Kiten vanuit Utrecht

Door: TimBakker Reacties: 266 Hits: 22126
--Ivo-- 09 July / 2009 / 12:21
Om een van de bekendere nostalgische spreekwoorden aan te halen: "Dûh!" Smiley

--Ivo-- had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Starkites S-Bow (2008)

johndoe 09 July / 2009 / 13:05
Quote: --Ivo-- - 9 juli, 2009 (13:21)
Om een van de bekendere nostalgische spreekwoorden aan te halen: "Dûh!"

Smiley

edit:
Je zou maar met al je kitespullen op een vouwfiets door Amsterdam crossen Smiley

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

--Ivo-- 09 July / 2009 / 14:16
Lmao!
Ik kan je vertellen dat het geen gezicht is in ieder geval. Gelukkig zijn daar geen foto's van en ontken ik iedere betrokkenheid bij deze kwestie Smiley

--Ivo-- had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Starkites S-Bow (2008)

Vloeistof 17 July / 2009 / 11:12
Wie dalijk nog varen?

Vianen hier.. 06-18018625

geen vervoer. 
Put on your wakeboots!

johndoe 17 July / 2009 / 12:15
Nee, maar morgen wel waarschijnlijk. Ivo, wat zijn jou plannen?

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

aroelfzema 18 July / 2009 / 11:31

He mensen,

Morgen gaat het weer los. Lekkere 20 knoopjes en geen regen. Gaag er iemand vanuit utrecht morgen naar de kust (slufter ofzo ;) ) Ben morgen helaas niet in bezit van een auto dus mijn vraag: kan ik met iemand meerijden??? Kunnen we gewoon de kosten delen natuurlijk. Hoop van jullie te horen. Mijn nummer is 0624633965.

Groet,

Jouke Roelfzema

aroelfzema

mattamaarten 22 July / 2009 / 20:45
Ik ga vrijdag vanaf Doorn/Driebergen en Station Driebergen-Zeist naar Den Haag (evt Scheveningen) en daarna door naar het Autostrand!

meer info

Ik hoor het graag van jullie!
Lijkt me gezellig Smiley

Maarten

--Ivo-- 22 July / 2009 / 21:59
Oeh! Dat klinkt heel aantrekkelijk.
Als ik niet vrijdag maar zaterdag naar Frankrijk ga, wil ik mee.
Ik laat het je morgen weten!

Ivo

johndoe 23 July / 2009 / 08:43
Ah, balen! Heb andere verplichtingen!

--Ivo-- 23 July / 2009 / 11:21
Yes, zaterdag pas naar Frankrijk.
Count me in!

@ Ydd, meld je ziek! Smiley

johndoe 23 July / 2009 / 16:00
Mag ik onder jou kite hangen dan? Smiley

TimBakker 30 July / 2009 / 03:13
ATM vakantie in Thailand, kiten gaat heerlijk nog niet: 2e dag op de brommer (met mijn zusje achterop) aangereden door een auto, ze is net van de intensive care af. Met mij gaat gelukkig alles goed, over vijf dagen mag ik het water op...

Heerlijk begin!!SmileySmiley
Hoe gaat het in Nederland?

johndoe 30 July / 2009 / 06:51
Hé dat is kut Tim! Hopelijk is je zusje snel weer helemaal de oude.

Kudo voor jou om je een beetje op te peppen.

blouwen 30 July / 2009 / 06:58
dat is heel naar om te lezen, beterschap voor jullie allebij
zelf suport sponser

blouwen had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 20 - 24 knots op zijn Naish Torch (2008)

RemStah 30 July / 2009 / 10:23
Damn das ziek Tim!! pfff

heel veel sterkte ook voor je zusje!!!
Pro in wording.... for now.. still a newbie

Pieces 30 July / 2009 / 11:28
Beterschap voor je zus en jezelf. Balen zeg.
Redt IJmuiden, eet een zeemeeuw!

RemStah 30 July / 2009 / 11:38
Sorry voor de overschakeling na zulks nieuws...

maar is er nog iemand die einde middag uit utrecht nog ergens heen wil..... ik heb plek over!!

