johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
--Ivo-- had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Starkites S-Bow (2008)
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
He mensen,
Morgen gaat het weer los. Lekkere 20 knoopjes en geen regen. Gaag er iemand vanuit utrecht morgen naar de kust (slufter ofzo ;) ) Ben morgen helaas niet in bezit van een auto dus mijn vraag: kan ik met iemand meerijden??? Kunnen we gewoon de kosten delen natuurlijk. Hoop van jullie te horen. Mijn nummer is 0624633965.
Groet,
Jouke Roelfzema
--Ivo-- had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Starkites S-Bow (2008)
blouwen had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 20 - 24 knots op zijn Naish Torch (2008)
willes had een 4 sterren sessie in Lemmer met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Evo (2008)
Hee Martijn,
Op dit moment helemaal nergens!
Maar stel, zeer hypotethisch gezien dat het gaat waaien, is waar je heen moet afhankelijk van de windrichting en je niveau.
Strand Horst kan (zie spotinfo voor vaarbare richtingen) maar is vaak heel vlagerig. Je kan er tot zeker 150m uit de kust nog steeds staan, da's op zich fijn. Het strandje ligt erg tussen de bomen en bosjes (windstil of rare wind) en het is aan te raden een flink stuk het water in te lopen bij het oplaten en landen van je vlieger. Vanwege het vlagerige karakter kom ik er niet (vaak) meer.
Muiderberg kan, vaak wat drukker als het waait. Ook erg oppassen vanwege het kleine strand (grasveld) en de dijk erachter. En de betonrand wat het water van de kant scheidt. Dus ook hier een flink eind het water inlopen bij het oplaten en landen. Ook hier kun je nog een flink eind uit de kant staan.
Schellinkhout als er zuid in de windrichting zit. Hier kun je ook lang staan, wel oppassen met parkeerplaats en dijkje.
Oostvoorne is fijn, wel wat verder weg. Behalve de palen een fijne beginnersspot. Aan de kust dus stabielere wind en vaak meer wind.
Als je goed kan varen, upwind kan body-draggen (om achter je board te komen) en de self-rescue machtig bent (dus les nemen, minstens 3 waarin het bovenstaande is behandeld) kun je naar bijvoorbeeld Wijk aan Zee of Ijmuiden.
Zeker in Wijk heb je veel ruimte en waait het meestal harder dan in het binnenland.
Met het OV naar een spot is volgens mij het makkelijkst naar Zanvoort (geen beginnersspot) alhoewel ik daar zelf nog niet geweest ben. Via A'dam CS pak je de trein naar Zandvoort. Dan 15 min lopen en je bent op het strand!
Succes!
P.S. Setje is prima. Wat Emiel zei, pak de 10, tenzij je dik bent, dan de 12.
Registreerde: 01 June 2009