Fuerteventura - Flag Beach

Door: Stuiver Reacties: 50 Hits: 5616
Stuiver 02 February / 2010 / 20:25
Hé,

Heb het fantastische geluk dat ik een weekje weg mag op huwelijksreis naar Corralejo Fuerte Ventura.
me meissie gaat daar lessen & ik kan dan fijn pootje baaien (NOT!!!!!!)

Ben in bezit van een Rhino '07 - 9m2. En een Carved Fireball 12m2
85 KG 134 Naish Haze

heb ik aan de Rhino voldoende en kan ik de 12 thuis laten? Hij vaart nou niet zo bijzonder fijn... vandaar dat ik twijfel om hem mee te nemen.

kan met de 12 dan misschien 3 knopen eerder varen...

afgelopen zondag lukte het met 17 knopen. Wat staat er gemiddeld bij Flag?

Woodmaster 02 February / 2010 / 21:09
12 meenemen vooral nu!
Maar wanneer ga je trouwen of beter nog...vanaf wanneer ben je de LUL?Smiley
Have fun Flag Beach is zo Smiley
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

lucc 03 February / 2010 / 05:56
Quote: Woodmaster - 2 februari, 2010 (22:09)
...vanaf wanneer ben je de LUL?

SmileySmiley

lucc had een 3 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 16 - 22 knots op zijn Best Waroo (2010)

Stuiver 03 February / 2010 / 07:11
We vertrekken de laatste week van mei.

Mauro 03 February / 2010 / 08:32
Ik zou ze zeker allebei meenemen.. Of wie weet ligt er tussen alle huwelijkskado's wel een nieuwe kiteset Smiley
Sportzeker, O'neill

Woodmaster 03 February / 2010 / 11:16
Quote: Stuiver - 3 februari, 2010 (08:11)
We vertrekken de laatste week van mei.

Waren wij ook vorig jaar. Gevaren met de 10 en 12m! Van de 10 dagen 7 kunnen varen waarvan 3 krap an met de 12m toen was men 16m wel erg welkom!
Locals vertelde wel dat het erg uitzonderlijk was dat er zo weinig wind stond in die periode.
Huur wel een auto om andere spots te bezoeken? Is zo de moeite waard!!!Smiley
Dit jaar eind mei daarom maar naar Aruba voor 17 dagen!

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Mauro 03 February / 2010 / 13:54
Pff.. dat verhaal over locals die vertellen dat het nooit voorkomt dat er zo weinig wind staat is ook een standaard praatje lijkt wel.

Denk dat we redelijk vaak worden voorgelogen als het om windstatistieken gaat. Heb zelf 2 zomervakanties doorgebracht in Egypte met minimale wind, terwijl het daar in de zomer altijd zou moeten waaien.
Sportzeker, O'neill

ArneS 03 February / 2010 / 16:19
Ben er in Oktober geweest en alleen maar gevaren met 12m2.

Fuerte rockt overigens wel, tis super mooi. Een vriend van mij heeft ook gelest daar, maar was er wat minder over te spreken.... je werd compleet aan je lot over gelaten terwijl je midden op de oceaan dreef :).

Flag Beach is wel prima en de wind neemt wel echt toe rond April/ Mei. Ben zelf ook vanplan weer een weekje te gaan rond die periode!!!

Stuiver 03 February / 2010 / 16:51
Ok. 12m2 gewoon meenemen dus is de conclusie!

Moet ik uit het berichtje van Arne ophalen dat het verstandig is om me meissie les in NL te laten volgen?
of zijn er ook positieve ervaringen daar van de kitelessen?

Woodmaster 03 February / 2010 / 18:02
Ja hoor gewoon je kers verse vrouw laten lessen.
Neem wel een verrekijker mee want ze lessen een tig mijl uit de kust.
Oftewel ...met een bootje in volle zee....giga ver van de kust.....cursisten eruit ....en je les-ding doen!

Stuiver 03 February / 2010 / 18:11
Hehe.
naja,

zo voorkom je iig topix met de spot word overlopen door beginners e.d.

moeten ze bij IJmuiden ook doen!!!

Woodmaster 03 February / 2010 / 18:56
Nou je kan het ook positief zien.
Red ze zich in diep water red ze het overal!
Ze laten je heus niet verzuipen hoor en geven goed les!
Het klinkt alleen zo bizar.Smiley

tomfish 03 February / 2010 / 22:20
1 woord top daarSmiley moet je even kijken in de al vele topics erover staan veel en handige tips inSmiley
www.kitemana.nl ----- www.powerkiteschool.nl ----- www.kiteboardopen.com

mano 04 February / 2010 / 12:01
Het strand van Flag beach is als beginner geen aanrader. het kan er druk zijn en er zijn twee plekken waar je als beste het water in en uit kan gaan. Als beginner is dat gewoon net niet zo fijn. kan je varen en hoogte lopen is dit no problem. (overigens is er downwind genoeg plek waar je aan land kan gaan dus no worries).

Maar dit is de rede dat ze daar op zee lessen. De drukte en de rotsen. Daarnaast is het ook een plek voor toeristen en dit gaat nog allemaal net goed samen, maar als er ongelukken gebeuren is het kiten daar voorbij. Dit weten de kitescholen ook en daarom lessen ze op zee zodat de spot minder druk word.

