaxte sfeer met vaak ook beachmusic en hierdoor favoriet bij vele toscaanse kiters en daardoor wel wat drukker dan de andere.

-Marina di Grosseto: zit wel goed.. dicht bij stad grosseto dus als het niet waait...

-Marina di Alberese: Niet zo goed, heel klein, alleen kiten met zuid-oost dan waait het echter wel harder, je

hebt hier last van bomen en druk bezaaid met badgasten

-Talamone: Waait hier vaak iets sterker, blijft lang ondiep, vrij druk, Camping: Talamone international Camping Village hier kun je vanuit je camping zo de kitezone oplopen.

-Foce del Fiume: Zit goed..

-Feniglia: hoge golven, alleen voor ervaren kiters.

Maar Chantal jij bent er dus al geweest, goeie tijd gehad? Zijn er nog dingen waar je aan moet denken als je erheen gaat? Welke kites vaar je daar het meest?

jojo 05 January / 2007 / 16:46
gardameer is ook top maar dan moet je wel in het noorden zitten meer zuidelijk mag je niet kiten
My chicks rocken!

e_surf 05 January / 2007 / 19:40

Vergeet het Gardameer.
Wanneer je Nederland gewend bent, wil je echt niet naar het Gardameer.
Het is er druk, weinig ruimte, parkeerproblemen, fileproblemen etc.etc.
En de thermische wind waait 's bovendien morgens heel vroeg.

Het Gardameer is voor Duitsers die een weekendje willen kiten en niet
voor Nederlanders die de "ruimte" van de Nederlandse spots gewend zijn.

Wat betreft de Toscaanse kust.
Da's een goeie vervanger voor bijvoorbeeld de baai van Rosas.
De spots die Jobb al heeft genoemd zijn de spots waar je moet zijn.
Deze zijn ook genoemd in de bewuste kitemagazine.
Er steekt 's middags een thermische wind op van 15-20 knoop.
Deze thermische wind zie je idd niet terug in de statistieken van windguru.

Ook wij zijn van plan om deze zomer (na jaren in Rosas te zijn geweest)
een camping te zoeken in deze regio.
Mijn keus is op dit moment gevallen op het stadje Talamone in het zuidelijke
gedeelte van de Toscaanse kust.
Talamone, omdat hier de thermische wind het sterks waait, door de
trechter tussen de heuvels en natuurlijk omdat de camping vlak aan de kitespot ligt.

Veel info heb ik gevonden op kitebeaches.com
directe link: http://www.kitebeaches.com/kitebeaches/apimap.php?lat=42.562&lng=11.1456&id=2506

Ook vindt je veel op Google (kitesurf toscane)
Ook deze kitesurfmagazine voorziet je van veel info.
De schrijver van dit artikel is een dorpsgenoot en kitemaat van me en heeft
me ook het nodige verteld.

Camping Talamone International Camping.
http://www.talamonecampingvillage.com/

www.kleinezonnepanelen.nl

Shizzle 06 January / 2007 / 10:13
aaahhh cool man!!! dank je jobb en esurf
Kitesmurf

vroef 06 January / 2007 / 16:23

Helemaal goed!!! Kan ik deze info ook printen?

tnx voor de typtijd mensen!

Shizzle 06 January / 2007 / 17:13
vroef weet je al wat je gaat doen??
Kitesmurf

vroef 06 January / 2007 / 17:53
toscaanse kust!!!, maar die camping vind ik wat duur. Wil graag met het campertje ergens staan op een camperplek. Iemand suggesties??? ?

kitewinder 06 January / 2007 / 18:09
In KSM of Acces stond dit jaar ook een uitgebreid stuk dacht ik.
All&nbsp;I do ends with ...boarding !

Pie 06 January / 2007 / 18:09
klasse jongens mijn vakantie bestemming is hiermee bezegeld!!!