Fuerteventura - Flag Beach

Door: Stuiver Reacties: 50 Hits: 5614
martinAIR 28 April / 2010 / 16:46
zeker een auto huren daar! tis een must!
mij staat nog zo bij dat je naast ZigZag (de kiterepair) een eetcafe hebt waar je zulke jummy broodjes hebt.
je komt een plaatsje tegen als je van corralejo naar el cotillo rijd.. daar dus!
hier broodje nr.2 na een dagje kite

'n tip: auto huren kan je zonder airco doen met reserveren, de alle auto's daar zit dat toch wel in..
Blow Me Away!

martinAIR had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 35 - 47 knots op zijn Blade Trigger (2010)

Derek 28 April / 2010 / 17:37
top! ik ga van 6 tot 20 mei en neem alle tips ook dankbaar mee :) heb geboekt in Coralejo en was in eerste instantie niet van plan om een auto te huren, aan de reacties te merken is het eigelijk wel nodig om vervoer te hebben. Ik reis in mn eentje dus overweeg nog wel om te liften / samen te huren met iemand daar.

kiting since 2010 | HELIX 2010 12m & 9m Cult 2010 6m | kitevideos.net

Derek had een 3 sterren sessie in Noordwijk Zuid met maar liefst 28 - 36 knots op zijn Naish Helix (2010)

Woodmaster 28 April / 2010 / 17:46
Huh? Ik wil me nergens mee bemoeien maar uit nieuwsgierigheid.............Je reist in je eentje???? Nu al gescheiden?
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Derek 28 April / 2010 / 17:53
Quote: Woodmaster - 28 april, 2010 (18:46)
Huh? Ik wil me nergens mee bemoeien maar uit nieuwsgierigheid.............Je reist in je eentje???? Nu al gescheiden?

Ja mn verloofde heeft het huwelijk afgezegd omdat ik me niet wilde vastleggen op een specifieke huwelijksdatum, maar alleen wilde trouwens op een windloze dag. blijkbaar hadden we verschillende prioriteiten...

onee geintje ik ben de topicstarter niet. vandaag wel een heleboel negatieve dingen gelezen over flag beach, qua shopowners, criminaliteit en het stelen van spullen, een niet functionerende reddingsbrigade, scherpe rotsen etc. maar dan kan het alleen nog maar meevallen

Derek had een 3 sterren sessie in Noordwijk Zuid met maar liefst 28 - 36 knots op zijn Naish Helix (2010)

Morres 28 April / 2010 / 18:16
Quote: Woodmaster - 3 februari, 2010 (20:02)
Ja hoor gewoon je kers verse vrouw laten lessen.Neem wel een verrekijker mee want ze lessen een tig mijl uit de kust.Oftewel ...met een bootje in volle zee....giga ver van de kust.....cursisten eruit ....en je les-ding doen!

denk dat die kers niet meer vers is na de huwelijksn8

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Woodmaster 28 April / 2010 / 19:07
Quote: Derek - 28 april, 2010 (19:53)
Quote: Woodmaster - 28 april, 2010 (18:46)Huh? Ik wil me nergens mee bemoeien maar uit nieuwsgierigheid.............Je reist in je eentje???? Nu al gescheiden?Ja mn verloofde heeft het huwelijk afgezegd omdat ik me niet wilde vastleggen op een specifieke huwelijksdatum, maar alleen wilde trouwens op een windloze dag. blijkbaar hadden we verschillende prioriteiten...onee geintje ik ben de topicstarter niet. vandaag wel een heleboel negatieve dingen gelezen over flag beach, qua shopowners, criminaliteit en het stelen van spullen, een niet functionerende reddingsbrigade, scherpe rotsen etc. maar dan kan het alleen nog maar meevallen

Verrek je hebt gelijk....So sorry.
Krijg je als je na je nachtdienst 2 uurtjes slaapt om zo veel mogelijk van het mooie weer te genieten.
Kan je nagaan.....het waait geeneens!

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Stuiver 29 April / 2010 / 07:31
Lolz, om alle onrunst weg te nemen bij jullie. alle plannen zijn nog steeds in volle gang!! Het gaat allemaal zeer voorspoedig! Trouw zelfs op mn homespot dus ik heb helemaal niets te klagen. alleen nog een beetje mooi weer en die dag kan niet meer stuk.
en dan vliegen we nog is even lekker een weekje weg ook naar een plaats waar ik zo nu en dan kan kiten zonder een complete volksverhuizing aan spullen.

we zitten te denken om 2 scooters te huren. iemand hier ervaring mee daar op Fuerte?

ach, er zijn ook genoeg positieve reactie's op Flag Beach. Je spullen kosten nu eenmaal veel geld dus het zal altijd zeer in trek zijn voor diefstal e.d. zie hier in Nederland ook genoeg berichten over diefstallen van kitespullen op internet staan.

