... 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Last Page

Kiten vanuit Utrecht

Door: TimBakker Reacties: 266 Hits: 22125
DM2008 17 July / 2011 / 22:27
Vandaag de 18e iemand met auto die naar WIJK wil? En ruimte in de wagen heeft?

MMones 13 August / 2011 / 12:02
Hai!

Tijd om dit forum weer even open te gooien :)
Ik rij zelf regelmatig vanuit Zeist richting Oostvoorne, maar het lijkt me gezellig en leuk om wat vaker met een groepje naar diverse spots te gaan...

Duss: Kitebuddy's gezocht!

Zijn er mensen die vanuit Zeist / Utrecht regelmatig gaan kiten? (voornamelijk in de weekenden en evt 's avonds)
Let me know!

Maroean

Patrick1982 13 August / 2011 / 14:42
Hej Tim,

Woon zelf net buiten Amersfoort. Utrecht is dus niet zo heel ver.
Den kdat beste spots Strand Horst en Muiderberg zijn in de buurt.

Ben zelf ook zo goed als klaar.
Zoek ook nog kitemaatje, dus mocht je interesse hebben om samen te kiten en kitesurfen samen ontdekken dan hoor ik t wel van je.

PeterL 26 August / 2011 / 17:10
Hoi Mannen,

Rij zelf ook vaak van Zeist naar Oostvoorne en spreek daar dan af met maatjes uit heel nederland.

Altijd plek in de auto dus.

Groet,

Peter

TimBakker 13 September / 2011 / 12:59
Na een jaar in Thailand gekite te hebben ben ik weer terug. Iemand zin om deze week een sessie te pakken?
Ben de hele week vrij elke tijd komt mij goed uit.

Groeten,
Tim

(0611812737)

cars 13 September / 2011 / 15:14
Heey.

Weet er iemand al of er op de haarrijnse plas in Utrecht gekite mag worden? Is voor mij namelijk op fiets afstand altijd handig als geen vervoer hebt.

Gr
René

Roderick 13 September / 2011 / 16:45
krijg de indruk dat de haarrijnse plas niet bevarbaar verbonden is met ander water, en dat kiten dus niet verboden is.. weet alleen niet of het een goed idee is zo dicht bij de a2 en allemaal bebouwing. als het wel kan is het wel tof. ik werk daar vlak bij... toch maar eens gaan kijken...

Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)

Charice84 14 September / 2011 / 05:57
@Maroean: Ik kom zelf uit de buurt van Utrecht (Montfoort) en zoek ook nog kitebuddies.

Ben nog wel een echte beginner, momenteel alleen een B4 11m (wit), dus hopelijk dit weekend erweer opuit als de wind goed is.

Ben 27 en heb zelf een auto, regio Rotterdam / Zeeland zal ik het meest te vinden zijn verwacht is.

cars 02 October / 2011 / 19:12
Hey

wie gaat er dinsdag 4 oktober kiten?
Kan ik met iemand meerijden toevallig?

Gr rene

nummer is: 0613464829

--Ivo-- 10 October / 2011 / 11:35
Ik rij over een uur naar de kust (10 oktober)
Wil er nog iemand meerijden?

Vertrek: 14.30
tel: 0614430427

Ivo

--Ivo-- had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Starkites S-Bow (2008)

Izzie 04 January / 2012 / 12:17
Ha Utrechtse kiters!
Ik heb een begin gemaakt in Thailand, ben nu ruim een week terug en wil mijn eerste meters naar rechts graag voortzetten. Ben van plan een eigen set aan te schaffen en een drysuit, zodat ik tegen het voorjaar ook een beetje naar links kan. Heb het hele forum teruggelezen, gezien dat de Haarrijnse plas verboden terrein is en er voor drijfzand gewaarschuwd wordt en dat Stand Horst (ondanks vlagerige wind) en Muiden favoriet zijn. Goed te horen dat er zoveel fanatici zijn die zich ook zonder auto redden. Heb ook al gezien dat ik me nooit met board en kite in een Appie moet vertonen. Handig om te weten.
Tips zijn welkom, beginners die in de komende weken het water opzoeken nog meer!
Gelukkig nieuwjaar!
Ilse

I love salt water milkshakes!

DM2008 04 January / 2012 / 19:23
Hey Izzie,

Bedwing je ongeduld nog even! De watertemperatuur gaat de aankomende tijd alleen maar omlaag en het is al best frisjes. Ook een droogpak beschermt onvoldoende als je nog veel in het water ligt!