JT_MEEL 30 July / 2009 / 12:25
@Remstah, einde van de middag is niet 18.30 of wel?
Dan kan ik pas thuis zijn, vanochtend met mijn stomme kop mijn gear thuisgelaten om dat ik geen zin had om 3,5 uur in het OV te zitten (Naarden-IJmuiden en IJmuiden-Nieuwegein) om vervolgens maar 1,5 te kunnen kiten.....spijt

RemStah 30 July / 2009 / 12:35
yo JT!

ik heb je ff check ff je PM... dan kan je ff bellen want die tijd wordt het wel ongeveer!

Gr

PS: PM's komen volgens mij gewoon in je mail terecht!!

TimBakker 31 July / 2009 / 06:37
bedankt voor jullie medeleven Smiley

willes 01 August / 2009 / 12:34
Hee tim ik kom net terug uit thailand... heb ook in chiang mai een dag op de brommer gerede
Ik ben nog nooit zo bang geweest op een scooter. Veel beterschap!!Smiley
Waar kite je trouwens in thailand?.. ik ben op koh chang geweest maar geen kite gezien. wel veel stenen, ripcurrents en vlagerige windenSmiley

willes had een 4 sterren sessie in Lemmer met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Evo (2008)

TimBakker 03 August / 2009 / 09:41
ik zit nu in hua hin met 0 wind, beetje mijn wonden laten genezen. Het plan is om te gaan kiten over 3 dagen in koh phanhan of phuket. wind ziet er daar goed uit (15 - 23 knts). Phuket schijnt een hele goede spot te zijn, maar vanaf hier is het 10 uur rijden dus koh phanhan is wat voordeliger qua reis tijd. ik heb geen ervaring met koh chang maar heb hier geen last van stenen, ripcurrents of vlagerige wind. ff afwachten hoe het in koh phanhan is.

--Ivo-- 03 August / 2009 / 15:07
Hee Tim,

Vervelend begin van je vakantie man. Veel sterkte met je zusje.
Hopelijk kan je nog kiten binnenkort.

martijncabout 14 August / 2009 / 14:01
Wat is de beste plek om vanuit utrecht naar toe te gaan
strand horst is dichtbij maar wind is er nauwelijks

--Ivo-- 14 August / 2009 / 16:16

Hee Martijn,

Op dit moment helemaal nergens!

Maar stel, zeer hypotethisch gezien dat het gaat waaien, is waar je heen moet afhankelijk van de windrichting en je niveau.
Strand Horst kan (zie spotinfo voor vaarbare richtingen) maar is vaak heel vlagerig. Je kan er tot zeker 150m uit de kust nog steeds staan, da's op zich fijn. Het strandje ligt erg tussen de bomen en bosjes (windstil of rare wind) en het is aan te raden een flink stuk het water in te lopen bij het oplaten en landen van je vlieger. Vanwege het vlagerige karakter kom ik er niet (vaak) meer.

Muiderberg kan, vaak wat drukker als het waait. Ook erg oppassen vanwege het kleine strand (grasveld) en de dijk erachter. En de betonrand wat het water van de kant scheidt. Dus ook hier een flink eind het water inlopen bij het oplaten en landen. Ook hier kun je nog een flink eind uit de kant staan.

Schellinkhout als er zuid in de windrichting zit. Hier kun je ook lang staan, wel oppassen met parkeerplaats en dijkje.

Oostvoorne is fijn, wel wat verder weg. Behalve de palen een fijne beginnersspot. Aan de kust dus stabielere wind en vaak meer wind.

Als je goed kan varen, upwind kan body-draggen (om achter je board te komen) en de self-rescue machtig bent (dus les nemen, minstens 3 waarin het bovenstaande is behandeld) kun je naar bijvoorbeeld Wijk aan Zee of Ijmuiden.
Zeker in Wijk heb je veel ruimte en waait het meestal harder dan in het binnenland.

Met het OV naar een spot is volgens mij het makkelijkst naar Zanvoort (geen beginnersspot) alhoewel ik daar zelf nog niet geweest ben. Via A'dam CS pak je de trein naar Zandvoort. Dan 15 min lopen en je bent op het strand!

Succes!

P.S. Setje is prima. Wat Emiel zei, pak de 10, tenzij je dik bent, dan de 12.Smiley