@ nautic almata

Door: alain_ Reacties: 64 Hits: 4542
Onbekende gebruiker 29 July / 2010 / 17:11
Wij staan nu op de camping...
dag 1, te harde wind... niet kunnen varen.
dag 2, top gevaren!
dag 3, top gevaren!
vandaag helaas geen wind maar morgen gaat t weer aan!
Oja, tis hier prachtig weer en 30 graden!

PS, wie staan er nog meer nu op de camping dan
Nazar 29 July / 2010 / 18:44
Ik,

TjeerdSJ 29 July / 2010 / 20:45

Is daar een beetje safety dan? Ik zit nu in l´estartit en daar is gewoon geen safety als het fout gaat. En aangezien ik nog een beetje beginner ben, wil ik graag wel wat safety Sta hier nog tot zondag, maar daarna geen plannen dus kan overal heen.. Nautic almata aanraadbaar?

TMK 30 July / 2010 / 01:32
Te harde wind? Hoax

Heb je uiteindelijk zitten stressen om niks he
Kiteboarding gets me high, in the sky!!!

Fredje1 30 July / 2010 / 19:19
1 t/m 18 Aug. op Camping L' Amfora :-) nog meer mensen daar ?

( is 5 min Kiten/Surfen vanuit jullie Camping)
Mijn broer doet aan schietsport ik zeg altijd :Waarom schiet je niet 10 x in de roos dan heb je toch

Devinsol 31 July / 2010 / 10:59
ben gister terug gekomen,
voor het eerst anderhalve week kut wind gehad
de rest van de vakantie was net aflandig dus nog te doen en was vlagerig
er is 25 knopen met stoten van 40 gemeten en een x de laatste dagen stoten van 48.8
dus dat laatste werd te hard voor mijn 7'tje

Devinsol had een 5 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 33 - 39 knots op zijn SlingShot Octane (2010)

Marcelp102 02 August / 2010 / 10:21
Jah best klote wind hier in spanje als je een beginner bent, toen ik hier aankwam 5 dagen die focking storm gehad (de bekende wind door de bergen, ben naam even kwijt). Vervolgens elke keer als er wind is is het zwaar aflandig waardoor er hier op de camping (laguna) niet egt te doen is, zou je dus naar het kitegebied bij nautic moeten maar daar is het dan vaak te lastig voor een beginner (idd de eerder genoemde windsnelheiden en lastige golven). En staat de wind eindelijk goed is het net 10 kn waardoor ik alsnog niet uit de voeten kan met mn 10m...

Vandaag weer bagger dagje, wel wat wind meer omweer en regen.. Komende dagen word het waarschijnlijk wel wat beter, dan maar weer eens bij nautic kijken.

@Laura, Nazar,fredje, Tjeerd: Misschien leuk morgen (dinsdag) meeting te houden bij het kitegebied bij Nautic, afspreke bij dat kitesurfschooltje oid?

Ben er iig tot 10 augustus nog

SMS maar 0 6 1 0 0 7 8 6 9 8
Sponsered by; Humankite

Marcelp102 had een 1 sterren sessie in Strand Horst met maar liefst 10 - 16 knots op zijn Ozone Catalyst (2010)

TjeerdSJ 03 August / 2010 / 16:48

Ben in estartit gebleven, nog geen 1x me spullen kunne gebruiken. De dagen dat er genoeg wind was, was het stervensdruk dus kon ik niet teruglopen als ik tever downwind wasgegaan. En vandaag en morgen wss aflandig, ik ga wel weer in noordwijk kiten...

arme 06 August / 2010 / 21:58
juist ook trug van 3 weken nautic almata bijn 10 dagen dagen tramatan gehad (over 3 weken) dagen bij van 52 knopen echt klote wind dan een schomeling tussen 18 tot 50 knopen pfff

aron225 06 August / 2010 / 22:12
bla bla bla..
52 knopen.. ik zou snel een andere windmeter kopen..
de verschillende bij ons op de kant meette maximaal 42 knopen..
47 knopen is einde windkracht 9..
tussen 41 en 47 is het 9
tussen 47 en 53 is het windkracht 10

nu heb ik verschillende kites in een vlaag van 42 knopen zien scheuren..

sorry, maar 52 knopen.. ik geloof je niet (no hard feelings)

daaarbij zijn jullie naar de verkeerde camping gegaan..

je had naar la ballena moeten gaan..