Woodmaster 29 April / 2010 / 07:53
2 scooters = 1 auto!!!!!!!!!!!!!

Mosquito 29 April / 2010 / 21:47
tuurlijk een auto!

JanB 30 April / 2010 / 09:25

Ook ik ga in Juli op vakantie op Feurtaventura. Super veel zin in. Zitten in een apartement vlak aan Flagbeach maar gaan daar lekker en autootje huren.
Waarom huur je de spullen daar eigenlijk niet? Voor 200 euro heb je een hele week spullen. De kosten om je spullen mee te nemen zijn namelijjk ook niet gering en het scheelt een hoop gesleep.
"Wacht maar tot ik daar ben, daar waar ik wil zijn, veilig voor de honger veilig voor de pijn.

johndoe 30 April / 2010 / 09:26

vrouw en de 12 thuis laten

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Woodmaster 30 April / 2010 / 16:19
Quote: JanB - 30 april, 2010 (11:25)
Ook ik ga in Juli op vakantie op Feurtaventura. Super veel zin in. Zitten in een apartement vlak aan Flagbeach maar gaan daar lekker en autootje huren.Waarom huur je de spullen daar eigenlijk niet? Voor 200 euro heb je een hele week spullen. De kosten om je spullen mee te nemen zijn namelijjk ook niet gering en het scheelt een hoop gesleep.

Kosten om spullen mee te nemen heb je niet mits je onder je 20 kg blijft!

JanB 01 May / 2010 / 08:22
Quote: Woodmaster - 30 april, 2010 (18:19)
Quote: JanB - 30 april, 2010 (11:25)Ook ik ga in Juli op vakantie op Feurtaventura. Super veel zin in. Zitten in een apartement vlak aan Flagbeach maar gaan daar lekker en autootje huren.Waarom huur je de spullen daar eigenlijk niet? Voor 200 euro heb je een hele week spullen. De kosten om je spullen mee te nemen zijn namelijjk ook niet gering en het scheelt een hoop gesleep.Kosten om spullen mee te nemen heb je niet mits je onder je 20 kg blijft!

klopt, maar met een volle tas met spullen, 2 kites en een board kom je al snel over die 20 kilo heen. Daarbij zullen we ook een grotere auto moeten op FV om al die spullen mee te slepen. We gaan dus voor een kleinere auto (wat echt heel veel geld scheelt) en huren lekker onze spullen daar. Kunnen we tegelijk nog eens ervaring opdoen met andere merken.
"Wacht maar tot ik daar ben, daar waar ik wil zijn, veilig voor de honger veilig voor de pijn.

Woodmaster 01 May / 2010 / 11:22
Wanneer je met zen 2en gaat neemt één de kleding en shit mee en de andere de kitespullen.
Althans zo doen wij dat! Wel een beetje overgewicht maar als je zorgt dat niet als laatste je bagage incheckt is het vaak geen probleem.
komt nog bij dat je 5 kg p/p aan hand bagage mee mag nemen. ff proppen en klaar is Jan!

Stuiver 01 May / 2010 / 15:12
zo doen wij het ook. de één ramt de koffer vol en ik stop ook nog het een en ander in de kitetas.
heb zon roltas van Prolimit met zon heel mooi golfpatroontje erop...

maarja, wij gaan voor en weekje dus dan heb je ook niet zo veel nodig...

Derek 06 May / 2010 / 09:59
ik vlieg er vanmiddag heen...

http://www.windfinder.com/forecast/flag_beach

Woodmaster 06 May / 2010 / 11:48
Quote: Derek - 6 mei, 2010 (11:59)
ik vlieg er vanmiddag heen...http://www.windfinder.com/forecast/flag_beach

Nog 14 daagjes en dan ben ik bijna op Aruba........http://www.windguru.com/nl/index.php?sc=206891

Derek 20 May / 2010 / 18:39
inmiddels ben ik terug van 2 weken Fuerte, van de 14 dagen heb ik 11 dagen kunnen kiten, waarvan 2 dagen met mn 12 en de rest met mn 9. echt top! soms vlak en soms wat heuvelgolven, afhankelijk van de dag en tijdstip. Het is gewoon zo fijn om in warm water te vallen als je wat tricks wilt oefenen :) gemiddeld stond er een knoop of 5 meer dan er voorspeld was op windfinder.

wat locals vertelde me wel dat juli en augustus vaak slecht is. vorig jaar konden ze in 1 maand slechts 5 dagen kiten. Dit schijnt dan weer in 5 jarige cycles te gaan, waarvan vorig jaar het 5e jaar slecht was. Iedereen hoopt dus dit jaar weer op goede zomermaanden.