Op zee lessen klinkt inderdaad gek maar is helemaal niet verkeerd. Er staan geen 6 meter hoge bakken, de instructeurs blijven in de buurt (ipv dat ze ergens op het strand staan te schreeuwen) en je hebt alle ruimte om te oefenen (dus niet eerst een klein stukje oefenen en weer lopen en weer oefenen en lopen maar gewoon oefenen oefenen oefenen.

have fun daar!

Woodmaster 04 February / 2010 / 15:35
Je hebt alleen last van die rotsen bij laag water bij hoog water heb je er geen last van.

Stuiver 04 February / 2010 / 18:18
Ok. nou ben benieuwd!

één ding staat vast. we gaan het meemaken!!!

rolandpeelen 05 February / 2010 / 21:12
Quote: Rolandpeelen
Zoals woodmaster zegt, is corralejo idd een goede optie. Ik zat hier een paar weken terug.
Flag beach is erg goed, maar met laag water ('sochtends) wel wat rotsen langs de kant, dus wel schoenen meenemen. Wat tevens een goed spot is (wel met hoge golven deze tijd van het jaar) is het strand bij el cotillo (en de vele lagunes die ietwat noordwaarts tegenkomt). De lagunes zijn echter wel alleen met hoog water te varen.

Mocht het niet waaien op flag beacht of el cotillo, dan kan ik je aanraden even te kijken of het waait in sotavento, dit is de plek waar de PKRA gehouden word. Deze tijd van het jaar weinig golven, ietwat aflandige wind (maar niet zo heel erg). Wel een beetje vlagerig, maar het wil daar nogal eens waaien als het op flag beach windstil is.

Februari / Maart is op zich prima, ik zou zo laat mogelijk gaan (richting hoogseizoen), zie hier de windprobability in sotavento http://www.rene-egli.com/wind-weather/wind-statistic/

Verder, have fun! Het is allemaal steen en rots daar, maar als je bij de zee bent is het erg mooi!.

Oh, en, mocht je van het water afgeplukt moeten worden door de dude met de boot op flag beach, hij zal je vragen of je 100e zal lappen als je op de kant bent. Dit moet je gewoon toezeggen, en als hij je op de kant aandringt om te betalen gewoon de politie bellen! Dit is namelijk illegaal ;).. "Verlaten van een hulp behoevende" heet dat :).. Dat mag dus niet :)..

Oh, en ik weet niet hoeveel kites je hebt, en welke grootte's. Maar neem er zoveel mogelijk mee! Ik heb mijn 6, 9, 12 en 14 meter meegenomen, en heb er geen spijt van. Heb ze allen gebruikt gedurende de 8 dagen dat ik er was :)

Even mezelf gequote uit een ander topic.. Volgens mij kan dit wel handig zijn :)

leehoon 05 February / 2010 / 21:28
goeie tip om je huwelijksweek door te brengen: http://www.casazep.com/en/casazeptres.aspx

stijn1996 07 February / 2010 / 08:45
He stuiver
ik ga in oktober heen dit jaarSmiley
zou je mij misschien daarna wat info kunnen
geven over gave spots of dingen die je kan
en hoe de wind er is.
dan hoor ik graag van je
veel plezier daarSmiley

vincentboor 07 February / 2010 / 10:52
ik was er van de zomer, en kon soms met mijn 11 meter varen op flag maar dat duurde meestal maar een uurtje en was de wind weer weg. Je kan altijd nog naar el cotillo gaan 15 minuten met de auto, daar heb ik heel goed kunnen kiten, was er op flagbeach 12 knopen waaide het op el cotillo 25 a 30 knopen, veel minder rotsen perfect kiten daar, wel druk altijd op el cotillo wordt ook les gegeven.

Veel plezier!!

Stuiver 08 February / 2010 / 09:13
@Leehorn,
thnx voor de suggestie. tis alleen wat mega, 3 slaapkamers. ziet er wel super uit overigens.

@Stijn,
zit er over te denken om reisverslagje bij te houden. Als het bloggie door gaat stuur ik je tegen die tijd de link wel ff door.

@Vincent,
das super, spots om naar uit te wijken! ga het wel ff googelen.

Stuiver 28 April / 2010 / 14:31
nog even een vraag!!!

heb verblijf in Corralejo. is Flag Beach lopend te doen? of is het auto huren aan te raden??

hoor het wel...

Mauro 28 April / 2010 / 14:34
Lopend zou ik niet doen. Auto huren is natuurlijk het makkelijkst, maar je kunt ook gaan fietsen
Misschien regelt Flagbeach ook wel transfers een aantal keer per dag?
Sportzeker, O'neill

Woodmaster 28 April / 2010 / 14:39
Vergeet niet dat het best warm is daaro en om dan te gaan lopen met je gear....nie doen nie!
Gewoon lekker een autootje huren.
Neem dan gelijk eentje die klaar staat op het vliegveld en die je daar ook achter kunt laten.
Scheelt je 20-25 euro die ze gaan rekenen voor vervoer van je kite tas met de bus naar je accomodatie!
Dat geld kan je dan beter in je auto steken!

Woodmaster 28 April / 2010 / 14:42
Ow en geloof me je wilt zeker naar Cotillo om daar te varen als op Flagbeach te weinig staat!
Dus auto...auto..auto..auto!!!!!!!!!