p.s. jullie zijn niet toevallig degene die ik aansprook 2 weken terug? iemand had een best nemesis 08 tas op zijn rug, en stond bijna tegenover een bus van partycentrum de admiral

alain_ 06 August / 2010 / 22:45
Quote: aron225 - 6 augustus, 2010 (23:12)
bla bla bla..52 knopen.. ik zou snel een andere windmeter kopen..de verschillende bij ons op de kant meette maximaal 42 knopen..47 knopen is einde windkracht 9..tussen 41 en 47 is het 9tussen 47 en 53 is het windkracht 10nu heb ik verschillende kites in een vlaag van 42 knopen zien scheuren..sorry, maar 52 knopen.. ik geloof je niet (no hard feelings)daaarbij zijn jullie naar de verkeerde camping gegaan..je had naar la ballena moeten gaan..p.s. jullie zijn niet toevallig degene die ik aansprook 2 weken terug? iemand had een best nemesis 08 tas op zijn rug, en stond bijna tegenover een bus van partycentrum de admiral

Nautic almate de verkeerde camping?

Whaha hoe heb jij hem zitten dude? altijd schuin aanlandig van links. voor de camping kite je max met 10 man.
Lekker water, niet zo choppy, evt een lagune waar je in kan kiten. de camping is de beste in de omstreek sanitair, sfeer, ruimte, faciliteiten gezien.
en heeft zo'n beetje de centraalste ligging aan de baai.

en dan ga je dat met la ballena vergelijken? haha moet een grap zijn toch?!

en het kan er wel degelijk 52 knopen blazen hoor
dat is gewoon windkracht 10... heb zat tenten over de camping zien vliegen. en de teller gaf het ook aan (windmeter van een delta piloot, zag er erg profi uit zegmaar..) en een bandit 9M is ook ooit gevaren met 50 dus ik weet niet welke kites je hebt zien scheuren

voor de tramontana rij ik wel 15 min naar la ballena, voor de thermiek (wat het meeste voorkomt) kun je toch echt beter op nautic almata of laguna zitten.

period.

(no hard feelings hè)
Advance kiteboarding - Underwave

alain_ had een 5 sterren sessie in Wolderwijd - Zeewolde met maar liefst 10 - 17 knots op zijn Advance Kaiman (2010)

richardkiter 07 August / 2010 / 06:14
Prachtig verhaal Alain. maar je heb het helemaal niet over de jetski,s en al die boten die er varen. Levensgevaarlijk om voor de camping te varen en ik ben er een keer geweest en nooit meer.
Die gasten met die bootjes kijken nergens naar en varen als blinde paarden over het water . Valt je kite in het water dan ben je je lijnen kwijt want daar varen ze dwars door heen.
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

BanditII 07 August / 2010 / 15:26
Onzin ;) sommige geven je zelfs voorrang .. wat ook hoort maar door je lijnen heen varen zeker niet ! kom er al 3 jaar .. & Kampers zijn goed volk :D als je met je boot vaart wordt je wel gesplashed door die waterscooters.. maar je wordt toch wel nat ;)

richardkiter 07 August / 2010 / 15:48
Quote: BanditII - 7 augustus, 2010 (17:26)
Onzin ;) sommige geven je zelfs voorrang .. wat ook hoort maar door je lijnen heen varen zeker niet ! kom er al 3 jaar .. & Kampers zijn goed volk :D als je met je boot vaart wordt je wel gesplashed door die waterscooters.. maar je wordt toch wel nat ;)

Vond het er in ieder geval niet relaxt varen
Als het waait ben ik niet thuis !!!!!,-Haring met heeeel veeeeeeeel uien,- http://www.youtube.com/us

alain_ 07 August / 2010 / 17:27
Haha ik vond die jetski's wel lachen juist.
gewoon vrienden mee worden, heb lopen wakeboarden als de nete als het niet waaide.
Zonder die jetski zou ik een stuk minder lol gehad hebben juist. gewoon vrienden met iedereen op de camping worden.
en mischien komt het ook omdat ik buiten het seizoen ging, ik heb er iig geen last van gehad hoor.

en als een boot door je lijnen vaart is de boot ook zwaar de lul. en een jetski nog meer zelfs.

Advance kiteboarding - Underwave

alain_ had een 5 sterren sessie in Wolderwijd - Zeewolde met maar liefst 10 - 17 knots op zijn Advance Kaiman (2010)