Stuiver 21 May / 2010 / 08:20
over een paar uurtjes Ja!!! zeggen. feest bouwen,
uitslapen, koffer inpakken, gear vervoer klaar maken en im outta this windless shithole!!!

ging het allemaal goed met vervoer gear enzo???

enne, ik neem de wind wel mee terug als ik terug vlieg... ben blij dat je het daar nog even gelaten heb!!!

volgende week als ik daar zit mag die vulkaan wel weer een poepje laten!!!

Mini 21 May / 2010 / 08:31
Dat klinkt goed!! Wij komen zondagochtend ook op Fuerte aan, jeee!

Derek 21 May / 2010 / 08:40
alles in 1 boardtas (wetsuit, harness, 2 kites, board, toilettas, etc) en kleding als handbaggage, dus dat ging allemaal gratis mee met transavia. Vervoer daar, ik had een auto gehuurd, maar het schijnt dat je bij bus en taxi's extra betaalt voor je grote tas.

Stuiver 02 June / 2010 / 21:51
Hé,

Inmiddels retour van onze huwelijksreis!
Super naar de zin gehad in Corralejo & uiteraard Flag Beach. uiteindelijk een autotje gehuurd. zeer goed

Heb van de 7 dagen één dag gekite. had 4 dagen kunnen kiten maarja, Huwelijksreis!!!! in voor en tegenspoed zeg maar...
dan ga je niet de hele tijd t water op. het was een superdag en meer dan waard om de spulletjes mee te nemen. was wel een uitputtingslag zo'n dagje om zo te zeggen...

wat mij zeer verbaasde was de hoeveelheid nieuwelingen welke zonder enig toezicht op het drukste moment ( zo'n 63 kites in de lucht) overal tussendoor dobberde en dat ik eerlijk waar de enige was die zonder wetsuite het water op ging. zelfs nederlanders hadden pakken van enkel tot nek... DOODZONDE!!!
Watertemperatuur 21 graden was en dus prima vol te houden!

wat ik wel link vindt aan die spot zijn de rotsen vlak onder het wateroppervlak. vooral zeer goed te zien wanneer het eb is. hierdoor heb ik springen vlakbij de kant maar achterwege gelaten en vooral lekker genoten van het mooie weer en lekker cruizen...
Uiteraard waren er lui bij die voor de kust aan het springen waren maar ik vond dat een beetje onverantwoordelijk.
's avonds met eb terug komen is behoorlijk link te noemen als je niet genoeg ruimte neemt om downwind te kunnen uitwijken. goed kijken dus voor je 's avonds het water op gaat waar de rotsen het water uit steken...

en kijk uit voor mannen in adam kostuum!!!
helaas voor mn kersverse vrouw waren het ouwe fossielen... muhaha

P.S.
Transavia: één board koste € 40,00 enkele reis, transfer met bus extra € 15,00 moeten doneren bij buschauffeur (enkele reis)
Op Schiphol had ik retourvlucht ook betaald. Als je dit doet goed je bonnetje bewaren zodat je het uit kan leggen daar bij de incheckbalie voor retourvlucht. ze probeerde me op Fuerte nog te laten betalen voor retourvlucht. na lange discussie mocht ik de handel meenemen zonder nog daar te hoeven betalen.
enkele reis betalen op beide luchthavens had ons veel gedoe gescheeld.

ArneS 03 June / 2010 / 07:56
Goed man!!!

Ik heb daar als 'een van de Nederlanders' ook altijd in full-body bedekkend pak aan.... dat komt ook door de rotsen en koraal. Liever mijn pak naar de haaien dan mijn lichaam.

Voor de transavia vlucht, op de vraag: Is dat een kiteset? Antwoord: 'Weet ik niet' is voldoende. Ze mogen bij inchecken niet de spullen checken. Als je tassie aan de maten voldoet is er geen probleem. Een knie onder de tas houden als je incheckt met 35 kilo helpt zeker wel!!!

johndoe 03 June / 2010 / 08:32
Tja op zo'n huwelijksreis verspil je natuurlijk veel energie aan "andere activiteiten"...

EDIT: Als mensen nog de stats willen raadplegen. Hier het windstatestiek voor Fuerte!
http://www.windfinder.com/windstats/windstatistic_fuerteventura.htm

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Derek 03 June / 2010 / 08:52
ik stond de eerste weken van mei alleen in mn shortie. soms was het een beetje koud, maar meestal gewoon perfect.
ik neem aan dat je moest bijbetalen omdat je al een ander bagaggestuk had ingechecked? een kitetas geldt onder de 1.65m gewoon als baggagestuk namelijk bij transavia. als je verder geen baggage inchecked is dat dus gratis.