Over maandje of 2-2,5, als de winter niet streng wordt, is het al weer wat veiliger. Tegen die tijd lekker los gaan, kun je van de zomer je eerste sprongen gaan maken !

meccaloha 04 January / 2012 / 23:33
Izzie,

Drysuit zonde van je geld,heb zelf Xcel - Drylock 5/4/3 X-ZIP 2 nog nooit koud gehad heb er vorige week nog twee uur mee gevaren niks aan de hand super warm.
Vanuit Utrecht gaan er genoeg mensen met de auto naar Wijk/Ijmuiden/Oostvoorne meestal kan je altijd wel met iemand meerijden.

meccaloha had een 1 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 20 - 22 knots op zijn Naish Park (2012)

bart13 05 January / 2012 / 14:15
Quote: Izzie - 4 januari, 2012 (13:17)
Ha Utrechtse kiters!Ik heb een begin gemaakt in Thailand, ben nu ruim een week terug en wil mijn eerste meters naar rechts graag voortzetten. Ben van plan een eigen set aan te schaffen en een drysuit, zodat ik tegen het voorjaar ook een beetje naar links kan. Heb het hele forum teruggelezen, gezien dat de Haarrijnse plas verboden terrein is en er voor drijfzand gewaarschuwd wordt en dat Stand Horst (ondanks vlagerige wind) en Muiden favoriet zijn. Goed te horen dat er zoveel fanatici zijn die zich ook zonder auto redden. Heb ook al gezien dat ik me nooit met board en kite in een Appie moet vertonen. Handig om te weten.Tips zijn welkom, beginners die in de komende weken het water opzoeken nog meer!Gelukkig nieuwjaar!Ilse

In de appie, das nog niks! Neem maar eens een travel bag volgestampt me kite's en boards mee je lokaal of collegezaal in. Of doodleuk 2 stoelen in Qliner bus van leeuwarden naar alkmaar terwijl mensen moeten staan :)) en dan ook nog eens midden op de afsluitdijk er uitwillen en er dan 50% kans is dat de deur van de bus niet goed dicht wil door de wind.

bart13 had een 4 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 27 - 31 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

Izzie 05 January / 2012 / 19:03
Quote: meccaloha - 5 januari, 2012 (00:33)
Izzie,Drysuit zonde van je geld,heb zelf Xcel - Drylock 5/4/3 X-ZIP 2 nog nooit koud gehad heb er vorige week nog twee uur mee gevaren niks aan de hand super warm.Vanuit Utrecht gaan er genoeg mensen met de auto naar Wijk/Ijmuiden/Oostvoorne meestal kan je altijd wel met iemand meerijden.

Hi Meccaloha, dank voor de tip. Ik neem aan dat die Xcel - Drylock van jou een wetsuit is?
DM-2008: ik snap je waarschuwing en ik zal mijn best doen. Heb alleen behoorlijk wat uren moeten maken om überhaupt een paar meter te kunnen maken - bij gebrek aan talent, of volgens mijn lieve instructeur bij gebrek aan ervaring met wat voor boardsport dan ook - en wil het een beetje vasthouden. Maar gelukkig kan ik eind januari nog twee dagen met een bevriende stewardess mee naar Bonaire. Is alweer een maandje dichterbij het voorjaar...
I love salt water milkshakes!

meccaloha 06 January / 2012 / 19:05
Gewoon blijven volhouden en veel oefenen dat komt alles goed...
Xcel-Drylock is een wetsuit gekocht bij Hartbeach in Scheveningen die hebben vaak goede aanbiedingen.
http://webshop.hartbeach.nl/collectie/wetsuits/woman/5-3-mm/3354_zwart_wmns-infiniti-x-zip-5-4-3.html

meccaloha had een 1 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 20 - 22 knots op zijn Naish Park (2012)

DM2008 07 January / 2012 / 23:26
Quote: Izzie - 5 januari, 2012 (20:03)
DM-2008: ik snap je waarschuwing en ik zal mijn best doen. Heb alleen behoorlijk wat uren moeten maken om überhaupt een paar meter te kunnen maken - bij gebrek aan talent, of volgens mijn lieve instructeur bij gebrek aan ervaring met wat voor boardsport dan ook - en wil het een beetje vasthouden. Maar gelukkig kan ik eind januari nog twee dagen met een bevriende stewardess mee naar Bonaire. Is alweer een maandje dichterbij het voorjaar...

Had ik ook toen ik begon: in februari naar Borocay Philipijnen geweest, tot mei gewacht om in NL te varen. Ook geen boarder (en niet bijzonder veel talent daarvoor....), maar toch verstandig om even te wachten! Vandaag heb ik op Muiderberg gevaren, en bij het (gelukkig maar 2 keer) bodydraggen is het water toch echt best koud. Volgens KNMI is het bij Muiderberg tussen 4.7 en 5.1 graad, daar wil je echt niet te lang instaan...

Op een rustige dag naar zee gaan is ook niet briljant, zeewater is nog rond de 8 graden.

... 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Last Page